Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

I sesongen 2010/11 spilte Fabregas 2541 minutter av våre totalt 5250 minutter. Det tilsvarer i overkant av 28 kamper, eller ca. 48% av total spilletid.

 

Mens Fabregas var på banen scoret vi 66 mål og slapp inn 25. Pr 90-minutter tilsvarer dette 2,34 scorede mål og 0,89 innslupne.

 

De 2709 minuttene Fabregas IKKE var på banen scoret vi 53 mål og slapp inn 39. Pr 90-minutter tilsvarer dette 1,76 scorede mål og 1,30 innslupne.

Pene tall, men når han kun spiller 48% av tiden så er det vel like greit å selge. En erstatter som er et sted midt i mellom som spiller 90% vil heve poengfangsten gjennom hele sesongen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Er fryktelig lei av denne storyen rundt vår kaptein. Spiller han ikke mot Benfica, er det ikke mye å hente her. Hvor er spillerne som spiller med hjertet utpå trøya, er det en utdødd rase? Tony Adams burde vært i støtteapparatet og fortalt de hvor heldige de er som kan leve av hobbyen sin, selv om han ikke var flink å passe på seg selv i perioder, spilte han med hjertet for Arsenal. Savner det hos vår kaptein av i dag. Siste som gjorde det var Patrick Viera...

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det ut til at denne sagaen går mot slutten. Synd Cesc, du ble aldri en legende i mine øyne, legender må vinne trofeer med sin klubb, være trofaste, ha tro på filosofien i klubben. Håper Ramsey tar steget i år...

http://www.express.co.uk/posts/view/263124/Cesc-Fabregas-will-ask-for-Euro-leave-from-Arsenal

Er ikke vits å trekke konklusjoner utifra en artikkel uten sitater eller kildehenvisning.

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det ut til at denne sagaen går mot slutten. Synd Cesc, du ble aldri en legende i mine øyne, legender må vinne trofeer med sin klubb, være trofaste, ha tro på filosofien i klubben. Håper Ramsey tar steget i år...

http://www.express.co.uk/posts/view/263124/Cesc-Fabregas-will-ask-for-Euro-leave-from-Arsenal

 

Svaret på dette er enkelt - denied. Noe som også Barca vil støtte. Da kan de hevde at verdien gikk ned bla-bla-bla.....

Noe den ikke bør gjøre. Prisen er kjent og fast. Stå på krava!!

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er visst ikke med til Portugal:

http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/940270/cesc-fabregas-fails-to-travel-to-portugal-for-friendly?cc=5739

 

Er et salg på gang nå da kanskje?

Ingen grunn til at han ikke skulle blitt med dit. Trente jo for fullt i går, virket ikke skadet lenger og hadde trengt ethvert pre-season minutt på banen.

 

Får se hva som skjer, men jeg synes uansett det er håpløst at det har tatt så lang tid. Er seriestart neste helg og ingenting er avklart på transferfronten.

Hverken salg eller kjøp. Vi har ingenting å tjene på å vente til 31. august.

Vi burde vært ferdig med all handel for minst 2-3 uker siden og samkjørt laget med nye spillere frem til 13. aug.

 

Denne drygingen antyder at vi ikke har penger før et evt. salg eller to...noe jeg tviler veldig på.

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig journalistikk i den videoen..

Usikker på når Cesc kom inn i Barcelona først, men har han ikke egentlig spilt lenger for oss enn Barcelona nå?

Han har vært lengre hos oss ja. Spiller ikke så mye rolle når Barcelona er lysår foran oss. Hadde det vært omvendt så hadde nok pipen hatt en en annen låt. Trist at det ikke finnes vilje i klubben til å ta ett steg til, men det får vi ikke gjort så mye med

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å bli vanskelig å beholde Cesc nå, ryktene tilsier jo også at han er villig til å betale så mye som tre millioner euro ut av egen lomme.. Hvis Cesc går må vi få inn en midtbanespiller av klasse til, Song, Wilshere, Diaby, Ramsey, Tomas og Nasri er alle gode sentrale midtbanespillere, men vi trenger en med mer muskler og faenskap i kroppen. Vil jo helst beholde Cesc selvfølgelig, men ser at det begynner å bli vanskelig

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å bli vanskelig å beholde Cesc nå, ryktene tilsier jo også at han er villig til å betale så mye som tre millioner euro ut av egen lomme.. Hvis Cesc går må vi få inn en midtbanespiller av klasse til, Song, Wilshere, Diaby, Ramsey, Tomas og Nasri er alle gode sentrale midtbanespillere, men vi trenger en med mer muskler og faenskap i kroppen. Vil jo helst beholde Cesc selvfølgelig, men ser at det begynner å bli vanskelig

Jeg håper han blir solgt. Cesc-sagaen henger som en mørk skygge over alt som heter Arsenal. Media skriver side opp og side ned. De andre spillerne opplever at alt handler om Cesc både på banen og av banen. Vi vil gjøre det bedre uten Cesc. De andre spillerne vil ta mer ansvar når Cesc forsvinner. Cesc Fabregas er blitt en svulst som bare vokser og vokser. Jo fortere han flytter jo bedre

Link to comment
Share on other sites

Mulig, jeg spekulerte i det her allerede i fjor sommer faktisk, jeg mener også at vi blir for avhengige av han og slik som ståa er, virker han hverken motivert eller skadefri så mulig det er rett. Erstatningen må være klasse dog, samtidig MÅ en ny midtbanespiller kjøpes inn, gjerne en back og en stopper i tillegg og muligens en spiss mens vi er i gang..

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper han blir solgt. Cesc-sagaen henger som en mørk skygge over alt som heter Arsenal. Media skriver side opp og side ned. De andre spillerne opplever at alt handler om Cesc både på banen og av banen. Vi vil gjøre det bedre uten Cesc. De andre spillerne vil ta mer ansvar når Cesc forsvinner. Cesc Fabregas er blitt en svulst som bare vokser og vokser. Jo fortere han flytter jo bedre

 

At media liker dette skjønner vi jo selvsagt. det er tross alt Silly Season.

Hva de andre spillerne opplever aner ikke vi og heller ikke om vi vil gjøre det bedre uten Cesc.

 

Fabregas er fortsatt vår antatt beste og mest verdifulle spiller. (som forøvrig Barca ikke respekterer) og jeg tror vi garantert kommer til å savne hans ferdigheter på banen. Han er topp 5 blant verdens beste midtbanespillere og han kan ikke erstattes sånn uten videre. Hvem er bedre som vi kan hente som erstatter?

Og om de vi har vil ta mer ansvar kan vi umulig vite. Tror nok Wilshere, Ramsey m.fl. hadde foretrukket å spille videre med Cesc.

 

Ingen tvil om at Cesc trolig ønsker å dra, men det største problemet er Barca's sleipe forhandlingstaktikk som gjør at dette tar så himla langt tid og Arsenals handlekraft virker fraværende.

 

Situasjonen med overganger, Nasri og Fabregas burde vært avklart for flere uker siden.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å bli vanskelig å beholde Cesc nå, ryktene tilsier jo også at han er villig til å betale så mye som tre millioner euro ut av egen lomme.. Hvis Cesc går må vi få inn en midtbanespiller av klasse til, Song, Wilshere, Diaby, Ramsey, Tomas og Nasri er alle gode sentrale midtbanespillere, men vi trenger en med mer muskler og faenskap i kroppen. Vil jo helst beholde Cesc selvfølgelig, men ser at det begynner å bli vanskelig

 

Dette ser ut til å bli den mest trøblete sesongstarten på mange år.

Vi har utrolig nok ikke klart å få løsninger på Fab og Nasri. Mye pga katalanerenes

idiotiske mediastunt og lite penger å tilby.

Personlig ville jeg solgt Fab...men tviler sterkt på at Wenger får inn noen erstatter med sitt

tempo på overgangsmarkedet.

 

At WEnger i tillegg ser ut til å ville selge Nasri nå! av alle tidspunkt, tyder på svak ledelse

spør du meg.

Nasri hadde skrevet un der ny kontrakt hadde han fått den i oktober sier ryktene. Den som har ansvaret for

inngåing av kontrakter bør vurdere sin stilling ganske sterkt nå. Det er ikke første gang dtte skjer.

Det som Arsenal holder på med 1 uke før seriestart er langt ifra optimalt før det starter.

 

 

http://justarsenalfans.com/can-wenger-make-up-his-mind-over-nasri/547

Link to comment
Share on other sites

Dette ser ut til å bli den mest trøblete sesongstarten på mange år.

Vi har utrolig nok ikke klart å få løsninger på Fab og Nasri. Mye pga katalanerenes

idiotiske mediastunt og lite penger å tilby.

Personlig ville jeg solgt Fab...men tviler sterkt på at Wenger får inn noen erstatter med sitt

tempo på overgangsmarkedet.

 

At WEnger i tillegg ser ut til å ville selge Nasri nå! av alle tidspunkt, tyder på svak ledelse

spør du meg.

Nasri hadde skrevet un der ny kontrakt hadde han fått den i oktober sier ryktene. Den som har ansvaret for

inngåing av kontrakter bør vurdere sin stilling ganske sterkt nå. Det er ikke første gang dtte skjer.

Det som Arsenal holder på med 1 uke før seriestart er langt ifra optimalt før det starter.

 

 

http://justarsenalfans.com/can-wenger-make-up-his-mind-over-nasri/547

 

Det er uheldig at det ikke har kommet noen avklaring rundt Nasri og Fabregas. Fabregas kan vi fint beholde dersom Barcelona ikke gidder å bla opp det som forlanges. Er dog litt usikker på hva spilleren selv ønsker. Uansett så er det mye støy rundt Fabregas.

 

Når det gjelder Nasri, så mener jeg at han skulle vært solgt for flere uker siden. Galskap at en kommende Bosman-spiller skal spille sin siste sesong for Arsenal, noe som trolig resulterer at en meget solid sum penger kastes vekk.

 

Om en eller begge to forsvinner, så må erstatter hentes inn, og på det området går ting virkelig i sneglefart.

 

Er meget spent på hvordan vi står rustet til sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

Han har vært lengre hos oss ja. Spiller ikke så mye rolle når Barcelona er lysår foran oss. Hadde det vært omvendt så hadde nok pipen hatt en en annen låt. Trist at det ikke finnes vilje i klubben til å ta ett steg til, men det får vi ikke gjort så mye med

Lysår? Over to kamper ryker vi 3-2 etter å ha ledet sammenlagt før dommeren bestemmer seg for å forære Barca seieren.. Dommedagsprofetien er nå i ferd med å bli helt meningsløs

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det nå er dette bare latterlig management fra Wenger sin side.

 

Ikke tar han med Fabregas til klubben siste preseason kamp (selv om han er skadefri og har et par uker med trening bak seg) og antyder dermed at han er på vei ut (det er hvertfall slik jeg tolker det nå). Attpåtil har han hele tiden sagt at planen var å beholde Fabregas og har derfor ikke gjort antydninger at han trenger en erstatter og nå under 2 uker til klubben skal ut i Champions League så sitter vi med en meget meget rusten Fabregas (såfremt han ikke har blitt solgt allerede) og med van Persie og Nasri suspendert og sjefen sjøl på tribunen.

 

Hvis man også plusser på at Fabregas sin erstatter (hvis det i det hele tatt kommer en erstatter) kommer inn i løpet av de neste 2-10 dagene så vil han ha absolutt ikke noe samspill med sine nye lagkamerater. Hvis nå også Nasri forsvinner så er det en helt håpløs situasjon.

 

Fristen for å selge Fabregas enten eller skulle vært 31 juli mtp. at han er Arsenal's aller viktigste spiller og kaptein og det er rett og slett høl i hodet at fremtiden hans er såpass i limbo i likhet med Nasri når sesongstart nærmer seg med stormskritt.

 

Ville sagt jeg er meget skuffet over Wenger, men dessverre var dette akkurat noe jeg trodde kom til å skje.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det nå er dette bare latterlig management fra Wenger sin side.

 

Ikke tar han med Fabregas til klubben siste preseason kamp (selv om han er skadefri og har et par uker med trening bak seg) og antyder dermed at han er på vei ut (det er hvertfall slik jeg tolker det nå). Attpåtil har han hele tiden sagt at planen var å beholde Fabregas og har derfor ikke gjort antydninger at han trenger en erstatter og nå under 2 uker til klubben skal ut i Champions League så sitter vi med en meget meget rusten Fabregas (såfremt han ikke har blitt solgt allerede) og med van Persie og Nasri suspendert og sjefen sjøl på tribunen.

 

Hvis man også plusser på at Fabregas sin erstatter (hvis det i det hele tatt kommer en erstatter) kommer inn i løpet av de neste 2-10 dagene så vil han ha absolutt ikke noe samspill med sine nye lagkamerater. Hvis nå også Nasri forsvinner så er det en helt håpløs situasjon.

 

Fristen for å selge Fabregas enten eller skulle vært 31 juli mtp. at han er Arsenal's aller viktigste spiller og kaptein og det er rett og slett høl i hodet at fremtiden hans er såpass i limbo i likhet med Nasri når sesongstart nærmer seg med stormskritt.

 

Ville sagt jeg er meget skuffet over Wenger, men dessverre var dette akkurat noe jeg trodde kom til å skje.. :unsure:

 

Er vel lenge siden vi har passert skuffelsen. For min del, har frustrasjonen også passert, og jeg begynner rett og slett å bli forbannet på Wenger. Ikke bare er han tafatt og tåpelig på overgangsmarketdet, men han er også direkte klønete med de spillerne som allerede er i klubben. Jeg teker ikke da bare på Cesc og Nasri, og hvordan han ikke takler situasjonen rundt de, men også i forhold til spillere som ikke er gode nok for klubben, men likevel hever astronomiske lønninger ut i fra de kvalitetene de innehar. En fantastisk manager har han vært, men om han ikke tar grep førstkommende uke, mener jeg klubben ville hatt godt av at denne mannen ble plassert lenger opp i systemet hos Arsenal, og ikke hadde noe med spillerkjøp og salg å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Stygt å si det, men jeg håper Barcelona hoster opp 40 mill, slik at den spanske sutrekoppen forlater London. Arsenal har liten eller ingen nytte av Cesc lengre. Ikke bare har han gradvis prestert svakere og svaker de siste 18-20 mnd, men han har heler ikke vist den respekten han bør overfor klubb og fans. En offentlig uttalelse fra lagets "kaptein" hadde vært på sin plass. "Sæll shitn, å kjøp øl fer pængan!" Gutten kan lett erstattes, og med det beløpet Arsenal får for han, er det i tillegg mulig å hente inn en toppspiller til i tillegg til Cesc-erstatteren.

Link to comment
Share on other sites

Stygt å si det, men jeg håper Barcelona hoster opp 40 mill, slik at den spanske sutrekoppen forlater London. Arsenal har liten eller ingen nytte av Cesc lengre. Ikke bare har han gradvis prestert svakere og svaker de siste 18-20 mnd, men han har heler ikke vist den respekten han bør overfor klubb og fans. En offentlig uttalelse fra lagets "kaptein" hadde vært på sin plass. "Sæll shitn, å kjøp øl fer pængan!" Gutten kan lett erstattes, og med det beløpet Arsenal får for han, er det i tillegg mulig å hente inn en toppspiller til i tillegg til Cesc-erstatteren.

 

Spanske sutrekoppen? Cesc presterer hver gang han spiller, selv om han er mye skadet. At Cesc ikke har vist respekt er det værste jeg har hørt, spillere som Nasri har ikke vist respekt. Og Cesc kan så langt ifra lett erstattes, han er den som er soleklart vanskligst å erstatte på laget vårt. Det siste jeg har å si er at 40 er får lite.

Link to comment
Share on other sites

Spanske sutrekoppen? Cesc presterer hver gang han spiller, selv om han er mye skadet. At Cesc ikke har vist respekt er det værste jeg har hørt, spillere som Nasri har ikke vist respekt. Og Cesc kan så langt ifra lett erstattes, han er den som er soleklart vanskligst å erstatte på laget vårt. Det siste jeg har å si er at 40 er får lite.

Det å ha en spiller som tjener £100k i uka, som spiller halvparten av kampene, er kaptein, men avkrefter ikke overgangsrykter er høyrisiko. Begge kampene mot Barca i CL viser klart at Cesc ikke har hodet der det skal være. Skal dette laget komme vidre så må Cesc selges slik at vi kan få inn en spiller som spiller for i dag og ikke tenker på hva han skal gjøre imorgen

Link to comment
Share on other sites

Stygt å si det, men jeg håper Barcelona hoster opp 40 mill, slik at den spanske sutrekoppen forlater London. Arsenal har liten eller ingen nytte av Cesc lengre. Ikke bare har han gradvis prestert svakere og svaker de siste 18-20 mnd, men han har heler ikke vist den respekten han bør overfor klubb og fans. En offentlig uttalelse fra lagets "kaptein" hadde vært på sin plass. "Sæll shitn, å kjøp øl fer pængan!" Gutten kan lett erstattes, og med det beløpet Arsenal får for han, er det i tillegg mulig å hente inn en toppspiller til i tillegg til Cesc-erstatteren.

Nevn EN spiller som kan erstatte Cesc, som er tilgjengelig for £40 mill. Sannheten er at i dagens marked er Cesc verdt £50-£60 mill. Han er også bare slått av Iniesta og Xavi i sin posisjon, og han har potensial nok til og bli bedre en begge to. Nei skal Cesc selges burde vi få Thiago/Abidal/Mascherano/Affelay + en solid dose pund, eller markedspris, om ikke det skjer synes jeg vi burde beholde Cesc ut kontrakttiden.

Det er absolutt på tide og vise at vi ikke kan herses med!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...