Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

Det kan du si. I etterpåklokskapens navn kan vi vel si at £24m for Essien var et veldig godt kjøp! Men dette skjedde vel på en tid da Chelsea øste ut hva som helst, og Arsenal var i en usikker økonomisk situasjon med stadion underveis. Ikke at vi hadde brukt de pengene uansett da...

 

Chelsea snytt for to straffer nå, og det ser ut som de skal klare dette greit. Øvrebø vil få veldig mye pepper i morra om ikke Chelsea går videre nå!

Link to comment
Share on other sites

Det kan du si. I etterpåklokskapens navn kan vi vel si at £24m for Essien var et veldig godt kjøp! Men dette skjedde vel på en tid da Chelsea øste ut hva som helst, og Arsenal var i en usikker økonomisk situasjon med stadion underveis. Ikke at vi hadde brukt de pengene uansett da...

 

Chelsea snytt for to straffer nå, og det ser ut som de skal klare dette greit. Øvrebø vil få veldig mye pepper i morra om ikke Chelsea går videre nå!

Straffer? Tja, kanskje den til Drogba, men Malouda sin er jo veldig teatralsk...

Link to comment
Share on other sites

Barcelona gjør det jo veldig lett for Chelsea da må jeg si, når de hele tida skal gjennom midten. Bosingwa har kommet mye fram, men slår jo alle innleggene bakfra, og da er jo Chelsea overlegne i lufta. De må doble på kant og komme seg ned til dødlinja.

 

Chelsea snytt for nok en straffe. UEFA fortsetter å drite seg ut med å sette opp dommere fra miniputtnasjoner i storkamper. Denne kampen burde en tysker/italiener dømt.

Link to comment
Share on other sites

Barcelona gjør det jo veldig lett for Chelsea da må jeg si, når de hele tida skal gjennom midten. Bosingwa har kommet mye fram, men slår jo alle innleggene bakfra, og da er jo Chelsea overlegne i lufta. De må doble på kant og komme seg ned til dødlinja.

 

Chelsea snytt for nok en straffe. UEFA fortsetter å drite seg ut med å sette opp dommere fra miniputtnasjoner i storkamper. Denne kampen burde en tysker/italiener dømt.

Tysker ja, italiener nei. Hadde det vært italiener hadde Chelsea hatt 5 straffer, ikke 2 slik de skulle hatt

Link to comment
Share on other sites

1-1, Barcelona videre. Blir spennende å se om Øvrebø kommer levende hjem til Norge....

 

Føler med Chelsea, etter de to kampene her fortjente de å gå videre. I stedet blir de sendt ut av en ubrukelig, feit, skalla norsk dommer. (Som riktignok hadde en utrolig tøff kamp!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ingen spesielle forhåpninger i denne kampen, og derfor kan jeg også vurdere alle situasjonene fra et nøytralt ståsted. Chelsea ble rett og slett dømt ut av denne. Det røde kortet ser jeg riktignok på som feil, men det veier ikke opp for x antall straffer. Det skjedde mye i kampen og den var utrolig vanskelig å dømme, men Øvrebø dreit seg rett og slett ut i kveld.

 

Det er nesten synd å si det, men jeg føler med Chelsea nå. Dette hadde de fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Synes Øvrebø stort sett klarte de vanskelige situasjonene meget godt. Men handsen til Pikkè kunne han nok godt ha blåst på. Men på den andre siden, så blir det nesten aldri blåst straffe på hands lenger..

 

Ganske enig her. Barcas røde kort burde ikke vært rødt kort, og Chelsea burde hadd et straffe med den nevnte situasjonen med Pique. Derimot de andre straffene Chelsea og mange andre ropte etter mener jeg ikke var straffe, Drogba hiver seg jo gang på gang innefor 16 meteren, det skal mye til for å felle en mann på 120 kg, men Drogba trenger bare et lite vindpust. Mulig at noen av situasjonene kunne vært blåstt på, slike 50/50 situasjoner, eller også muligens 60/40, men Drogba har rett og slett ødelagt for seg selv med det filme ryktet han har fått på seg at det er blitt enda vanskeligere for dommere å vurdere situasjoner Drogba er involvert i.

Link to comment
Share on other sites

Ser på forumet til Chelsea Norge at de er fly forbannet, og det er jo fullt forståelig.

I fjor var vi i harnisk pga to straffesituasjoner i kvartfinalene, så det er ikke vanskelig å forstå Chelsea som kanskje har enda større grunn til å føle seg snytt

Link to comment
Share on other sites

Handsen på Pique var klokkeklar, resten er meget vanskelige avgjørelser.

Glad jeg var nøytral for og si det på den måten!

 

Fin animasjon, Donaldinho! Akkurat den situasjonen Ballack gikk bananas

over var jo ingen straffe, men kan forstå det kokte godt alikevel..

 

Dette var jo værre en måten vi røyk ut på i fjor!

Link to comment
Share on other sites

Ser på forumet til Chelsea Norge at de er fly forbannet, og det er jo fullt forståelig.

I fjor var vi i harnisk pga to straffesituasjoner i kvartfinalene, så det er ikke vanskelig å forstå Chelsea som kanskje har enda større grunn til å føle seg snytt

Nå har de dog tatt det en smule lenger. Telefonnummer og adresse er lagt ut, og det ryktes (har ikke lest gjennom trådene) at det er drapstrusler ute og går. Chelsea ryker ut på en enda verre måte en oss, for det eneste som er verre enn å tape med en del mål, er å ryke på overtid. Legg på et par tvilsomme dommeravgjørelser og alt blir enda verre. Til helgen blir det store "taper-kampen," vi får se hvilket lag som har reist seg mest!

Link to comment
Share on other sites

Synes det som skjedde på Stamford Bridge i går er en katastrofe i fotballsammenheng. De som ikke evner å se at Chelsea blir dømt vekk fra en finale i Champions League er enten Barcelona fans eller blind/svaksynt. Til tross for at jeg misliker laget fra London vest så føler jeg faktisk med Chelsea-suporterne denne gangen. Hadde dette skjedd Arsenal i en så viktig kamp så hadde jeg sett rødt.

 

Den norske dommerstanden ser ut til å være på kvalitetsnivå med norsk fotball generelt. Elendig!

 

Jeg vil se videodømming i internasjonal toppfotball så raskt som mulig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...