Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Hvorfor i all verden skal salg av Cesc i det hele tatt være et tema fra noen som vil Arsenals beste? Hverken Wenger eller Cesc selv er det minste interresert i det (Barcelona untatt). Det er jeg overbevist om, men for Cesc sin del betinger det at ambisjonsnivået heves et lite hakk i klubben. Evaluering av sesongen bør gjøres lynkjapt og styrebehandles ASAP deretter. Wenger kommer ikke til å få lov (av supporterene) til å gjøre en repetisjon av de siste årene og Cesc kommer heller ikke til å akseptere det. Arsenal står nå overfor et valg (som beskrevet av Cesc i et intervju nylig). Jeg håper de velger den mer ambisiøse ruten, og da er Cesc en nøkkelspiller.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Hvorfor i all verden skal salg av Cesc i det hele tatt være et tema fra noen som vil Arsenals beste? Hverken Wenger eller Cesc selv er det minste interresert i det (Barcelona untatt). Det er jeg overbevist om, men for Cesc sin del betinger det at ambisjonsnivået heves et lite hakk i klubben. Evaluering av sesongen bør gjøres lynkjapt og styrebehandles ASAP deretter. Wenger kommer ikke til å få lov (av supporterene) til å gjøre en repetisjon av de siste årene og Cesc kommer heller ikke til å akseptere det. Arsenal står nå overfor et valg (som beskrevet av Cesc i et intervju nylig). Jeg håper de velger den mer ambisiøse ruten, og da er Cesc en nøkkelspiller.

 

Så lenge han vil være i Arsenal burde det ikke være et tema, om det er slik at han ikke vil og blir holdt mot sin vilje føler jeg det blir en annen sak..

 

Håper uansett at han blir, at klubben vise ambisjoner og at dette slår positivt ut på formen til Fabregas..

Link to comment
Share on other sites

Så lenge han vil være i Arsenal burde det ikke være et tema, om det er slik at han ikke vil og blir holdt mot sin vilje føler jeg det blir en annen sak..

 

Håper uansett at han blir, at klubben vise ambisjoner og at dette slår positivt ut på formen til Fabregas..

Kan godt hende han (ved hjelp av Wenger) har overbevist seg selv om at han ønsker å bli i klubben, men så lenge det er et snev av usikkerhet rundt han så vil det påvirke spillet hans i negativ retning. Hvis ikke klubben har planer om å matche ambisjonsnivået han så kan man like godt selge han og heller satse på andre spillere

Link to comment
Share on other sites

Kan godt hende han (ved hjelp av Wenger) har overbevist seg selv om at han ønsker å bli i klubben, men så lenge det er et snev av usikkerhet rundt han så vil det påvirke spillet hans i negativ retning. Hvis ikke klubben har planer om å matche ambisjonsnivået han så kan man like godt selge han og heller satse på andre spillere

 

Ambisjonsnivået burde være konstant i Arsenal.. Men hvis det er slik at vi kan overbevise Fab til å bli med amisjonsnivået i sommer så forslår jeg at vi gjør det!

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3139390.ece

 

Hmmm... The Sun, ikke verdens mest troverdige avis, men er redd vi har sett ham kjempe om titler for oss for siste gang.

 

Likevel fins det vel fortsatt argumenter for at han blir. Han vil ikke få det jeg mener er tilstrekkelig spilletid for en spiller som Cesc, i Barcelona. I tillegg har de vel ikke råd, og skulle de eventuelt tatt opp lån for å skaffe seg en reservespiller. Ellers har Cesc sagt at han vil vinne noe med Arsenal, har han gitt opp det til tross for hvor nærme vi var?

 

Jeg mener også at £35M er hvertfall fem millioner for lite.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner meg ikke i Wenger. Han kan jo ikke tvinge spillerne til å bli? Når han går ut og sier at ingen spillere skal ut, kan ikke Fabregas kreve å bli solgt til Barcelona pga. respekten han har for Wenger. Da tviler jeg på at han blør 100% for drakta neste sesong. Jeg vil heller ha spillere som virkelig vil spille for Arsenal enn spillere som må være i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 28 2011, 06:30 PM) 223153[/snapback]

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6901911,00.html

 

Får håpe Cesc er i klubben når den nye sesongen blåses igang og at han forhåpentligvis har fått et par nye lagkamerater og en ny formasjon/posisjon å forholde seg til.

Cesc + nysigneringer + litt mer direkte spillestil. 3 ting på en gang!! Det er ikke mulig!!

 

873028.jpeg

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 28 2011, 06:30 PM) 223153[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6901911,00.html

 

Får håpe Cesc er i klubben når den nye sesongen blåses igang og at han forhåpentligvis har fått et par nye lagkamerater og en ny formasjon/posisjon å forholde seg til.

 

Cesc + nysigneringer + litt mer direkte spillestil. 3 ting på en gang!! Det er ikke mulig!!

 

873028.jpeg

 

Egentlig hvis Cesc blir så blir det 2 ting! :)

 

Men en direkte spillestil (formasjon må nesten innegå i denne) og nye spillere så blir det vel 3 ting til slutt. Synd det bare er utrolig lite sannsynlig :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Wenger og Arsenal har all rett til å nekte Fabregas å dra. Selvfølgelig, hvis Fabregas er smålig (noe jeg tror og håper han ikke er), kan han jo protestere mot det i å ikke spille på 100% og gi alt for å gi Arsenal resultater. Jeg mener uansett at dagens fotballspillere gjør alt for mye som de vil. Fotballspillere burde respektere den kontrakten som de selv, sannsynligvis helt frivillig, signerte under. Er man over gjennomsnittlig lur, så kikker man i tillegg på varigheten på denne kontrakten, før den undertegnes. Fotballspillere bør forholde seg til og innstille seg på å være i klubben helt ut. Dersom de får et annet interesant tilbud fra en annen klubb, mener jeg at det bør være lov å nevne det for manager dersom tilbudet er noe som er ønskelig å slå til på. Dersom manager, i dette tilfellet Wenger, avslå, da skal spilleren (Fabregas) finne seg i det for det var tross alt han selv som skrev under.

 

Dessverre ser det ut som alt for mange spillere har en slags "føre-var"-holdning. At de skriver under en langtidskontrakt for å sikre seg en god økonomisk framtid, men så fort noen høyere summer kommer på bordet, ønsker de å avbryte den gjeldende kontrakten. Det burde ikke være så lett og selvfølgelig, som det virker å være i dag.

Link to comment
Share on other sites

Cesc kommer aldri, ALDRI, til å spille for noen annen klubb en Arsenal og Barcelona!

Jeg hadde derimot gladelig tatt i mot Sneijder, Eto'o og Cesar uten at det er stor sannsynlighet for at dette skjer! :)

 

Som du sier, det er to klubber for Cesc; Arsenal og Barcelona.. Drar han ikke til Barca, blir han i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Aaron gjorde sakene sine bra.

Problemet er at vi vet ikke om han kan gjøre sakene sine like bra week in and week out. Han var ikke toneangivende i Cardiff, selv om det ikke skal være fasit. Men allikevel en liten kuriositet.

 

Men godt å se at vi ikke er avhengig av Cesc. Og vi kan kanskje tjene på å selge Cesc, og da tenker jeg ikke på penger.

Link to comment
Share on other sites

Tror Ramsey kan bli en utrolig god spiller etterhvert, men det å forvente at han allerede kommende sesong skal erstatte Cesc? Det har jeg liten tro på og det ville mest sannsynlig endt i nok en sesong uten sølvtøy.

 

Forsvinner Cesc i sommer så må enten Nasri, RvP eller en ny spiller erstatte Fabregas hvis vi fortsetter i samme formasjon. Stoler ikke nok på at Wilshere og Ramsey allerede kommende sesong skal bære dette laget. Det blir rett og slett et altfor stort press på 2 så unge spillere i et allerede for ungt lag.

 

Forøvrig var det laget vi startet med i dag det yngste laget i Premier League denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli mange tegn på at han drar nå, regner med at hun var bosatt i London i og med at de hadde vært sammen i 7 år, som er tiden han har spilt her. Synd egentlig, ropt på at det kanskje ikke er så ille lenger og med kampen Ramsey hadde burde jeg være positiv, desverre dabba den sånn av på slutten at jeg er sikker på at han ikke er klar enda..

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli mange tegn på at han drar nå, regner med at hun var bosatt i London i og med at de hadde vært sammen i 7 år, som er tiden han har spilt her. Synd egentlig, ropt på at det kanskje ikke er så ille lenger og med kampen Ramsey hadde burde jeg være positiv, desverre dabba den sånn av på slutten at jeg er sikker på at han ikke er klar enda..

La oss håpe det heller er slik at ho har prøvd å overtale ham til å flytte tilbake til Barcelona, men han har blitt lei av masinga hennes og derfor gjør det slutt.

 

Vet aldri, men jeg håper Cesc gjør det riktige valget og ditcher juksemakerne i Barcelona til fordel for oss.

 

er iallefall lov å ha troa :)

Link to comment
Share on other sites

På twitter skriver han at han skal trene i morgen. Tegn på at han egentlig ikke var skadet?

Han gratulerer også Flamini for å ha puttet for Milan og at Flamini endelig kommer til å vinne et trofe. Kan vel være et tegn på at han vil til Barca for å vinne noe :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig, vi har til tross for en del folks pessimisme en del å spille for, City puster oss i nakken og Chelsea ligger rett foran, vil være deilig å snyte Chelsea for 2.plassen om UTD skulle slå dem, selv om jeg aller helst håper UTD blir forbigått. Som sagt over, begynner bli en del tegn på at han drar i sommer, jeg vil ikke stå i veien om Ramsey kan spille som i går(Såfremt han kan holde det i 90 minutter og ikke bruker de siste 15 på å henge etter og gi vekk farlige frispark) Cesc er spilleren som skaper flest sjanser i Europa, men Ramsey viste i går at vi kan lykkes med et annet spill uten en million stikkballer gjennom forsvaret til motstanderen og Cesc har vi erstatninger for innad i laget. Og for pengene kunne vi fått dekket steder hvor vi ikke har erstatninger eller førstevalg, om han virkelig ønsker skal han få gå. Synd, da mister han muligheten til å oppnå legendestatus i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

På twitter skriver han at han skal trene i morgen. Tegn på at han egentlig ikke var skadet?

Han gratulerer også Flamini for å ha puttet for Milan og at Flamini endelig kommer til å vinne et trofe. Kan vel være et tegn på at han vil til Barca for å vinne noe :P

 

Han skal ha pådratt seg en liten skade iforkant av kampen. Selv om en spiller er småskadet så pleier de som regel å trene alternativt :)

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt tidligere så var det visstnok en skade som forhindret Cesc i å spille mot United. Bruddet med dama skjedde et par dager i forveien så det var nok ikke dette som hindret han i å spille.

 

Forøvrig: For dere som mener at vi bare kan selge Cesc så har han denne sesongen på 35 kamper 9 mål og 17 assists. Attpåtil så regnes denne sesongen for å være blant hans svakeste i Arsenal trøya.

 

I dagens formasjon og spillestil så skal det godt gjøres å erstatte Cesc, men Ramsey må gjerne integreres i Cesc sin posisjon ut sesongen og kommende sesong slik at vi har en meget god erstatter for Cesc i kamper hvor han er utilgjengelig eller ikke spiller godt.

 

Forhåpentligvis bestemmer Fabregas seg for at Arsenal er klubben han nå hører hjemme i og blir i mange sesonger til, men realistisk sett så tror jeg han er inne i sine siste sesonger i Arsenal drakta og han har mye å lære bort til Ramsey fortsatt.

 

 

Forøvrig klarer jeg ikke å se at Fabregas skal flytte tilbake til Spania fordi han slår opp med kjæresten sin. Hun er jo barndomskjæresten hans og kommer vel trolig bare fra et par stenkast unna hvor Cesc vokste opp.

 

Mest sannsynlig er det vel henne som flytter tilbake til Spania etter bruddet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...