Jump to content

Gianluigi Buffon


jonney

Recommended Posts

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Etter min mening er Buffon beste keeper'n i verden, men også den dyreste :blink:

 

Er snakk om £19 mill. og det er voldsomt mye for en keeper..

 

Men ellers....ja, takk!

Link to comment
Share on other sites

http://home.skysports.com/worldcup/article...+Gunners+option

 

 

Selv synes jeg dette er bra. Lehman er selvfølgelig en god keeper, men jeg må si at buffon er bedre og yngre. God kjøp men blir kanskje litt dyr? Vi har jo også blitt linket med Klose og Arsenal er ikke den rikeste klubben...

 

kan bare glemme Buffon! Den dagen arsenal får han, blir da han har lagt opp. :S

men for all del, kjøp han vis arsenal har mulighet! men jeg tror han ønsker seg til andre klubber enn arsenal

Link to comment
Share on other sites

Hadde jo selvfølgelig ikke sagt nei. Men jeg tror sansynligheten for at dette skulle skje er svert liten. Hvis Juventus noen gang kommer til å selge han er det 100 andre klubber som kommer til å stille seg i kø for å sikre seg Buffon, selv om han blir dyr. Ikke tvil om at han er blant top 5 keepere i verden.

Vi får se om Juventus er villig til å selge og om Arsenal er villig til å bla opp så mye penger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes ikke vi burde bla opp så mye penger for en keeper, kan heller spare de til Torres, Saviola eller Klose. men Juve kan jo komme til å selge spillere siden de kanskje kommer til å rykke ned til Serie C eller B. Hvis Arsenal kan klare å presse prisen ned i £15 mill eller lavere burde de kanskje slå til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikkje ha Buffon til Arsenal.

Vi har allerede Lehamn som gjør en glimrende jobb.

Og BUffon kommer mest sannynelig uansett til å koste mye og så vill han nok be om en meget høy ukelønn!

Jeg mener som andre her at vi burde spare de pengen og heller kjøpe spillere i andre posisjoner.. for akkurat nå har vi en av de beste keeperene!!

Link to comment
Share on other sites

Hvor sansynlig eller hvor smart dette er vet ikke jeg, vil bare minne om at vi syntes vi hadde en god keeper i John Lukic også (da Graham kjøpte inn Seaman).....og desverre er det ingen engelske alternativer. Se bare på det engelske landslaget. Ikke akkurat en spreder av ro og trygghet den karen, men han er likevel uten konkurranse.

 

Det haster ikke veldig med å erstatte Lehmann, men det er like greit å gjøre det i tide denne gangen. Seaman stod ett år for lenge (kanskje to).

Link to comment
Share on other sites

Det haster ikke veldig med å erstatte Lehmann, men det er like greit å gjøre det i tide denne gangen. Seaman stod ett år for lenge (kanskje to).

 

Og her mener jeg det ligger. Vi kan ikke begynne å eksperimentere med helt nye keepere i 2007/2008-sesongen, og den sesongen der er jeg redd Lehmann rett og slett er for gammel. For alt vi vet kan han jo også falle tilbake til gamle synder! Bedre å hente inn en keeper nå enn å vente til neste sommer. I år har vi råd til å gjøre et feilkjøp, noe jeg ikke er like sikker på at vi har neste sesong.

 

Om vi ser Buffon i Arsenal tviler jeg sterkt på, men han oser slik ekstrem kvalitet at jeg utvilsomt ønsker han i Arsenal. Synes ikke han er spesielt sympatisk (han er jo italiener), men han er jo rett og slett verdens beste keeper, og har vært det i flere år.

Link to comment
Share on other sites

Løye å sjå kor fort ting kan skifta i fotball, for eit og eit halvt år ville ALLE ha ny keeper. No e da ingen so meina me trenge. Hehe.. Men sant e da, Lehmann e blitt ein glimrande keeper da sista året! Han har reist seg noke voldsomt, so eg vill ikkje ha Buffon.

Han e allerede 29 år. Kunne mykje heller tenkt meg Igor Akinfeev, ein ong å veldig lovande keeper.

Spelte UEFA cup finale for CSKA Moskva i ein alder av 19 år, imponerande. Kjøp heller han om eit par år, bår Lehmann e lagt opp å drit i Buffon!

Link to comment
Share on other sites

Mange har savnet at vi ikke knytter til oss verdensstjerner. Det å knytte Buffon til seg pluss tidligere ervervelsen Rosicky ville være et eksempel på det motsatte. Buffon er en keeper som kan føre Arsenal videre i fremtiden. Alle forsvarere av Jens må huske at han kanskje bare har ett år igjen av kontrakten. Det er heller ikke sikkert en keeper som Buffon da er på markedet.

Jeg er enig i at Jens er bra nok, men skjønner ikke helt at det ikke er plass til Buffon også, selv om det et år vil være to superkeepere som slåss om en plass. Og Wenger vilel la begge spille, ikke gjøre feilen som Rosenborg for eksempel gjør. Det er gjennom toppkampene en blir skjerpet og utvikler seg mest.

Link to comment
Share on other sites

Trenger vi Buffon når vi har Lehmann

 

Ja, for Lehmann varer ikke evig

 

Men Buffon varer evig??? :ph34r:

 

Nei, det gjør han ikke, men han har en god del flere år igjen på fotballbanen enn hva Lehmann har

 

Jeg blir rett og slett skremt når jeg ser noen stille spørsmål om vi trenger en spiller som Buffon. Han har vært verdens beste keeper i en årrekke.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Lehmann nærmer seg slutten, men har liten sans for prislappen som er satt på han. Selv om Juventus muligens tar noen steg nedover i systemet, så tror jeg at man tyner pris maksimalt.

 

Buffon er en glimrende keeper som hadde vært perfekt som erstatter for Lehmann, men tror at Wenger hoster opp et alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir rett og slett skremt når jeg ser noen stille spørsmål om vi trenger en spiller som Buffon. Han har vært verdens beste keeper i en årrekke.

Næh...Cech var nok verdens beste i fjor, men det endrer ikke på noe, vi trenger Buffon for det! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir rett og slett skremt når jeg ser noen stille spørsmål om vi trenger en spiller som Buffon. Han har vært verdens beste keeper i en årrekke.

Næh...Cech var nok verdens beste i fjor, men det endrer ikke på noe, vi trenger Buffon for det! :ph34r:

 

Cech er en glimrende keeper, men har aldri vært bedre enn Buffon etter min mening. Har fulgt Buffon i en årrekke både for Parma og Juventus. Den mannen vinner mange poeng for sine klubber. Langt flere enn hva Cech har gitt Chelsea. Spørsmålet er hvordan erkeitalienske Buffon vil trives og fungere i erkekonservative England. Funker det, ja så er det 10-15 poeng årlig rett i lomma selv i forhold til en god Lehmann sesong. Så god er nemlig Buffon (i Italia vel å merke). Hva er akseptabel pris for de poengene?

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir rett og slett skremt når jeg ser noen stille spørsmål om vi trenger en spiller som Buffon. Han har vært verdens beste keeper i en årrekke.

Næh...Cech var nok verdens beste i fjor, men det endrer ikke på noe, vi trenger Buffon for det! ;)

 

Cech er en glimrende keeper, men har aldri vært bedre enn Buffon etter min mening. Har fulgt Buffon i en årrekke både for Parma og Juventus. Den mannen vinner mange poeng for sine klubber. Langt flere enn hva Cech har gitt Chelsea. Spørsmålet er hvordan erkeitalienske Buffon vil trives og fungere i erkekonservative England. Funker det, ja så er det 10-15 poeng årlig rett i lomma selv i forhold til en god Lehmann sesong. Så god er nemlig Buffon (i Italia vel å merke). Hva er akseptabel pris for de poengene?

 

Nå skal jeg være enig i at Buffon er en keeper på øverste hylle, men at han skal være 10-15poeng bedre enn Jens sine prestasjoner den siste sesongen er nok å hoppe litt høyt med tanke på fakta. (min mening)

Jens har vært en meget god og stabil keeper etter at han kom inn i laget, og han har vært en reddende engel for Arsenal sine utrolige prestasjoner forrige sesong. Det blir synsing OM noen andre hadde vært bedre, men uansett kunne det ikke skilt mye i forskjell siden prestasjonene var av ypperste klasse.

 

Spørsmålet er NÅR vi må erstatte Jens?

Skal vi la han vokte buret fra start kommende sesong, eller burde vil bla opp X antall millioner for en yngre og kanskje "strået" vassere keeper allerede nå? (Buffon)

Jeg hadde ikke takket nei til et kjøp av Buffon nå, selv om dette betyr at Jens må sitte på benken etter sine fantastiske prestasjoner...... om han ikke ønsker en retur til Tyskland for å avslutte sin karriere. Jeg tror at vi burde ta sjansen før det blir en down-periode på en slik viktig plass i laget. Noen ganger må man ta en utskiftning selv om spillere har prestert i en høy alder. Slik er gamet, selv om man føler med Jens om han blir et 2.valg.....

 

Cech sine prestasjoner sesongen 2004/05 mener jeg er den beste sesongen som noen keeper har hatt i moderne fotball, selv om han stod i mål for et meget godt lag. Han var som en mur, og var selve nøkkelen til Chelsea sin suksess den sesongen. Chelsea slapp inn 15mål denne sesongen og dette var en av faktorene for at klubben gravde til seg 95poeng.

 

Men alle har hver sin mening, så jeg akspterer ditt syn Sir John av Buffon ;)

 

Jeg blir rett og slett skremt når jeg ser noen stille spørsmål om vi trenger en spiller som Buffon. Han har vært verdens beste keeper i en årrekke.

Næh...Cech var nok verdens beste i fjor, men det endrer ikke på noe, vi trenger Buffon for det! ;)

 

Cech er en glimrende keeper, men har aldri vært bedre enn Buffon etter min mening. Har fulgt Buffon i en årrekke både for Parma og Juventus. Den mannen vinner mange poeng for sine klubber. Langt flere enn hva Cech har gitt Chelsea. Spørsmålet er hvordan erkeitalienske Buffon vil trives og fungere i erkekonservative England. Funker det, ja så er det 10-15 poeng årlig rett i lomma selv i forhold til en god Lehmann sesong. Så god er nemlig Buffon (i Italia vel å merke). Hva er akseptabel pris for de poengene?

 

Nå skal jeg være enig i at Buffon er en keeper på øverste hylle, men at han skal være 10-15poeng bedre enn Jens sine prestasjoner den siste sesongen er nok å hoppe litt høyt med tanke på fakta. (min mening)

Jens har vært en meget god og stabil keeper etter at han kom inn i laget, og han har vært en reddende engel for Arsenal sine utrolige prestasjoner forrige sesong. Det blir synsing OM noen andre hadde vært bedre, men uansett kunne det ikke skilt mye i forskjell siden prestasjonene var av ypperste klasse.

 

Spørsmålet er NÅR vi må erstatte Jens?

Skal vi la han vokte buret fra start kommende sesong, eller burde vil bla opp X antall millioner for en yngre og kanskje "strået" vassere keeper allerede nå? (Buffon)

Jeg hadde ikke takket nei til et kjøp av Buffon nå, selv om dette betyr at Jens må sitte på benken etter sine fantastiske prestasjoner...... om han ikke ønsker en retur til Tyskland for å avslutte sin karriere. Jeg tror at vi burde ta sjansen før det blir en down-periode på en slik viktig plass i laget. Noen ganger må man ta en utskiftning selv om spillere har prestert i en høy alder. Slik er gamet, selv om man føler med Jens om han blir et 2.valg.....

 

Cech sine prestasjoner sesongen 2004/05 mener jeg er den beste sesongen som noen keeper har hatt i moderne fotball, selv om han stod i mål for et meget godt lag. Han var som en mur, og var selve nøkkelen til Chelsea sin suksess den sesongen. Chelsea slapp inn 15mål denne sesongen og dette var en av faktorene for at klubben gravde til seg 95poeng.

 

Men alle har hver sin mening, så jeg akspterer ditt syn Sir John av Buffon ;)

 

Jeg argumenterte for Jens sine prestasjoner etter at han var vraket en liten periode, bare så det ikke blir en missforståelse på dette.....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...