Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Syns det er litt sykt at det nå plutselig er helt ok om Cesc blir solgt siden han spiller en dårlig kamp! Jeg får angst bare av tanken å spille uten El Capitan.

Selvfølgelig vil vi ha han bort. Han sender jo en signal til Barcelona i dag om at han vil dit... Vi kan ikke bare holde spillerne som ikke vil bli..

 

Når det er sagt, håper jeg han råtner i Barcelona og tar en "Hleb"..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Cesc har da hadd en bra sesong han?

Ok, eg syns han har virka umotivert og langt fra nokon toppform slik vi kjenner Fabregas denne sesongen. Dette gjenspeilet dagens kamp. Eg skreiv tidlegare i sesongen at det nok bare var påkjenninga fra VM og at han var skada i starten av sesongen som gjorde at han var rusten i haust, men eg syns ikkje han har hatt nokon form for formtopp denne sesongen, og eg frykter det som skjedde med Henry skjer med Fabregas. Legg merke til ordet frykter. Eg syns ikkje det er ok at han drar sjølv om eg ser for meg scenarioet.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig vil vi ha han bort. Han sender jo en signal til Barcelona i dag om at han vil dit... Vi kan ikke bare holde spillerne som ikke vil bli..

 

Når det er sagt, håper jeg han råtner i Barcelona og tar en "Hleb"..

Herregud, slutt å hets Cesc for at han spiller en dårlig kamp mot Barca hvor han ikke er 100%!!!!

At han blir passet ekstra godt på og dermed ikke får ballen så mye som han skulle ønske sier seg jo selv når vi spiller mot Barca som vet akkurat hvor god han er når han får sjansen til å komme seg rettvendt og kan prikke en pasning i bakrom!

 

Latterlig å ville ha han bort. Han har flere ganger denne sesongen vist seg å fortsatt ha hjertet i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig vil vi ha han bort. Han sender jo en signal til Barcelona i dag om at han vil dit... Vi kan ikke bare holde spillerne som ikke vil bli..

 

Når det er sagt, håper jeg han råtner i Barcelona og tar en "Hleb"..

 

Haha, det der er det værste jeg har lest. Du håper får det første at vår soleklart beste spiller blir solgt, åsså håper du i tilleg en mann som har gjort så mye får Arsenal rotner.

Link to comment
Share on other sites

Cesc er i kveld stor nok til å gå ut på twitter å ta på seg hele skylden for tapet, og at det var et av de værste øyeblikkene i livet hans. Syns ikke han spilte noen god kamp og klækken han hadde var horribel, men velger likevel å ikke skylde på bl.annet dommeren som forøvrig var katastrofal!

Link to comment
Share on other sites

Haha, det der er det værste jeg har lest. Du håper får det første at vår soleklart beste spiller blir solgt, åsså håper du i tilleg en mann som har gjort så mye får Arsenal rotner.

Han har ikke hatt en bra sesong. La det være klart.

I dag gjør han en del feil, bl.a helsparket.

MEN det er ikke det som er grunnen til at han godt kan reise for min del:

- Han er ikke i nærheten av å gå inn i dueller

- Han jobber dårlig defensivt

- Han gjør ingen ting i situasjonen hvor vPersie får rødt kort. Da er det Rosicky som tar rollen som "kaptein" og forsvarer vPersie.

- Han jubler såvidt når Arsenal scorer

- Han kunne fint tatt ballen fra Iniesta etter at han hadde hælsparket.

 

Lurer på om Barcelona fortsatt har lyst på han

 

Cesc er i kveld stor nok til å gå ut på twitter å ta på seg hele skylden for tapet, og at det var et av de værste øyeblikkene i livet hans. Syns ikke han spilte noen god kamp og klækken han hadde var horribel, men velger likevel å ikke skylde på bl.annet dommeren som forøvrig var katastrofal!

Står ikke noe om det på hans twitter!

Link to comment
Share on other sites

Han har ikke hatt en bra sesong. La det være klart.

I dag gjør han en del feil, bl.a helsparket.

MEN det er ikke det som er grunnen til at han godt kan reise for min del:

- Han er ikke i nærheten av å gå inn i dueller

- Han jobber dårlig defensivt

- Han gjør ingen ting i situasjonen hvor vPersie får rødt kort. Da er det Rosicky som tar rollen som "kaptein" og forsvarer vPersie.

- Han jubler såvidt når Arsenal scorer

- Han kunne fint tatt ballen fra Iniesta etter at han hadde hælsparket.

 

Lurer på om Barcelona fortsatt har lyst på han

Står ikke noe om det på hans twitter!

 

Nå vil jeg ikke sette deg i en bås eller beskylde deg for noe du ikke står for her, Raven, så si ifra hvis du mener jeg tar fullstendig feil. Det virker som du har blitt veldig negativ til Fabregas, på lik linje med at mange blir så blinde for sine negative tanker at de ikke kan innrømme at noen har gjort noe bra (ref: Almunia-debatten). Selv er jeg en veldig stor fan av Cesc, og håper han aldri forsvinner. Derfor går jeg kanskje litt andre vei, og sliter med å se mangler. Allikevel skal jeg prøve å holde meg så nøytral som mulig. I går var han absolutt ikke god, det er jeg enig med deg i. Han løper lite, vinner ikke dueller og virker usikker med ball. Om det skyldes skade eller ei, det har ikke jeg grunnlag og viten nok til å diskutere. Men han har hatt flere bra kamper for oss i år (tar de ikke sånn på strak arm), han jobber vanligvis hardt og jubler når Arsenal scorer. Sesongen hans er blitt en mellomsesong, kanskje på grunn av småskader og/eller manglende oppkjøring på grunn av VM. En slik sesong hadde han for to år siden også, etter å ha kommet hjem som europamester (EM 2008). Derfor tror jeg bare han er litt sliten, og tror han vil komme sterkere tilbake. Jeg håper han blir i klubben i mange år fremover, så skal han få sin revansj mot Barca. Det er jeg sikker på!

Og jo, han har vært ute og unnskyldt sin begredelige innsats via Twitter.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/art...?artid=10098901

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at det diskuteres om hvorvidt Cesc har vært god for oss eller ikke. Han er en FANTASTISK spiller som Barcelona har ligget langflate etter helt siden vi hentet han. Real Madrid og Inter Milan er også to klubber som har vært meget interesserte.

 

Han har kanskje ikke alltid det som skal til for å være vår kaptein, men kvalitetene hans og stabiliteten han har vist gjennom hele karrieren er helt utrolig. Sammen med Nasri og van Persie er disse tre våre klart beste spillere og det er helt tydelig hvor mye vi sliter når han ikke spiller.

 

Han gjorde en feil mot Barcelona i går og var veldig veldig anonym, men nå må vi huske at Barcelona gjør alt for å sørge for at Cesc skal ha en dårlig kamp og dessverre så fungerer det gang på gang. Han gjorde en ok kamp på Emirates, men på Nou Camp falt han helt igjennom. Det er vel ikke første gangen en spiller blir nøytralisert at Barcelona er det vel? Cristiano Ronaldo ble jo helt usynlig (sammen med hele Real Madrid og de tapte 5-0 med 11 mann på banen) og det samme har jo skjedd med mange andre lag.

 

De er trolig verdens beste lag mtp. hvordan de følger planen sin og jobber og sliter og herjer hver eneste ball. Samtidig er de utrolig kyniske og sleipe og Cesc virket helt klart preget av anledningen og gjorde en feil som førte til mål. Allikevel er han en av verdens aller beste midtbanespillere og er en utrolig "asset" til hele laget.

 

Forøvrig er jeg temmelig sikker på at Cesc spilte på halvmaskin i går også. For han er vanligvis en spiller som jobber ræva av seg og i går var det tydelig at noe plaget han.

Link to comment
Share on other sites

Som det nevnes over her er Cesc en viktig spiller, etter min mening vår soleklart viktigste. Har også et spørsmål til alle de som plutselig ikke har noe imot at Cesc drar: Har dere egentlig nevnt det før gårsdagens kamp?

Link to comment
Share on other sites

Som det nevnes over her er Cesc en viktig spiller, etter min mening vår soleklart viktigste. Har også et spørsmål til alle de som plutselig ikke har noe imot at Cesc drar: Har dere egentlig nevnt det før gårsdagens kamp?

Jeg tror ikke jeg er den eneste som har sett at han har mistet motivasjonen, har mindre innsats, skyter mindre osv.

Fabregas har nå to valg:

Enten skrive under ny kontrakt, og komme tilbake bedre enn noen sinne

eller

gå til Barca i sommer, med en mindre stjerne i Arsenals historie enn han kunne hatt...

Link to comment
Share on other sites

Drar han til sommeren uten et eneste trofe for Arsenal etter sesongslutt, får han ingen stjerne hos meg ihvertfall.

 

Er det Cesc sin feil at Arsenal ikke har vunnet noe? Jeg skjønner frustrasjonen til Cesc meget godt, han har vært vår soleklart beste spiller i flere år nå, og har ofte mistet forskjellige trofeer pga ''dårlige'' lagkamerater. Syns ikke trofeer har noe med legende status osv å gjøre.

 

14Robinho: Cesc er mere en god nok får å spille i Barca, det har han vist hver gang han får sjansen får Spania.

Link to comment
Share on other sites

1 omg på Emirates var Cesc helt elendig, spilte seg bedre opp i 2 omg.

 

Men i går borte mot Barca var Cesc Arsenal dårliste spiller aldri sett han spille en så dårlig kamp noen sinne.

 

Virker som det skjer noe med han da han spiller mot Barca, uannsett blir han mye benksliter i Barca vis han går dit til sommeren. Aldri i værden han kommer til å ta plassen til Xavi som er klart værdens beste spiller etter Messi.

 

Som flere sier er Xavi læremesteren til Cesc og de har samme rolle som spillere ballfordelere.

 

Cesc spilte lite for Spania i Vm på grunn av Xavi var helt konge og vil alltid værde den beste spilleren på den plassen på mittbannen.

 

Cesc er forsatt bare 22 år og vil nok bli den nye Xavi den dagen Xavi gir seg som fotball spiller.

 

Har sett Barca og Spania mye de siste 3-4 åra og lagt merke til Xavi står bak det meste Barca og Spania gjør framover på banen.

 

Gud hvor mange mål passninger Xavi har gitt Messi og Villa, Xavi har en spille forståelse og et ørneblikk ingen andre ballfordelere kan vise maken til.

 

Cesc har forsatt mye å lære og vil nok bli mye bedre spiller når vi tenker på at han er bare 22 år.

 

Sier ikke Cesc er dårlig langt der i fra ha er en av de beste i værden da han er i form.

 

Hadde Cesc spilt i Barca hadde han nok utvikla seg mye mere med så mange go spiller rundt seg på laget. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg nesten ikke Xavi og Fabregas er sammenlignbar. To vidt forskjellige spillertyper. Xavi er nok en bedre fotballspiller for øyeblikket, men det er flere av Cesc kvaliteter som Xavi faktisk mangler. Tro det eller ei. Tviler på at Cesc kommer til å bli Xavis arvtager, lukter mer Busquets der.

 

Og Fabregas fyller forresten 24 år om to måneder.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig vi beholder Cesc i flere sesonger, hadde vært en drøm! Min favoritt og mitt forbilde :)

Det å beholde Cesc er også viktig med tanke på at vi må vise til ambisjoner både ovenfor nye spillere, men også de vi allerede har

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Håper at Fabregas er en spiller som blir i klubben. Vi ser stadig vekk hvor viktig han er for laget. Uten han blir det lite kreativitet på midtbanen.

 

Gledelig at han er på gang igjen!

 

Når det er sagt, så tror jeg det er en grense for hvor lenge han rett og slett gidder å spille for et lag nesten klarer det store sesong etter sesong.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er en spiller jeg absolutt vil ha i klubben neste sesong og sesongen etter der (osv osv), men jeg mener at vi rett og slett burde drille laget til å fungere annerledes når han ikke er tilgjengelig. Bytte om til en 4-4-2 med v. Persie som hengende spiss. For uten Cesc (og Song forøvrig) så fungerer ikke spillet vårt i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...