Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Fabregas, for din egen og vår skyld: Bli et år til :P

 

Eg er ganske sikker på at det ynskjet vert oppfylt. Fabregas spelar for Arsenal neste sesong, med eller mot sin vilje. Etter det bastante avslaget på Barcelona's tilbod, der ein òg gjer det klart at ein ikkje ynskjer nokon vidare diskusjon, kan ein vanskeleg gå attende på dèt, og godta eit sal i nær framtid. Gjer ein det, mister ein all truverdigheit, og viser for all verda at Arsenal er ein klubb som ikkje kan takast seriøst, og som vert hersa med og gjort til latter. Det går berre ikkje, og er fullstendig uakseptabelt. Det er ille nok som det er, at Arsenal er omtrent den einaste klubben som byd på denne typen "underhaldning" kvar bidige sommar. (Om ein ser vekk frå tilfellet Ronaldo). Eg er så inderleg lei heile greia.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Idag meldes det at Arsenal har avslått et bud på Fabregas fra Real Madrid.

http://www.imscouting.com/global-news-arti...lona-move/8135/

 

Drar ikke Fabregas i sommer, så tror jeg at han aldri drar. Barcelona har mulighet til å hente han denne sommeren, om vi skal tro kildene om at Cesc vil hjem igjen. Storklubben viser akkurat ikke interesse, og kommer med et urealistisk bud på 300millioner.

Håper Cesc tenker det samme som meg: Vil de ikke gi mere? Da kan det bare være det samme.

 

Håper Fabregas forlenger kontrakten med Arsenal, og slår bak til Barcelona: Dere hadde sjangsen, men dreit dere ut! Jeg blir i Arsenal resten av karieren.

 

Uheldigvis er nok dette bare ønsketenking!

Link to comment
Share on other sites

Håper Fabregas en dag havner i Real Madrid når han velger å forlate oss, istedenfor møkkaklubben. Lite sannsynlig.

 

Så du foretrekker Real Madrid's transferpolitikk istedenfor Barcelona's selv om de er identiske..?

Link to comment
Share on other sites

Så du foretrekker Real Madrid's transferpolitikk istedenfor Barcelona's selv om de er identiske..?

Ja? Det er vi som tjener på det. Hadde du takket ja til Real med sine 800 mill kr, eller Barca med sine 350 mill kroner for Fabregas? Barcelona har mistet min respekt når det gjelder transferpolitikken, dessuten gir jeg blanke f*** hvor han havner når han stikker, så lenge vi tjener på det! Penger har en dominerende rolle i dagens fotball.

Link to comment
Share on other sites

Ja? Det er vi som tjener på det. Hadde du takket ja til Real med sine 800 mill kr, eller Barca med sine 350 mill kroner for Fabregas? Barcelona har mistet min respekt når det gjelder transferpolitikken, dessuten gir jeg blanke f*** hvor han havner når han stikker, så lenge vi tjener på det! Penger har en dominerende rolle i dagens fotball.

 

Så du har ikke skjønt at vi ikke kommer til å godta et bud på 350 millioner enda?

Link to comment
Share on other sites

Jo, men jeg har også skjønt at Barca ikke gir mye for han heller.

Ettersom Fabregas vil forlate oss, må vi til slutt akseptere et bud alà det og vi står igjen med småpenger!

 

Og Real er "bedre" enn Barca? Du verden....

Jeg snakker om Fabregas-Barca, ikke generelt sett.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men jeg har også skjønt at Barca ikke gir mye for han heller.

Ettersom Fabregas vil forlate oss, må vi til slutt akseptere et bud alà det og vi står igjen med småpenger!

Jeg snakker om Fabregas-Barca, ikke generelt sett.

 

Jeg vil gjerne se hvor Fabregas har sagt selv i et troverdig intervju at han VIL forlate oss, for det har ikke jeg verken sett eller hørt. Det er ikke slik at Fabregas' verdi vil synke, så budene kan bare bli større slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men jeg har også skjønt at Barca ikke gir mye for han heller.

Ettersom Fabregas vil forlate oss, må vi til slutt akseptere et bud alà det og vi står igjen med småpenger!

Jeg snakker om Fabregas-Barca, ikke generelt sett.

 

 

Nå har Real snappa for øyeblikke værdens beste Manager og takktikker ... Real kommer garantert til å hente nye spillere fra øverste hylle... så vi for vente til høsten og ut over vinteren.... tror seriøst nå at Barca skal slite enda mere 2010/2011... ser jo i år stopper man Messi fungerer ikke Barca som de skal :P

Link to comment
Share on other sites

Xavi blir ALDRI en benkesliter

 

Nettopp, for det er det Fabregas blir om han drar til Barca !

 

Men jeg leste på tv2sporten.no at Barca komemr med et forbedret bud innen 48 timer, og at det skal være Fabregas deadlinen. han der Txiki klysa skal visst være klar til å dra til London og forhandle. Håper du skjeller ut fyren og sier at dem kan bare glemme å hente Fabregas !

 

Fabregas har sagt at fremtiden hans ligger i Wengers hender nå, og da må jo Cesc godta at Wenger vil ha han i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke bortifra at Xavi er førstemann på blokka når Pep setter opp laget. Henter de Fabregas regner jeg med at Iniesta går opp på kant, og da kan dette være midtbanen/angrepet til Barcelona neste sesong:

 

Xavi-Busquets-Fabregas

Messi-Villa-Iniesta

 

:)

 

Når det gjelder hele Fabregas-sagaen har jeg ikke giddet å uttrykke meg i enda. Hele greien er bare helt latterlig. Barca er en drittklubb, og hvis Fabregas ønsker å dra allerede nå så skal han bare gjøre det for min del. En umotivert kaptein er noe av det verste som kan skje oss neste sesong. Selvsagt skal han IKKE selger for under £60 millioner pund. Noe annet ville bare vært idiotisk. Hadde jeg vært manager ville jeg ikke solgt han for et pund under £70 millioner.

 

Anbefaler flere å ignorere ryktene, for det skrives mye dritt rundt om kring nå.

Link to comment
Share on other sites

Fra 25 til 72 millioner på under to uker :)

Arsenal har vel aldri sagt noe pris? Var vistnok Barcelona som prøvde seg med fattige 25 mil. Og 72 synest jeg er en passe sum. Det er mer enn hva Real betalte for Kaka, og mindre enn hva dem betalte for Ronaldo. Så synest 72 høres bra ut. Men det beste er jo viss han blir.

Link to comment
Share on other sites

Og 72 synest jeg er en passe sum. Det er mer enn hva Real betalte for Kaka.

 

Hvor mye ga Real Madrid for Kaka egentlig?

 

Jeg ser at artikkelen opplyser en pris i euro. Etter dagens kurs, utgjor 72 millioner euro 59,4 millioner pund. Synes faktisk det beløpet er for lite. Burde være minst 10 millioner pund mer

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har vel aldri sagt noe pris? Var vistnok Barcelona som prøvde seg med fattige 25 mil. Og 72 synest jeg er en passe sum. Det er mer enn hva Real betalte for Kaka, og mindre enn hva dem betalte for Ronaldo. Så synest 72 høres bra ut. Men det beste er jo viss han blir.

Det jeg mente, hadde Arsenal krevd 25 millioner hadde jeg klikket mentalt, mitt poeng var at det skal litt til før noen øker med så mye..

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye ga Real Madrid for Kaka egentlig?

 

Jeg ser at artikkelen opplyser en pris i euro. Etter dagens kurs, utgjor 72 millioner euro 59,4 millioner pund. Synes faktisk det beløpet er for lite. Burde være minst 10 millioner pund mer

 

Kaka ble vel solgt til Real for rundt £56 mill. (i 2009) og hadde kontrakt med Milan til 2013. Altså ca. samme kontraktslengde som Cesc har igjen i Arsenal nå.

 

Så kan man jo diskutere om Fabregas er bedre enn Kaka..hehe.

Jeg mener Fabregas er minimum verdt £60 mill. i dagens marked.

 

C. Ronaldo ble solgt for £80 mill. og hadde kontrakt i Manure til 2012.

Ja, han scoret mye mål, men kvalitetsforskjellen er ikke så stor og jeg ser ingen grunn til at vi skulle få så mye mindre for Fabregas hvis Arsenal-ledelsen evner å være beinhard i forhandlingene.

Link to comment
Share on other sites

Hva han er verdt i dagens marked er i mine øyne fullstendig irrelevant. Spørsmålet er hvor mye han er verdt for Arsenal. Det regnestykket sitter ikke jeg med, men jeg blir ikke overrasket om det er betydelig mer enn noen er villig til å betale for han (les: markedspris).

 

Fabregas spiller i Arsenal til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...