Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Cesc har vært en stor spiller for Arsenal, men han er nok ingen legende når han forsvinner nå. Kan ikke sammenlignes med Henry, Bergkamp, Adams og Vieira f.eks.

Han har vært en kaptein som sjelden evner å løfte laget i motgang og er selvfølgelig i likhet med manager og lagkamerater like delaktig og "skyld" i at vi ikke har vunnet noe siste årene.

 

Det er mulig han ikke er så god til å prate utpå banen, men du ser med engang når Cesc spiller at alle de andre på banen spiller bedre også. Det gjør noe med laget når Cesc er på banen. Han er jo selvfølgelig ikke like delaktig og ''skyld'' i at vi ikke har vunnet de siste årene, han har prestert stabilt sesong etter sesong, men så har det alltid vært en Almunia på laget, en Denilson, en Squillaci/Silvestre, en Arshavin som alenespiss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Gutter, det er jo ikke Cesc sin feil at han ikke har vunnet noe.. Er ikke hans feil at han til tider har hatt middelmådige spillere på lag. Cesc har vært her i 8 sesonger, spilt 303 kamper. Han er en legende etter min mening.

 

Skal ikke benekte at Cesc er en fantastisk fotballspiller, men en spiller som ønsker å betale av egen lomme for å komme seg vekk fra klubben blir aldri en Arsenallegende i min bok.

Se på for eksempel Vieira, han er en ordentlig Arsenallegende. Bar kapteinsbindet på en måte som får Cesc til å se ut som en liten grineunge. Parick gikk alltid foran i krigen, ga 100% og lot ikke seg selv eller lagkamerater blit herset med av noen, selv ikke cunts som Roy Keane. Det hjelper selvfølgelig også på legendestatusen at Vieira avgjorde FA-cupfinalen mot Man U i 2005, i tillegg til at han faktisk har løftet PL-trofeet.

Kapteiner skal være som Patrick Vieira og Tony Adams, Cesc var aldri i nærheten.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas har som alle sier vært en fantastisk spiller for Arsenal.

Men en ledertype har han ikke vært. Han har hatt sine fantastiske kamper for oss

og er en spiller som jeg syns var bedre for 2 år siden enn nå.

Delaktig.....11 spillere ute på banen.han har definitivt sitt ansvar å bære sammen med de andre..for at vi har gått trofeløse...og syns definitivt ikke han har løfta de andre f.eks

i motgang. Akkurat det har vært en stor svakhet med Cesc.

 

Skal bli interessant å se om han er like mye 'skada' i Barca som han har vært i Arsenal siste året.

Og måten han presenterte seg på i CL mot Barca syns jeg ennå gir en sur smak.

Men ønsker Cesc lykke til videre.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke benekte at Cesc er en fantastisk fotballspiller, men en spiller som ønsker å betale av egen lomme for å komme seg vekk fra klubben blir aldri en Arsenallegende i min bok.

 

Hvordan vet du at det stemmer at han ønsker å betale fra egen lomme?

Link to comment
Share on other sites

Nå som det er silly season er det selvfølgelig umulig å vite hva som stemmer og ikke stemmer. Men det er ingen tvil om at Cesc vil bort, og det gjør ham ikke til noen legende for meg.

 

Stiller meg i sterk tvil til at Cesc er villig til å betale seg bort, men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner. Nei, men etter min mening er det fult forståelig. Klubben viser manglende handlekraft, noe som gjør at Cesc år etter år har sett seg nødt til å spille med spillere som ikke holder mål. Cesc er en vinner, han vil vinne ting. Det har han muligheten til i Barcelona, Arsenal er dessverre ingen plass i nærheten av å vinne Premier League eller Champions League pdd.

Link to comment
Share on other sites

Kapteiner skal være som Patrick Vieira og Tony Adams, Cesc var aldri i nærheten.

 

Ikke å forglemme Frank McLintock som kanskje var den største kapteinen av alle, i alle fall helt på høyde med Tony Adams. Forøvrig er jeg helt enig i at Cesc ikke er mye til kaptein. Det var heller ikke Thierry Henry, men begge er/var fantastiske spillere for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Stiller meg i sterk tvil til at Cesc er villig til å betale seg bort, men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner. Nei, men etter min mening er det fult forståelig. Klubben viser manglende handlekraft, noe som gjør at Cesc år etter år har sett seg nødt til å spille med spillere som ikke holder mål. Cesc er en vinner, han vil vinne ting. Det har han muligheten til i Barcelona, Arsenal er dessverre ingen plass i nærheten av å vinne Premier League eller Champions League pdd.

 

Det er umulig å vite hva som er sant eller ikke, men jeg har noen kilder jeg stoler mye mer på enn andre. Da spesielt BBC, The Guardian, Skysports og London Evening Standard.

 

Dette er hentet fra The Guardian;

 

Negotiations are ongoing, with Arsenal yet to accept any deal formally. Yet Barça have received encouragement that a package worth an initial €29m (£25.4m) – with a further payment of around €6m (£5.3m) linked to future appearances and honours still under discussion – will now prove sufficient to sign the player. A similarly structured deal had, to all intents and purposes, been on the table for some time, though key to Arsenal's recent shift in stance appears to have been Fábregas's further willingness to re-direct around €5m (£4.4m) from his prospective earnings at the Catalan club directly to his former side.

Link to comment
Share on other sites

Stiller meg i sterk tvil til at Cesc er villig til å betale seg bort, men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner. Nei, men etter min mening er det fult forståelig. Klubben viser manglende handlekraft, noe som gjør at Cesc år etter år har sett seg nødt til å spille med spillere som ikke holder mål. Cesc er en vinner, han vil vinne ting. Det har han muligheten til i Barcelona, Arsenal er dessverre ingen plass i nærheten av å vinne Premier League eller Champions League pdd.

Han har startet ca 60% av kampene i PL de siste 3 årene. Det er rett og slett for dårlig hvis man skal være den spilleren hele laget er avhengig av. Vi vil heve oss når Cesc og Nasri blir borte. Jeg tror det er flere spillere som vil ta ansvar og bevise at vi ikke trenger de to for å vinne noe. Cesc til Barcelona (at last) er den beste nyheten hittil i sommer

Link to comment
Share on other sites

Han har startet ca 60% av kampene i PL de siste 3 årene. Det er rett og slett for dårlig hvis man skal være den spilleren hele laget er avhengig av. Vi vil heve oss når Cesc og Nasri blir borte. Jeg tror det er flere spillere som vil ta ansvar og bevise at vi ikke trenger de to for å vinne noe. Cesc til Barcelona (at last) er den beste nyheten hittil i sommer

 

Han er den spilleren resten av laget er avhengig av pga. av at han ligger flere nivå over de fleste, bortsett fra van Persie. Det er ikke hans feil at laget er avhengig av han. Jeg frykter en katastrofe sesong om Cesc blir solgt, noe han sannsynligvis blir nå. Så mye skader vi har i tillegg trenger vi en erstatter hvis Cesc drar, og det kommer til å bli en innad i klubben kjenner jeg Wenger rett.

Link to comment
Share on other sites

Han er den spilleren resten av laget er avhengig av pga. av at han ligger flere nivå over de fleste, bortsett fra van Persie. Det er ikke hans feil at laget er avhengig av han. Jeg frykter en katastrofe sesong om Cesc blir solgt, noe han sannsynligvis blir nå. Så mye skader vi har i tillegg trenger vi en erstatter hvis Cesc drar, og det kommer til å bli en innad i klubben kjenner jeg Wenger rett.

 

Det blir ikke katastrofe av at en enkelt spiller blir solgt. Det blir katastrofe når det selges spillere jevnt og trutt uten at man henter inn annet enn unggutter til å ta jobben for dem. Og Fabregas har vært en skygge av seg selv den siste sesongen, samtidig er han langt ifra uerstattelig. Spørsmålet er bare om vi gjør det.

 

Og å betale deler av overgangen av sin egen lomme? (flere seriøse aviser som melder dette nå..) Da håper jeg at vi har fått han til å betale alt det har kosta å fostra han opp i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det blir ikke katastrofe av at en enkelt spiller blir solgt. Det blir katastrofe når det selges spillere jevnt og trutt uten at man henter inn annet enn unggutter til å ta jobben for dem. Og Fabregas har vært en skygge av seg selv den siste sesongen, samtidig er han langt ifra uerstattelig. Spørsmålet er bare om vi gjør det.

 

Og å betale deler av overgangen av sin egen lomme? (flere seriøse aviser som melder dette nå..) Da håper jeg at vi har fått han til å betale alt det har kosta å fostra han opp i Arsenal.

 

Så mye som Cesc betyr for klubben, så frykter jeg en katastrofe sesong om han blir solgt uten en verdig erstatter jo. Vært en skygge av seg selv? Han hadde 14 assist og 3 mål i Premier League, det må være godkjent hvis du mener han har vært en skygge av seg selv. Jeg føler meg sikker på at det bare er tull at han kan betale selv, Cesc er en mann som respekterer Arsenal.

 

http://www.youtube.com/watch?v=REKuFOBtpes

Her har du foresten en film fra kun forige sesong, så han var ikke så dårlig selv om han var en skygge av seg selv, fortsatt vår beste spiller når han spiller.

Link to comment
Share on other sites

Kan lage en kompilasjon som viser at RvP var best også, noe jeg for øvrig mener. Wilshere ble kåret til årets spiller. Sagna var også stabilt god hele sesongen. Så nei, ikke vår beste spiller 2010/2011.

 

Du nevner noe annet viktig her... NÅR han spiller...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal med og uten Fabregas er to vidt forskjellige lag. Uten at han har vi ingen med kreativitet, overblikk eller en spiller med evnen til å vende på en tiøring, plukke ut det beste pasningalternativet og utføre pasningen perfekt på ett sekund. Det er Fabregas i stand til, opptil flere ganger hver kamp også, og derfor er han så forbanna brilliant. Derfor syns jeg han er ligaens beste spiller.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal med og uten Fabregas er to vidt forskjellige lag. Uten at han har vi ingen med kreativitet, overblikk eller en spiller med evnen til å vende på en tiøring, plukke ut det beste pasningalternativet og utføre pasningen perfekt på ett sekund. Det er Fabregas i stand til, opptil flere ganger hver kamp også, og derfor er han så forbanna brilliant. Derfor syns jeg han er ligaens beste spiller.

 

Amen. Fenomenal spiller som jeg faktisk kun ser at Wilshere evner å være i nærheten av til tider. Dog er han fortsatt langt unna Cesc sin kvalitet (men, nå har Wilshere mange kvaliteter som skiller han ut fra Cesc også så ingenting negativt om gutten).

 

Fabregas er "one of a kind" og jeg klarer ikke å se at vi kan hente inn en spiller i hele verden som ville gjort hva Fabregas gjør. Det må forsterkninger inn og en endring (tweaking) av spillestil til for at vi skal klare å erstatte han.

 

Krysser fingrene for at vi får inn litt ekte kvalitet og at spillere tar steget opp.

Link to comment
Share on other sites

Kan lage en kompilasjon som viser at RvP var best også, noe jeg for øvrig mener. Wilshere ble kåret til årets spiller. Sagna var også stabilt god hele sesongen. Så nei, ikke vår beste spiller 2010/2011.

 

Du nevner noe annet viktig her... NÅR han spiller...

 

Meningen var bare å vise at selv om du mener han har vært en skygge av seg selv, så er han fortsatt den eneste på laget som klarer å åpne et hvilket som helst forsvar. Som Wilshere nevner over, så er vi to forskjellige lag, og som jeg har sagt så er vi avhengig av Cesc. Jeg sa heller ikke at han var vår beste spiller i 2010/2011, jeg sa at når han spiller er han vår beste.

Link to comment
Share on other sites

Betyr veldig lite om en er en spiller i verdensklasse så lenge han ikke vil spille for Arsenal.

Jeg våger påstanden at Fabregas ikke har vært motivert å spille for oss de siste 6 måneder.

Det er iallefall lenge siden jeg har sett en motivert god Cesc som brenner for Arsenaldrakta.

Nei,det beste er at han går og gir plass til blant annet spillere som Wilshere og Ramsay som

virkelig er gode ambassadører for Arsenal.

Hvor mange kapteiner vet dere om som betaler for å forlate en klubb som har gjort dem til verdensstjerner?

 

Og ja han var en skygge av seg selv denne sesongen. Og han var flere hakk under Van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas kan bare dra nå,Nasri å,de forlater oss uansett denne sesongen..Vi nådde ikke opp og tok titler i fjor,og vi gjør det ikke i år heller når det gode selskap er enda hardere å kjempe i enn i fjor..Par dager til sesongstart,vi mangler minst en signering,våre to beste spillere vil bort og halve laget er skadet..Hva skal man forvente? Fabregas kan bare pakke sakene sine og dra nå med en gang,for til Barcelona skal han uansett,det er bare spørsmål om nå,i går eller neste sjanse...! Gi ansvaret til Wilshere og Ramsey som er motiverte for å spille og vinne med Arsenal,det har ikke Fabregas vært på en stund.

Link to comment
Share on other sites

@JamieDalton82 Jamie Dalton

If, IF that Cesc tweet is correct - and then deleted swiftly-It said "Happy and Proud to be at FCB. We have left for Barcelona already. Hugs

 

hmm, veit ikke helt hva jeg skal tro om dette, men Cesc havner nok i Barca før vinduet er over. Kanskje i morgen?

 

Her er et screenshot av den orginale tweeten: http://yfrog.com/gyua0akej

Link to comment
Share on other sites

Se på for eksempel Vieira, han er en ordentlig Arsenallegende. Bar kapteinsbindet på en måte som får Cesc til å se ut som en liten grineunge. Parick gikk alltid foran i krigen, ga 100% og lot ikke seg selv eller lagkamerater blit herset med av noen, selv ikke cunts som Roy Keane. Det hjelper selvfølgelig også på legendestatusen at Vieira avgjorde FA-cupfinalen mot Man U i 2005, i tillegg til at han faktisk har løftet PL-trofeet.

Kapteiner skal være som Patrick Vieira og Tony Adams, Cesc var aldri i nærheten.

 

Et par ting. Ja, Fabregas er ingen kapteinstype og han burde heller aldri blitt utnevnt/spurt. Han er, i mine øyne, en spiller som utelukkende skal fokusere på spillet sitt. Ikke gå foran i krigen, dirigere og delegere. Det ligger ikke naturlig for han å skulle styre skuta, både hva gjelder personlighet og spillestil.

 

Derfor mener jeg sammenligningen blir feil og urettferdig. En kan kanskje da si at Fabregas burde takket nei, men det blir vanskelig å sette seg inn i situasjonen og det er klart det er en ære og et privilegium, for en 22-åring, å bli tilbudt å bære kapteinsbindet for Arsenal. Samtidig må vi huske på omstendighetene rundt utskiftningen. En ny kaptein måtte på plass og det fort. Jeg synes, med enkelte unntak, at Cesc har gjort det han kan i rollen. Han har periodevis virkelig prøvd å gå foran som et godt eksempel og oppildne gutta, men det ligger bare ikke naturlig for han og det viser seg i all sin klarhet. Her var det Wenger som tok et feilvalg rundt kapteinsjobben.

 

En annen ting er laget Vieira spilte på kontra det laget Cesc har spilt på. Vieira spilte da unektelig på et lag som var overlegent mye bedre enn lagene Cesc har spilt på(?) Videre hadde han også en langt "lettere" oppgave i å tenne/mane laget til innsats, all den tid The Invincibles bestod av MANGE vinnerskaller som bidro både i med -og motgang. Keown, Campbell, Parlour, Bergkamp, Henry, Lauren, for å nevne noen.

 

Dagens spillerstall består av svært, svært få slike typer. Vermaelen er kanskje den eneste. Wilshere er på vei til å bli en. Sagna er knallgod og leverer alltid, men er en "stille" type. RVP utnevnes av mange til potensiell ny kaptein, men han er i mine øyne ikke typen til oppgaven. Når ting går imot både han og laget har han en tendens til å rett og slett bli en idiot. Med grisespill som ikke hører noen sted hjemme. Han har bedret seg over årene, men det henger fortsatt igjen. Ei heller har han den autoriteten som trengs. Jeg forguder fotballferdighetene til RVP, men han er ikke mannen som burde lede oss. TV5 til ny kaptein !!

 

Edit: Hahaha @ link !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...