Jump to content

Er Wenger naiv?


RuneC

Recommended Posts

Jeg hadde vel et lignende innlegg i fjor da Wenger valgte aa ikke erstatte Vieira og Edu og heller satse paa unggutta. Vel...jeg fikk rett i fjor... vi kjempet ikke om gullet.

 

I aar sier Wenger at han kun kjoper forsvarsspiller om prisen er rett. Naa er Sol ute og Cole paa vei ut. Likevel vurderer altsaa Wenger at troppen er god nok. Han sier bl.a. Husk at vi har spillere som Toure. Senderos. Djorou og Cygan. Hva har de to sistnevnte bevist paa hoyt internasjonalt nivaa saa langt? Djorou har talent og viste positive takter for Sveits. Det er likevel tvilsomt om han holder hoyt internasjonal og PL klasse ennaa. Hva om vi faar skader paa Toure og Senderos? Vel - sistnevnte er jo ute med skade allerede.

 

Igjen maa jeg altsaa stille sporsmaal ved Wengers naivitet. Enten det - eller om ambisjonene er skrudd ned? Kanskje ikke maalet er aa kjempe om gullet med det forste?

 

Jeg blir litt matt og oppgitt. Hvordan kan man til det kjedsommelig hevde at troppen er god nok selv om den ene spilleren etter den andre forlater laget? Man kan vel ikke forvente at man bare kan plukke opp juniorer og erstatte stjerner som Vieira, Sol, Edu og Cole?

 

Jeg bare lurer...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Min teori er at Wenger pga Ashburton Grove velger å satse på unge spillere. Skal han greie å utvikle de unge spillerne må han gi de spilletid. Derfor henter han ikke spillere med mindre de har en fremtid i klubben. Vi kunne selvsagt hente Thuram, men det kunne fort stoppa utviklinga til Djorou og Senderos. Da er han tilbake på null, og vil stride med filosofien hans. Selger vi Cole føler jeg det ikke er noen vits med ny venstreback. Clichy, Flamini og Traore er nok etter Wengers mening gode nok til å få sjansen hvis den skulle by seg.

 

Naivt, nei. Fremtidsretta, ja. Personlig tror jeg dette kan bli et bra år. Har stor tro på at Djorou, Robin og Hleb virkelig kan slå til i år. Dessuten kommer Fabregas og Senderos til å fortsette utviklinga si. Får Reyes sitt endelig gjennombrudd i år kan det se meget bra ut offensivt. Forsvaret vår viste som Wenger selv sier at de absolutt er kapable til å prestere på høyeste nivå. Eneste jeg setter spørsmålstegn ved er om midtbanen har nok muskler...

Link to comment
Share on other sites

Det ville fungert på midten i fjor HVIS gilberto hadde spilt som i "gamledager." I sesongen før hadde vi faktisk bedre statsikk med gilberto og fabregas på midten enn vieira og gilberto på midten! Det kan ha hatt noe innvirkning på Wenger, samt at Veira begynte gradvis begynte å bli dårligere sammenlignet med før.

 

I år er det såklart de 10 kampene i CL der vi ikke slapp inn mål som er argument for å ikke kjøpe inn nye forsvarsspillere. Men det som var tabben ifjor, kan også felle oss i år: Hvis vi får skader på sentrale spillere som gjør at taktikken må endres. Nå er det jo slik at vi allerede har fått skader på sentrale spillere i forsvar, og Wenger bør derfor ikke gjøre samme tabben som i fjor. Nå har Thuram og Davies glippet foran øynene våre, og vi bår få oss en forsvarsspiller snart. Han må jo tross alt få tid til å sette seg inn i spillestilen vår og få til et godt samarbeid med de nærmeste medspillerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Wenger er naiv på visse ting, men også genial og svært dyktig på andre ting.

 

Troen på sin egen tropp og unge spillere har han ihvertfall, men det har etterhvert blitt en "obsession" med å ha mest unggutter og delvis glemme rutinen og erfaringen som trengs i Premier League-lag.

 

For å henge med i Premier League i dag må troppene styrkes hvert år og også med enda flere toppklassespillere enn før. Ja, både engelske og utenlandske stjerner er dyre....og greit nok, det har vært begrenset med transferressurser, men jeg tror det er mere penger i kassa enn det kan virke som i media.

Hvorfor kjøper Chelsea enda fler selv om de er seriemester to år på rad? Jo, de vil bli enda sterkere, vinne PL igjen og samtidig vinne CL. Og det er nok ikke bare pga. mindre penger Arsenal ikke er på gullnivå lenger.

Nå er Pires, Campbell og Bergkamp borte. 3 svært rutinerte spillere og bare en bare én er kjøpt. Rosicky som er svært god, men helt fersk i PL-sammenheng.

Kanskje de unge spillerne slår gjennom og overrasker de fleste, men jeg klarer ikke å tro på at fler enn kanskje 1 bidrar mye neste sesong.

 

Ellers er satsingen på engelske spillere er for dårlig. Jeg savner engelsk mentalitet og fighting spirit når det går dårligst i kampene. Jeg synes de engelske spillerne har best evne til å ta litt ekstra tak og ikke være daffe når det går trådt i en kamp. Syns vi så mye frustrasjon og slapp innsats spesielt i bortekampene i fjor.

Andre PL-klubber kjøper engelske spillere selv om de kanskje er dyre, og de fleste har suksess i klubbene de går til.

 

 

Når det gjelder talenter er Wenger stort sett genial til å finne dem og utvikle dem i akademiet.

Vil vel si Arsenal er i verdenstoppen her og funker som "fabrikk".

 

Spillemønsteret i Arsenal er også veldig pro offensiv og morsom fotball noe Wenger skal ha mye av æren for.

Vi fikk se 4-5-1 i fjor sammenkoblet med 4-4-2 og kanskje vi får se flere formasjoner også?

Tror det er nødvendig for å vinne flere kamper enn forrige sesong. Ble mye "stanging" utenfor 16 meter og kom ikke igjennom lag som lå lavt på banen.

 

Så ja, jeg syns Wenger er naiv...spesielt på transfermarkedet, men jeg kan heller ikke se noen annen manager som kunne vært bedre for Arsenal pr. i dag.

 

Jeg tror vi kommer til å kjempe om 3.-4. plass kommende sesong også hvis det ikke kommer inn et par klassespillere som hurtig kan bidra sterkt i laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan skjønne noe misnøye med Wenger, men på andre måter skjønner jeg det ikke. Wenger har ført oss til flere trofeer, CL spill en haug med ganger og aldri vært dårligere enn nr to i serien, utenom ifjor. Uansett når vi først ender dårligere enn nr 2, så klarer vi uansett å tilrive oss en fjerde plass som gir oss kvalifisering til CL og i en sesong hvor vi skuffer i serien så kommer vi helt til finalen i CL.

 

Vi har et fantastisk lag på gang med masse unggutter. Vi har en helt ny stadion og Wenger har løftet oss til trofeer før så han vet hva som kreves. Jeg syns at vi egentlig ikke har altfor mye grunn til å klage, har vi vel det? Wenger har vel også innsett at det blir for vanskelig å konkurrere mot Chelsea når de øser ut penger på den måten de gjør. Da er det vel bedre å bygge opp et ungt lag som fortsatt kan gi oss masse med gode resultater, samt hvor lønningene ikke er skyhøye (som de ville vært om vi sku hentet spillere fra øverste hylle).

 

Jeg tror fortsatt at Wenger henter inn en spiller eller to, og jeg tror uansett at vi kommer til å slå tilbake i år og kommer mye høyere på tabellen. Om vi klarer å tukte Chelsea spørs vel, men av og til forrige sesong så la man merke til at en del lag begynner å få troen på at de kan slå Chelsea i enkeltkamper.

 

Wenger knows, and Arsenal will become champions! :P

Link to comment
Share on other sites

En glimrende tråd som Rune C starter her!

 

Sitter med mange av de samme tankene som mange allerede har tatt opp på denne tråden og forumet for øvrig. Slik situasjonen er nå, så virker det hårreisende at ikke Wenger foretar seg noen grep. Mulig han har noe på gang, men jeg blir ikke overrasket om ingen ting skjer.

 

Faktum er at forsvaret allerede under fjorårets sesong hadde mye å stri med. La gå at mange skader og Afrikamesterskapet gjorde sitt, samt at vi i CL faktisk imponerte kraftig. Men ligainnsatsen forteller også sin del. En titt på sesongvideoen viser en rekke merkelige manøvere bakover på banen.

 

Campbell forsvinner, noe Cole trolig også gjør. Senderos er ute en rekke kamper nå på høsten. Nå ligger det an til tre midtstoppere i Toure, Djorou og Cygan. Skader, karantener og formsvikt må for all del ikke ramme oss denne høsten…

 

Har sagt det før. Nåværende tropp er svakere enn den som avsluttet forrige sesong. Bergkamp, Pires og Campbell er historie. Inn kommer Rosicky. Spørsmålet er hvor lang tid han trenger på å tilpasse seg. Ellers avhenger mye av at ungguttene tar et steg videre.

 

Til tross for lett frustrasjon, så mener jeg fremdeles at Wenger er mannen for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Ska sei! Poenget var vel ganske enkelt, selv om klubbens økonomi er god, så har vi enda til god å bokføre et eneste pund i inntekter på Ashburton Grove. La oss tjene litt først. Og med det negative innlegget ditt, får du tåle en kjapp kommentar. Jeg tror du forstod dèt!

 

Jeg er da fullstendig klar over at vi ikke har tjent ett eneste pund på Ashburton Grove ennå. Men det er transfermidler tilgjengelig i kassa, og det er ingenting på det nåværende tidspunkt som tyder på at ikke AG kommer til å være utsolgt sesongen gjennom. Derfor mener jeg klubben har råd til å kjøpe inn ett par etablerte spillere, uten at man brekker ryggen økonomisk sett.

 

Og det kan godt hende at innlegget mitt var negativt, men hvis du mener at Wenger ikke er naiv når han mener at stallen er bred nok, så begynner iallefall jeg å lure

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det som mange her var veldig fornøyd med forrige sesong.

Jeg syns ikke 4. plass og CL-finaletap er såå veldig bra akkurat...i forhold til hva vi har fått av plasseringer og resultater tidligere sesonger.

 

OK, vi fikk et gjennombrudd i CL, men tapte jo tross alt finalen og det er jo ikke lenge siden Liverpool var i sammen situasjon, bortsett fra at de flakset seg til en seier i finalen. Men jeg ble ikke imponert over dem av den grunn.

Jeg syns ligaen er viktigere enn CL og derfor blir jeg litt forundret når David Dean ønsker triumf i CL og nevner ikke ligaen engang.

 

Alle vet jo nå at Chelsea har mest penger, mest klassespillere og er skyhøye favoritter, men å investere i nye spillere, ha bedre bredde og kvalitet i stallen og dermed utfordre Chelsea enda mer bør vel være et mål?

Jeg syns CL er bonus og det er veldig tydelig at å vinne PL og CL samme år i England er særdeles vanskelig for tiden.

 

Men jeg tør si med ganske sikkerhet at det ikke blir ligagull med den Arsenal-troppen vi har akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Okey...skal prøve meg på ei lang post nå, blir tøft! :P

 

Må sei meg einig med dei fleste her i denne tråden, både på negativt og positivt.

Me har ikkje ein så brei stall denne sesongen til å kjempa om ligatittelen. Den kjem igjen Chel$ea til å vera overlegne om. Eg trur altså at me kjem til å kjempe om 2-4 plass denne sesongen som startar nå snart.

 

Det som skjer nå, det er at Wenger ikkje handlar inn erstatningar for Campbell, Pires [eller Cole].. det synst er er heilt okay, sidan verken Pires eller Sol var noko særleg betydelege for oss forrige sesong. Cole-salget, om det skjer bler heller ikkje noko alvorleg.. Clichy er ein meir enn nok god erstattar, og treng bare tida på seg til å ble ein verdensklasse back, etter mi meining.

 

Men uansett, det er ikkje bra å nesten ikkje hente nye spelerar i eit overgangsvindu, uansett kor god den eine du hentar inn er. Rosicky er ein kanonspelar, ikkje misforstå, men han er ikkje fullt nok til å kunne lyfte laget høgare enn Chel$ea.. med Appiah eller broder-Toure og ein ny, rutinert midtstoppar på laget så syng fremtida ein heilt annan tone. Syns slett ikkje det er nok med bare Rosicky, som sagt. Torres hadde heller ikkje gjort noko. Satsar sterkare på han i vinter.

 

Men det eg eigentleg la ut på denne posten for, det var det eg meinar rundt det tråden eigentleg handlar om.. Wengers "naivitet"..

Det er heilt greit å kalle Wenger naiv når man set eit halvt spørjeteikn bak, men man skal ikkje bare sei det rett ut før man får se korleis Rosicky-kjøpet fungerar for om Arsenal skal lyfte seg framover.

 

Men det er trur Wenger tenker på nå, rundt dette, det er å tilfredsstilla fansen, og kanskje Henry i å kjøpa Rosicky "midlertideg", og at han eigentleg tenkjar på å bygge et fantastisk lag av unge spelerar frå reservelaget.

Me har fantastiske, meir ukjente spelerar på reservelaget, som få, utenom Arsenal-fans, har høyrd om.

Tenkjar på Bendtner, Aliadiere, Lupoli, Muamba, Traore, Randall, Connolly, Smith, O´Cearuille, v.d.Berg osv.. Mens me òg har unge spelerar som også brillierar på 1.laget, i Cesc, RvP, Reyes, Eboue, Adè[?], Senderos, Djourou, Song[?], Gilbert[?], Clichy, Hoyte[?].

Det er nok ein del av det Wenger bygg på no, men han har endå ikkje fått prøvd det, sidan desse endå er veldig unge, og kjem om nokre år.. spesiellt dei frå reservelaget som eg nevnar.

Se på dette laget:

- - - - - - - - - Mannone[?] - - - - - - - - - -

Eboue - - Djourou - - Senderos - - Clichy

v.d.Berg[?] - - Muamba -- Cesc - - Reyes

- - - - - - v.Persie - - - Bendtner - - - - - -

..berre for å setje opp noko i farta. Og her setjar eg utanfor Henry, Toure, Rosicky, og dei "eldre" på dagens Arsenallag også. Pr. dags dato så skremmar dette laget ingen, men for oss som kjennar laget og reservane, så veit me at dette kan ble eit frykta lag i framtida.. det meinar iallefall eg.

Håpar og trur at dette er slik Wenger tenkjar, og det betyr evt. at me må vere tålmodege eit par sesongar til, og faktisk kanskje gje slepp på CL tilogmed, og må tåle å ble plaga av Spurs-fans osv. ei tid fremover.

Eg personleg tålar det, men det blir uansett tøft.

 

Kva syns dykk rundt det eg skriv her?

Link to comment
Share on other sites

 

Og det kan godt hende at innlegget mitt var negativt, men hvis du mener at Wenger ikke er naiv når han mener at stallen er bred nok, så begynner iallefall jeg å lure

 

Ja, jeg mener at Arsene Wenger IKKE er naiv. Hele hans trackrecord i Arsenal viser at naivitet finnes det lite av. Han gjør ting på sin måte. Og det har jaggu meg gitt resultater!

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt tenke at han er naiv...

Men om et år eller noe, så tror jeg du tenker noe annet...

 

Hvorfor skulle jeg tenke noe annet? Jeg har ment at Wenger var naiv helt siden før forrige sesong, og har ikke endret mening. Og det er ingenting som tyder på at vi kommer til å gjøre det noe bedre enn forrige sesong. Jeg begynner faktisk å bli usikker på om Arsenal i det hele tatt klarer den viktige 4. plassen

 

Wenger uttalte før forrige sesong at stallen var mer enn bred nok. Det var utrolig naivt. Og det fikk vi virkelig bevis for i Premier Leauge. Stallen har blitt ennå tynnere enn den var i forrige sesong, og 3 viktige rutinerte spillere har forlatt klubben, mens bare 1 spiller med rutine har kommet inn. Og det er attpåtil en spiller som mest sannsynlig vil trenge litt tid for å tilpasse seg stilen. Wenger mener fremdeles at stallen er bred nok. Det er naivt.

 

Jeg tviler ikke på at Arsenal kommer til å ha et slagkraftig lag om 2-3 år bestående av spillere mellom 20-25 år. Men Wenger tenker alt for mye på fremtiden, og alt for lite på nåtiden. Og det holder ikke for en klubb som Arsenal som har som ambisjon å bli en av verdens beste klubber.

 

Nå har klubben et stadion med 22.000 flere seter å fylle. Det kommer ikke til å bli noe problem å fylle AG denne sesongen, men hvis resultatene uteblir, vil det i lengden bli vanskelig å fylle stadionet. Og i tillegg når resultatene uteblir, vil det bli vanskeligere å hente inn klassespillere.

Link to comment
Share on other sites

Topic var jo wengers naivitet. Når det gjelder stall og bedømming av spilleres kvaliteter tror jeg vi kan lete lenge etter en som er dyktigere på dette enn wenger. At stallen ofte kan virke tynn er vel mye fordi wenger satser på tildels ukjente og unge spillere som ikke alle har hørt om. Samt selvsagt det faktum at vi ikke har økonomi til å fylle troppen med store navn.

 

-I fjor hadde vi jo fryktelig mange skader og jeg ble iallefall imponert over kvaliteten på mange av de spillerne som ble brukt. Eksempel høyreback: Lauren ble skadet gilbert kom inn og spilte glimrende, så ble han skadet og da kom eboue, i tillegg ble vel også djourou og toure brukt. Før sesongstart ville jeg kanskje ha sagt at oppdekningen på den posisjonen var for dårlig. Gilbert og eboue var "ukjente" for meg...

 

-Et annet eksempel er selvsagt venstrebacken. Vi hadde vel etter en stund åttende valget på den posisjonen. Til tider i fjor hadde vi godt over en titalls spillere fra stallen skadet. Ville likt og sett hva slags lag for eksempel tottenham hadde spilt med da...

 

-Tilbake til wengers naivitet. Det eneste området hvor jeg vil si wenger er naiv på er når det gjelder spillernes lojalitet. Wenger selv er åpenbart en mann med en stor porsjon ære. Han kunne aldri ha brutt en kontrakt og sier han skal skrive under en ny så holder han sitt ord! Desverre ser vi gang på gang at spillerne ikke forholder seg til dette på samme vis, og da tror jeg han blir både overrasket og skuffet.

Link to comment
Share on other sites

skrev i fjor på samme tid at hvis ikke arsenal forsterket laget kom de til og komme bak tottenham på tabbelen, kan vel si at jeg fikk nesten rett..

 

poenget er at jeg har ikke lyst og sitte og se på et arsenal lag som kniver med tottene om fjerdeplassen, jeg har lyst og se et arsenal lag so kjemper om PL trofeet.

 

arsenal sinn suksess i CL har også mye med og gjøre at wenger denne sesongen hadde funnet ut at og spille 4-5-1 passet mye bedre i CL.

 

må vel si at med tingenes tilstand nå er jeg redd det blir det samme i år..

 

ka er best, knive om fjerdeplass og spare 20mill pund eller bruke de og knive om alt..

 

jeg sier selg reyes, cole.. kjøp Nolan, SWP/ ? /youssy b, Davis, kansje en left sided defender talent.

 

spisser trenger vi ikke, midtbanespilleren må være både god offensiv og defensift der jeg mener Nolan er den soleklart beste valget tror han kan bli bedre en både Gerard og Lampard hvis han skifter club nå, ny kant i stedet for Reyes som har har hvert en eneste stor skuffelse siden han kom, var stooor fan av han før han kom til oss og kan si at han har ikke prestert i nærheten av det jeg hadde forventet at han skulle gjøre..

 

hente davis, alle vet vel hvorfor vi trenger en ny forsvarer, og Davis kan bare bli bedre

 

Real er intereser i å betale for reyes,og vi får gode penger for cole..

 

ikke sikkert dette hadde kostet en krone..

Link to comment
Share on other sites

Å kalle Wenger naiv er litt drøyt men er ikke langt fra sannheten heller. Virker som han har klokketro på spillerne sine men er ikke alltid det holder. Han har henta mange ukjente navn som har blitt store etterhvert og det skal han ha all kreditt for. Men i år er det litt annerledes syns jeg. I tillegg til å være svært passiv på markedet har han kvittet seg med 3 rutinerte og viktige spillere. Bergkamp kunne han jo ikke gjøre noe med men han hadde klart å beholde Pires og Sol hvis han hadde gått inn for det.

 

En liten oppsummering av stallen så langt:

 

Keeper: Denne plassen er grei. Vi har en av verdens desidert beste i Jens og en god backup i Almunia. Poom er vel også i nødtilfelle et greit alternativ.

 

Forsvar: Denne delen av dagens Arsenallag er altfor tynt besatt. Vi har en bra firer men en skade på Toure f.eks ville vært katastrofalt. En midtstopper bør helt klart hentes inn. Ble skuffet da Davies skrev under ny kontrakt med WBA for mener han kunne ha vært et godt alternativ.

 

Midtbane: Vi har kanskje noen av verdens beste offensive midtbaner i Cesc, Rosicky og Hleb men defensivt er det verre. For hva skjer hvis Gilberto blir langtidsskadet? Han får mye kritikk men er gull verdt for oss. Flamini er langt fra god nok til å steppe inn på en fullverdig måte ennå. Diarra eller Yaya er noen alternativer som ikke er verken dyre eller vanskelig å få tak i.

 

Angrep: Her er vi godt besatt. Vi har verdens beste spiller med en god "dæsj" ungt og fremadstormende i tillegg. Adebayor,v.Persie og Reyes er alle kapable til å bli veldig gode og det håper jeg de viser i år.

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert og det er at Wenger er en dyktig manager.

Å gå ut å si at stallen er god nok høres nok litt kjipt ut for oss

supportere,men for en melding han gir troppen sin.

Spillere han gir selvtillitt og har tro på.Det gjør mye positivt.

 

Ellers er jeg nokså sikker på at en signering til kommer.Wenger

jobber i det stille og vil ha et godt kjøp på plass som han

fikk til med Tomas.

 

Midtstopperplass stiller jeg et stort spørsmålstegn med,men

satser på at Wenger har et ess i ermet.

Link to comment
Share on other sites

Alle som meiner Wenger er naiv (er ikkje det ei lettare omskriving for dum?) bør sende ein tanke til Leeds. Dei heldt kjøpefest for pengar dei ikkje hadde, og vart hardt straffa for det. Det var naivt det.

Det er ikkje naivt å være økonomisk ansvarleg, og å være opptatt av at klubben faktisk skal ha eit mål utanom kortsiktig suksess. Alle veit at me ikkje kan konkurrere med Chelsea og Man. Utd på overgangsmarknaden. Då må me gjere tinga på ein annan måte: Å satse på spelarar ingen har høyrt namnet på. Det har vore vellukka, fordi Wenger har ei fantastisk nase for talent. Eg kan nevne Fabregas, Toure, Clichy, Eboue, Senderos, Flamini, Traore og no sist denne midstopparen frå Ghana eg ikkje hugsar namnet på. Nokon av desse var i år med på å spele klubben fram til sin aller fyrste Champions League finale. Tenk på det. Det var ikkje Chelsea og Man. Utd med alle sine kjøpestjerner, men "naive" Wenger og Arsenal som nådde finalen. Det fortel meg at det vert jobba godt i klubben, dels på grunn av at me brukar store summar på eit speidarnettverk knapt nokon klubb har maken til.

 

Eg trur både Wenger og styret innser det kan bli vanskeleg å vinne Premier League dei nærmaste åra. Økonomisk sett er det heller ikkje om å gjere. Dei store pengane ligg i CL-deltaking, og kvalifisering for denne vil ha fyrsteprioritet, i alle fall på kort sikt. Suksess her vil lette gjeldsbyrda, og forhåpentleg frigjere midlar til kjøp av meir etablerte spelarar. Som det ser ut no har me berre råd til ein, eller max to etablerte stjerner i året.

Det kjem også litt an på inntekter frå sal av spelarar, og her har Wenger vore svært dyktig og fått store summar på sal av t.d. Overmars, Petit, og Anelka. Spelarar som knapt har vore noko stort savn, men som altså frigjorde midlar til kjøp av t.d. Henry.

 

Eg trur me alle skal takke høgare makter for at me har "naive" Wenger som ikkje berre har tanke for sportsleg suksess, men også ser det som sitt ansvar å ikkje køyre klubben i grøfta økonomisk.

Link to comment
Share on other sites

Alle som meiner Wenger er naiv (er ikkje det ei lettare omskriving for dum?) bør sende ein tanke til Leeds. Dei heldt kjøpefest for pengar dei ikkje hadde, og vart hardt straffa for det. Det var naivt det.

Det er ikkje naivt å være økonomisk ansvarleg, og å være opptatt av at klubben faktisk skal ha eit mål utanom kortsiktig suksess. Alle veit at me ikkje kan konkurrere med Chelsea og Man. Utd på overgangsmarknaden. Då må me gjere tinga på ein annan måte: Å satse på spelarar ingen har høyrt namnet på. Det har vore vellukka, fordi Wenger har ei fantastisk nase for talent. Eg kan nevne Fabregas, Toure, Clichy, Eboue, Senderos, Flamini, Traore og no sist denne midstopparen frå Ghana eg ikkje hugsar namnet på. Nokon av desse var i år med på å spele klubben fram til sin aller fyrste Champions League finale. Tenk på det. Det var ikkje Chelsea og Man. Utd med alle sine kjøpestjerner, men "naive" Wenger og Arsenal som nådde finalen. Det fortel meg at det vert jobba godt i klubben, dels på grunn av at me brukar store summar på eit speidarnettverk knapt nokon klubb har maken til.

 

Eg trur både Wenger og styret innser det kan bli vanskeleg å vinne Premier League dei nærmaste åra. Økonomisk sett er det heller ikkje om å gjere. Dei store pengane ligg i CL-deltaking, og kvalifisering for denne vil ha fyrsteprioritet, i alle fall på kort sikt. Suksess her vil lette gjeldsbyrda, og forhåpentleg frigjere midlar til kjøp av meir etablerte spelarar. Som det ser ut no har me berre råd til ein, eller max to etablerte stjerner i året.

Det kjem også litt an på inntekter frå sal av spelarar, og her har Wenger vore svært dyktig og fått store summar på sal av t.d. Overmars, Petit, og Anelka. Spelarar som knapt har vore noko stort savn, men som altså frigjorde midlar til kjøp av t.d. Henry.

 

Eg trur me alle skal takke høgare makter for at me har "naive" Wenger som ikkje berre har tanke for sportsleg suksess, men også ser det som sitt ansvar å ikkje køyre klubben i grøfta økonomisk.

 

Enig med deg i det du sier. Nå som vi har fått ny stadio, vil vi tjene mye mer på billettinntekter. Hvis vi fortsetter å gjøre det godt i CL, kommer også pengestrømmene til å fortsette å strømme inn. Selv om vi ikke når finalen hvert år, er en kvartfinale / semi-finale også meget bra økonomisk sett.....Jeg vil ikke at vi skal ende opp som Real og Chelsea, men det hadde vært ålreit å kunne være med i kampen om dyre spillere som få klubber kan snappe opp......

Link to comment
Share on other sites

Wenger tenker nok litt mer på framtiden

 

Aner ikke hvor mange som har sagt det samme som deg i denne tråden, men med utdypning og lenger poster! Vær så snill å ikke post bare det du tenker... Tenk deg om, og kanskje les hva andre også skriver i samme tråden før du poster en post.

Link to comment
Share on other sites

Wenger tenker nok litt mer på framtiden

 

Aner ikke hvor mange som har sagt det samme som deg i denne tråden, men med utdypning og lenger poster! Vær så snill å ikke post bare det du tenker... Tenk deg om, og kanskje les hva andre også skriver i samme tråden før du poster en post.

 

Nå har du klaget i nærmere 10 poster på samme person. Fra nå av kan det kanskje være på sin plass med PM hvis du har noe å utsette på han?

Link to comment
Share on other sites

Wenger tenker nok litt mer på framtiden

 

Aner ikke hvor mange som har sagt det samme som deg i denne tråden, men med utdypning og lenger poster! Vær så snill å ikke post bare det du tenker... Tenk deg om, og kanskje les hva andre også skriver i samme tråden før du poster en post.

 

Nå har du klaget i nærmere 10 poster på samme person. Fra nå av kan det kanskje være på sin plass med PM hvis du har noe å utsette på han?

 

Dette er vel noe du kunne tatt på PM med Helmik også AnabOle, på samme måte som at jeg kunne tatt dette med deg på PM

Link to comment
Share on other sites

Wenger tenker nok litt mer på framtiden

 

Aner ikke hvor mange som har sagt det samme som deg i denne tråden, men med utdypning og lenger poster! Vær så snill å ikke post bare det du tenker... Tenk deg om, og kanskje les hva andre også skriver i samme tråden før du poster en post.

 

Nå har du klaget i nærmere 10 poster på samme person. Fra nå av kan det kanskje være på sin plass med PM hvis du har noe å utsette på han?

 

Dette er vel noe du kunne tatt på PM med Helmik også AnabOle, på samme måte som at jeg kunne tatt dette med deg på PM

 

 

Hvis I LOVE Arsenal & HATE Spurs bryter forum reglementet på noen måte så er vel dette en jobb først og fremst for moderator?

 

Helmik`n, du har kanskje vært kalv en gang i tida du og? :)

Link to comment
Share on other sites

skrev i fjor på samme tid at hvis ikke arsenal forsterket laget kom de til og komme bak tottenham på tabbelen, kan vel si at jeg fikk nesten rett..

 

Eller så kan si det som det er, du tok helt feil. Vi kom foran Tottenham, uansett hvordan du vrir og vender på det. Lite vits i å bruke ditt feilaktige tips til å kritisere Wenger. Du snur det hele på hodet, det var grunnet Wenger sin satsing på de unge at vi kom til finalen i CL og tok 4. plassen i PL. Ingen av oss kan ane hva laget hadde klart med 3-4 nye spillere i fjor. Kanskje bedre, kanskje dårligere. Saken er at Wenger styrer skuta og jeg tror han er den beste til å bedømme både kjøp og salg i forhold til den strategien og fotballen han ønsker å spille. Angrepsspillet til Arsenal er så komplisert og vanskelig at det ikke bare er å dytte inn navn og forvente at de skal prestere. Utskiftningene bør komme gradvis og over flere år. Noen få ut og noen få inn, dette har Wenger bedrevet siden han kom og med stor suksess. Litt av grunnen til at han nok ønsker unge og tildels ukjente spillere er at han ser etter kvaliteter som kan komplementere de spillerene han har og at de ikke er ferdig skolerte i andre systemer. Han kan da ta råmaterialet og skape Arsenalspillere ut av det. Det er nok av eksempler på at han lykkes med dette, men han har også bommet. Like greit av bommene har kostet nesten ingenting og ikke de samme summene som Forlan, Veron, Kleberson, Cisse, SWP, Bridge og mange fler. Eneste store missene jeg kan huske fra Wenger var de to engelske spillerene Jeffers og Wright. Dyre og ikke gode. Så kjære Wenger, styr unna disse britiske overprisede spillerene og fortsett å hente kvalitet til en billig penge fra helt andre land.

-Og dette britiske "hjerte utenpå drakten" greiene fikk vi vel bevist er dødt og begravet en gang for alle under VM: Ingen lag fra noe annet land viste en mer slett innstilling enn England. Eneste de presterte var 1. omgang mot Sverige

Link to comment
Share on other sites

skrev i fjor på samme tid at hvis ikke arsenal forsterket laget kom de til og komme bak tottenham på tabbelen, kan vel si at jeg fikk nesten rett..

 

Eller så kan si det som det er, du tok helt feil. Vi kom foran Tottenham, uansett hvordan du vrir og vender på det. Lite vits i å bruke ditt feilaktige tips til å kritisere Wenger. Du snur det hele på hodet, det var grunnet Wenger sin satsing på de unge at vi kom til finalen i CL og tok 4. plassen i PL. Ingen av oss kan ane hva laget hadde klart med 3-4 nye spillere i fjor. Kanskje bedre, kanskje dårligere. Saken er at Wenger styrer skuta og jeg tror han er den beste til å bedømme både kjøp og salg i forhold til den strategien og fotballen han ønsker å spille. Angrepsspillet til Arsenal er så komplisert og vanskelig at det ikke bare er å dytte inn navn og forvente at de skal prestere. Utskiftningene bør komme gradvis og over flere år. Noen få ut og noen få inn, dette har Wenger bedrevet siden han kom og med stor suksess. Litt av grunnen til at han nok ønsker unge og tildels ukjente spillere er at han ser etter kvaliteter som kan komplementere de spillerene han har og at de ikke er ferdig skolerte i andre systemer. Han kan da ta råmaterialet og skape Arsenalspillere ut av det. Det er nok av eksempler på at han lykkes med dette, men han har også bommet. Like greit av bommene har kostet nesten ingenting og ikke de samme summene som Forlan, Veron, Kleberson, Cisse, SWP, Bridge og mange fler. Eneste store missene jeg kan huske fra Wenger var de to engelske spillerene Jeffers og Wright. Dyre og ikke gode. Så kjære Wenger, styr unna disse britiske overprisede spillerene og fortsett å hente kvalitet til en billig penge fra helt andre land.

-Og dette britiske "hjerte utenpå drakten" greiene fikk vi vel bevist er dødt og begravet en gang for alle under VM: Ingen lag fra noe annet land viste en mer slett innstilling enn England. Eneste de presterte var 1. omgang mot Sverige

 

WORD :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...