Jump to content

Er Wenger naiv?


RuneC

Recommended Posts

Hvis vi har penger(og hvis ikke får vi forhåpentligvis nok av dem når vi selger Cashley) mener jeg den sentrale midtbanen og midtforsvaret bør forsterkes. Song og flamini som backup sentralt på midten høres ikke veldig betryggende ut, da begge to strent tatt har til gode å vise at de har noe å gjøre sentralt på midtbanen vår. Jeg føler at vi minst trenger en midtbanespiller som kan pushe Gilberto, aller helst en som er bedre enn han da Gilberto har sine åpenbare begrensninger i en 4-4-2 formasjon i PL.

På stopperplass virker det også litt tynt nå som senderos er ute de første to-tre månedene av sesongen.

Djorou har vist at han er et stort talent, men han er veldig fersk, mens cygan ikke er god nok til å være et førstevalg sånn som det ser ut til at han vil bli når sesongen starter. Jeg synes midtforsvaret vårt ser for tynt ut per dags dato, og jeg skulle ønske Wenger hentet en ny midtstopper av klasse.

Forhåpentligvis får wenger rett igjen dersom han velger å satse på dagens tropp. Kansje Djorou tar enda et steg i riktig retning og kansje Song viser hvorfor Wenger har så stor tro på han. Men inntill det skjer er jeg en smule.. Skeptisk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Wenger naiv? Absolutt ikke!

 

Wenger lever i den virkelige verden, og ikke i Chelskis drømmeverden der det foreløpig bare er å åpne kranene til oljepengene.

 

Jeg tror at Wengers spillerbudsjett er relativt "lite", derfor er han på utkikk etter spillere som gir god valuta for pengene.

 

Men jeg skal innrømme at forsvarsrekka begynner å bekymre meg. At Cole forsvinner ser jeg som ganske sikkert, den "sutrekoppen" kunne jeg godt ha vært foruten.

 

Verre er det når Wenger i dag opplyser at, "Clichy (foot), Senderos (shoulder) and Diaby (ankle) are making good progress in their respective comebacks but are set to miss the first six weeks of the season", da begynner det å svekkes mye i den defensive delen av laget.

 

Jeg håper at Wenger har noen nye defensive spilere på blokka, som vil være klare så snart midlene ved et salg av Cole er på konto.

 

Til dei som stadig kommer med ønsker om mange nye spillere som koster £20-30 mill.pr. stk, glem det vi har ikke økonomi til det. Vi må stole på Wengers evne til å finne talenter til en overkommelig pris.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Wengers spillerbudsjett er relativt "lite", derfor er han på utkikk etter spillere som gir god valuta for pengene.

 

Du må gjerne tro at Wenger spillerbudsjett er relativt lite, men alle rapporter tyder på det motsatte. Så spørs det eventuelt hva du legger i lite?

 

Jeg sier ikke at han nødvendigvis trenger å hente spillere til £20-30 mill. Det de fleste av oss her inne ønsker, er at Wenger skal hente inn ett par spillere med god rutine, gjerne med erfaring fra CL. Gjerne en midtstopper og en deffensiv midtbanespiller. Offensive spillere har vi nok av slik situasjonen er i dag.

Og man får slike spillere uten at klubben går konkurs.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Wengers spillerbudsjett er relativt "lite", derfor er han på utkikk etter spillere som gir god valuta for pengene.

 

Du må gjerne tro at Wenger spillerbudsjett er relativt lite, men alle rapporter tyder på det motsatte. Så spørs det eventuelt hva du legger i lite?

 

Jeg sier ikke at han nødvendigvis trenger å hente spillere til £20-30 mill. Det de fleste av oss her inne ønsker, er at Wenger skal hente inn ett par spillere med god rutine, gjerne med erfaring fra CL. Gjerne en midtstopper og en deffensiv midtbanespiller. Offensive spillere har vi nok av slik situasjonen er i dag.

Og man får slike spillere uten at klubben går konkurs.

 

Hvordan er du fornøyd med prøvespill på denne Ghaneseren da Kim?

Tror Arsenal kan få en skikkelig nesetyver i neste Afrikamesterskapet når

3 spillere i forsvaret forsvinner.

Jeg tror heller ikke at Wenger har så lite pengemidler som noen gir uttrykk for.

Det har forsvunnet mye rutine og bra spillere og jeg ser ennå ikke at de 2 punktene du nevner er godt nok erstattet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Wengers spillerbudsjett er relativt "lite", derfor er han på utkikk etter spillere som gir god valuta for pengene.

 

Du må gjerne tro at Wenger spillerbudsjett er relativt lite, men alle rapporter tyder på det motsatte. Så spørs det eventuelt hva du legger i lite?

 

Jeg sier ikke at han nødvendigvis trenger å hente spillere til £20-30 mill. Det de fleste av oss her inne ønsker, er at Wenger skal hente inn ett par spillere med god rutine, gjerne med erfaring fra CL. Gjerne en midtstopper og en deffensiv midtbanespiller. Offensive spillere har vi nok av slik situasjonen er i dag.

Og man får slike spillere uten at klubben går konkurs.

 

Hvordan er du fornøyd med prøvespill på denne Ghaneseren da Kim?

Tror Arsenal kan få en skikkelig nesetyver i neste Afrikamesterskapet når

3 spillere i forsvaret forsvinner.

Jeg tror heller ikke at Wenger har så lite pengemidler som noen gir uttrykk for.

Det har forsvunnet mye rutine og bra spillere og jeg ser ennå ikke at de 2 punktene du nevner er godt nok erstattet.

 

Ghaneseren som er på prøvespill, er iallefall bedre enn en ukjent 17-18-åring. Han har spillt i VM, så han har iallefall litt rutine fra høyeste nivå. Og det er jo et typisk Wenger-kjøp. Men jeg er også bekymret for det med at vi vil miste mange spillere til Afrika-mesterskapet.

 

Skulle gjerne sett at Wenger kunne hente inn europeiske spillere, aller helst engelske. Kunne faktisk tenkt meg at Wenger hadde vært med i kampen om signaturen til Carrick, selv om han ble noe dyr. Men den største skandalen i det tilfellet, er at ikke Wenger var med i kampen om signaturen hans da han gikk til

Tottenham på billigsalg.

 

Men skulle vi som sagt ende opp med denne Ghaneseren, så er det iallefall bedre enn en snørrunge av et talent som ikke er blitt tørr bak ørene ennå

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Wengers spillerbudsjett er relativt "lite", derfor er han på utkikk etter spillere som gir god valuta for pengene.

 

Du må gjerne tro at Wenger spillerbudsjett er relativt lite, men alle rapporter tyder på det motsatte. Så spørs det eventuelt hva du legger i lite?

 

Jeg sier ikke at han nødvendigvis trenger å hente spillere til £20-30 mill. Det de fleste av oss her inne ønsker, er at Wenger skal hente inn ett par spillere med god rutine, gjerne med erfaring fra CL. Gjerne en midtstopper og en deffensiv midtbanespiller. Offensive spillere har vi nok av slik situasjonen er i dag.

Og man får slike spillere uten at klubben går konkurs.

 

Hvordan er du fornøyd med prøvespill på denne Ghaneseren da Kim?

Tror Arsenal kan få en skikkelig nesetyver i neste Afrikamesterskapet når

3 spillere i forsvaret forsvinner.

Jeg tror heller ikke at Wenger har så lite pengemidler som noen gir uttrykk for.

Det har forsvunnet mye rutine og bra spillere og jeg ser ennå ikke at de 2 punktene du nevner er godt nok erstattet.

 

Ghaneseren som er på prøvespill, er iallefall bedre enn en ukjent 17-18-åring. Han har spillt i VM, så han har iallefall litt rutine fra høyeste nivå. Og det er jo et typisk Wenger-kjøp. Men jeg er også bekymret for det med at vi vil miste mange spillere til Afrika-mesterskapet.

 

Skulle gjerne sett at Wenger kunne hente inn europeiske spillere, aller helst engelske. Kunne faktisk tenkt meg at Wenger hadde vært med i kampen om signaturen til Carrick, selv om han ble noe dyr. Men den største skandalen i det tilfellet, er at ikke Wenger var med i kampen om signaturen hans da han gikk til

Tottenham på billigsalg.

 

Men skulle vi som sagt ende opp med denne Ghaneseren, så er det iallefall bedre enn en snørrunge av et talent som ikke er blitt tørr bak ørene ennå

 

 

Kan ikke skjønne annet enn at transferkassa er ganske full. Men Wenger har en policy å ikke bruke over £20 mill. for en spiller..knapt det. Det trenger han kanskje ikke heller, med unntak av spillere som f.eks. Torres, Adriano, Nesta, Ronaldinho som alle er priset skyhøyt.

Men...Wenger brukte jo £17 mill. på Reyes, og det i en strammere økonomisk situasjon enn i dag. I tillegg har salget av Vieira gitt £15 mill. i inntekt også, så det er nok fullt mulig for Wenger å bruke såpass med penger hvis han vil.

Jeg ser ikke det å bruke £10-15 mill. på en midtstopper (engelsk eller utenlandsk) som hårreisende i dagens marked. Prisene for spillerne er skyhøye og det må vi leve med.

 

Jeg er også bekymret over at flere spillere forsvinner til Afrikamesterskapet. Da burde man ihvertfall ha solid backup så ikke forsvaret blir nevneverdig svekket.

 

Denne ghaneseren la ikke jeg merke til i VM, mest fordi jeg synes Ghana var best offensivt og ikke all verden defensivt noe som gir litt grunn til bekymring.

Men...er han god nok og viser solide stopperegenskaper på trening og evt. mot Alkmaar så er jeg positiv til at han får kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Wengers spillerbudsjett er relativt "lite", derfor er han på utkikk etter spillere som gir god valuta for pengene.

 

Du må gjerne tro at Wenger spillerbudsjett er relativt lite, men alle rapporter tyder på det motsatte. Så spørs det eventuelt hva du legger i lite?

 

Jeg sier ikke at han nødvendigvis trenger å hente spillere til £20-30 mill. Det de fleste av oss her inne ønsker, er at Wenger skal hente inn ett par spillere med god rutine, gjerne med erfaring fra CL. Gjerne en midtstopper og en deffensiv midtbanespiller. Offensive spillere har vi nok av slik situasjonen er i dag.

Og man får slike spillere uten at klubben går konkurs.

 

Jeg er helt enig med deg. Når jeg bruker begrepet "lite budsjett", så er det for å poengtere at vi ikke er den rikeste klubben i ligaen. Jeg er fullt klar over at klubben ikke er "blakk", men må likevel ha en kontroll over pengebruken.

 

Når jeg de siste månedene har lest innleggene som er kommet vedrørende spillerkjøp, så virker det som at det er noen (ikke de fleste) som tror at vi har pengenbingen til Chelski. Jeg er enig med deg at vi trenger å forsterke den defensive delen av laget med et par rutinerte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Wengers spillerbudsjett er relativt "lite", derfor er han på utkikk etter spillere som gir god valuta for pengene.

 

Du må gjerne tro at Wenger spillerbudsjett er relativt lite, men alle rapporter tyder på det motsatte. Så spørs det eventuelt hva du legger i lite?

 

Jeg sier ikke at han nødvendigvis trenger å hente spillere til £20-30 mill. Det de fleste av oss her inne ønsker, er at Wenger skal hente inn ett par spillere med god rutine, gjerne med erfaring fra CL. Gjerne en midtstopper og en deffensiv midtbanespiller. Offensive spillere har vi nok av slik situasjonen er i dag.

Og man får slike spillere uten at klubben går konkurs.

 

Jeg er helt enig med deg. Når jeg bruker begrepet "lite budsjett", så er det for å poengtere at vi ikke er den rikeste klubben i ligaen. Jeg er fullt klar over at klubben ikke er "blakk", men må likevel ha en kontroll over pengebruken.

 

Når jeg de siste månedene har lest innleggene som er kommet vedrørende spillerkjøp, så virker det som at det er noen (ikke de fleste) som tror at vi har pengenbingen til Chelski. Jeg er enig med deg at vi trenger å forsterke den defensive delen av laget med et par rutinerte spillere.

 

Vi har definitivt ikke noen pengesekk ala Chelsea nei :P

 

Og jeg forventer heller ikke at vi skal ha noen kjøpefest. Det eneste jeg etterspør, er ett par forsterkninger på lagdeler hvor vi pr. dags dato er litt tynt besatt med rutine.

 

Og det mener jeg vi er istand til, uten at klubben vil brekke ryggen økonomisk. Og det er dette feltet som irriterer meg med flere

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at mange whiner om afrikamesterskapet. Det er om 2 år. Tenk dere hvor mye senderos, djorou, gilbert, hoyte o.s.v. har utviklet seg da. Folk her ser ut til å alltid ut til å ta sorgene på forskudd :P

Link to comment
Share on other sites

JEg mener at vi trenger en midtstopper og en midtanespiller av en viss klasse, og alt tyder på at vi har penger nok til å hente inn det. Med en klassespiler på midten og på stopperplass mener jeg vi kunne utfordret chelsea. Men slik det ser ut nå er det for tynt etter min mening. At cygan er med og kjemper om en plass i startoppstillingen til seriestarten er i grunn skandaløst. I tillegg holder ikke Flamini og Song mål som cover på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at hvis Wenger skal hente inn en spiller eller to, så må det være noen som går inn og styrker laget umiddelbart. Ikke flere spillere som vi i gamle dager kallte squad players, eller stallfyll om du vil.

 

Helt konkret så trenger vi en makker til Toure og en spiller som i værste fall kan utfordre Gilberto.

Dette vil koste men nødvendigvis ikke skjorta.

 

En ting er sikkert. Arsene Wenger er ikke naiv, det blir for dumt å påstå. MEN han har en urokkelig tro på de vi i dag disponerer, det er helt sikkert. Jeg vil ikke kalle det naivt men heller dristig.

 

Personlig mener jeg dagens mannskap ikke er gode nok til å tukte Chelsea. Tror vi kan komme til å få en sesong ganske lik den forrige der det beste vi kan håpe på er suksess i cupene. OG det er nærmest en falitt erklæring(min egen) for en klubb av Arsenal`s kaliber.

Link to comment
Share on other sites

En post med mange gode formulerte innlegg :D

 

Å kalle Wenger naiv blir for meg litt merkelig, når vi veit hva han har oppnådd og til hvilket fornuftige bruk av penger i forhold til mange av de andre lagene/konkurentene. Det er få klubber som kan vise til resultatene som Arsenal har oppnådd siden Wenger ankom.

Det er INGEN klubber som er i nærheten av hvilke resultater Wenger har oppnådd med også å tenke fornuftig på økonomien. (ny storstue er klar for bruk, samtidig som vi har vært med i alle år helt i toppen......)

 

Det jeg setter mest pris på med Wenger som manager, er at han tror på det han gjør og følger det han har satt igang selv om aldri så mange klager. Som oftest slår han tilbake på de aller fleste, om ikke alle......??

En person som stoler på sine kompetanse, og som alltid setter klubben foran alle sine valg. Tror nok også Wenger hadde kostet på seg noen stjernespillere i ny og ne om han hadde en ubegrenset lommebok, men slik har ikke Arsenal.

Vi har en stadion som skal nedbetales, og det er en enorm kostnad klubben må kalkylere til den er betalt ned. Selv om vi får økt inntektene betraktelig i fohold til Highbury, så er det farlig å bli for "stormannsgal" før man ser hvordan dette går på det økonomiske planet.

 

Nå er det seg slik at Chelski har endret fotballen i England, og det er helt andre forutsetninger som gjelder enn det som har vært tidligere. Klart det også tidligere har vært klubber med sterkere økonomiske midler til spillerkjøp, men på langt nær slik det har vært siden russeren ankom øya med sine rubler.

Dette må vi bare akseptere, men det vil sansynelige ikke vare for evig.

 

Wenger har valgt en strategi og en vei på hvordan de kan ta over tronen til et lag som kan gjøre som de vil, og det er dette valget som mange mener er feil.

 

Det finnes "2 veier" Wenger kan velge i en slik situasjon, om vi går ser mulighetene:

1: Kjøp til kassa er tom, enten lykkes man ellers driter man på draget. En ren gambling på en kortsiktig satsning av klubben, og som kan få store konsekvenser om det går galt. Mange ville sikkert jublet om Wenger hentet inn X-klassespillere for X-millioner pund, men hva om vi fortsatt ikke havnet på toppen?

Hva om disse klassespillerene spilte slik at vi likevel havnet på 4.plass de neste sesongene også, da ville sikkert mange sagt at Wenger feilet selv om de samme personene jublet over kjøpene når den tid ble annonsert.......

 

Hva om dette slo tilbake på oss om 3, 4 eller 5år?

Klubben satset hardt og kortsiktig, og må kanskje da satse på et helt annet grunnlag som "kanskje" ikke er topp 4 engang....det hadde ikke vært smart.

 

 

2: Fortsette med å tenke langsiktig med å gi talentene flere muligheter til å vokse seg store, og kjøpe et par spillere som er ledige for en riktig pris og som gir klubben styrke og dybde.

 

Det var mye skrik og klaging under forrige sesong, og mange har nok fått oppleve FOR MYE suksess slik at de ikke evner det å se at for alle går det litt opp og ned i livet. Selv om Arsenal har vært en av de to ledende etter Wenger ankom klubben (Utd det andre laget), så er det ikke dermed sagt at det blir for uendelig fremtid.

Vi sleit i ligaen ifjor, men klarte å komme til CL finale. For meg virker dette som at stammen i laget/troppen har kvalitet til å oppnå noe stort i nær fremtid, men det finnes selvfølgelig ikke noen garanti. (hvordan hadde PL tabellen ifjor vært, om vi hadde fått samme skadeomfang som våre andre konkurenter? Tipper vi hadde kjempet knallhardt om en 2.plass, men dette blir bare spekulasjoner fra min side)

 

Ting endrer seg, og det er viktig at det blir jobbet systematisk OG fornuftig for å komme tilbake der alle i klubben ønsker å være.

 

Er mye enig i hva Good old Arsenal skrev tidligere i denne posten:

 

Alle som meiner Wenger er naiv (er ikkje det ei lettare omskriving for dum?) bør sende ein tanke til Leeds. Dei heldt kjøpefest for pengar dei ikkje hadde, og vart hardt straffa for det. Det var naivt det.

Det er ikkje naivt å være økonomisk ansvarleg, og å være opptatt av at klubben faktisk skal ha eit mål utanom kortsiktig suksess. Alle veit at me ikkje kan konkurrere med Chelsea og Man. Utd på overgangsmarknaden. Då må me gjere tinga på ein annan måte: Å satse på spelarar ingen har høyrt namnet på. Det har vore vellukka, fordi Wenger har ei fantastisk nase for talent. Eg kan nevne Fabregas, Toure, Clichy, Eboue, Senderos, Flamini, Traore og no sist denne midstopparen frå Ghana eg ikkje hugsar namnet på. Nokon av desse var i år med på å spele klubben fram til sin aller fyrste Champions League finale. Tenk på det. Det var ikkje Chelsea og Man. Utd med alle sine kjøpestjerner, men "naive" Wenger og Arsenal som nådde finalen. Det fortel meg at det vert jobba godt i klubben, dels på grunn av at me brukar store summar på eit speidarnettverk knapt nokon klubb har maken til.

 

Eg trur både Wenger og styret innser det kan bli vanskeleg å vinne Premier League dei nærmaste åra. Økonomisk sett er det heller ikkje om å gjere. Dei store pengane ligg i CL-deltaking, og kvalifisering for denne vil ha fyrsteprioritet, i alle fall på kort sikt. Suksess her vil lette gjeldsbyrda, og forhåpentleg frigjere midlar til kjøp av meir etablerte spelarar. Som det ser ut no har me berre råd til ein, eller max to etablerte stjerner i året.

Det kjem også litt an på inntekter frå sal av spelarar, og her har Wenger vore svært dyktig og fått store summar på sal av t.d. Overmars, Petit, og Anelka. Spelarar som knapt har vore noko stort savn, men som altså frigjorde midlar til kjøp av t.d. Henry.

 

Eg trur me alle skal takke høgare makter for at me har "naive" Wenger som ikkje berre har tanke for sportsleg suksess, men også ser det som sitt ansvar å ikkje køyre klubben i grøfta økonomisk.

 

Arsenal er en bedrift, som må tenke fornuftig (slik som de aller fleste bedriftene) på det økonomiske planet. Man kan ikke gamble med bedriftens fremtid bare for å "kanskje" slå noen som sitter med midler et hav foran.

Nei, jeg tror laget er sterkt nok til å være med helt i toppen, men å vinne vil være en bombe. Chelsea sitter i en possisjon som tilsier at de SKAL VINNE, og alt annet er en fiasko. En gang snur dette seg også for Chelsea, og da vil vi nok oppleve en klubb som vil få ENORME konsekvenser....og Leeds blir antakelig bare barnemat i forhold. Da kan de sitte der å juble over sine pokaler som ble kjøpt inn med enorme summer, og vite at de neppe kommer tilbake de neste 100årene.....hvem ler mest da?

 

Om vi ser laget vi har tilgjengelig, så er det et slagkraftig lag som er klare for sesongen 2006/07. Tror likevel at et par spillere kommer inn, og at vi selger Cole innen få dager.

Vi har en tropp med enorme talenter som jobbet hardt forrige sesong, og som antakelig har vokst og lært mye under den sesongen. Vi har talenter som har potensiale og kvaliteter som overgår de aller fleste, og som kan bli (noen er allerede) spillere som preger fotballen i fremtiden.

 

Avslutter med RP 7 sitt innlegg tidligere, som jeg står 100% bak:

 

Eller så kan si det som det er, du tok helt feil. Vi kom foran Tottenham, uansett hvordan du vrir og vender på det. Lite vits i å bruke ditt feilaktige tips til å kritisere Wenger. Du snur det hele på hodet, det var grunnet Wenger sin satsing på de unge at vi kom til finalen i CL og tok 4. plassen i PL. Ingen av oss kan ane hva laget hadde klart med 3-4 nye spillere i fjor. Kanskje bedre, kanskje dårligere. Saken er at Wenger styrer skuta og jeg tror han er den beste til å bedømme både kjøp og salg i forhold til den strategien og fotballen han ønsker å spille. Angrepsspillet til Arsenal er så komplisert og vanskelig at det ikke bare er å dytte inn navn og forvente at de skal prestere. Utskiftningene bør komme gradvis og over flere år. Noen få ut og noen få inn, dette har Wenger bedrevet siden han kom og med stor suksess. Litt av grunnen til at han nok ønsker unge og tildels ukjente spillere er at han ser etter kvaliteter som kan komplementere de spillerene han har og at de ikke er ferdig skolerte i andre systemer. Han kan da ta råmaterialet og skape Arsenalspillere ut av det. Det er nok av eksempler på at han lykkes med dette, men han har også bommet. Like greit av bommene har kostet nesten ingenting og ikke de samme summene som Forlan, Veron, Kleberson, Cisse, SWP, Bridge og mange fler. Eneste store missene jeg kan huske fra Wenger var de to engelske spillerene Jeffers og Wright. Dyre og ikke gode. Så kjære Wenger, styr unna disse britiske overprisede spillerene og fortsett å hente kvalitet til en billig penge fra helt andre land.

-Og dette britiske "hjerte utenpå drakten" greiene fikk vi vel bevist er dødt og begravet en gang for alle under VM: Ingen lag fra noe annet land viste en mer slett innstilling enn England. Eneste de presterte var 1. omgang mot Sverige

 

med andre ord: Wenger, fortsett slik som før ;)

Link to comment
Share on other sites

Problemet Vieira04, er at mangel på suksess, er vanskeligere å svelge for engelske supportere, når det nesten ikke finnes engelskmenn i stallen.

 

Har snakket med en del engelskmenn i sommer, både Arsenal-supportere, og supportere av andre lag. Alle er av samme oppfatning. De har stor respekt for det Wenger har gjort i klubben, men er langt fra fornøyd med den trenden som har vært under Wenger, hvor antall engelskmenn har blitt færre for hver sesong som har gått. De er også av den oppfattelsen av at hvis det ikke skjer noen endringer snart, så vil det ikke gå lang tid før Wenger begynner å få supportere mot seg, hvis resultatene uteblir.

 

Og alle de engelske Arsenal-supporterne jeg har snakket med, kunne fortelle at eventuelle trofeer denne sesongen, vil være en seier med kraftig bismak, pga mangelen på engelske pass i laget

Link to comment
Share on other sites

Til VIEIRA04 har eg bare en ting å seie:

 

TAKK, et godt formulert sammendrag av meningene til mange av oss som ikkje vil hoppe på kjøpegaleien.

 

Det er da vel for f*** meg ikke noen som etterlyser en kjøpefest. Det eneste vi ber om er at laget blir forsterket med en midtstopper med rutine, og en deffensiv midtbanespiller med rutine. Hvis noen med hånden på hjertet kan påstå at vi ikke har råd til en slik forsterkning, så vil jeg gjerne høre en god forklaring. For her trenger det ikke være spillere man går konkurs av å kjøpe. Det eneste jeg ønsker er litt mer rutine blant alle 17-18-åringene som Wenger til stadighet henter

Link to comment
Share on other sites

Til VIEIRA04 har eg bare en ting å seie:

 

TAKK, et godt formulert sammendrag av meningene til mange av oss som ikkje vil hoppe på kjøpegaleien.

 

Det er da vel for f*** meg ikke noen som etterlyser en kjøpefest. Det eneste vi ber om er at laget blir forsterket med en midtstopper med rutine, og en deffensiv midtbanespiller med rutine. Hvis noen med hånden på hjertet kan påstå at vi ikke har råd til en slik forsterkning, så vil jeg gjerne høre en god forklaring. For her trenger det ikke være spillere man går konkurs av å kjøpe. Det eneste jeg ønsker er litt mer rutine blant alle 17-18-åringene som Wenger til stadighet henter

 

Skal vi kjøpe en stopper som skal sette Senderos og Djourou lenger unna laget, er det noen fornuftig løsning?

Synes forøvrig at Senderos og Djourou virker som gode spillere allerede i sin unge alder, og er tåpelig (mitt syn) å stoppe muligheten for slike store stoppertalenter for spill jevnlig.

Cygan er en habil stopper som kan tre inn som 4.valg, nei synes vi burde satse på dette.........

Hva med Connoly og O'Cearuill, er dette spillere som kan være de neste som slår igjennom?

 

Defensiv midtbane har vi Gilberto, og Diaby som Wenger virkelig er begeistret for og som imponerte meg stort de få kampene han fikk før skaden ifjor. I bakhånd har vi en spiller som Flamini som gjør absolutt en god jobb og som ikke klager om han ikke får spille hele tiden, noe som er viktig i en spillertropp.

En annen spiller som har fått fornyet tillitt er Song, som også kan bekle denne possisjonen.

 

Hva mener du at man skal gjøre på denne plassen?

Selger vi Gilberto, så forstår jeg at det må hentes inn erstatter....men han blir neppe solgt. Han er en meget viktig spiller i laget, og det vil være gambling å miste en med slike kvaliteter som allerede er innplantet i spillesystemet.

 

Wenger har råd til spillerkjøp, men det er nok en grunn for at han ikke ødelegger muligheten for utviklingen av slike spillere.

Hva gjør forskjellen med en £20mill stopper og evt Senderos som makker til Toure? Det blir synsing på plasseringer i ligaen, men det vil iallefall ødelegge muligheten for Senderos (og Djourou) til å utvikle seg videre som klassestoppere........

 

Angående engelskmenn Kim, så nevner jeg:

Walcott, Hoyte, Gilbert, Connoly?, O'Caeruill?, og Muamba som flere som "kan" ha en viktig rolle om et par/tre sesonger. Dessuten veit man ikke hva som dukker opp, eller som blir kjøpt opp. Er helt enig at det skulle være ønskelig med flere engelskmenn inn i laget, men jeg velger heller kvalitet enn nasjonalitet.

 

Prisene på engelske fotballspillere er så utrolig høye, så hvorfor kjøpe en for £10mill når du får det samme for £3-4mill et annet sted?

La oss si 5 overganger med engelske spillere til en pris av £10mill = £50mill

Hadde man kjøpt en engelsk (Walcott) og kjøpt utenlandske spillere istedenfor hadde det gitt prisforskjell på: ca £25mill.......det er snakk om MYE penger, eller ser du ikke det?

Arsenal har et budsjett å følge, og da er det lurt å være litt fornuftig for man veit aldri når det er bruk for noen ekstra utgifter.

 

Men det er selvfølgelig et vanskelig tema angående engelskmenn i Arsenal, men det er lettere å sitte her å snakke/diskutere hva som burde bli gjort, enn å ha ansvaret for resultatene og økonomien i en klubb som Arsenal.

Et par store feiltrinn kan bety mye.

Link to comment
Share on other sites

Senderos og Toure som stopperpar, med Djourou og Cygan som cover, kan vel kanskje forsvarast. Problemet er jo at Senderos tidlegast er speleklar i oktober. Då fryktar eg for at mykje av PL-sesongen er øydelagt innan Senderos er tilbake, dersom det ikkje blir kjøpt inn ein midtstoppar av høg klasse før sesongstart.

 

Skulle Cole forsvinne, så bør det også kjøpast inn ny høgreback (men det er ikkje så prekært).

 

Vi bør også ha ein konkurrent til Gilberto på midtbana, kanskje kan vi hente Gravesen?

Link to comment
Share on other sites

 

Det er da vel for f*** meg ikke noen som etterlyser en kjøpefest. Det eneste vi ber om er at laget blir forsterket med en midtstopper med rutine, og en deffensiv midtbanespiller med rutine. Hvis noen med hånden på hjertet kan påstå at vi ikke har råd til en slik forsterkning, så vil jeg gjerne høre en god forklaring. For her trenger det ikke være spillere man går konkurs av å kjøpe. Det eneste jeg ønsker er litt mer rutine blant alle 17-18-åringene som Wenger til stadighet henter

 

Jau, det finst nok midlar å kjøpe for. Etter refinansieringsavtalen 12 mill pund per år. Dette skulle bety ca. 6 mill. pund etter kjøpet av Rosicky. Men kva ville du gjort, handla no, eller venta til etter at Cole er selt for ca 25 mill pund og heller satse på eit par verkelege klassespelarar?

Link to comment
Share on other sites

Til VIEIRA04 har eg bare en ting å seie:

 

TAKK, et godt formulert sammendrag av meningene til mange av oss som ikkje vil hoppe på kjøpegaleien.

 

Det er da vel for f*** meg ikke noen som etterlyser en kjøpefest. Det eneste vi ber om er at laget blir forsterket med en midtstopper med rutine, og en deffensiv midtbanespiller med rutine. Hvis noen med hånden på hjertet kan påstå at vi ikke har råd til en slik forsterkning, så vil jeg gjerne høre en god forklaring. For her trenger det ikke være spillere man går konkurs av å kjøpe. Det eneste jeg ønsker er litt mer rutine blant alle 17-18-åringene som Wenger til stadighet henter

 

Skal vi kjøpe en stopper som skal sette Senderos og Djourou lenger unna laget, er det noen fornuftig løsning?

Synes forøvrig at Senderos og Djourou virker som gode spillere allerede i sin unge alder, og er tåpelig (mitt syn) å stoppe muligheten for slike store stoppertalenter for spill jevnlig.

Cygan er en habil stopper som kan tre inn som 4.valg, nei synes vi burde satse på dette.........

Hva med Connoly og O'Cearuill, er dette spillere som kan være de neste som slår igjennom?

 

Defensiv midtbane har vi Gilberto, og Diaby som Wenger virkelig er begeistret for og som imponerte meg stort de få kampene han fikk før skaden ifjor. I bakhånd har vi en spiller som Flamini som gjør absolutt en god jobb og som ikke klager om han ikke får spille hele tiden, noe som er viktig i en spillertropp.

En annen spiller som har fått fornyet tillitt er Song, som også kan bekle denne possisjonen.

 

Hva mener du at man skal gjøre på denne plassen?

Selger vi Gilberto, så forstår jeg at det må hentes inn erstatter....men han blir neppe solgt. Han er en meget viktig spiller i laget, og det vil være gambling å miste en med slike kvaliteter som allerede er innplantet i spillesystemet.

 

Wenger har råd til spillerkjøp, men det er nok en grunn for at han ikke ødelegger muligheten for utviklingen av slike spillere.

Hva gjør forskjellen med en £20mill stopper og evt Senderos som makker til Toure? Det blir synsing på plasseringer i ligaen, men det vil iallefall ødelegge muligheten for Senderos (og Djourou) til å utvikle seg videre som klassestoppere........

 

Angående engelskmenn Kim, så nevner jeg:

Walcott, Hoyte, Gilbert, Connoly?, O'Caeruill?, og Muamba som flere som "kan" ha en viktig rolle om et par/tre sesonger. Dessuten veit man ikke hva som dukker opp, eller som blir kjøpt opp. Er helt enig at det skulle være ønskelig med flere engelskmenn inn i laget, men jeg velger heller kvalitet enn nasjonalitet.Prisene på engelske fotballspillere er så utrolig høye, så hvorfor kjøpe en for £10mill når du får det samme for £3-4mill et annet sted?

La oss si 5 overganger med engelske spillere til en pris av £10mill = £50mill

Hadde man kjøpt en engelsk (Walcott) og kjøpt utenlandske spillere istedenfor hadde det gitt prisforskjell på: ca £25mill.......det er snakk om MYE penger, eller ser du ikke det?

Arsenal har et budsjett å følge, og da er det lurt å være litt fornuftig for man veit aldri når det er bruk for noen ekstra utgifter.

 

Men det er selvfølgelig et vanskelig tema angående engelskmenn i Arsenal, men det er lettere å sitte her å snakke/diskutere hva som burde bli gjort, enn å ha ansvaret for resultatene og økonomien i en klubb som Arsenal.

Et par store feiltrinn kan bety mye.

 

Rosenrødt og søtt hva?

Vi har pr. idag 1 engelskmann som er på førsteelleveren.Han vil vekk.

Ellers av de nevnte er sannsynligheten stor for 80-90% av dem er vekke fra Arsenal om

2-3 år.Eller har du ikk sett trenden de siste 5 åra?

Høres nesten ut som det å kjøpe engelske spillere er samsvarig med krise i Arsenal.

Vi snakker ikke om en engelsk 2 div. klubb her.

Det er ingen som har snakket om noen kjøpefest i denne tråden.

Det er snakk om forsterkninger på 2 plasser.

Du snakker om Connoly?, O'Caeruill.Muamba..Walcott og hva har de vist som gjør

at de skal slå til i Arsenal kontra andre engelske spillere i Arsenal??

 

Og pr. idag er vi for dårlig besatt på midtstopperplassen.

En skade på Toure så er det Cygan/Djorou på stopperplass.

Skremmende tanke.Men noen syns tydeligvis det er godt nok.....

Link to comment
Share on other sites

Til VIEIRA04 har eg bare en ting å seie:

 

TAKK, et godt formulert sammendrag av meningene til mange av oss som ikkje vil hoppe på kjøpegaleien.

 

Det er da vel for f*** meg ikke noen som etterlyser en kjøpefest. Det eneste vi ber om er at laget blir forsterket med en midtstopper med rutine, og en deffensiv midtbanespiller med rutine. Hvis noen med hånden på hjertet kan påstå at vi ikke har råd til en slik forsterkning, så vil jeg gjerne høre en god forklaring. For her trenger det ikke være spillere man går konkurs av å kjøpe. Det eneste jeg ønsker er litt mer rutine blant alle 17-18-åringene som Wenger til stadighet henter

 

Skal vi kjøpe en stopper som skal sette Senderos og Djourou lenger unna laget, er det noen fornuftig løsning?

Synes forøvrig at Senderos og Djourou virker som gode spillere allerede i sin unge alder, og er tåpelig (mitt syn) å stoppe muligheten for slike store stoppertalenter for spill jevnlig.

Cygan er en habil stopper som kan tre inn som 4.valg, nei synes vi burde satse på dette.........

Hva med Connoly og O'Cearuill, er dette spillere som kan være de neste som slår igjennom?

 

Defensiv midtbane har vi Gilberto, og Diaby som Wenger virkelig er begeistret for og som imponerte meg stort de få kampene han fikk før skaden ifjor. I bakhånd har vi en spiller som Flamini som gjør absolutt en god jobb og som ikke klager om han ikke får spille hele tiden, noe som er viktig i en spillertropp.

En annen spiller som har fått fornyet tillitt er Song, som også kan bekle denne possisjonen.

 

Hva mener du at man skal gjøre på denne plassen?

Selger vi Gilberto, så forstår jeg at det må hentes inn erstatter....men han blir neppe solgt. Han er en meget viktig spiller i laget, og det vil være gambling å miste en med slike kvaliteter som allerede er innplantet i spillesystemet.

 

Wenger har råd til spillerkjøp, men det er nok en grunn for at han ikke ødelegger muligheten for utviklingen av slike spillere.

Hva gjør forskjellen med en £20mill stopper og evt Senderos som makker til Toure? Det blir synsing på plasseringer i ligaen, men det vil iallefall ødelegge muligheten for Senderos (og Djourou) til å utvikle seg videre som klassestoppere........

 

Angående engelskmenn Kim, så nevner jeg:

Walcott, Hoyte, Gilbert, Connoly?, O'Caeruill?, og Muamba som flere som "kan" ha en viktig rolle om et par/tre sesonger. Dessuten veit man ikke hva som dukker opp, eller som blir kjøpt opp. Er helt enig at det skulle være ønskelig med flere engelskmenn inn i laget, men jeg velger heller kvalitet enn nasjonalitet.Prisene på engelske fotballspillere er så utrolig høye, så hvorfor kjøpe en for £10mill når du får det samme for £3-4mill et annet sted?

La oss si 5 overganger med engelske spillere til en pris av £10mill = £50mill

Hadde man kjøpt en engelsk (Walcott) og kjøpt utenlandske spillere istedenfor hadde det gitt prisforskjell på: ca £25mill.......det er snakk om MYE penger, eller ser du ikke det?

Arsenal har et budsjett å følge, og da er det lurt å være litt fornuftig for man veit aldri når det er bruk for noen ekstra utgifter.

 

Men det er selvfølgelig et vanskelig tema angående engelskmenn i Arsenal, men det er lettere å sitte her å snakke/diskutere hva som burde bli gjort, enn å ha ansvaret for resultatene og økonomien i en klubb som Arsenal.

Et par store feiltrinn kan bety mye.

 

Rosenrødt og søtt hva?

Vi har pr. idag 1 engelskmann som er på førsteelleveren.Han vil vekk.

Ellers av de nevnte er sannsynligheten stor for 80-90% av dem er vekke fra Arsenal om

2-3 år.Eller har du ikk sett trenden de siste 5 åra?

Høres nesten ut som det å kjøpe engelske spillere er samsvarig med krise i Arsenal.

Vi snakker ikke om en engelsk 2 div. klubb her.

Det er ingen som har snakket om noen kjøpefest i denne tråden.

Det er snakk om forsterkninger på 2 plasser.

Du snakker om Connoly?, O'Caeruill.Muamba..Walcott og hva har de vist som gjør

at de skal slå til i Arsenal kontra andre engelske spillere i Arsenal??

 

Og pr. idag er vi for dårlig besatt på midtstopperplassen.

En skade på Toure så er det Cygan/Djorou på stopperplass.

Skremmende tanke.Men noen syns tydeligvis det er godt nok.....

 

Skal formulere meg litt bedre:

Kjøper du engelske spillere, så koster de mere enn det man kan kjøpe andre steder. Dette vil da få konsekvenser på andre utgiftsposter i klubben.

Bruker du £30mill istedenfor £15mill, så vil det si at du har £15mill MINDRE å bruke på andre ting.

 

Et engelsk talent med lite erfaring blir prisatt enormt i markedet, se på Walcott og hvor mye wba prøvde å presse prisen på C. Davies.

Hvilke engelske spillere mener du forsterker laget, og for hvilken pris mener du disse ville kommet til Arsenal?

 

En skade på Toure, så måtte vi spilt med Cygan og Djourou TIL Senderos ble friskmeldt. Kan da ikke kjøpe spillere for en korstiktig periode i tilfelle en stopper skal bli skadet i perioden Senderos er ute..... Hvor mye vil en slik stopper koste? Dette er jo stikk motsatt av det å være fornuftig. Arsenal er ikke Chelsea, og vi trenger ikke kjøpe bare for å kjøpe.

 

Mener du ikke at Toure og Senderos holder som stoppere? Med Djourou i bakhånd har vi en god trio som skal fylle denne plassen, samtidig som Cygan kan gjøre en ok jobb om det skulle være behov. (om ikke et talent dukker opp)

Vi kan ikke kalkulere med like store skadeproblemer i forsvarsrekka som ifjor, for da må vi ha inn 4-5 nye forsvarspillere.....og dette vil gi svært lite stabilitet for enkelte spillere når det gjelder spilletid. (som er en viktig faktor for å evt utvikles og modnes)

 

Blir det et stopperkjøp så vil den spilleren ikke skyve Senderos eller Djourou lenger bak i lista, siden Wenger mener dette er store stoppertalenter som skal satses på. Senderos har bevisst dette i Arsenal tidligere, selv om han og laget hadde en tøff forrige sesong.

Djourou virker spennende i sin unge alder, og har også fått flere sjanser på et hardtsatsende landslag (Sveits).

 

Det jeg sier er at så lenge vi har så store talenter på stopperplassen, så finnes det FÅ alternativer på engelske spillere som hadde forsterket laget i denne possisjonen. Terry og Rio er et par...men hadde hver av de kostet mindre enn £30mill?? (NEPPE)

 

 

De beste spillerene er allerede i store klubber som neppe vil selge for valgflesk, og flere av disse er kommet dit pga store summer. Sist: Carrick dro nå til Utd for en vanvittig sum, en spiller som langt ifra har vært en stjernespiller på linje med Gerrard og Lampard. Dette vil bare være å gi ut penger (enorme summer) kun for å få en engelsk spiller, som skal forsterke laget. En erstatter til Gilberto er nevnt (defensiv midtbane), og da er det ikke mange engelske spillere i denne possisjonen som er bedre??

Du finner nok et par, men ingen av de vil gå for under £30mill..........

 

Det er ikke mange engelske spillere som hadde forsterket et Arsenal lag, men de som hadde evt gjort dette er hos konkurrenter som neppe vil selge til en rival for småpenger. Hvor fornuftig eller søtt dette låter for deg, for bli din smak.

 

Jeg støtter Wenger når det gjelder å være litt fornuftig med pengene, siden man aldri veit når man får en ekstra kostnad i klubben.

Jeg støtter Wenger for at han tenker litt på kvalitetene når han kjøper spillere, og ikke kun på passet. Dette har tidligere gitt oss et meget godt lag for en minimal sum, men hadde vi kjøpt engelske overprisete spillere hadde ikke Wenger hatt noen poeng for å kjøpe noen av de spillerene som har utviklet seg til klassespillere. Da hadde han allerede en engelskmann på laget til kjøpsum MINIMUM £15mill, som allerede befant seg i den spilleposisjonen....og om vi hadde fått bedre resultater blir kun synsning, menjeg tviler.

 

Blir ikke enig med deg, og du blir nok neppe enig med meg heller. Uansett, en god debatt :)

Link to comment
Share on other sites

Til VIEIRA04 har eg bare en ting å seie:

 

TAKK, et godt formulert sammendrag av meningene til mange av oss som ikkje vil hoppe på kjøpegaleien.

 

Det er da vel for f*** meg ikke noen som etterlyser en kjøpefest. Det eneste vi ber om er at laget blir forsterket med en midtstopper med rutine, og en deffensiv midtbanespiller med rutine. Hvis noen med hånden på hjertet kan påstå at vi ikke har råd til en slik forsterkning, så vil jeg gjerne høre en god forklaring. For her trenger det ikke være spillere man går konkurs av å kjøpe. Det eneste jeg ønsker er litt mer rutine blant alle 17-18-åringene som Wenger til stadighet henter

 

Skal vi kjøpe en stopper som skal sette Senderos og Djourou lenger unna laget, er det noen fornuftig løsning?

Synes forøvrig at Senderos og Djourou virker som gode spillere allerede i sin unge alder, og er tåpelig (mitt syn) å stoppe muligheten for slike store stoppertalenter for spill jevnlig.

Cygan er en habil stopper som kan tre inn som 4.valg, nei synes vi burde satse på dette.........

Hva med Connoly og O'Cearuill, er dette spillere som kan være de neste som slår igjennom?

 

Defensiv midtbane har vi Gilberto, og Diaby som Wenger virkelig er begeistret for og som imponerte meg stort de få kampene han fikk før skaden ifjor. I bakhånd har vi en spiller som Flamini som gjør absolutt en god jobb og som ikke klager om han ikke får spille hele tiden, noe som er viktig i en spillertropp.

En annen spiller som har fått fornyet tillitt er Song, som også kan bekle denne possisjonen.

 

Hva mener du at man skal gjøre på denne plassen?

Selger vi Gilberto, så forstår jeg at det må hentes inn erstatter....men han blir neppe solgt. Han er en meget viktig spiller i laget, og det vil være gambling å miste en med slike kvaliteter som allerede er innplantet i spillesystemet.

 

Wenger har råd til spillerkjøp, men det er nok en grunn for at han ikke ødelegger muligheten for utviklingen av slike spillere.

Hva gjør forskjellen med en £20mill stopper og evt Senderos som makker til Toure? Det blir synsing på plasseringer i ligaen, men det vil iallefall ødelegge muligheten for Senderos (og Djourou) til å utvikle seg videre som klassestoppere........

 

Angående engelskmenn Kim, så nevner jeg:

Walcott, Hoyte, Gilbert, Connoly?, O'Caeruill?, og Muamba som flere som "kan" ha en viktig rolle om et par/tre sesonger. Dessuten veit man ikke hva som dukker opp, eller som blir kjøpt opp. Er helt enig at det skulle være ønskelig med flere engelskmenn inn i laget, men jeg velger heller kvalitet enn nasjonalitet.Prisene på engelske fotballspillere er så utrolig høye, så hvorfor kjøpe en for £10mill når du får det samme for £3-4mill et annet sted?

La oss si 5 overganger med engelske spillere til en pris av £10mill = £50mill

Hadde man kjøpt en engelsk (Walcott) og kjøpt utenlandske spillere istedenfor hadde det gitt prisforskjell på: ca £25mill.......det er snakk om MYE penger, eller ser du ikke det?

Arsenal har et budsjett å følge, og da er det lurt å være litt fornuftig for man veit aldri når det er bruk for noen ekstra utgifter.

 

Men det er selvfølgelig et vanskelig tema angående engelskmenn i Arsenal, men det er lettere å sitte her å snakke/diskutere hva som burde bli gjort, enn å ha ansvaret for resultatene og økonomien i en klubb som Arsenal.

Et par store feiltrinn kan bety mye.

 

Rosenrødt og søtt hva?

Vi har pr. idag 1 engelskmann som er på førsteelleveren.Han vil vekk.

Ellers av de nevnte er sannsynligheten stor for 80-90% av dem er vekke fra Arsenal om

2-3 år.Eller har du ikk sett trenden de siste 5 åra?

Høres nesten ut som det å kjøpe engelske spillere er samsvarig med krise i Arsenal.

Vi snakker ikke om en engelsk 2 div. klubb her.

Det er ingen som har snakket om noen kjøpefest i denne tråden.

Det er snakk om forsterkninger på 2 plasser.

Du snakker om Connoly?, O'Caeruill.Muamba..Walcott og hva har de vist som gjør

at de skal slå til i Arsenal kontra andre engelske spillere i Arsenal??

 

Og pr. idag er vi for dårlig besatt på midtstopperplassen.

En skade på Toure så er det Cygan/Djorou på stopperplass.

Skremmende tanke.Men noen syns tydeligvis det er godt nok.....

 

Skal formulere meg litt bedre:

Kjøper du engelske spillere, så koster de mere enn det man kan kjøpe andre steder. Dette vil da få konsekvenser på andre utgiftsposter i klubben.

Bruker du £30mill istedenfor £15mill, så vil det si at du har £15mill MINDRE å bruke på andre ting.

 

Et engelsk talent med lite erfaring blir prisatt enormt i markedet, se på Walcott og hvor mye wba prøvde å presse prisen på C. Davies.

Hvilke engelske spillere mener du forsterker laget, og for hvilken pris mener du disse ville kommet til Arsenal?

 

En skade på Toure, så måtte vi spilt med Cygan og Djourou TIL Senderos ble friskmeldt. Kan da ikke kjøpe spillere for en korstiktig periode i tilfelle en stopper skal bli skadet i perioden Senderos er ute..... Hvor mye vil en slik stopper koste? Dette er jo stikk motsatt av det å være fornuftig. Arsenal er ikke Chelsea, og vi trenger ikke kjøpe bare for å kjøpe.

 

Mener du ikke at Toure og Senderos holder som stoppere? Med Djourou i bakhånd har vi en god trio som skal fylle denne plassen, samtidig som Cygan kan gjøre en ok jobb om det skulle være behov. (om ikke et talent dukker opp)

Vi kan ikke kalkulere med like store skadeproblemer i forsvarsrekka som ifjor, for da må vi ha inn 4-5 nye forsvarspillere.....og dette vil gi svært lite stabilitet for enkelte spillere når det gjelder spilletid. (som er en viktig faktor for å evt utvikles og modnes)

 

Blir det et stopperkjøp så vil den spilleren ikke skyve Senderos eller Djourou lenger bak i lista, siden Wenger mener dette er store stoppertalenter som skal satses på. Senderos har bevisst dette i Arsenal tidligere, selv om han og laget hadde en tøff forrige sesong.

Djourou virker spennende i sin unge alder, og har også fått flere sjanser på et hardtsatsende landslag (Sveits).

 

Det jeg sier er at så lenge vi har så store talenter på stopperplassen, så finnes det FÅ alternativer på engelske spillere som hadde forsterket laget i denne possisjonen. Terry og Rio er et par...men hadde hver av de kostet mindre enn £30mill?? (NEPPE)

 

 

De beste spillerene er allerede i store klubber som neppe vil selge for valgflesk, og flere av disse er kommet dit pga store summer. Sist: Carrick dro nå til Utd for en vanvittig sum, en spiller som langt ifra har vært en stjernespiller på linje med Gerrard og Lampard. Dette vil bare være å gi ut penger (enorme summer) kun for å få en engelsk spiller, som skal forsterke laget. En erstatter til Gilberto er nevnt (defensiv midtbane), og da er det ikke mange engelske spillere i denne possisjonen som er bedre??

Du finner nok et par, men ingen av de vil gå for under £30mill..........

 

Det er ikke mange engelske spillere som hadde forsterket et Arsenal lag, men de som hadde evt gjort dette er hos konkurrenter som neppe vil selge til en rival for småpenger. Hvor fornuftig eller søtt dette låter for deg, for bli din smak.

 

Jeg støtter Wenger når det gjelder å være litt fornuftig med pengene, siden man aldri veit når man får en ekstra kostnad i klubben.

Jeg støtter Wenger for at han tenker litt på kvalitetene når han kjøper spillere, og ikke kun på passet. Dette har tidligere gitt oss et meget godt lag for en minimal sum, men hadde vi kjøpt engelske overprisete spillere hadde ikke Wenger hatt noen poeng for å kjøpe noen av de spillerene som har utviklet seg til klassespillere. Da hadde han allerede en engelskmann på laget til kjøpsum MINIMUM £15mill, som allerede befant seg i den spilleposisjonen....og om vi hadde fått bedre resultater blir kun synsning, menjeg tviler.

 

Blir ikke enig med deg, og du blir nok neppe enig med meg heller. Uansett, en god debatt :)

Et kjempeinnlegg, Vieria04. Mange gode synspunkter som jeg er 101% enig i. Prisen for engelske spillere har blitt helt vanvittige de siste årene. De beste eksemplene jeg har er SWP og Walcott. BEgge er fantastiske talenter men ikke i nærheten av å være verdt så mye penger som det de ble kjøpt opp av henholdsvis Chelski og Arsenal for. F.eks hvis vi sammenligner Theo med Cesc. Cesc var sett på som minst et like stort talent og hvor mye kjøpte Arsenal han for? Slikk og ingenting. Situasjonene rundt det hele var muligens litt forskjellige men er i prinsippet det samme. Et annet godt eksempel er Curtis Davies. En meget god stopper som helt sikkert blir stor om noen år men han er ikke i nærheten av å være verdt £10 mill.

 

På grunnlag av dette så synes jeg diskusjonen om engelskmenn i Arsenal eller ikke er dødfødt for Wenger kommer ikke til å utføre en lignende handel som United gjorde nå med han Yid'en. Så jeg stoler fullt og helt på Wenger's vurderinger. Husk:

 

Wenger knows ;)

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg er enig med deg at Toure og Senderos holder mål.

Men det er for tynt bak dem.Djorou kan bli god,men problemet er

når Toure er borte hadde vi ikke gode nok stoppere i bakhånd

når vi hadde Campbell.

Derfor mener jeg at en stopper er et must,helst en med litt fart

og god spilleforståelse.

 

Så er spørsmålet.Skulle vi kjøpt Curtis Davis?Og der er jeg litt uenig med

meg selv.£10 mill er overpris og dessverre ser det ut som engelske spillere

er priset ut av markedet.

Men litt av problemet i mine øyne er at i ungdomslaget kjører vi også

inn med utlendinger.

 

Markedet er ikke overfylt av engelske spillere til en rimelig penge,men

uansett mener jeg at en rutinert stopper og defensiv midtbanespiller

kunne vært handlet inn.

 

En spiller jeg mener kunne vært en solid forsterkning er Gallas,men

det er nok avhengig av mange faktorer.

 

Jeg er ikke totalt uenig med deg,men ikke helt enig heller,men

en god debatt har jeg satt pris på. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...