Jump to content

Gianluigi Buffon


jonney

Recommended Posts

http://www.goal.com/en-gb/news/2559/rumour...r-arsenals-cesc

 

sagna og noen millioner til juve, og verdens beste keeper til arsenal? ja det hadde vært noe det. er lettere å få tak i en habil back enn en keeper fra den absolutt øverste hyllen.

 

Ettersom vi sliter sånn med skader osv., så ville det vært litt dumt og begynne og bytte bort spillere? :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Ettersom vi sliter sånn med skader osv., så ville det vært litt dumt og begynne og bytte bort spillere? :D

 

Men så har vi nok spillere som kan bekle den rollen da... Og jeg vil påstå at det er en vesentlig forsterkning med buffon.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom vi sliter sånn med skader osv., så ville det vært litt dumt og begynne og bytte bort spillere? :D

 

kan ikke se for meg at juve bare selger verdens beste keeper uten at de får noe annet enn penger tilbake. de kommer nok til å forlange noe de trenger også. nemlig en høyreback av høy klasse. det kan wenger finne på nytt, men keepere i verdenseliten, er vanskeligere å få tak i.

Link to comment
Share on other sites

kan ikke se for meg at juve bare selger verdens beste keeper uten at de får noe annet enn penger tilbake. de kommer nok til å forlange noe de trenger også. nemlig en høyreback av høy klasse. det kan wenger finne på nytt, men keepere i verdenseliten, er vanskeligere å få tak i.

 

Sagna + noen millioner pund ut for Buffon ville jeg definitivt slått til på.

 

Hentet Gregory van der Wiel fra Ajax samtidig som erstatter til Sagna ville også vært bra må jeg si.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 7 2010, 12:22 PM) 197771[/snapback]

Sagna + noen millioner pund ut for Buffon ville jeg definitivt slått til på.

 

Hentet Gregory van der Wiel fra Ajax samtidig som erstatter til Sagna ville også vært bra må jeg si.

 

Ja det var ingen dum løsning - vi liker forsvarsspillere fra Ajax :D

 

Men jeg håper virkelig at det er noe i ryktene.. Jeg tåler ikke en sesong til med dette keeperspillet. Nervene er tynnslitte, og det blir ikke bedre på søndag. Men heldigvis blir det da en periode med litt gjenbygging av frynsete nerver.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 7 2010, 12:22 PM) 197771[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Sagna + noen millioner pund ut for Buffon ville jeg definitivt slått til på.

 

Hentet Gregory van der Wiel fra Ajax samtidig som erstatter til Sagna ville også vært bra må jeg si.

Ja det var ingen dum løsning - vi liker forsvarsspillere fra Ajax :D

 

Men jeg håper virkelig at det er noe i ryktene.. Jeg tåler ikke en sesong til med dette keeperspillet. Nervene er tynnslitte, og det blir ikke bedre på søndag. Men heldigvis blir det da en periode med litt gjenbygging av frynsete nerver.

 

Håper selvfølgelig det er noe i ryktene jeg også, for jeg tåler heller ikke mer av dette keeperspillet B)

 

Og ja, vi liker definitivt forsvarsspillere fra Ajax! ;)

Link to comment
Share on other sites

Om Buffon kommer, kommer jeg til å bli så glad at jeg kjøper keeperdrakt med navnet hans bakpå! Hadde vært helt fantastisk med en Buffon i Arsenal-målet, men jeg er skeptisk til at han forlater Juve i det hele tatt. Om det skulle skje, burde han ende opp i Arsenal, vær på hugget Mr.Wenger!

Link to comment
Share on other sites

:blink:-->

QUOTE(Stefan B @ May 7 2010, 12:22 PM) 197771[/snapback]

Sagna + noen millioner pund ut for Buffon ville jeg definitivt slått til på.

 

Hentet Gregory van der Wiel fra Ajax samtidig som erstatter til Sagna ville også vært bra må jeg si.

 

Tenkte akkurat det samme som deg fra Buffon ryktene dukket opp, hadde vært helt konge den dealen der.

Link to comment
Share on other sites

Husker Wenger sa for 2-3 år siden at det hjelper ikke å ha en bank konto full av penger når vi ikke har et lag som klarer å å vinne tittler. Men i dag er det nettopp det som er tillfelle Arsenal har banken full av penger men et lag som ikke klarer å vinne tittler. Er ganske så tydelig at Wenger ikke har sett på keeper plassen som et problem de siste 5-6 åra. Er på tide Wenger bruker penger på en keeper som er go nok for en klubb som Arsenal, ikke flere klovner bak der som han keeperhansker med såpe på. Var et mareritt med alle tabbene til Lehmann bak der, men i år har det vært enda være med 2 keepere som har kååla det til gang på gang og ødlagt så mange kamper. For håpen Wenger for en gang skyld gjør det riktige og henter en keeper som kan gjøre en veldig bra jobb bak der. Wenger har aldri henta en keeper fra øverste hylle så nå er det på tide :) i samme slengen kan han hente en ny mittstopper også, Gallas har vært alt for mye skada de 2 siste åra og kan tenkes han ikke skriver ny kontrakt. Campell blir enda et år eldre så vi trenger en ny man bak :blink: Ser ut som vi kommer til å få en ny spiss, så da for vi håpe på det beste i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Joda, Buffon hadde nok vore en drøm å få i Arsenalmålet, men er det egentlig noen som helst realistisk grunn til at han kommer til å forlate Juve? Personlig vil jeg si NEI. Det er en del preik i diverse mer eller mindre seriøse aviser/nettsteder, men jeg har ennå ikke sett noe håndfast som skulle tilsi at han vil forlate Juve eller at Arsenal vil bruke så mye penger på en målvakt.

Silly season på overgangsmarkedet er god underholdning, men jeg tipper at det bare er noen ytterst få prosent av det som skrives vedrørende diverse spillere som stemmer.

 

Buffon er fantastisk bra, men jeg er sikker på at vi vil få en god målvakt til en betydelig mindre penge enn det jeg regner med at Juve ville forlange. Men en sak er jeg enig med dere alle i, vi MÅ ha en ny målvakt.

Link to comment
Share on other sites

Er Buffon god for tiden? Har ikke sett han i så sinnsykt mange kamper i det siste...

 

Har vært litt skadet denne sesongen, men er som alltid en vanvittig keeper av det lille jeg har sett av han i det siste..

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt tidligere, så ville Buffon vært en drøm. Det er ingen keeper jeg ønsker meg mere.

Juventus er det laget jeg følger med i Italia, og Buffon har vært en av mine favoritt spillere gjennom alle år jeg har følt med på Juventus. Jeg har altid ment at Buffon har vært bedre en Casillias, og jeg mener at han fortsatt er det. Jeg har også mine tvil om at Buffon forlater Juventus, men ettersom det går så mange rykter så har jeg litt tro på at han kommer til vårt kjære Arsenal. Jeg mener at Buffon ikke har noen spesielle svakheter, og at han er utrolig god til og posisjonere seg.

I VM 2006 slapp Buffon kun inn 2 mål, en starffe og et selvmål!!

Legger med en liten film av Buffon;

 

Link to comment
Share on other sites

Skal bli spennede å følge med framover. Stadig flere kilder melder at Buffon er på vei til Arsenal.

To av dagens kilder: http://www.football-italia.net/may11j.html http://www.goal.com/en/news/10/italy/2010/...or-arsenal-move

Regner med at Juventus ikke lar han gå billig. Om AW henter han så vil jeg tro at det skjer med en byttehandel. Eks. Eboue + 150 millioner.

Link to comment
Share on other sites

Skal bli spennede å følge med framover. Stadig flere kilder melder at Buffon er på vei til Arsenal.

To av dagens kilder: http://www.football-italia.net/may11j.html http://www.goal.com/en/news/10/italy/2010/...or-arsenal-move

Regner med at Juventus ikke lar han gå billig. Om AW henter han så vil jeg tro at det skjer med en byttehandel. Eks. Eboue + 150 millioner.

 

Eboue vil jeg ha i klubben, heller Denilson. Eller bare penger :)

Link to comment
Share on other sites

Eboue vil jeg ha i klubben, heller Denilson. Eller bare penger :)

 

Som jeg har nevnt tidligere så var det noen rykter om at Juventus ville ha Sagna, så Sagna + penger for Buffon, samt at vi henter Gregory van der Wiel fra Ajax for en billig penge tror jeg ville vært det lureste.

 

Forøvrig med kun Buffon som forsterkning i sommer ville vi startet sesongen med dette laget her (forutsatt at alle holder seg skadefrie selvfølgelig)

 

Buffon

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Nasri - Fabregas - Song - Arshavin

 

Van Persie - Chamakh

 

Ville vært spennende det må jeg si :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom til å tenke på dette:

 

Van der Sar er jo 38 år, Buffon er 32 (?)

Og det jeg kom til å tenke på var at VdS har jo hatt fantastiske gode redninger for United i alle årene han har vert der, tenk denne sesongen og sist sesong, han har hatt noen mester redninger til den alderen av 37 og 38 (kan tenke lenger bakover også) VdS har jo stått så bra i buret at United har tatt gull og sølv.

Buffon har bedre kvaliteter enn VdS, så mange tenker derfor at; Buffon? han er 33 år? Nei takk ikke en så gammel spiller. Men hva faen? VdS er 38 (!) og har stått meget så bra for United i flere år av en så høy alder!

Så hvorfor skal ikke Buffon være en klassekeeper i en alder av f. eks 35 ?

Og av Buffon oser det rutine ut av!

 

Jeg er meget så positiv til dette, håper at Buffon kommer, men jeg har mine tvil. Vil han gå fra Juve til

Arsenal ? Noen som har noen teorier/ grunner?

Og hva med Wenger`s "over 30" politikk ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom til å tenke på dette:

 

Van der Sar er jo 38 år, Buffon er 32 (?)

Og det jeg kom til å tenke på var at VdS har jo hatt fantastiske gode redninger for United i alle årene han har vert der, tenk denne sesongen og sist sesong, han har hatt noen mester redninger til den alderen av 37 og 38 (kan tenke lenger bakover også) VdS har jo stått så bra i buret at United har tatt gull og sølv.

Buffon har bedre kvaliteter enn VdS, så mange tenker derfor at; Buffon? han er 33 år? Nei takk ikke en så gammel spiller. Men hva faen? VdS er 38 (!) og har stått meget så bra for United i flere år av en så høy alder!

Så hvorfor skal ikke Buffon være en klassekeeper i en alder av f. eks 35 ?

Og av Buffon oser det rutine ut av!

 

Jeg er meget så positiv til dette, håper at Buffon kommer, men jeg har mine tvil. Vil han gå fra Juve til

Arsenal ? Noen som har noen teorier/ grunner?

Og hva med Wenger`s "over 30" politikk ?

 

Grunner til at jeg tviler litt på at Buffon drar er at han er legende i Juventus. Han har vært der i nesten alle sine år. Han signerte ny kontrakt med de når de tok turen ned til Serie B. Buffon elsker klubben av hele sitt hjerte.

Men siden det er så mange rykter, så har jeg sefølgelig et håp.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Grunner til at jeg tviler litt på at Buffon drar er at han er legende i Juventus. Han har vært der i nesten alle sine år. Han signerte ny kontrakt med de når de tok turen ned til Serie B. Buffon elsker klubben av hele sitt hjerte.

Men siden det er så mange rykter, så har jeg sefølgelig et håp.

 

Der det er håp er det mulighet! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom til å tenke på dette:

 

Van der Sar er jo 38 år, Buffon er 32 (?)

Og det jeg kom til å tenke på var at VdS har jo hatt fantastiske gode redninger for United i alle årene han har vert der, tenk denne sesongen og sist sesong, han har hatt noen mester redninger til den alderen av 37 og 38 (kan tenke lenger bakover også) VdS har jo stått så bra i buret at United har tatt gull og sølv.

Buffon har bedre kvaliteter enn VdS, så mange tenker derfor at; Buffon? han er 33 år? Nei takk ikke en så gammel spiller. Men hva faen? VdS er 38 (!) og har stått meget så bra for United i flere år av en så høy alder!

Så hvorfor skal ikke Buffon være en klassekeeper i en alder av f. eks 35 ?

Og av Buffon oser det rutine ut av!

 

Jeg er meget så positiv til dette, håper at Buffon kommer, men jeg har mine tvil. Vil han gå fra Juve til

Arsenal ? Noen som har noen teorier/ grunner?

Og hva med Wenger`s "over 30" politikk ?

VDS er 39 og Buffon 32. Jeg tror ikke at noen her mener at Buffon er for gammel. Lehmann var 33 da vi hentet ham.

Link to comment
Share on other sites

Å tro at Buffon kommer til Arsenal er som å vinne 40 ganger på lotto på en dag B)

Vel ikke helt det samme, men jeg tror ikke Buffon kommer til Arsenal. London frister ham nok mer enn mange andre byer, men han gaar neppe ned i loenn som jeg tror han maa.

Silly-season er moro dere! Saa mange flotte navn knyttet til vaar kjaere klubb! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...