Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Shearer forlot jo Blackburn etter kun 4 sesonger, og han ble vel ikke toppscorer 3 sesonger på rad i samme klubb? Han var Newcastlespiller i det siste av disse toppscorer-årene...

Får Shearer betegnelsen legende (i Blackburn eller i Newcastle...?), selv om han spilte 10år i Newcastle uten noe som helst trofee`?

 

Skjønner ikke helt disse argumentene, når Fabregas ikke er i nærheten av å være en legende i Arsenal.

 

Hva det vil si å være en legende er jaggu ingen enkel sak og de fleste har sin egen subjektive mening. Jeg synes det er vanvittig vanskelig å vurdere hvem som er legende og ikke, men likevel har jeg en klar mening om hvem jeg mener fortjener betegnelsen, og hvem som ikke gjør det. Legendestatuser burde etter min mening ikke deles ut i hytt og pine og jeg er nok langt mindre raus i "legendeutdelinger" enn hva andre muligens er.

 

Fabregas - Ikke legende

Shearer - Legende

Gerrard - Legende

Ronaldo - Ikke legende

Lee Dixon - Ikke legende

Vieira - Legende

Beckham - Ikke legende

 

Min mening er at en legende ikke kan bedømmes utifra antall frofeer, antall mål, antall sesonger i klubben, etc. Når det er sagt er det ofte nettopp disse faktorene som er av stor betydning, men det er som regel også mange andre faktorer som spiller inn. Og jeg vil påstå at det ofte også kan være litt tilfeldigheter inne i bildet.

 

Hvorfor Shearer er legende i mine øyne: Shearer valgte å takke NEI til United på midten av 90-tallet for å dra hjem til Newcastle. Her spilte han ut karrieren tiltross for at han meget vell kunne spilt for langt bedre klubber og tiltross for at Newcastle slet tungt ved flere anledninger. Bøttet inn mål og viste sin kjærlighet til klubben.

 

Hvorfor Fabregas IKKE er legende i mine øyne: (Jeg er evig takknemmelig for innsatsen Fabregas og kommer alltid til å ha høye tanker om Cesc. Det var en fryd å følge den fantastiske spanjolen fra hockeysveis-debuten mot Everton til den superstjernen han utviklet seg til å bli)

 

Hadde Fabregas hatt bedre lagkamerater underveis er jeg sikker på at han ville fått legendestatusen av langt flere da jeg er sikker på at vi med et bare litt bedre lag hadde vunnet serien flere ganger. Hadde Fabregas som kaptein løftet flere pokaler over skallen ville det vært vanskelig å komme utenom Fabregas som en legende. Trofeene kom ikke, men det som også spiller inn for meg, er hans forankring. De par siste årene var det ikke vanskelig å se hvor Fabregas EGENTLIG ville spille... Jeg forstår han veldig godt, men sånn som ting ble og endte er ikke Fabregas noen legende for meg. En av våre aller beste spillere gjennom tidene er han definitivt, men ingen legende i mine øyne

 

Det er ingen fasit, ingen mal på hvem som fortjener legendestatuen, men jeg vil påstå at personen bør være/ha vært nokså betydningsfull for den respektive klubb. Som sagt, veldig vanskelig å vurdere !

Link to comment
Share on other sites

Fabregas hadde blitt, i mine øyne, en legende i Arsenal om han hadde blitt minst fire sesonger til. Og blitt verdig sitt kapteinsbind. Skal han forbli det i andre sine øyne, ja da burde han jammen holde kjeft i media framover. Han trenger ikke å uttale som om Arsenal lenger. Han er ikke vår eiendel. STFU og konsentrer deg om Barca, før du driter deg langveis.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva det vil si å være en legende er jaggu ingen enkel sak og de fleste har sin egen subjektive mening. Jeg synes det er vanvittig vanskelig å vurdere hvem som er legende og ikke, men likevel har jeg en klar mening om hvem jeg mener fortjener betegnelsen, og hvem som ikke gjør det. Legendestatuser burde etter min mening ikke deles ut i hytt og pine og jeg er nok langt mindre raus i "legendeutdelinger" enn hva andre muligens er.

 

Fabregas - Ikke legende

Shearer - Legende

Gerrard - Legende

Ronaldo - Ikke legende

Lee Dixon - Ikke legende

Vieira - Legende

Beckham - Ikke legende

 

Min mening er at en legende ikke kan bedømmes utifra antall frofeer, antall mål, antall sesonger i klubben, etc. Når det er sagt er det ofte nettopp disse faktorene som er av stor betydning, men det er som regel også mange andre faktorer som spiller inn. Og jeg vil påstå at det ofte også kan være litt tilfeldigheter inne i bildet.

 

Hvorfor Shearer er legende i mine øyne: Shearer valgte å takke NEI til United på midten av 90-tallet for å dra hjem til Newcastle. Her spilte han ut karrieren tiltross for at han meget vell kunne spilt for langt bedre klubber og tiltross for at Newcastle slet tungt ved flere anledninger. Bøttet inn mål og viste sin kjærlighet til klubben.

 

Hvorfor Fabregas IKKE er legende i mine øyne: (Jeg er evig takknemmelig for innsatsen Fabregas og kommer alltid til å ha høye tanker om Cesc. Det var en fryd å følge den fantastiske spanjolen fra hockeysveis-debuten mot Everton til den superstjernen han utviklet seg til å bli)

 

Hadde Fabregas hatt bedre lagkamerater underveis er jeg sikker på at han ville fått legendestatusen av langt flere da jeg er sikker på at vi med et bare litt bedre lag hadde vunnet serien flere ganger. Hadde Fabregas som kaptein løftet flere pokaler over skallen ville det vært vanskelig å komme utenom Fabregas som en legende. Trofeene kom ikke, men det som også spiller inn for meg, er hans forankring. De par siste årene var det ikke vanskelig å se hvor Fabregas EGENTLIG ville spille... Jeg forstår han veldig godt, men sånn som ting ble og endte er ikke Fabregas noen legende for meg. En av våre aller beste spillere gjennom tidene er han definitivt, men ingen legende i mine øyne

 

Det er ingen fasit, ingen mal på hvem som fortjener legendestatuen, men jeg vil påstå at personen bør være/ha vært nokså betydningsfull for den respektive klubb. Som sagt, veldig vanskelig å vurdere !

 

 

Var det ikke Blackburn som nektet å selge til manure? Mener å huske det. Arrester meg hvis jeg tar feil. Han er nok alikevel en legende i Newcastle og en premier leauge legende generelt. Ikke så mye i Blackburn vil jeg tro, og hvert fall ikke i Southampton...hehe

 

Ellers så er jeg enig i de som er legende og ikke på listen din. Selv om i mine øyne er det spillere som Tony Adams, Dennis Bergkamp, Franco Baresi, Paolo Maldini, Fernando Hierro, Raul osv som er virkelige legender. Glimrende spillere som er lojale til klubben sin og aldri lager noe stress. Vieira har jeg problemer med grunnet hans tilhørighet til City nå, og at han takket nei til å komme "hjem" igjen, alikevel så er det noe spesielt ved ham... Thierry Henry er legende, men det er vel unntaket som bekrefter regelen. Har jo noe som kalles cult heroes også, noe helt annet, men dog...Perry Groves er vel vårt største eksempel på det.

 

Fabregas er bare en av mange gode spillere som har spilt for oss, i mine øyne ikke noe mer legende enn det Manu Petit er. Jeg vil likestille de to...

 

 

Nok om det, nå et det kamp, COME ON ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje han ender opp som en legende allikevel?

 

Om han skulle returnere, for så å igjen dominere på banen, samt vinne trofeer, ville han ikke vært langt unna. Og igjen ser vi det; alle som forlater Arsenal vil tilbake en eller annen gang! Kan nevne i fleng; Hleb, Henry, Adebayor... Ikke lenge før Nasri og Clichy også begynner å ønske seg tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært et magisk øyeblikk for min del om Cesc engang hadde kommet tilbake! Er sikker på at han kommer til å holde nivået i mange år, så vinn noen trofeer med Barca nå, så kommer du tilbake å vinner med oss :) Vil alltid være velkommen tilbake for meg.

Link to comment
Share on other sites

Det utspillet har jeg ingen tro på. Ikke bare at det ikke kommer til å skje, men jeg føler meg nokså sikker på at han ikke mener det heller. Fabregas er en bra mann og har nok antageligvis noe dårlig samvittighet for at han forlot klubben som gjorde han til en superstjerne og som hadde æren av å bære kapteinsbindet for da ha stakk. Greit forsøk Fabregas, men aldri i verden om du forlater Barca

 

Ble veldig bombastisk dette, men nei, ain`t gonna happen !

Link to comment
Share on other sites

Er vel ingen tvil om at Fabregas har et stort hjerte for Arsenal, noe han har gitt utrykk for x-antall ganger.

 

Han sier jo bare at han ønsker å være i Barcelona resten av karrieren, men om det skulle skje ting som gjør at han må dra; så er Arsenal pri 1.

Det tror jeg oppriktig på, men som sagt; det er det veldig liten sjanse pr.d.d.

 

Likevel; hvem kan spå fremtiden?

Ny manager, ny spillestil, og nye spillere, er jo noen faktorer som også kan skje i Barcelona de neste 10årene :)

 

Jeg ville blitt glad om en slik spiller kom tilbake en gang i fremtiden, men blir ikke overrasket om han spiller ut sin karriere i Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Sitat fra Arsene Wenger en eller annen gang: "when you have left, you are gone". Eller noe i den mening. Det er en første gang for alt, men ........

 

Sol Campbell brøt vel den. Noen ville sagt at han er unntaket som bekrefter regelen dog.. :P

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports...7394961,00.html

 

Den første delen av dokumentaren som gikk om Cesc første juledag. Ganske interessant, og jeg kan vell legge meg langflat i diskusjonen angående om han var 100% motivert den siste sesongen, hehe..

Og samtidig kan vi legge diskusjonen rundt Fabregas' status i klubben død. Legende? No fucking way. Se for deg Tony Adams sitte på den måten og legge ut om hvordan han 'mistet motivasjonen' mens han representerte klubben vår og bar den stolte kanonen på brystet. Du klarer ikke det? Ikke jeg heller. Arsenal FC ga Cesc Fabregas alt, vi bygde laget rundt han, ga han kapeteinsbindet, og ville hele tiden det beste for han, og nå sitter han og sutrer over hvordan han "mistet motivasjonen"? Blir kvalm. Og det største fotballønsket mitt ville være å knuse Wankerlona i en Champions League-finale og se sutre-trynet til Fabregas etterpå.

Link to comment
Share on other sites

 

Og samtidig kan vi legge diskusjonen rundt Fabregas' status i klubben død. Legende? No fucking way. Se for deg Tony Adams sitte på den måten og legge ut om hvordan han 'mistet motivasjonen' mens han representerte klubben vår og bar den stolte kanonen på brystet. Du klarer ikke det? Ikke jeg heller. Arsenal FC ga Cesc Fabregas alt, vi bygde laget rundt han, ga han kapeteinsbindet, og ville hele tiden det beste for han, og nå sitter han og sutrer over hvordan han "mistet motivasjonen"? Blir kvalm. Og det største fotballønsket mitt ville være å knuse Wankerlona i en Champions League-finale og se sutre-trynet til Fabregas etterpå.

 

Spor on!!!!! Innertier!!!! Amen to that!!!!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Men uansett om han er legende eller ikke hadde ikke jeg personlig takket nei om Cesc skulle banke på døren en gang i fremtiden etter at han har vunnet det som vinnes kan i Barcelona. Hvis han kommer tilbake etter at den nåværende kontrakten går ut er han 29/30 år og vil fortsatt ha mye å bidra med på fotballbanen, og så lenge han holder motivasjonen oppe vil en Cesc Fabregas gå rett inn på hvilken som helt start 11'er i fotballverdenen.

 

At han spilte den siste tiden i Arsenal med redusert motivasjon kan vell Wenger nesten takke seg selv for siden signalene var ganske så sterke sommervinduet før at han ønsket seg bort. Som han sier i intervjuet har han familien i Barcelona og jeg skjønner han godt at distansen fra London ble lang etter at han kom til oss som 16 åring. Jeg skjønner også mange av dere som synes alle broer er brent for en evt. retur; mens jeg vil trekke på meg Fabregas trøyen like stolt som før hvis han blir rød i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Han hadde alle forutsetninger til å bli en legende, men han ble det ikke. Laget var bygget rundt han, men det er et bittert faktum at det rett og slett ikke var godt nok. Fabregas er en spiller som kunne spankulert inn på hvilken som helst midtbane i verden, og til tider ble han omringet av elendige spillere. Jeg er ikke bitter over at han dro, det er mer trist. Man kan lure på hvilken tanker han gjorde opp for seg da han ville vinne titler med Arsenal og Wenger "forsterket" med spillere som Silvestre og Squllaci og lot vandrende katastrofer som Eboue, Djourou og Almunia få ha komitime år etter år. Da er man ikke god nok. Angrepet er godt nok til å knuse hvem som helst, men hva er det godt for når forsvaret slipper inn annenhver corner og mister nattesøvnen før kamper mot Stoke?

 

Når da verdens beste lag ringer for å få han hjem skjønner jeg hvorfor han dro. Er det noen man skal skylde på for at han dro er det Wenger som lot Project Youth gå på tomgang altfor lenge. Det er trist, men sånn er det med spillere som Cesc og jeg bærer ingen bitterhet ovenfor han.

 

Når det er sagt tror jeg ikke at han kommer tilbake, han blir nok i Barca i mange år til og når han eventuelt skal finne en ny klubb er ikke Arsenal den samme klubben som den han forlot.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er en spiller som kunne spankulert inn på hvilken som helst midtbane i verden, og til tider ble han omringet av elendige spillere. Jeg er ikke bitter over at han dro, det er mer trist. Man kan lure på hvilken tanker han gjorde opp for seg da han ville vinne titler med Arsenal og Wenger "forsterket" med spillere som Silvestre og Squllaci og lot vandrende katastrofer som Eboue, Djourou og Almunia få ha komitime år etter år. Da er man ikke god nok. Angrepet er godt nok til å knuse hvem som helst, men hva er det godt for når forsvaret slipper inn annenhver corner og mister nattesøvnen før kamper mot Stoke?

 

Når da verdens beste lag ringer for å få han hjem skjønner jeg hvorfor han dro. Er det noen man skal skylde på for at han dro er det Wenger som lot Project Youth gå på tomgang altfor lenge. Det er trist, men sånn er det med spillere som Cesc og jeg bærer ingen bitterhet ovenfor han

 

Nettopp. Ubegripelige signeringer, som må sies å være en av Wengers største svakheter. Og jeg skjønner godt at Fabregas mistet troen, men han burde forholdt seg mer profesjonell enn det han til tider gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Han hadde alle forutsetninger til å bli en legende, men han ble det ikke. Laget var bygget rundt han, men det er et bittert faktum at det rett og slett ikke var godt nok. Fabregas er en spiller som kunne spankulert inn på hvilken som helst midtbane i verden, og til tider ble han omringet av elendige spillere. Jeg er ikke bitter over at han dro, det er mer trist. Man kan lure på hvilken tanker han gjorde opp for seg da han ville vinne titler med Arsenal og Wenger "forsterket" med spillere som Silvestre og Squllaci og lot vandrende katastrofer som Eboue, Djourou og Almunia få ha komitime år etter år. Da er man ikke god nok. Angrepet er godt nok til å knuse hvem som helst, men hva er det godt for når forsvaret slipper inn annenhver corner og mister nattesøvnen før kamper mot Stoke?

 

Når da verdens beste lag ringer for å få han hjem skjønner jeg hvorfor han dro. Er det noen man skal skylde på for at han dro er det Wenger som lot Project Youth gå på tomgang altfor lenge. Det er trist, men sånn er det med spillere som Cesc og jeg bærer ingen bitterhet ovenfor han.

 

Når det er sagt tror jeg ikke at han kommer tilbake, han blir nok i Barca i mange år til og når han eventuelt skal finne en ny klubb er ikke Arsenal den samme klubben som den han forlot.

 

Helt enig! Han kan ikke noe for at laget som blir bygget rundt han er av lav kvalitet. Men når det er sagt, så kan vi ikke skylde på Wenger heller, fordi han er 99% av grunnen til at Cesc var der så lenge som han var, og selvfølgelig også at han er den han er den dag idag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...