Jump to content

Gianluigi Buffon


jonney

Recommended Posts

Men alle har hver sin mening, så jeg akspterer ditt syn Sir John av Buffon ;)

 

Syn er de tre første bokstavene i synsing vet du, men seriøst:

Jeg har alltid hatt tro på og forsvart Jens som Arsenalkeeper. Ikke minst mens meningmann ropte korsfest, men at Buffon har vært, fortsatt er og trolig vil forbli verdenseneren mange år fremover er i mine øyne et eller annet sted mellom meget sansynlig og uomtvistelig. Så et bytte fra en 37 åring som er en av verdens beste til en 28 åring som er verdens beste, ja det er verdt noen penger du. Korsveien er her nå og ikke neste år. Så hvis Juve må, Arsenal kan og Gigi vil, så la det for all del skje.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Trenger vi Buffon når vi har Lehmann

 

Ja, for Lehmann varer ikke evig

 

Men Buffon varer evig??? :P

 

Nei, det gjør han ikke, men han har en god del flere år igjen på fotballbanen enn hva Lehmann har

 

Jeg blir rett og slett skremt når jeg ser noen stille spørsmål om vi trenger en spiller som Buffon. Han har vært verdens beste keeper i en årrekke.

 

 

der er eg faktisk helt enig med deg Kim, en glimrende keeper som vil bytte klubb uansett i sommer hvis juve blir degradert..ingen VM vinner som spiller i Serie B eller Serie C?

Link to comment
Share on other sites

håper vi får han, verdens beste keeper uten tvil

 

Arsenal boss Wenger prepares ?12M Buffon offer

tribalfooball.com - July 11, 2006

 

Arsenal boss Arsene Wenger is stepping up his pursuit of Juventus goalkeeper Gigi Buffon.

The Mirror says Wenger is ready to make a formal offer of around ?12 million for Buffon, with Juve facing demotion from Serie A over the Calciopoli scandal.

 

While Wenger's faith in Jens Lehmann was repaid during last season's Champions League run, the German is 37 in November and does not have a long-term future while Buffon, who cost Juve ?30 million, the world record fee for a goalkeeper, when he arrived from Parma in 2001, is 28.

Link to comment
Share on other sites

The agent of Juventus goalkeeper Gigi Buffon has claimed Arsenal have lodged a large cash offer with the Turin club with a view to signing the Italy star.

Buffon is regarded as the world's best goalkeeper, and his excellent displays at the World Cup have done little to alter that perception. With Juve having been relegated to Serie B for match-fixing, Buffon is expected to be one of a clutch of players who quits the Stadio Delle Alpi.

 

Arsenal are happy with current first-choice Jens Lehmann, but the opportunity to sign one of the stars of world football appears too good to turn down for Gunners boss Arsene Wenger.

The News of the World claim the Gunners have made a bid of £12.6million for Buffon's services, and the player's agent Silvano Martina appears to have confirmed that assertion:

 

"It's true that Arsenal are very interested. Juventus informed me that Arsenal have made a very serious offer for Gigi."

 

Buffon appears almost certain to quit Turin, and the success of Arsenal's bid will now depend on what other options the former Parma star has on the table.

 

Source; http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=236132

Link to comment
Share on other sites

Wenger har nettopp bekreftet at Arsenal kommer til å maks kjøpe to spillere. Som nesten alle andre Goonere her på forumet mener, trenger vi en meget solid midtstopper og en sterk midtbanespiller. Med det i bakhodet, stiller jeg meg positivt til å hente Buffon for en "billig" penge, selv om Lehmann er vår ubestridte førstevalg mellom stengene. Buffon har vel kanskje ti år igjen som fotballspiller, mens Lehmann kanskje har kun ett, en lur fremtidsinvestering spør du meg. Kanskje O'Cearuill blir en hit? Wenger har vel en plan som vanlig. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke tenke meg at verken Lehmann og Buffon ville

vært spesielt interesserte i å være i samme klubb. Med noen

ledds justering for kvalitet er det litt samme situasjon som

Espen Johnsen/Arni Gautur Arason i RBK for noen år tilbake.

Begge er naturlige #1s som vil og må spille for klubben sin.

 

Det er vel ikke mange år før vi må ha en erstatter for Mad Jens,

men inntil videre vil jeg heller ha ham enn Buffon. Man kan ikke

stikke under en stol at mannen faktisk skviset ut "verdens beste"

Kahn! Buffon kan få leke seg i Serie B og den italienske cupen

for min del (så skal jeg heller ønske ham til Arsenal når Jens

legger hanskene på hylla.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke tenke meg at verken Lehmann og Buffon ville

vært spesielt interesserte i å være i samme klubb. Med noen

ledds justering for kvalitet er det litt samme situasjon som

Espen Johnsen/Arni Gautur Arason i RBK for noen år tilbake.

Begge er naturlige #1s som vil og må spille for klubben sin.

 

Det er vel ikke mange år før vi må ha en erstatter for Mad Jens,

men inntil videre vil jeg heller ha ham enn Buffon. Man kan ikke

stikke under en stol at mannen faktisk skviset ut "verdens beste"

Kahn! Buffon kan få leke seg i Serie B og den italienske cupen

for min del (så skal jeg heller ønske ham til Arsenal når Jens

legger hanskene på hylla.

 

Poenget her er; at Jens nærmer seg 40, og selv om det egentlig ikke er noen alder for en keeper, så er hverken almunia eller poom gode og stabile nok til å kunne ta over førstekeeper-roller den dagen Jens blir veid og funnet for lett (gammel). Det vi trenger nå, er en keeper som ikke enda er blitt medieyndling, men som kan utvikle seg til å ta over tronen når Kong Jens abdiserer.

 

Noen forslag til keepere som vil ta seg godt ut i rødt og hvitt for fremtiden?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke tenke meg at verken Lehmann og Buffon ville

vært spesielt interesserte i å være i samme klubb. Med noen

ledds justering for kvalitet er det litt samme situasjon som

Espen Johnsen/Arni Gautur Arason i RBK for noen år tilbake.

Begge er naturlige #1s som vil og må spille for klubben sin.

 

Det er vel ikke mange år før vi må ha en erstatter for Mad Jens,

men inntil videre vil jeg heller ha ham enn Buffon. Man kan ikke

stikke under en stol at mannen faktisk skviset ut "verdens beste"

Kahn! Buffon kan få leke seg i Serie B og den italienske cupen

for min del (så skal jeg heller ønske ham til Arsenal når Jens

legger hanskene på hylla.

 

Poenget her er; at Jens nærmer seg 40, og selv om det egentlig ikke er noen alder for en keeper, så er hverken almunia eller poom gode og stabile nok til å kunne ta over førstekeeper-roller den dagen Jens blir veid og funnet for lett (gammel). Det vi trenger nå, er en keeper som ikke enda er blitt medieyndling, men som kan utvikle seg til å ta over tronen når Kong Jens abdiserer.

 

Noen forslag til keepere som vil ta seg godt ut i rødt og hvitt for fremtiden?

 

Jeg personlig, tror jeg er alene med det, håper og tror at Vito Mannone på juniorlaget kommer til å vokse seg stor i Arsenal en dag. Var nok det Poom skulle i Arsenal, altså gi Vito rutine og lære fra en gammel keeper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke tenke meg at verken Lehmann og Buffon ville

vært spesielt interesserte i å være i samme klubb. Med noen

ledds justering for kvalitet er det litt samme situasjon som

Espen Johnsen/Arni Gautur Arason i RBK for noen år tilbake.

Begge er naturlige #1s som vil og må spille for klubben sin.

 

Det er vel ikke mange år før vi må ha en erstatter for Mad Jens,

men inntil videre vil jeg heller ha ham enn Buffon. Man kan ikke

stikke under en stol at mannen faktisk skviset ut "verdens beste"

Kahn! Buffon kan få leke seg i Serie B og den italienske cupen

for min del (så skal jeg heller ønske ham til Arsenal når Jens

legger hanskene på hylla.

 

Poenget her er; at Jens nærmer seg 40, og selv om det egentlig ikke er noen alder for en keeper, så er hverken almunia eller poom gode og stabile nok til å kunne ta over førstekeeper-roller den dagen Jens blir veid og funnet for lett (gammel). Det vi trenger nå, er en keeper som ikke enda er blitt medieyndling, men som kan utvikle seg til å ta over tronen når Kong Jens abdiserer.

 

Noen forslag til keepere som vil ta seg godt ut i rødt og hvitt for fremtiden?

 

Jeg personlig, tror jeg er alene med det, håper og tror at Vito Mannone på juniorlaget kommer til å vokse seg stor i Arsenal en dag. Var nok det Poom skulle i Arsenal, altså gi Vito rutine og lære fra en gammel keeper.

 

Der må jeg si meg veldig enig med deg, tror og håper at Vito vil bli en klassekeeper en dag(om ikke så lenge). Har alltid hatt troen på ham og det virker som om Wenger har det også. Han er jo allerede blitt kalt den nye Gigi Buffon i hjemlandet Italia, så han har noe å leve opp til ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Noen som har arsenalTV som kan se hva Wenger sier om buffon i et intervju i sammenheng med cska kampen?

Wenger har sagt at han ikke ønsker Buffon siden han er fornøyd med Lehmann :(

 

 

Wenger sier at det ikke blir handlet noen i januar og at han egenlig ikke har tenkt så nøye på hva som skal skje til sommeren. Han sier også at helst finnes den ønskete ertattningen i klubben, men at Lehmanns situasjon skal evalueres i januar/ferbruar så får en ta det hele derfra. Han sier hverken ja eller nei til noe som helst i dette intervjuet (som vanlig).

Link to comment
Share on other sites

Noen som har arsenalTV som kan se hva Wenger sier om buffon i et intervju i sammenheng med cska kampen?

Wenger har sagt at han ikke ønsker Buffon siden han er fornøyd med Lehmann :(

 

 

Wenger sier at det ikke blir handlet noen i januar og at han egenlig ikke har tenkt så nøye på hva som skal skje til sommeren. Han sier også at helst finnes den ønskete ertattningen i klubben, men at Lehmanns situasjon skal evalueres i januar/ferbruar så får en ta det hele derfra. Han sier hverken ja eller nei til noe som helst i dette intervjuet (som vanlig).

 

Jeg leste bare de første linjene av en artikkel om dette, så det kan godt hende at du har rett. Men jeg synes det er leit hvis vi ikke kjøper Buffon med tanke på at Lehmann kanskje gir seg etter at sesongen er slutt. Mitt ønske hadde vært om Buffon hadde spilt i juve ut sesongen før vi fikk han. Slik kunne alle parter blitt fornøyd.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Buffon suits Wenger

20070105 13:58

Arsene Wenger could be set to make a move for Juventus keeper Gianluigi Buffon after the Turin club said they won't stand in his way.

With current number one Jens Lehmann's future at the club in doubt, Wenger is known to be on the lookout for a new stopper.

 

Match-fixing penalties have seen Juventus fall from their former glory and they have been forced to sell their more prized assets, with Lillian Thuram, Gianluca Zambrotta and Patrick Vieira leaving the club in the summer.

Buffon's agent has indicated that the Italy international could be the next one to go, but only if he asks to leave.

Buffon's agent said: "The relationship between us and Juventus is so friendly that I am sure that if Gigi were to decide that he wants to move to another club, the management would consider this possibility serenely.

 

ser ikke på dette som noe annet en et rykte men hadde hvert konge :D

 

link http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=305176

Link to comment
Share on other sites

Buffon suits Wenger

20070105 13:58

Arsene Wenger could be set to make a move for Juventus keeper Gianluigi Buffon after the Turin club said they won't stand in his way.

With current number one Jens Lehmann's future at the club in doubt, Wenger is known to be on the lookout for a new stopper.

 

Match-fixing penalties have seen Juventus fall from their former glory and they have been forced to sell their more prized assets, with Lillian Thuram, Gianluca Zambrotta and Patrick Vieira leaving the club in the summer.

Buffon's agent has indicated that the Italy international could be the next one to go, but only if he asks to leave.

Buffon's agent said: "The relationship between us and Juventus is so friendly that I am sure that if Gigi were to decide that he wants to move to another club, the management would consider this possibility serenely.

 

ser ikke på dette som noe annet en et rykte men hadde hvert konge ;)

 

link http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=305176

 

Er bare å drømme, hadde vært fantastisk, men har ikke tro på at han kommer til Nord/Øst-London, men hadde vært en drøm... Vi fikk Henry, de tar Vieira og vi henter Buffon :) ;) Han er vel også bare 28 år? Lehmann er 37, så han har en stor framtid foran seg. Blir deilig å høre fra andre, altså ikke Arsenalfans, at Arsenal eventuelt har verdens beste keeper. Tror ikke det kommer til å skje, er nok bare et rykte. Også godt å vite at Chelski har Cech...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...