Jump to content

2005.03.09 Bayern Munchen H


The KoQ

Recommended Posts

Ditt andre punkt går på selve spillet i 1. omgang. Igjen føler jeg at vi ikke så samme kamp. BM lot oss ikke dominere som vi vanligvis gjør. De var veldig gode bakover i første omgang. Lot 2 mann ligge bredt i rommet bak Lauren og Cole. Ved nesten alle klareringer beinet de ballen høyt og langt mot sidene for å trekke ut midtforsvarerne. Dette hindret oss i å vinne tilbake ballen rundt midten for så å sette fart mot forsvaret. Alle angrep ble spilt mot mer eller mindre etablert forsvar grunnet gode taktiske valg fra BM. Det ble derfor trangt og vanskelig. Ikke lett å holde ballen på deres halvdel når den alltid ble klarert langt.

Tidligere erfariger fra CL med ultraoffensiv fotball har ikke slått heldig ut hjemme. Tenker da spes på Inter-kampen i -03. Vi skapte 5 målsjanser første 15 minuttene for så å få kontringer i mot. Dette skjedde gang på gang på gang. BM er gode på kontringer og en reprise av dette ville ha vært katastrofalt. Å holde nullen så lenge som mulig for å spille på seg selvtillit syns jeg var en god taktikk. Utover i første omgang samt hele andre omgang spiller vi god fotball og det er kun små marginer som skiller på slutten. Vi satset mer offensivt og BM har faktisk 3 store sjanser i denne perioden. Hadde dette skjedd i første omgang tror jeg spillernes håp om avansement hadde forsvunnet. Uten tro og selvtillit kommer man ingen vei.

2857[/snapback]

 

Selvfølgelig gjorde Bayern det vanskelig for oss, og selvfølgelig er Bayern et vanskelig lag å spille mot. Men det er ikke bare mot Bayern vi har slitt. Vi har slitt mot alle lag som har stillt med 5 mann på midtbanen mot oss denne sesongen. Vi mangler en plan for hvordan vi skal takle denne type motstand. Hvis det absolutt var så viktig for Wenger å forsvare seg i starten, for å unngå baklengs, så hadde det faktisk vært bedre å satt inn Fabregas fra start, og hatt Bergkamp som innbytter. På denne måten ville vi fått mere tyngde på midten, og da ville kanskje ikke presset vært så stort, og vi ville kanskje ha fått flere målsjanser.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply
Guest erling
For å være helt ærlig så tror jeg ikke Wenger eller spillerne kunne gjort så mye annerledes i denne kampen. Vi vinner 1-0 som forsåvidt er et bra resultat. Tror nok vi bare må innse at pr dags dato er Bayern M et bedre lag enn oss. Problemet ligger i at vi spiller en forferdelig dårlig kamp borte :D

2884[/snapback]

 

Dette synes jeg var en meget enkel og bra oppsummering som jeg er helt enig i, enkelt og greit :D ;)

 

Men etter å ha sett kampen live, er jeg mere glad i klubben enn noen gang, sier bare en ting, Emirates Stadium fy f*** den blir rå ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...