Jump to content

Gianluigi Buffon


jonney

Recommended Posts

Buffon har sagt at om ikke Juventus kjemper om tittelen NESTE år vil han vurdere sine muligheter. Han kommer nok ikke til Arsenal før det skjer eventuelt.

 

Juventus kommer høyst sannsynlig til å kjempe om titler i Serie A til neste år så det er bare å "glemme" Buffon i Arsenal drakt de nærmeste årene vil jeg tippe. Tror heller ikke han velger Arsenal om det hadde vært no. Kanskje Barcelona eller Real Madrid (han kan danke ut publikumsfavoritten Iker Casillas, han er jo tross alt Capellos favoritt...).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Dårlige nyheter: Buffon og Ronaldo bytte?

 

Det er ein positiv side med denne avtalen, Premie League blir kvitt ein "sutrekopp".

 

Men jeg håper dette bare er ein joke :o

Tror det er større sjans for at vi får Buffon gratis en at den byttehandelen går i boks. Og om Ronaldo en gang drar, noe jeg ikke tror, ikke med det første ihvertfall, blir det aldri for Juventus.

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at Buffon/Ronaldo byttehandelen går i boks. At Man u gir slipp på toppscorern sin som har vært så god dette året er veldig tvilsomt. Hadde vært utrolig digg å se han gå, for uten han mister United, ifølge meg, den beste spilleren de har for tiden. Men samtidig er det digg å se Ronaldo leke med tekniske finter som bare han og kanskje et par andre klarer å dra i en kamp. Men hvis byttehandelen blir en realitet så er det nok Juve som blir mest svekket. Buffon er Juve's desidert viktigste spiller og uten han i stallen til neste år kan de se langt etter å vinne noe som helst i serie A.

Link to comment
Share on other sites

http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagen...p?newsid=161669

 

15:58 January, 16, 2007

Freddie Ljungberg could be on his way to Juventus with Gianluigi Buffon moving in the opposite direction.

 

Arsenal were reportedly looking for a fee of between £5m and £7m for the Sweden international, but are ready to do a swap deal with Juve to get their hands on one of the world's best goalkeepers.

 

The deal is far more likely to go through in the summer, than in this transfer window.

Link to comment
Share on other sites

Buffon har sagt at om ikke Juventus kjemper om tittelen NESTE år vil han vurdere sine muligheter. Han kommer nok ikke til Arsenal før det skjer eventuelt.

 

Juventus kommer høyst sannsynlig til å kjempe om titler i Serie A til neste år så det er bare å "glemme" Buffon i Arsenal drakt de nærmeste årene vil jeg tippe. Tror heller ikke han velger Arsenal om det hadde vært no. Kanskje Barcelona eller Real Madrid (han kan danke ut publikumsfavoritten Iker Casillas, han er jo tross alt Capellos favoritt...).

 

Tviler veldig sterkt på at Juventus kommer tilbake som topplag på noen år, de har solgt et lag med spillere i værdens klasse, pluss de som er i gjen er så gammle at de holder nok ikke serie A klasse vis de rykker opp. Tror neppe at de for kjøpt et helt nytt lag med klasse spillere, de solgte masse go spillere for en billig penge tror neppe de har penger til å hente et helt nytt lag i værdens klasse med det første. Tror neppe det er mange klasse spillere som vil til Juventus med det første etter det dårlige rykte og en klubb som stadig driver med juks, doping og bestikkelse av dommere. Blir nok Inter og Roma, kansje Milan som blir de 3 store klubbene i åra framover i serie A. Buffon drar nok til Milan, Inter vis han formuligheten :P

Link to comment
Share on other sites

http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagen...p?newsid=161669

 

15:58 January, 16, 2007

Freddie Ljungberg could be on his way to Juventus with Gianluigi Buffon moving in the opposite direction.

 

Arsenal were reportedly looking for a fee of between £5m and £7m for the Sweden international, but are ready to do a swap deal with Juve to get their hands on one of the world's best goalkeepers.

 

The deal is far more likely to go through in the summer, than in this transfer window.

 

Veldig interresant, men tviler på at det er så mykje sannhet i det

Link to comment
Share on other sites

http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagen...p?newsid=161669

 

15:58 January, 16, 2007

Freddie Ljungberg could be on his way to Juventus with Gianluigi Buffon moving in the opposite direction.

 

Arsenal were reportedly looking for a fee of between £5m and £7m for the Sweden international, but are ready to do a swap deal with Juve to get their hands on one of the world's best goalkeepers.

 

The deal is far more likely to go through in the summer, than in this transfer window.

 

Det ville i så fall vært et kjempebra bytte fra Arsenal sin side :D

 

Synes Ljungberg har prestert ganske lite for tiden og har jo alltid skade!

 

Buffon er verdens beste keeper, men trodde ikke Wenger ville ha han pga de høye lønningene han krever..? :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Så er ryktet tilbake, jeg våger ikke engang å tro på dette. Med han på laget ville det som i dag er vår svakeste lagdel, fort ha blitt den sterkeste.

 

http://www.caughtoffside.com/2008/08/04/ar...l-at-all-costs/

 

Useriøs kilde og desverre er det nok bare rent oppspinn :-(

 

det hadde vært noe det! det ville blitt en av de beste signeringene i klubbens historie. er vel sjans for at det blir avkreftet i løpet av noen dager, men akkurat dette vil jeg håpe på i det lengste...

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

en av grunnene til at Buffon har vært ansett som en av verdens beste keepere har vel også vært at han har (stort sett) mange gode spillere foran seg i forsvaret, Thuram, cannvaro, Ferrara, montero, chiellini.

 

Jeg har mine tvil om han så sent i karrieren er villig til å flytte på seg fra Italia til England. Ser ikke for meg han dirigere et forsvar på engelsk av en eller annen merkelig grunn!

Link to comment
Share on other sites

en av grunnene til at Buffon har vært ansett som en av verdens beste keepere har vel også vært at han har (stort sett) mange gode spillere foran seg i forsvaret, Thuram, cannvaro, Ferrara, montero, chiellini.

 

Jeg har mine tvil om han så sent i karrieren er villig til å flytte på seg fra Italia til England. Ser ikke for meg han dirigere et forsvar på engelsk av en eller annen merkelig grunn!

Men skal man tro ryktebørsen så kan fireren vår se ut som følgende til høsten:

Sagna-Toure-Chiellini-Clichy

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Sagna-Toure-Zapata-Clichy

 

Ikke så altfor ille det heller :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Hadde vært så utrolig deilig om Buffon kom i sommer. Han hadde helt klart styrket laget og gitt oss de ferdighetene vi har savnet siden David Seamen forlot klubben. Kun 32år gammel, han har mange år igjen på toppen.

Om han blir til salgs: LØP OG KJØP.

Link to comment
Share on other sites

Men er han på tur ut, så forventer jeg at Arsenal i det minste har forhørt seg om han. Stiller vi med Almunia som førstekeeper neste sesongen har Wenger et jævla stort forklaringsproblem. Kommer han til England frykter jeg at han ender opp i Man Utd. Til tross for at VdS fortsatt er en sinnsyk keeper, så tror jeg ikke Ferguson lar denne muligheten dra ifra han.

 

Kommer han til England, men ikke til oss er det bare å krysse fingrer og tær om at han skal gå til City. For da er Given og/eller Hart til salgs. Tror uansett han blir for dyr, for Wenger prioriterer ikke akkurat keeperplassen nå for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Verdens beste keeper igjennom mange år, men desverre så tror jeg ikke Arsenal er en "stor" nok klubb for Buffon. Og ikke tror jeg Wenger har det som skal til for å hente han. Og hvis united eller City vil ha han så vil en av dem få det også. Der vil han isåfall få godt med penger. Selv sitter jeg med følelsen av at det blir Fabianski som står for oss neste sesong og ikke en stjernespiller som Buffon.

 

Morsomt at vi i det hele tatt blir linket til en slik keeper vel og merke ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Hadde jeg vært han ville jeg skjønt at det var jeg som er det som skal til for å gjøre Arsenal til den toppklubben du snakker om.

 

Jeg bare antar hva Buffon tenker når han evt "ser" på listen med klubber som vil ha han. Også ser han vel på hvor mye han vil tjene.. Vi får håpe han skjønner at arsenal ikke bare er en stor nok klubb, men den største! ;)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 4 2010, 09:38 PM) 197554[/snapback]

Buffon inn ville vært en drøm. Intet annet å si om den saken egentlig, men det er vel bare en drøm..

 

Akkurat nå hadde jeg gladelig tatt i mot Schwartzer, Friedel, Gomes, Hanemahn, Kirkland, Myhill, noe som naturlig impliserer at jeg ikke akkurat hadde sagt nei til Buffon heller. Det er uhyre sjeldent jeg tar til ordet for å kjøpe noen som helst. Jeg er stor tilhenger av Wengers satsning på unge talenter, men tror ikke det er bra for min mentale helse å se slik keeperspill i en sesong til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...