Jump to content

2005.03.09 Bayern Munchen H


The KoQ

Recommended Posts

skulle nesten tro han allerede var på vei til chelsea....

2761[/snapback]

 

Et godt poeng egentlig.

 

I starten av sesongen virket det som Vieira's sommerflørt med Real Madrid påvirket spillet til Vieira, og nå kan det virke som Cole's antatte vinterflørt med Chelsea påvirker spillet til Cole.

 

Dette er selvfølgelig profesjonelle spillere, og man skulle tro at slikt ikke har noen betydning. Men det har faktisk det. Hvis man ikke er 100% bestemt på hvor man ønsker å være i fremtiden, så vil det også påvirke fokuset i nåtiden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Arsenal gjorde sitt beste og ble slått ut.

 

Bergkamp sjokkerte i dag. Han har vært i god i de forrige kampene han spilte, men i dag var han helt forferdlig. Traff nesten ikke med en eneste pasning og var på konstant etterskudd. Reyes var ikke noe særlig mye bedre...

 

Det virkelig positive i kampen var at Senderos spilte stort. Kanskje vi endelig er kvitt Cygan?

Link to comment
Share on other sites

Klasseforskjell! Vi må bare innse at det er langt frem! Det er trangt om plassen på Highbury, og mot et så godt lag lag, med den organisasjonen, klarer vi ikke å skape noe særlig. Senderos var bra. Det samme var Lehmann. Cesc når han (endelig) kom inn gjorde også en god figur.

 

Henry kommer aldri inn i kampen, sammen med Vieria, Reyes, Ljungberg, Cole og (ikke minst) Bergkamp. Pires rekker ikke å markere seg. Ser vi på disse navnene - så er det her nøkkelen ligger. Det er verdensstjernene våre som svikter. Bergkamps sutring og ufinheter gjør meg i tillegg brydd. Knotter foran i hodeløse taklinger og (bevisst) stempling av Lucio (selv om han reduserte noe av farta i siste øyeblikk) gjør det rett og slett flaut...

 

Alt i alt - over to kamper et flatterende 2-3 resultat, som sier lite om styrkeforholdet mellom lagene, men alt om at vi, dessverre, har et stykke opp til Europatoppen.

Link to comment
Share on other sites

Vel, nå foreløpig virker det kanskje som Flamini ikke holder høyt nok nivå internasjonalt. Jeg begynner å lure på om Lauren også gjør det. Jeg er også i sterk tvil om det er noe poeng i å gi Bergkamp ny kontrakt, jo før vi lærer å spille uten han, jo bedre. Senderos tror jeg blir knallgod. Foreløpig er vi hvertfall ikke gode nok til å hevde oss i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal suger så hardt det er helt ille..

2777[/snapback]

 

for det første, man utd vart overspelt i 2 x 90 minutt av Milan, og kom dermed like kort som oss i årets CL.

 

for det andre, dersom slike meldingar er det mest konstruktive du har å kome med her på forumet, så kan du, med all mulig respekt, dra til h******.

Link to comment
Share on other sites

Senderos var konge! Det i seg selv var verdt kamoen - det er lenge siden jeg har sett storspill i midtforsvaret til Arsenal. Ser forøvrig at Kolo gjør alt han kan for å dempe inntrykket av kvalitet i de bakre rekker.

 

Jeg syns kampen forøvrig var grei nok. Blemma ble gjort i München, ikke i går. Enkelte var under pari, mens nevnte Senderos, og Herr Flamini var i spillehumør så det holdt. Paddy holdt også mål og vel så det i går syns jeg, mens svensken var uvanlig svak sammen med Reyes.

 

Optimist som jeg er, sier jeg skål og we'll get you next year.....bastards!

Link to comment
Share on other sites

1-0 mot Bayern M er uansett ett bra resultat.

2756[/snapback]

1-0 mot Bayern er et kongeresultat av oss, uten Sol og Pascal til og med.

Hadde det ikke vært for blemmen i Munchen.

2757[/snapback]

 

Hehe...uten Pascal til og med! Hehehe...det var vel heller derfor vi holdt nullen. Senderos sørget nesten alene for det, og var mange ganger bedre enn det Cygan noen gang har vært. Senderos bør nå kjempe med Toure som Sols partner. Selv om Toure er raskere, virker Senderos tryggere og mer konsentrert, og sleiver mindre. Toure forrige sesong var konge - en helt annen story i år. Kan ha sammenheng med at han er blitt for avhengig av å ha Sol som partner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk til kampen i går med et syltynt håp, ikke noe mer. Med et såpass håpløst utgangspunkt visste vi alle at det ville holde hardt. Bayern er et meget godt lag, og med 3-1 i sekken er det klart at de spiller på resultatet og tetter igjen bakover. Tysk gjerrighet langt inn i røven!

 

Jeg er imponert over forsvaret, spesielt Senderos og Lehmann. Bayern ble effektivt stoppet. Jeg forstår godt at Wenger ville unngå baklengs tidlig i kampen, men ser i ettertid at turboen burde blitt satt på noe tidligere. Fantastisk mål av Henry, og med noe mer presisjon og flyt i angrepsspillet hadde 2-0 målet kommet.

 

Som andre har sagt tidligere: Vi gikk ned med flagget til topps. Det var i Munchen vi dreit oss ut.

 

Jeg undrer meg på hvordan denne kampen hadde endt, dersom Highbury var noe større!?! Betraktelig lettere å forsvare seg når banen er mikroskopisk.

 

Nu skal Bolton bankes og Mannskit feies av banen i FA-cup finalen!!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så negativ over dette resultatet som tydeligvis mange er.

Vi dreit oss ut i Munchen, men i går spilte vi en taktisk meget god

kamp. Noe som det er sjelden jeg har sett Arsenal gjøre i CL.

Hadde vi spilt sånn som dette i Munchen hadde vi vært videre, men all

ære til Bayern som er et uhyre bra lag.

Klasse forskjeller på disse lagene går jeg ikke med på. Etter 1-0 målet

så vi nerver hos tyskerne for første gang.

Sjelden jeg har sett Arsenal så bra på cornere og defensivt som i går.

Senderos imponerte stort i går. Lehmann hvorfor spiller du ikke slikt hver kamp.

Vieira og Flamini(snev av Brian Talbot??) var bra.

 

 

Reyes,DB og Ljungen skuffet, men er allikevel ikke enig i himmel og helvete vurderingene

til noen over disses framtid. Det blir rett og slett for dumt.

 

Arsenal gikk ut med flagget til topps, og Chaz.... nå hadde det passet å si at

en var stolt av guttene og det å være Arsenal supporter. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Vel for det første bør ca halvparten av dere revurdere om dere i det hele tatt er arsenalsupportere. Maken til manglende oppbacking og fotballforståelse skal man lete lenge etter. Hvis noen her hadde trodd at BM skulle bli utspilt vil jeg kalle det naivt og kunnskapsløst. Se litt tilbake i tid og sammenlign Arsenals og BM historie i CL.

For det andre gjør vi en god kamp defensivt i går. Vi starter nokså forsiktig uten å blotte oss bakover hvor en relativt fersk 4 var satt sammen. De fikk på denne måten spilt seg noe sammen og fikk etterhvert mer selvtillit. BM er vanligvis meget farlige på dødballer, i går selv med mange hjørnespark er det kun en avslutning på mål etter dødball. Det viktigste i denne kampen var nesten å holde nullen. Å lage 2 mål mot BM er vanskelig, å lage enda fler er vanskeligere.. Så denne klagingen på dårlig 1. omgang syns jeg er lite gjennomtenkt. Hvis noen av de som har skrevet klageinnleggene sine hadde giddet å høre hva Wenger sa før kampen så kanskje de hadde ventet litt med sutringen.

Mitt tredje punkt går på det offensive. Bergkamp spiller ingen strålende kamp og misser noen enkle pass og overser et kjempeløp fra Vieira i det 80. min. Henry våkner veldig i slutten av 1. og er fantastisk i hele 2. Se kampen en gang til, se hvordan Lucio og Kovacs sliter med løpene hans. Veldig så marginer som skiller før et par av passene fra Pires og van Persie kommer frem. Henrys tamme start skyldes selvfølgelig den litt forsiktige starten fra hele laget. Reyes er ute av form. Mange av løpene hans er halvhjertede fremover, men han tok bra ansvar bakover. Cole holdt mer tilbake enn vanlig i 1. i 2. er han mer ving enn back. Klarer ikke å dominere så mye som vanlig, men lider også litt grunnet spillet til Reyes. Pires sitt innhopp er meget bra, men har han glemt at han har et godt skuddben fra ca 20 meter? Litt for mange vansklige pass inn mot midten selv om han er veldig nær å lykkes ved 2 anledninger. Ljungberg klarer ikke å sette press på Lizarazu, men var et uromoment i boksen ved de sjansene som var i 1. omgang. Vieira som noen har klaget på var stor i går. Tar et enormt ansvar bakover sammen med Flamini og er også oppspillspunkt for forsvarerne. Fordeler ballen bra, mister den i farlig posisjon en gang i 1. og en i 2. Nær ved å putte etter dødball. Rydder opp i stor stil i eget felt. Hva galt gjorde han i går? Han setter Ballack helt ut av kampen og er drivkraft i eget lag, kan man forvente mer? Flamini viser vilje, god teknikk og arbeidsevne som vi ellers ikke har i laget. Hans defensive spill i går var det meget høy klasse over. Mangler oppfinnsomhet fremover og vil nok bli bedre etterhvert. Fabregas gjør et greit innhopp, men mister ballen 3 ganger i farlig posisjon samt pådrar seg gult kort og ser ut til å spytte på motspiller som ligger nede. Ballack overspilte, men slik oppførsel kan man ikke akseptere. Kanskje han ikke var helt klar for en kamp som denne? Minus for dårlige fremspill, pluss for manglende respekt. Trenger noen formaninger fra Wenger, van Persie sin tåplige oppførsel sist må ikke spre seg til de andre unggutta.

Sist punkt blir Senderos og Lehmann. Begge spiller veldig godt i går. Plutselig var det en trygghet bak der som gjorde at begge kunne storspille. Viser at samspill mellom leddene, og at man stoler på hverandre, nesten er viktigere enn supertalent. Sammen var de meget bra. Aldri i kamp om samme ball, aldri nesten ulykker eller klumsete klareringer. Handler veldig mye om tillit til medspillere.

 

Jeg hadde et håp før kampen, det var enda større etter 1. omgang og meget stort etter Henrys fantastiske mål. Desverre holdt det ikke helt inn, men alt i alt syns jeg dette er en av de bedre kampene vi har spilt i årets turnering. Utgangspunktet var vanskelig, men vi holdt nullen og var nær ved å avgjøre med flere av de faste på skadelisten. Jeg er stolt av laget og jeg er stolt av å være arsenalsupporter. Jeg skammer meg imidlertid når jeg leser hva enkelte her inne skriver. Håper det var frustrasjonen som førte til innleggene og ikke fornuften..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så negativ over dette resultatet som tydeligvis mange er.

Vi dreit oss ut i Munchen, men i går spilte vi en taktisk meget god

kamp. Noe som det er sjelden jeg har sett Arsenal gjøre i CL.

Hadde vi spilt sånn som dette i Munchen hadde vi vært videre, men all

ære til Bayern som er et uhyre bra lag.

Klasse forskjeller på disse lagene går jeg ikke med på. Etter 1-0 målet

så vi nerver hos tyskerne for første gang.

Sjelden jeg har sett Arsenal så bra på cornere og defensivt som i går.

Senderos imponerte stort i går. Lehmann hvorfor spiller du ikke slikt hver kamp.

Vieira og Flamini(snev av Brian Talbot??) var bra.

 

 

Reyes,DB og Ljungen skuffet, men er allikevel ikke enig i himmel og helvete vurderingene

til noen over disses framtid. Det blir rett og slett for dumt.

 

Arsenal gikk ut med flagget til topps, og Chaz.... nå hadde det passet å si at

en var stolt av guttene og det å være Arsenal supporter. :D

2793[/snapback]

 

Henviser til mitt forrige innlegg; jeg tror vi to så samme kamp ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke så uenig i det nei. :D

Du har uhyre mange gode poenger ,og når jeg leser oppover om at hva andre

skriver om at Cole tenker på Chelsea

da lurer jeg egentlig på hva supportere vi har.

Det er smakløst.

 

Er ellers med dine analyser av Henry som gjorde en god kamp.

Henry var på løp og tok tak defensivt.

Det er herlig å se. Blir ikke denne mannen snart kåret til

verdens beste fotballspiller vet ikke jeg.

Målet hans var rett og slett vakkert.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

1-0 mot Bayern M er uansett ett bra resultat.

2756[/snapback]

1-0 mot Bayern er et kongeresultat av oss, uten Sol og Pascal til og med.

Hadde det ikke vært for blemmen i Munchen.

2757[/snapback]

 

Hehe...uten Pascal til og med! Hehehe...det var vel heller derfor vi holdt nullen. Senderos sørget nesten alene for det, og var mange ganger bedre enn det Cygan noen gang har vært. Senderos bør nå kjempe med Toure som Sols partner. Selv om Toure er raskere, virker Senderos tryggere og mer konsentrert, og sleiver mindre. Toure forrige sesong var konge - en helt annen story i år. Kan ha sammenheng med at han er blitt for avhengig av å ha Sol som partner.

2785[/snapback]

Jeg mente uten både Sol og Pascal. Pascal har spilt godt i de siste kampene, men jeg blir bare mer og mer imponert over Senderos. Knapt 20 år og spiller godt i hver eneste kamp

Link to comment
Share on other sites

Ikke så uenig i det nei. :D

Du har uhyre mange gode poenger ,og når jeg leser oppover om at hva andre

skriver om at Cole tenker på Chelsea

da lurer jeg egentlig på hva supportere vi har.

Det er smakløst.

2804[/snapback]

 

Må le litt når jeg leser dette Morten.

 

Hva f*** gir deg retten til å stille spørsmålstegn ved oss som supportere? Jeg ser ingen her inne som stiller spørsmålstegn ved din åpenlyse naivitet. Alle supportere er forskjellige. Selv om noen av oss er mer kritiske enn dere som har opplevd 70-tallet og alle nedturene på midten av 80-tallet, og naturligvis er i himmelen pga det Arsenal har gjort under Wenger, så betyr ikke det at dere er noe bedre supportere. Jeg blir så jævla provosert av slike innlegg.

 

Fordi om noen av oss stiller oss kritiske til taktiske valg fra manager, innsatsen til enkelte spillere osv, så betyr ikke det at vi støtter laget noe mindre enn andre.

 

Hva er poenget med å diskutere på dette forumet egentlig? Hvis noen her inne prøver å stille spørsmålstegn ved noe i det hele tatt, så blir man bare fremstillt som sutrete, medgangssupportere osv. Vel, da får vi bare overlate forumet til dere som ser det positive i alt, og som er fornøyd med en midt på treet sesong.

 

Takk for meg

Link to comment
Share on other sites

Vi må bare innrømme at vi tapte mot et veldig sterkt fotballag. Med litt flaks kunne vi greid det, men det beste laget vant tilslutt.

Det var ikke gøy å se den 1.omg, vi var elendige. Eller var det Bayern som var gode. Vil heller si det slik, at Bayern spilte oss dårlig...

2omg var mye bedre, da så vi mye av det arsenal sitter inne med.

 

Pluss i boka får- Lehmann, Vieira, Senderos, Lauren, Henry og Flamini. Det er kanskje det som gjør at vi ryker ut, at bare 6 spillere for godkjent.

Link to comment
Share on other sites

Hva var det egentlige problemet? Sikkert greit det meste hvis pari er 10'er på samtlige spillere. At kampen ble som den ble hadde vi selv sørget for i München. 3-0 under, burde vært 4-0. Så står vi nesten opp fra de døde. Kampen i dag var bra den. Hadde vi vist noe tilnærmelsesvis så bra defensivt i München så hadde vi gått videre. DET var forskjellen. Hvis en på død og liv må peke på en spiller å gi skyld, så heter han Kolo Toure. Han har forresten vist oss i hele høst og vinter at han ikke har holdt toppklasse. Han har knapt vunnet en duell hele sesongen. Han vant ingen i München heller. Å peke på Bergkamp, Reyes etc fordi de ikke kan gå på vannet blir bare rart i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

elendig kamp. bayern hadde full kontroll samfulle 90 minutter; vi vant 1-0, men det er egentlig fullstendig irrelevant. vi skapte 3(!!!) målsjanser på hjemmebane. det er rett og slett latterlig dårlig og vi røk mot et langt bedre lag. bayern munchen dominerte 1.omgang fullstendig. jeg er rett og slett sjokkert over dagens innsats; stjernespillerne var helt borte. cole, reyes, vieira, bergkamp og ljungberg var alle ufattelig svake i dag. vil særlig trekke frem ashley cole; hva har hendt med som skal være en av verdens beste backer? han bidro med null og niks offensivt og var gang på gang feilplassert bakover på banen. hvor mange ganger kom ikke salihamidzic og sagnol til innlegg i 1.omgang...? skulle nesten tro han allerede var på vei til chelsea....

2761[/snapback]

 

 

Og du finner som vanlig ingenting positivt? Og måten du håner våre spillere på er for meg helt uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så negativ over dette resultatet som tydeligvis mange er.

Vi dreit oss ut i Munchen, men i går spilte vi en taktisk meget god

kamp. Noe som det er sjelden jeg har sett Arsenal gjøre i CL.

Hadde vi spilt sånn som dette i Munchen hadde vi vært videre, men all

ære til Bayern som er et uhyre bra lag.

Klasse forskjeller på disse lagene går jeg ikke med på. Etter 1-0 målet

så vi nerver hos tyskerne for første gang.

Sjelden jeg har sett Arsenal så bra på cornere og defensivt som i går.

Senderos imponerte stort i går. Lehmann hvorfor spiller du ikke slikt hver kamp.

Vieira og Flamini(snev av Brian Talbot??) var bra.

 

 

Reyes,DB og Ljungen skuffet, men er allikevel ikke enig i himmel og helvete vurderingene

til noen over disses framtid. Det blir rett og slett for dumt.

 

Arsenal gikk ut med flagget til topps, og Chaz.... nå hadde det passet å si at

en var stolt av guttene og det å være Arsenal supporter. :D

2793[/snapback]

 

Selvsagt gikk vi ned med flagget til topps, og selvsagt er vi stolte av laget vårt. Hver og en av spillerne. Stemningen rundt omkring var på ingen måte nedtrykket rundt Highbury i går kveld. Over to kamper møtte vi et bedre lag. Ja, jeg var skuffet og nedslått like etter tapet, men vi hyllet både våre egne og Bayern spillerne etter kampen. Samt hadde trivelige passiarer med lite engelsk språklige Bayern supportere både før og etter kampen.

 

Og hvis noen tror noen annet; Chaz nyss heimkomen, and proud as fuck to be a Gooner! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke så uenig i det nei. :D

Du har uhyre mange gode poenger ,og når jeg leser oppover om at hva andre

skriver om at Cole tenker på Chelsea

da lurer jeg egentlig på hva supportere vi har.

Det er smakløst.

2804[/snapback]

 

Må le litt når jeg leser dette Morten.

 

Hva f*** gir deg retten til å stille spørsmålstegn ved oss som supportere? Jeg ser ingen her inne som stiller spørsmålstegn ved din åpenlyse naivitet. Alle supportere er forskjellige. Selv om noen av oss er mer kritiske enn dere som har opplevd 70-tallet og alle nedturene på midten av 80-tallet, og naturligvis er i himmelen pga det Arsenal har gjort under Wenger, så betyr ikke det at dere er noe bedre supportere. Jeg blir så jævla provosert av slike innlegg.

 

Fordi om noen av oss stiller oss kritiske til taktiske valg fra manager, innsatsen til enkelte spillere osv, så betyr ikke det at vi støtter laget noe mindre enn andre.

 

Hva er poenget med å diskutere på dette forumet egentlig? Hvis noen her inne prøver å stille spørsmålstegn ved noe i det hele tatt, så blir man bare fremstillt som sutrete, medgangssupportere osv. Vel, da får vi bare overlate forumet til dere som ser det positive i alt, og som er fornøyd med en midt på treet sesong.

 

Takk for meg

2815[/snapback]

 

Poenget er at det ble nevnt at Cole hadde tankene sine rundt Chelsea.

Det er en ganske smakløs og drøy påstand som en ikke har noe grunnlag

for å hevde.

 

Har aldri sagt jeg er fornøyd med årets sesong, men å ryke ut av CL etter1-3

borte lå i kortene.

Bayern er i kanonform for tiden, og jeg vil ikke si at det er naivt av meg

når jeg regnet med at de ville ryke ut. Realist kanskje.

Faktum er at Arsenal gjorde en god kamp hjemme, det var på bortebane vi dreit oss ut.

 

Vi ligger på 3 plass Kim, med sjanse til 2. plass og Fa cup.

Å kalle det for en midt på treet sesong....vel da har vi ihvertfall en ganske forskjellig

oppfatning av det.

 

Ser du på alle skadeproblemene vi har hatt. 2 lag som har mye mer

penger å rutte med enn oss, så har vi gjort det rimelig bra.

 

Jeg ser på ingen måte meg selv som en naiv supporter totalt blendet av

hva Wenger har fått til. Men jeg syns Wenger satset riktig i denne kampen

med det utgangspunktet vi hadde.

 

Ellers håper jeg du ikke forlater forumet Kim da jeg syns vi har hatt en del

interessante diskusjoner her, om vi har vært enig eller ikke.

 

Så håper jeg du ler litt fra deg og kommer tilbake.

 

Fremdeles stolt av å være Arsenal supporter....naiv eller ikke. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Senderos spilte en super-kamp, helt klart.

Allikevel gjør han en kjempe-bommert med en heading tilbake i retning av Lehmann.

Hvis ikke Jensemann hadde vært i superform i går kveld, ville det sett utrolig dumt ut for ham.

Til tross for en bommert, spilte han altså allikevel en kjempekamp, og bør allerede nå gå inn som fast makker for Sol, når han kommer tilbake.

Og når det gjelder Lehmann har jeg bare en ting å si: Gi mannen en livstidskontrakt :D :D

Hvor lenge er det siden Bayern M tapte en fotballkamp egentlig??

Link to comment
Share on other sites

Ikke så uenig i det nei. :D

Du har uhyre mange gode poenger ,og når jeg leser oppover om at hva andre

skriver om at Cole tenker på Chelsea

da lurer jeg egentlig på hva supportere vi har.

Det er smakløst.

2804[/snapback]

 

Må le litt når jeg leser dette Morten.

 

Hva f*** gir deg retten til å stille spørsmålstegn ved oss som supportere? Jeg ser ingen her inne som stiller spørsmålstegn ved din åpenlyse naivitet. Alle supportere er forskjellige. Selv om noen av oss er mer kritiske enn dere som har opplevd 70-tallet og alle nedturene på midten av 80-tallet, og naturligvis er i himmelen pga det Arsenal har gjort under Wenger, så betyr ikke det at dere er noe bedre supportere. Jeg blir så jævla provosert av slike innlegg.

 

Fordi om noen av oss stiller oss kritiske til taktiske valg fra manager, innsatsen til enkelte spillere osv, så betyr ikke det at vi støtter laget noe mindre enn andre.

 

Hva er poenget med å diskutere på dette forumet egentlig? Hvis noen her inne prøver å stille spørsmålstegn ved noe i det hele tatt, så blir man bare fremstillt som sutrete, medgangssupportere osv. Vel, da får vi bare overlate forumet til dere som ser det positive i alt, og som er fornøyd med en midt på treet sesong.

 

Takk for meg

2815[/snapback]

 

Poenget er at det ble nevnt at Cole hadde tankene sine rundt Chelsea.

Det er en ganske smakløs og drøy påstand som en ikke har noe grunnlag

for å hevde.

 

Har aldri sagt jeg er fornøyd med årets sesong, men å ryke ut av CL etter1-3

borte lå i kortene.

Bayern er i kanonform for tiden, og jeg vil ikke si at det er naivt av meg

når jeg regnet med at de ville ryke ut. Realist kanskje.

Faktum er at Arsenal gjorde en god kamp hjemme, det var på bortebane vi dreit oss ut.

 

Vi ligger på 3 plass Kim, med sjanse til 2. plass og Fa cup.

Å kalle det for en midt på treet sesong....vel da har vi ihvertfall en ganske forskjellig

oppfatning av det.

 

Ser du på alle skadeproblemene vi har hatt. 2 lag som har mye mer

penger å rutte med enn oss, så har vi gjort det rimelig bra.

 

Jeg ser på ingen måte meg selv som en naiv supporter totalt blendet av

hva Wenger har fått til. Men jeg syns Wenger satset riktig i denne kampen

med det utgangspunktet vi hadde.

 

Ellers håper jeg du ikke forlater forumet Kim da jeg syns vi har hatt en del

interessante diskusjoner her, om vi har vært enig eller ikke.

 

Så håper jeg du ler litt fra deg og kommer tilbake.

 

Fremdeles stolt av å være Arsenal supporter....naiv eller ikke. ;)

2839[/snapback]

 

Neida, jeg har ikke forlatt forumet. Takket bare for meg i diskusjonen :D

 

Når det gjelder Cole, så har ikke han vært i sin vante form i det siste. Det kan være mange årsaker til dette. Og jeg synes det blir totalt feil å avfeie muligheten for at tanken på en overgang til Chelsea kan ha vært med på å forstyrre fokus for han. Cole er profesjonell, men samtidig et menneske også. Hvis du får et jobbtilbud som vil gi deg 3 ganger så høy årslønn, så tror jeg du hadde mistet litt fokus du også. Det var det jeg reagerte på, at man begynner å lure på hvilke supportere som er her inne, bare fordi om man legger frem dette som en mulighet for Cole's sviktende form.

 

Jeg mener ikke Wenger satset riktig i denne kampen. Greit nok at det var viktig å unngå at Bayern fikk et mål, men å la Bayern styre kampen i 40-45 minutter på Highbury, er ikke holdbart i mine øyne. Det fins mange måter å forsvare seg på, deriblant offensiv fotball. Hvis Arsenal hadde presset, og sørget for å skape flere sjanser, og sørget for å holde ballen på Bayerns banehalvdel, så ville de ikke hatt mulighet til å score.

 

Ja, vi har mulighet til å ta 2. plassen i ligaen, og vinne FA-cupen, men med tanke på det vi har prestert hittil i sesongen, så ser jeg ikke på det som noe særlig sannsynlig, og dermed så vil det være en midt på treet-sesong. Skulle det skje at vi klarer begge deler, så vil det berge noe av sesongen, men det vil likevel bli overskygget av det faktum at Wenger ikke har gjort jobben sin slik jeg ser det. Det er det samme som skjer hver sesong etter at vi har vunnet ligaen. Vi forsterker nesten ikke laget. Og Wenger har ennå ikke etter 8-9 år klart å opparbeide seg en plan B. Han stoler blindt på sin filosofi, og det er ikke godt nok. Vi har ennå tilgode å spille godt mot lag som stiller med 5 mann på midtbanen. Da er vi helt tannløse

Link to comment
Share on other sites

Kim:

Jeg siterer:

"Når det gjelder Cole, så har ikke han vært i sin vante form i det siste. Det kan være mange årsaker til dette. Og jeg synes det blir totalt feil å avfeie muligheten for at tanken på en overgang til Chelsea kan ha vært med på å forstyrre fokus for han. Cole er profesjonell, men samtidig et menneske også. Hvis du får et jobbtilbud som vil gi deg 3 ganger så høy årslønn, så tror jeg du hadde mistet litt fokus du også. Det var det jeg reagerte på, at man begynner å lure på hvilke supportere som er her inne, bare fordi om man legger frem dette som en mulighet for Cole's sviktende form.

 

Jeg mener ikke Wenger satset riktig i denne kampen. Greit nok at det var viktig å unngå at Bayern fikk et mål, men å la Bayern styre kampen i 40-45 minutter på Highbury, er ikke holdbart i mine øyne. Det fins mange måter å forsvare seg på, deriblant offensiv fotball. Hvis Arsenal hadde presset, og sørget for å skape flere sjanser, og sørget for å holde ballen på Bayerns banehalvdel, så ville de ikke hatt mulighet til å score."

 

 

Jeg har tillatt meg å klippe litt i innlegget ditt grunnet lange "quote`r". Tror ikke det vil påvirke sammenhengen.

 

Jeg er sterkt uenig med deg når det gjelder Coles form den siste tiden. Han har vært syk og brukte noen kamper på å komme inn i rytmen igjen, men i de 3 siste kampen før BM kampen mener jeg han har vært blandt de beste. Jeg henviser igjen til utestengelsene og skadesituasjonen som har ført til mange rokeringer i laget og at enkeltspillere har måttet spille på uvante plasser og uten de vanlige spillerne rundt seg. Dette påvirker spillet og spillerne. Jeg tror dette er grunnen mer enn spekulasjonene rundt en overgang.

 

Ditt andre punkt går på selve spillet i 1. omgang. Igjen føler jeg at vi ikke så samme kamp. BM lot oss ikke dominere som vi vanligvis gjør. De var veldig gode bakover i første omgang. Lot 2 mann ligge bredt i rommet bak Lauren og Cole. Ved nesten alle klareringer beinet de ballen høyt og langt mot sidene for å trekke ut midtforsvarerne. Dette hindret oss i å vinne tilbake ballen rundt midten for så å sette fart mot forsvaret. Alle angrep ble spilt mot mer eller mindre etablert forsvar grunnet gode taktiske valg fra BM. Det ble derfor trangt og vanskelig. Ikke lett å holde ballen på deres halvdel når den alltid ble klarert langt.

Tidligere erfariger fra CL med ultraoffensiv fotball har ikke slått heldig ut hjemme. Tenker da spes på Inter-kampen i -03. Vi skapte 5 målsjanser første 15 minuttene for så å få kontringer i mot. Dette skjedde gang på gang på gang. BM er gode på kontringer og en reprise av dette ville ha vært katastrofalt. Å holde nullen så lenge som mulig for å spille på seg selvtillit syns jeg var en god taktikk. Utover i første omgang samt hele andre omgang spiller vi god fotball og det er kun små marginer som skiller på slutten. Vi satset mer offensivt og BM har faktisk 3 store sjanser i denne perioden. Hadde dette skjedd i første omgang tror jeg spillernes håp om avansement hadde forsvunnet. Uten tro og selvtillit kommer man ingen vei.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...