Jump to content

2006.03.28 Juventus H


Andain

Recommended Posts

Arsenal - Juventus

Highbury, Tirsdag 28 Mars, klokken 20:45

 

Lagoppstilling:

Arsenal: Jens Lehmann, Emmanuel Eboue, Kolo Toure, Philippe Senderos, Gilberto, Francesc Fabregas, Mathieu Flamini, Alexander Hleb, Robert Pires, Jose Reyes, Thierry Henry. Innbyttere: Manuel Almunia, Johan Djourou, Abou Diaby, Alexandre Song, Theo Walcott, Dennis Bergkamp, Robin van Persie

 

Juventus: Gianluigi Buffon, Fabio Cannavaro, Gianluca Zambrotta, Lilian Thuram, Jonathan Zebina, Patrick Vieira, Emerson, Mauro Camoranesi, Zlatan Ibrahimovic, David Trezeguet, Adrian Mutu. Innbyttere: Christian Abbiati, Robert Kovac, Federico Balzaretti, Giuliano Giannichedda, Emanuele Blasi, Giorgio Chiellini, Marcelo Zalayeta.

 

Dommer:

Peter Frojdfeldt

 

TV kanaler:

NTV+ Football

ITV 1

TV3 Ireland

CT-2

C+ France

ORF 1

Prem Sport Portal

SAT.1 Germany

Sport 1 NL

B92

ART Sport 4

HRT 2

Polsat Sport Extra

SF-2

Sky Sport IT 1

Sky Calcio 9

TSi 2

TVP 1

TV3 Norway

Viasat 3

ZTV Sweden

TVE La 2

 

TV / Radio streams:

ESPN Asia: tvants://www.tvants.com/tvants/?k=86c4cc439963ec7f

GreatSports Channel (SHTV): ppstream://61.152.240.251:10050/GORERXTXMUM35A4QCHCHEEHIT2SZZYBA

GreatSports Channel (SHTV): tvants://www.tvants.com/tvants/?k=df11e84350077b5a

GreatSports Channel (SHTV): tvants://www.tvants.com/tvants/?k=e2b7bd43e31e5f0e

Guangdong (GDTV-Sport): ppstream://218.16.123.220:22222/FOMIOIUT27CZRN7NKXC2SHULLB5V73PO

Guangdong (GDTV-Sport): tvants://www.tvants.com/tvants/?k=7e696b439d11eb3e

Sandong Sport (SDTV-Sport): tvants://www.tvants.com/tvants/?k=350680436e4f5f43

TianJin Sport: tvants://www.tvants.com/tvants/?k=ff93b8435769a35c

 

Nedlastning av de ulike stream programmene:

PPLive | PPLive Synecast | SoPCast | Coolstreaming Media Center | PPStream | Tvkoo | TVAnts

 

Skader/suspendert/utilgjengelig:

Lauren (Skadet)

Ashley Cole (Skadet)

Gael Clichy (Skadet)

Gilbert (Skadet)

Pascal Cygan (Skadet)

Sol Campbell (Skadet)

Fredrik Ljungberg (Skadet)

Emmanuel Adebayor (Cup Tied)

 

Troppen:

Jens Lehmann, Manuel Almunia, Robert Pires, Gilberto, Alexander Hleb, Cesc Fabregas, Abou Diaby, Alexandre Song, Theo Walcott, Jose Antonio Reyes, Robin van Persie, Dennis Bergkamp, Thierry Henry, Philippe Senderos, Kolo Toure, Emmanuel Eboue, Mathieu Flamini, Johan Djourou

 

Før avspark:

Arsenal og Juventus har spilt mot hverandre 4 ganger tidligere i cup sammenhenger, første gangen i "Cup Winners Cup" semifinalen i 1979/1980. Førstekampen hjemme på Highbury endte 1-1, mens returkampen i Turin vant vi 1-0. Andre gangen vi møttes var i Champions League i 2 runde av gruppespillet, vi gikk seirende ut hjemme på Highbury med 3-1, mens vi tapte returkampen 1-0 borte.

 

- Vi har tidligere spilt 9 kamper mot Italienske lag; 5 seirer, 2 uavgjorte og 2 tap

- Liam Brady, David Platt, Thierry Henry og nå sist Patrick Vieira har spilt for både Arsenal og Juventus

- 2003 var siste året et Italiensk lag var på Highbury, vi tapte da 0-3, men vant 5-1 borte

- Juventus har spilt 16 ganger tidligere i England og kun vunnet 2 kamper

- Arsenal har aldri tidligere blitt slått ut i noen Europeisk cup av et Italiensk lag.

 

- Pavel Nedved må stå over kampen på Highbury grunnet karantene

- Arsenal har ingen spillere ute med karantene til denne kampen

 

- Kolo Toure og Jose Antonio Reyes må stå over returkampen i Italia dersom de får gult kort

- Mauro Camoranesi, Robert Kovac, Patrick Vieira og Lilian Thuram må også stå over dersom de får gult kort

 

- Thierry Henry har spilt totalt 74 kamper og scoret 40 mål i Champions League

- Alessandro Del Piero har spilt 79 kamper i Champions League

 

- Arsenal spilte som kjent ikke i helgen da kampen mot Portsmouth ble utsatt

- Juventus spilte uavgjort (1-1) mot AS Roma

 

PATRICK VIEIRA returnerer til det som tidligere var hans hjem. Det er nok ingen tvil om at han kommer til å få en varm velkomst på Highbury, noe han selv også tror;

 

"When you play for a team for nine years you can't not be emotional. I enjoyed many good moments in that stadium."

 

"I expect to get a warm welcome from the fans."

 

"In terms of the way they play, if I had to compare Arsenal to an Italian team, I would compare them to Milan. They like to play football and have some great individual players. Their play is more based on technique than physique....but we have what is needed to beat them."

 

"He (Wenger) is more reserved, while the other is more expressive but they have the same passion and the same vision of football"

 

ARSENE WENGER mener midtbane duelle vil være utslagsgivende i kampen. Wenger poengterer også at Cesc Fabregas og Patrick Vieira ikke kan sammenlignes som spillertyper;

 

"I feel Cesc is a different player, one based more on mobility, whereas Patrick is more on physical presence"

 

"They have the same understanding of the game, but the way they express their game intentions is a little bit different. For us, Patrick was an amazing player and I am convinced Cesc will be.

 

"What is interesting will be to see our midfield against their midfield, because it is not only Patrick, they have Emerson and (Mauro) Camoranesi too, so the strength of Juventus in there is high."

 

GILBERTO legger ikke skjul på at klubben fikk problemer etter at Patrick Vieira forsvant, men advarer Juventus om at den tiden er over nå;

 

"It's going to be a little strange out there at the beginning playing against Patrick," Gilberto acknowledged.

 

"We played alongside each other for three years and it will be special for me to play against him for the first time and quite emotional.

 

"At the beginning it was very difficult to play without him. It was a big shock because no one though he was going to leave.

 

"But now we have got over that and have adapted to playing without him."

 

For mere faktaopplysninger rundt kampen se her

 

Kilder : SKY Sports, BBC Sport, SoccerNet, UEFA.com

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply
Guest Henry

arsenal har vist en god form gjennom hele cl så langt. så har gode forhåpninger om denne kampen, men har på følelsen og tror at det kommer til og bli en hard match, kanskje gjennom hele cl så langt den tøffeste for arsenal. men håper vi vinner. 1-0(henry) :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest TorkAFC

Dette blir selvsagt tøft, men med den flyten vi er inne i nå, kan dette også gå.

 

Vinner vi 1-0 hjemme er jeg særdeles fornøyd. 0-0 eller 1-1 er heller ingen krise.

 

Regner dessverre med at heller ikke denne kampen sendes direkte på TV3, da de sannsynligvis skal sende Norges Carew for Lyon mot Milan. Men på puben derimot...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wenger vil fortsette med en 4-5-1/4-3-3 formasjon også i denne kampen.

van Persie bør vel være tilbake i denne, i likhet med Sol? Er vel verre med en venstreback, men Flamini kan nok gjøre det godt også her.

Vi vil virkelig trenge en Freddie som jobber slik han har gjort de siste kampene på midten. Sammen med Hleb som er blitt veldig mye bedre defensivt. Og Gilberto nærmer seg igjen toppformen sin, når han ikke er den som må ta det meste av ansvaret på midten. Da vil det være viktig at Freddie er der og lar Gilberto ta seg av den jobben han hadde sammen med Vieira, som en "usynlig mur". Cesc bør også spille, og fortsette å utvikle seg.

Håper vi får dette laget:

 

Lehmann

Eboue-Toure-Campbell(hvis han er i kampform igjen)-Flamini(hvis ingen av våre andre venstrebacker plutselig blir klare)

Hleb-Freddie-Gilberto-Reyes

Cesc

Henry

 

Klarer vi å unngå en dommer som lar italienerne spille sin typiske fotball som går ut på å bruke feige triks for å stoppe oss, kan vi klare avansement over to kamper.

Men dette kommer til å bli vanskeligere enn mot Real, mye pga spillestil og at Juve er et bedre lag enn Real for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87

Og tv3 sender heldigvis live.

 

Kommende kamper på TV3

 

 

 

Kvartfinaler, første kamp:

Tirsdag 28. mars kl. 20.00: Arsenal-Juventus. Direkte på TV3.

Tirsdag 28. mars kl. 20.40: Benfica-Barcelona. Direkte på SportN.

 

 

 

Onsdag 29. mars kl. 20.00: Lyon-Milan. Direkte på TV3.

Onsdag 29. mars kl. 20.40: Inter-Villarreal. Direkte på SportN.

Link to comment
Share on other sites

Jeg, som alle andre (ville jeg tro), har store forhåpninger om denne kampen. Stor tro på at vårt unge mannskap kan føre oss videre i CL. Men Juventus er ingen lett motstander, de har en eksepsjonelt godt midtforsvar. Camoranesi, Nedved, Emerson og ikke minst vår gode gamle Vieira som sentral midtbane.

Både håper og tror Arsenal fikser dette, ettersom vi også har noe og bevise ut i Europa.

Link to comment
Share on other sites

I denne kampen bør vi satse på å få med oss en 2-3målseier og for all del uten å slippe inn mål. Men vi så hva Arsenal gjorde på Bernabeu og ikke minst hva Bremen presterte mot Juve i Torino så vi skal være bra fornøyd så lenge vi vinner uten å slippe inn mer enn ett mål. Jeg er usikker på formasjon men de spilte

4-5-1/4-3-3 mot Real hjemme og sant?Eller så sa i alle fall Canal+komentatoren feil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magginho

Tror Arsenal vinner 2-0 (Henry og Hleb) ;)

 

 

Laget:

 

Lehman

Eboue Toure Senderos Flamini

 

Hleb Gilberto Ljungberg Reyes

Fabregas

 

Henry

 

 

Endelig viser de Arsenal live på Tv3. Har i hele år sett på dansk tv3+.

Link to comment
Share on other sites

De skal bare pass seg med å være for ovenpå . Jeg tror vi kan slå Juve ut slik som Real . Jeg har sett noen kamper der Juve har spilt og jeg syntes de har til tider et elendig passnings spill med utrolig mye rot . Spiller de slik når vi møtes , blir det lett å bryte spillet og kjøre flotte kontringer .

Link to comment
Share on other sites

Er faktisk fornøyd med trekningen fordi jeg mener Juventus er et lag som passer oss godt.. Tror mye blir avgjort i den første kampen hvor jeg håper vi går ut i hundre og vinner med 2-3 mål.. Tipper 3-1!

 

Laget:

 

Lehmann

 

Eboue-Toure-Campbell-Flamini

 

Hleb-Ljungberg-Gilberto-Fabregas-Reyes

 

Henry

 

Gjør vi det bra i hjemmekampen så er mye gjort tror jeg.. Vi har jo som vane å knuse italienske lag i Italia :)

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Klarer Gunners å holde nullen på hjemmebane, er det et perfekt utgangspunkt. Å ja, ingenting hadde vært bedre enn å sende Viera ut av ch l!

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb

Dette blir selvsagt tøft, men med den flyten vi er inne i nå, kan dette også gå.

 

Vinner vi 1-0 hjemme er jeg særdeles fornøyd. 0-0 eller 1-1 er heller ingen krise.

 

Regner dessverre med at heller ikke denne kampen sendes direkte på TV3, da de sannsynligvis skal sende Norges Carew for Lyon mot Milan. Men på puben derimot...

 

OMG!!!!!!! Først velger TV3 å sende Liverpool vs Benfica istedet for Real Madrid vs Arsenal, og så sender de ikke denne kampen heller?

 

Jaja, bra at jeg har alle de andre Viasat Sport kanalene også... Den går vel på en av kanalene? Real kampen gjorde det....

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Da er det 1 uke, 1 time og 50 minutter til avspark....... :)

 

Dette blir en utrolig vanskelig kamp der vi er avhengig av marginer for å få det resultatet vi trenger. Med det mener jeg ikke at vi trenger flaks for å kunne slå Juventus, men vi er avhengig av å sette press på dem og gå for det første målet. Stang inn istede for stang ut blir nok viktigere i dag enn de fleste andre kamper denne sesongen, tviler på at Juventus gir oss så mange sjangser. For hvis Juventus går opp til 1-0 ledelse på Highbury blir det vanskelig å tokte den italienske kynismen.

 

Jeg håper/tipper Wenger fortsetter med 4-5-1 formasjonen så lenge Freddy er fit for fight. Hvis vår svenske løpemaskin ikke blir grei håper jeg Wenger bruker sin mer vante 4-4-2 formasjon med Persie som makker til Henry.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunnersforever

Gleder meg som en unge. Skal bli spennende å se hvilken mottakelse Patrick får. Håper Fabregas spiller flettene av ham ;) Det ville ihvertfall vært ekstremt morsomt.

 

Håper også at Hleb og Ljungberg spiller som de har gjort de siste kampa.. Vi trenger formspillerne til denne kampen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...