Jump to content

Unggutta


gooner6

Recommended Posts

Så langt har Rosicky signert for Arsenal. Om det kommer flere er tidlig å si, men en ting jeg har stor tro på er at også i år vil vi få se noen fra den yngre garde som vil få sjansen, og ta den , på a-laget. Sesongen vi nylig avsluttet viste at det gror godt i Arsenal og spillere som Eboue, Djourou og til dels Flamini fikk sine definitive gjennombrudd. Quincy er vel eksemplet på en som derimot ikke utnyttet situasjonen til sin fordel.

 

Hvem tror dere kan komme til å gripe muligheten når den kommer i år?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

-Gilbert kommer nok for fulle seil neste år, og kommer til å få sitt VIRKELIGE gjennombrudd.

-Walcott kommer selvfølgelig til å få sitt gjennombrudd i Arsenal-drakta.

-Lupoli kommer ihvertfall til å få litt mer spilletid på 1.laget.

-Vito Mannone kommer nok til å stå noen få kamper.. ihvertfall i LigaCupen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er personlig veldig spent på å se om Ryan Smith fremdeles er med i fremtidsplanene til Wenger. Han har lenge vært en stor fan av ham, og har snakket varmt om ham tidligere ved flere anledninger. Nå tror jeg imidlertid kanskje han har kjølnet noe i sin begeistring, og jeg er redd Smith forsvinner ut døra enten i januarvinduet eller neste sommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en stor fan av Walcott og håper selvfølgelig at han får sitt gjennombrudd i Arsenal drakta.

Jeg syntes også at Wenger burde teste Lupoli, Mannone og Bendtner i liga cupen. De burde kanskje også få spille mot de svakere lagene i Premier League. Hvis Arsenal havner i en dårlig gruppe i cl kan de kanskje få sitt gjennombrudd der?

Det jeg så av Gilbert i fjor var veldig positivt, så jeg håper han blir en del av laget til neste år

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at Gilbert får sitt gjennombrudd, og Walcott får det. Lupoli? Kanksje

I likhet med deg håper jeg også at Gilbert får sitt gjennombrudd neste sesong, men det blir i så tilfelle ikke i Arsenal. Med Lauren og Eboue som 2 klare førstevalg på høyresiden i forsvaret er nok sjansene store for at vi i kommende sesong kommer til å se Gilbert på utlån. Og da forhåpentligvis i en annen premier league klubb.

 

Lupoli tviler jeg på kommer til å få så mye førstelagsspill i kommende sesong da vi har flust av spiss alternativer i klubben.

 

Walcott kommer vi nok til å få se mye til i kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

Har jo et voldomst håp på Ryan Smith som et par andre her. Denne sesongen er nok hans hvis han ønsker å bli i klubben. Satser at han får litt tillit i cup kampene og noen innhopp i ligaen til å vise hva han står for.

Link to comment
Share on other sites

Håper at Aliadiere og Ryan Smith kan vise seg verdig å bære Arsenaltrøya neste sesong. Jeg unner dem virkelig det. Ali har jeg hatt troa på hele veien, men alle skadene hans ser ut til å ha skjøvet ham bort fra en mulighet til å spille seg fast. Begge disse har teknikk og fart, men om de klarer å utnytte sjansene sine som jeg tror de får neste sesong er en annen sak...

Ellers håper jeg Connolly kan spille seg nærmere en debut, og at Muamba kan få sjansen om ikke Diaby blir klar igjen tidlig i sesongen. Lupoli og Bendtner er også to unggutter som jeg håper kan klare å jobbe og spille seg til muligheter på a-laget.

Link to comment
Share on other sites

Er vel Walcott jeg har tro på får sitt gjennombrudd.

Gilbert er en utrolig spennende spiller,men han kan bli utlånt hvis ikke

Wenger gjør en endring på Lauren og kjører han opp på midtbanen.

Hoyte er også en spiller jeg håper på ellers tror jeg ikke det blir så

mye nytt som det ble denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Leste denne http://www.sportingo.com/football/the-arse...where/1001,2002 og det er lett å gjøre seg opp noen tanker rundt hvem som vil få sjansen til å slå igjennom hos Arsenal.

 

Tenker spesielt på Bendtner og Lupoli som Wenger har uttalt at er i hans planer. Hva med Gilbert som befinner seg i Cardiff eller Merida, Lansbury, Connolly, Randall og Muamba? Alle store talenter som fremhever seg enten på utlån eller på junior/reservelaget, men som venter på den store sjansen.

Ser man på vår midtbane med Fab, Diaby, Flamsteren og Denilson, alle unge, så ser jeg ikke pr. i dag hvordan Merida, Lansbury, Randall eller Muamba skal kunne ha tålmodighet til å vente på sin mulighet.

Vi er velsignet med mange store talenter i klubben vår, men jeg synes alltid det er litt trist når noen må forlate oss for å spille fast. Slik er natuligvis fotballen, men ingenting smaker så godt som en "egenprodusert" spiller som slår igjennom!

Ble utrolig glad når Ali scoret det avgjørende 2-1 målet mot spu*s sist nettopp grunnet hans tålmodighet, kjærlighet for klubben og lange trøblete fartstid. Hadde også et håp om at Stokes skulle få en sjanse, men han gikk som kjent til Sunderland. Som nevnt i andre tråder her genererer selvsagt dette pund til en god økonomi ved lure og gjennomtenkte avtaler ved salg (Fikk vi noe av Upson-salget nå igjen??), og gjenkjøpsavtaler nevnt av Wenger. Gjenstår å se om noen vil bli hentet tilbake noen gang dog...

Har et tilbakevendende "mareritt" om at en av våre unggutter slår skikkelig til i en annen klubb, ala Andy Cole, uten helt å ha fått sjansen "hjemme". Forferdelig vanskelig situasjon selvfølgelig når man har mange gode unge spillere å velge i mellom, samtidig som klubben er avhengig av å kjempe i toppen hver sesong og dermed må kjøpe etablert innimellom. Merker at mine forventninger til våre unge menn, også de som imponerer på utlån, bli stadig større og dermed skuffelsen i samme størrelsesgrad når de forsvinner.

Vanskelig dette her...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok Gilbert kan få sitt gjennombrudd hvis han ikke blir lånt ut.

Han har jeg ikke hørt om B)

 

Kan du fortelle litt om han?

 

Kerrea Gilbert født i 87 og Arsenalspiller siden 2005. Har spilt 9 (3 i PL) kamper for Arsenal, og husker jeg ikke feil hadde han en assist til Henry i Ligacupsemien mot Wigan. Har også spilt CL mot Ajax. Dette var i fjorårs-sesongen. Kerrea er nå altså lånt ut til Cardiff hvor han er fast på høyreback. Har vært skader en del i desember, men har allikevel 18 kamper for klubben, hvor han også har pådratt seg et rødt kort.

 

Gilbert er rett og slett et stort talent som sammen vil kjempe om høyrebackplassen med Eboue og Hoyte. Ja det var det jeg visste;)

 

Og til deg gooner6; Jeg trodde heller aldri Fabregas ville komme inn på laget, ihvertfall ikke så tidlig, og i tillegg danka ut Vieira;). Ja du tar nok poenget, er absolutt ikke umulig.

Link to comment
Share on other sites

Leste denne http://www.sportingo.com/football/the-arse...where/1001,2002 og det er lett å gjøre seg opp noen tanker rundt hvem som vil få sjansen til å slå igjennom hos Arsenal.

 

Tenker spesielt på Bendtner og Lupoli som Wenger har uttalt at er i hans planer. Hva med Gilbert som befinner seg i Cardiff eller Merida, Lansbury, Connolly, Randall og Muamba? Alle store talenter som fremhever seg enten på utlån eller på junior/reservelaget, men som venter på den store sjansen.

Ser man på vår midtbane med Fab, Diaby, Flamsteren og Denilson, alle unge, så ser jeg ikke pr. i dag hvordan Merida, Lansbury, Randall eller Muamba skal kunne ha tålmodighet til å vente på sin mulighet.

Vi er velsignet med mange store talenter i klubben vår, men jeg synes alltid det er litt trist når noen må forlate oss for å spille fast. Slik er natuligvis fotballen, men ingenting smaker så godt som en "egenprodusert" spiller som slår igjennom!

Ble utrolig glad når Ali scoret det avgjørende 2-1 målet mot spu*s sist nettopp grunnet hans tålmodighet, kjærlighet for klubben og lange trøblete fartstid. Hadde også et håp om at Stokes skulle få en sjanse, men han gikk som kjent til Sunderland. Som nevnt i andre tråder her genererer selvsagt dette pund til en god økonomi ved lure og gjennomtenkte avtaler ved salg (Fikk vi noe av Upson-salget nå igjen??), og gjenkjøpsavtaler nevnt av Wenger. Gjenstår å se om noen vil bli hentet tilbake noen gang dog...

Har et tilbakevendende "mareritt" om at en av våre unggutter slår skikkelig til i en annen klubb, ala Andy Cole, uten helt å ha fått sjansen "hjemme". Forferdelig vanskelig situasjon selvfølgelig når man har mange gode unge spillere å velge i mellom, samtidig som klubben er avhengig av å kjempe i toppen hver sesong og dermed må kjøpe etablert innimellom. Merker at mine forventninger til våre unge menn, også de som imponerer på utlån, bli stadig større og dermed skuffelsen i samme størrelsesgrad når de forsvinner.

Vanskelig dette her...

 

enig med deg ;)

men det er en måte og luke ut de spillerne som ikke kommer til og få gjenom-bruddet sitt, lupoli stikker og resten av engelsk mennene får enten ikke sjansen eller ikke er tålmodig nok til og bli i arsenal..

Lansbury, Connolly, Randall, Muamba og gilbert blir sikkert ingen førstelagsspillere...

 

håper jeg tar feil dog, og at vi får et par engelske talenter opp på førstelaget B)

Link to comment
Share on other sites

Har veldig troa på Denilson

 

Han og Fabregas kommer til å styre den engelske midtbanen om noen år :P

 

Den engelske midtbanen kommer dei nok ikkje inn på, men skjønner pointet. Og ja blir nok bra det bare dei ikkje er for like. Trur det kan være bra å kunne sette inn Diaby i såfall.

Link to comment
Share on other sites

Walcot har slått igjenom, så nå tror jeg på Arturo Lupoli :P

Kan du forklare hva du mente med det??

 

Han mener vel at Walcott er etablert allerede, har jo blitt en del starter etterhvert. Nå er det Lupoli som er neste som får sjansen. Husk også at Hermz ikke kan skrive mer enn 34 tegn per innlegg, så ikke mas om at han skal forklare eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Walcot har slått igjenom, så nå tror jeg på Arturo Lupoli :P

Kan du forklare hva du mente med det??

 

Han mener vel at Walcott er etablert allerede, har jo blitt en del starter etterhvert. Nå er det Lupoli som er neste som får sjansen. Husk også at Hermz ikke kan skrive mer enn 34 tegn per innlegg, så ikke mas om at han skal forklare eller lignende.

Åja, sånn ja :D

Er litt trøtt enda, sikkert ;)

Link to comment
Share on other sites

Walcot har slått igjenom, så nå tror jeg på Arturo Lupoli ;)

Kan du forklare hva du mente med det??

 

Han mener vel at Walcott er etablert allerede, har jo blitt en del starter etterhvert. Nå er det Lupoli som er neste som får sjansen. Husk også at Hermz ikke kan skrive mer enn 34 tegn per innlegg, så ikke mas om at han skal forklare eller lignende.

 

lupoli stikker gratis fra arsenal etter denne sesongen, så hadde ikke giddet og håpet så mye på han ;)

 

uenig i at walcott er en etablert spiller, greit han har fått starte en del kamper men har for det meste skuffet, hadde et par gode innhopp i begynelsen på sesongen, men har stort sett hvert dårlig når han har spilt etter det...

hadde håpet han skulle være bedre enn han har gjort det til no, men har fortsatt troen på gutten!!!

Link to comment
Share on other sites

Fabrice Muamba

 

Congo-born Fabrice Muamba has witnessed it all in his 18 years, from the Second Congo War to a life in Walthamstow via England Under-19 captaincy. For his rough ride, Muamba has emerged as one of Arsenal’s greatest prospects, even if his story is hidden amongst the fellow talent at the club.

 

Inevitable comparisons have been made with previous Arsenal legend Patrick Vieira, whom Muamba came to for advice before the Frenchman’s departure to Italy. Although not the finished article, Muamba’s powerful build and dexterity in controlling the midfield has ensured rapid progress to the front of the lengthy queue of youngsters.

 

Muamba elected to play for England, and future coaches of the national side may be grateful for such a selection, for the player on loan at Birmingham has suitably impressed at U16, U17 and now U19 level. His tenacity and work ethic can potentially add the missing component to England’s midfield at senior level, and Steve Bruce took an immediate liking. He regularly plays Muamba as Birmingham push for promotion while labelling him as “very competitive”, unlike Arsenal’s current crop of “silky, skilful types”.

 

Muamba, perhaps most interestingly, has blossomed relatively late – yet he is keen to work at and improve his game continually – so expect an even greater rate of development over the next 12 months.

 

Francisco Merida Perez

 

Those who have followed Cesc Fabregas’ rise will see the similarities in how Arsène Wenger shrewdly snatched Fran Merida away from the Barcelona youth factory which simply cannot satisfy all the terrific talent it manages to produce every year. Merida will turn 17 in March, yet decided in the summer of 2006 that he would leave his beloved Barcelona and start a new life in London – a huge risk whatever talent he possessed.

 

Gooners started to tremble in anticipation at just what a player Merida could be after a scorching goal in August last year, a 25-yard effort against Ryman League side Boreham Wood – although it was a shot worthy of the Champions League. The precedent was set and already Merida has the backing of the fans to become as greater success as compatriot Fabregas.

 

Merida’s technical ability sets him apart from rivals in central, or indeed left, midfield. Like the majority of Wenger’s foreign imports, Merida can slip seamlessly into Arsenal’s slick passing style and exemplary movement, while also importantly creating opportunities for the front men.

 

Arsenal’s reserve side manager, Neil Banfield, believes the future is bright for the teenage prodigy: “Fran’s a smashing player. He’s come in, he’s settled in, he’s one of the lads and I can’t speak highly enough of him. He’s got a fantastic attitude, and he’s a really good footballer. He’s only 16, and has got that spirit that we like.”

 

The Catalan midfielder is unlikely to bud as prematurely as Fabregas, but there is little doubt over the skill he possesses and his excellent long-term prospects as Arsenal’s youngest phenomenon.

 

Nicklas Bendtner

 

While Arsenal’s young prodigies have fared so brilliantly in the Carling Cup, another youngster, Nicklas Bendtner, has been enjoying the regular first-team football that may be so crucial in his development; a season limited to the reverses and the domestic cups would have done him little good. The 19-year-old Dane is spending the season aiding Birmingham’s promotion bid and has impressed to the extent that Lyon and AC Milan have been linked with him.

 

Back in Denmark, where he has long since been marked out as a prodigy, he has become a mini celebrity, even appearing in FHM. Bendtner’s quality has never been doubted in his homeland; coaches spotted his fine technique from an early age – he made 24 appearances for Danish youth sides, despite outgrowing the Under 21s while still just 18.

 

The Dane’s aptitude for Championship football was confirmed in his very first game for Birmingham – he scored a superb late winner after coming on from the bench. That winner, though only against Colchester United, immediately marked him out as a future Arsenal star. He has added a further nine goals since and, even if his inconsistency can be infuriating, he will surely be given an opportunity at Arsenal next campaign.

 

Bendtner uses his 6ft3in frame to great effect, but it is his ball-control and vision that sets him apart – like so many recent Arsenal forwards, he also excels at bringing others into play. Equally, he has no doubt about his own ability – when asked about his chances of making it at Arsenal in light of the form shown by Messrs Adebayor and van Persie this season, he simply said “I am just as good as all the others”. And few would dispute that: Bendtner is already a key figure for the Danish national side, scoring on his debut against Poland.

 

Carlos Vela

 

Arsenal’s scouting network is perhaps the world’s finest – and Carlos Vela may be further proof of that. The Mexican was the outstanding player at the 2005 Under 17 World Cup, taking the golden boot with his five goals and leading his country to a 3-0 win over Brazil in the final. Within a few months, Arsenal announced they had signed him from Mexican club Guadalajara. But this aroused great controversy: Guadalajara claimed they received a fee for him, yet Fifa rules prevent inter-continental transfers of under-18s.

 

Arsenal then encountered work-permit difficulties, and loaned him immediately to Celta Viga. There, Vela encountered more problems – the club could not find room for him in their side; last summer, he moved to second tier club Salamanca on loan.

 

And now it is clear what all the fuss was about. Vela, still only 17, has terrorised defences with his pace and phenomenal close skill, regularly rampaging through defences en route to goal. Like Bendtner, he scored on his debut for the club. Two goals against Alaves in early November were particularly spectacular – Vela showcased his ability to beat defenders with contemptuous ease, and scored a goal with either foot.

 

Vela has been playing on the left of midfield – his versatility counts amongst his many strengths – and has already scored seven goals, despite missing two months with a knee injury. The Mexican has earned cult status amongst fans for his puppyish ebullience, while Marca, somewhat prematurely, called him “the new Hugo Sanchez”. Salamanca should treasure him while they can: he turns 18 in March and will no doubt be wanted at Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...