Jump to content

2005.03.09 Bayern Munchen H


The KoQ

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply
Det står at Gilberto er tilbake på benken. Endelig :D  :D  :D

Han spiller kanskje ikke kampen i dag, men gleder meg enormt til å se arbeidsjernet igjen...

2717[/snapback]

 

Fraværet av Gilberto har satt sine tydelige spor gjennom denne sesongen. Han er helt klart undervurdert!

 

Håper formen kommer fort som fy!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Det står at Gilberto er tilbake på benken. Endelig :D :D :D

Han spiller kanskje ikke kampen i dag, men gleder meg enormt til å se arbeidsjernet igjen...

2717[/snapback]

 

Fraværet av Gilberto har satt sine tydelige spor gjennom denne sesongen. Han er helt klart undervurdert!

 

Håper formen kommer fort som fy!!

2721[/snapback]

 

Premier Leagues mest undervurderte spiller etter min mening ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja ja da gikk vi på huet og ræva ut av cl..

En ting jeg spesielt la merke til var at Lehmann gjorde absolutt alt riktig i dag.

Sto på strek når han skulle var ute i felte når han skulle.

Det er veldig veldig lenge siden jeg har sett bakerste mann hos Arsenal så sikker.

Link to comment
Share on other sites

I dag burde vi ha vunnet!

Fikk høre at vi ble snytt(?) for to straffespark.

Var dette sant?

2738[/snapback]

 

Når ikke Bayern heller fikk straffe så skulle ikke Arsenal ha hatt noen straffe heller.

Jeg kan bare huske en episode med Arsenal.

Det var når Herny/Ljungberg blei tatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
I dag burde vi ha vunnet!

Fikk høre at vi ble snytt(?) for to straffespark.

Var dette sant?

2738[/snapback]

 

Når ikke Bayern heller fikk straffe så skulle ikke Arsenal ha hatt noen straffe heller.

Jeg kan bare huske en episode med Arsenal.

Det var når Herny/Ljungberg blei tatt.

2742[/snapback]

Ok

Link to comment
Share on other sites

Dette var som forventet.

 

Foran hver sesong, prater Wenger og spillerne om hvor mye de har lært av feilene fra tidligere sesonger, men nok engang viser de at det er bare pisspreik. Vi begår de samme feilene hver sesong.

 

At Bayern München får lov til å styre hele første omgang, er rett og slett en skandale, og viser at vi ikke har noe å gjøre i denne turneringen. Vi takler rett og slett ikke presset en slik prestisjeturnering fører med seg.

 

At Bergkamp fikk lov til å fullføre kampen, skjønner jeg ikke noe av. Han var vår desidert svakeste i dag, og kunne fort pådratt seg et rødt kort med sine håpløse taklinger. Nå er jeg lei av stemplingene til Bergkamp.

 

De eneste som får godkjent i denne kampen av meg, er Henry, Senderos og Lehmann.

 

Nå venter en vanskelig bortekamp mot Bolton i cupen til helgen. Taper vi den, så har vi stort sett ingenting å spille for denne sesongen. Så da er det bare å se frem til neste sesong, hvor vi sikkert blir ydmyket i Europa nok engang.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikkje sei det er marginane sin feil at vi ryker ut i dag. Vi er rett og slett ikkje gode nok. Kampen i München og første omgang i dag spesielt viste at vi er et hakk dårligare enn Bayern. Ikkje at det er noko krise, FCB imponerte meg virkelig! Stabilt og stødig defensivt, og bra offensivt.

 

Det tar likevel ikkje vekk faktumet at det er ikkje umulig å slå dei.

 

Det som slår meg er at den defensive organiseringa vår er langt mindre stabil enn Bayern sin. Der Bayern alltid virker å ha en ekstra mann er det mulig å slå opp på en nesten umarkert Bayern spelar hos oss. I tillegg, når vi er ute av vår beste form, sitter ikkje skifte mellom forsvar/angrep som vanlig. Då er det også et faremoment med den "utrykninga" vi gjer etter at vi har klarert ballen.

 

Det er normalt å "presse opp" etter å ha klarert ballen frå eige felt. Når vi er i form klarerer vi og beheld ballen, når vi er ute av den går den til en motspelar. No presser vi opp, og alle virker som dei spring berre oppover for å få til den kontringa som vi er så kjent for. Vi gløymer alle markeringer og når vi då mister ballen så står det plutselig 3-4 umarkerte Bayernspelera i farlige områder. Dette gjer også at vi taper dei fleste andredueller.

 

Det var likevel ikkje det defensive som svikta i dag. Vi var rimelig sikre bakover, men offensivt fekk vi lite til. En wondergoal av Henry, og en nesten lik av Vieira var det som kunne ført til mål. Vi måtte ha noko utrulig for å vinne, og det kan vi ikkje forvente. Vi skaper for lite som lag! Det kan ha sammenheng med ei viss prioritering av det defensive. Det virkar også som om avstanden mellom lagdelane blir for stor, og at skiftet forsvar/angrep blir for stor.

 

Av spelarar i dag vil eg framheve Senderos, Lehmann og Henry. Dagens skuffelsa er Reyes, Bergkamp og Ljungberg. Resten er på det jevne. Det er ikkje godt nok. Alt i alt ei middels forestilling av Arsenal, og ei fantastisk scoring av Henry var ikkje nok til å sende oss vidare.

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

Triste greier, jæ.. synd at vi skal være så nærme hver gang.

 

Men har stor tro til neste sesong med et par nye spillere.

 

Noen som forresten så at Fabregas spyttet på tyskeren i den taklingen han fikk gult kort?

Det kan være at det blir noen kamper karantene på han til neste sesong i Europa.

 

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Mye feil her...Faen..nå er jeg lei av å ryke ut av champions league før vi har begynt! Wenger, du har min støtte til sommern etter kjøpene og hvis vi ikke da har vunnet ligaen og fått en respektabel plassering i CL, tror jeg faktisk at det bør skje drastiske endringer...

Link to comment
Share on other sites

Noen som forresten så at Fabregas spyttet på tyskeren i den taklingen han fikk gult kort?

Det kan være at det blir noen kamper karantene på han til neste sesong i Europa.

 

Kan være snakk om nysing!? Har nylig hørt om en norsk spiller som har blitt frikjent for slike anklager :angry:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja ute nok en gang!!

 

Muligens ikke det beste tidspunktet å skrive på, litt brisen og fantastisk skuffet.

 

1 Omgang var ikke bra. Gutta ble overrasket av ett høyt press fra Bayern, de ga oss null rom. Så fort en av våre fikk ballen skulle den for enhver pris retning spissene, langt kort høyt eller lavt. Det spillte liten rolle da Bayern lå godt organisert tilbake og plukket opp dette lett.

 

Først de siste 5 minuttene av omgangen ble det litt farlig, da blant annet Henry gikk litt dypere og ut mot venstre for å hente ball og utfordre. Utrolig synd vi ikke avsluttet omgangen med 1-0 Det tror jeg hadde vært utrolig viktig, spesielt psykologisk.

 

2 Omgang er bedre, vi har mye mer ball besittelse og styrer spillet. Målet er ren magi av Henry. Lei alt skriveriet om at han kun spiller bra og skorer mot middels Pl lag. Mannen er genial. Men vi mangler noe. Synes forresten at Wenger gjør riktige bytter idag. han gjorde egentlig akkurat det jeg ba om bare 5-10 min senere.

 

Vet det vil være en diskusjon hvorvidt man skal beholde DB10 kontra Freddie men mener mener det faktisk var en "riktig" vurdering. (kan sikkert diskuteres i ettertid men, sett i lys av resultatet)

 

Ellers: Pires burde vel spillt fra start, har vært kristisk med tanke på Reyes helt siden han kom, men fått lite støtte på det. Er litt usikker på om han er en mann for Arsenal(desverre, liker han som spillertype og person).

 

Db10 skuffet, men Reyes var hårreisende svak.

Lehmann var solid

Senderos var rett og slett konge, fikk en mld om at kommentatorene på BBC5 mente han var MOM uten tvil. enig i det. Han er ikke spesielt kjapp men virker utrolig sterk i duell spillet.

 

Ja ja nok vrøvl fra meg. Men tross skuffelsen syntes jeg gutta kjempet bra og gjorde en bra kamp. 1-0 mot Bayern M er uansett ett bra resultat.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

1-0 mot Bayern M er uansett ett bra resultat.

2756[/snapback]

1-0 mot Bayern er et kongeresultat av oss, uten Sol og Pascal til og med.

Hadde det ikke vært for blemmen i Munchen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Re9es

Jaja, nok en gang blir det "nesten" avansement! Vi må innse at vi ødela for oss selv i den første kampen. Må si meg meeeget skuffet over Reyes idag...og fortsetter han slik, er han ikke Arsenal-spiller neste sesong. Desverre. Jeg var en stor fan av han når han spilte i Sevilla, og var i ekstase over den fine starten på sesongen, men slik alt har utviklet gjennom vinteren(radio-spøk, rasisme-oppstyret), tror jeg det tar tid før han føler seg hjemme igjen. Gud la meg ta feil, men jeg har mine tvil.

Men det var ikke bare han som sviktet ikveld, tvert imot. Er meget skuffet over det offensive. Vi mangler presisjon i pasningsspillet. Vieira , feil på feil atter en gang, lauren det samme, Cole var svak idag...Bergkamp spilte ingen god kamp....den vanligvis "bottle"-spiller'n Ljungberg var borte også. Henry gjør en kjempeflott goal, samt kommer til en god sjanse...men INGEN som spiller han nok igjennom. For lite presisjon...MEN vi spilte mot et VELDIG godt organisert BM, som jobbet som F**N defensivt.

Senderos gjorde en flott kamp, en tabbe på slutten, men ellers en meeeeget god attest til Wenger. Potensiell Tony Adams???? Let's hope.

Må si det er litt komisk å se når Fabregas kommer inn. 17 år og så elegant og sikker i pasningspillet. Og så flink å spille ballen i riktig retning. Mens fleste på laget sliter med presisjon i støttepasning, spiller "gutten" presise pasninger fremover på banen! Og for en selvtillit og holdning han har. Mistet ballen på slutten, og vi kan se at det er en tøffing. Får bare mer og mer sansen for Cesc.

Flamini forøvrigt spilte en meget god kamp....

Link to comment
Share on other sites

Kim skreiv:

At Bayern München får lov til å styre hele første omgang, er rett og slett en skandale, og viser at vi ikke har noe å gjøre i denne turneringen. Vi takler rett og slett ikke presset en slik prestisjeturnering fører med seg.

At Bergkamp fikk lov til å fullføre kampen, skjønner jeg ikke noe av. Han var vår desidert svakeste i dag, og kunne fort pådratt seg et rødt kort med sine håpløse taklinger. Nå er jeg lei av stemplingene til Bergkamp.

De eneste som får godkjent i denne kampen av meg, er Henry, Senderos og Lehmann.

 

99.9 % einig Kim, men eg syns at også Flamini gjorde ein grei kamp. Forstod ikkje at Wenger ikkje bytta Fabregas direkte med Freddie.

 

Sjølv om vi med ein del flaks faktisk kunne ha vunne 2-0 idag og gått vidare, så er det ingen tvil om at over to kampar var Bayern München det klart beste laget :angry:

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

elendig kamp. bayern hadde full kontroll samfulle 90 minutter; vi vant 1-0, men det er egentlig fullstendig irrelevant. vi skapte 3(!!!) målsjanser på hjemmebane. det er rett og slett latterlig dårlig og vi røk mot et langt bedre lag. bayern munchen dominerte 1.omgang fullstendig. jeg er rett og slett sjokkert over dagens innsats; stjernespillerne var helt borte. cole, reyes, vieira, bergkamp og ljungberg var alle ufattelig svake i dag. vil særlig trekke frem ashley cole; hva har hendt med som skal være en av verdens beste backer? han bidro med null og niks offensivt og var gang på gang feilplassert bakover på banen. hvor mange ganger kom ikke salihamidzic og sagnol til innlegg i 1.omgang...? skulle nesten tro han allerede var på vei til chelsea....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...