Jump to content

2006.01.14 Middlesbrough H


Andain

Recommended Posts

Fantastisk Utrolig Enormt

 

Dette var Arsenal på sitt absolutt beste og fotball på sitt absolutt beste!!!

 

Alle spillerne imponerte meg!!!

 

Nå må Arsene Wenger få spillerne kjapt ned igjen på jorden sånn at Arsenal kan ta sin tredje borteseier mot Everton neste helg, det hadde vært sykt typisk hvis Arsenal nå hadde gått på nok et idiotisk bortetap.

 

Men nok om det

 

Godt å se Cole tilbake!!!

Godt å se Senderos og Hleb score!!!

 

Godt å se arsenal spill!!!!!!!

 

Godt nytt Arsenalår til alle Arsenalfans!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 219
  • Created
  • Last Reply

Vi har vært rause med kritikken i det siste, og da er det vel som seg bør at vi roser laget for årets seier i prem.lge.

Herregud ! vi vant 7-0 , det er ikkje mange som gjer det i fotball euroa. Boro var svekket , men det var vi og, forskjellen er at vi har dei beste talenta,det beste laget og , ikkje minst verdens beste fotballspelar.(Ronaldinhio , ta deg ei krumkake).

Blir veldig revet med , men det er herli. Arsenal er laget for dei store seierane.

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker å se Arsenal spille i god gammeldags stil, slik som vi gjorde for 1-2 sessonger siden. Vi leverte definitivt varene i dag, og det beste med denne kampen var at de som har prestert veldig bra i de forrige sessongene, presterte også bra i dag som f.eks: Ljungberg, Pires og Henry(han var i form i dag, ikke det at han har vært dårlig i resten av sessongen da).

 

Så jeg vil bare Gratulere alle andre Arsenal supportere, hele Arsenal laget, og mest Alex Hleb ;)

Link to comment
Share on other sites

7-0 Hat-Trick og greier(aner vi storform?)..... Hleb skårte første ligamål for oss, Spudz tapte, Man.ure tapte, Kan det bli stort bedre? ;) Hvis nå ch€l$ki taper idag så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Dette var hærlig!

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig. Fantastisk kamp 7-0! Kjempekamp.

Henry viste igjen hvorfor han er ranket som en av verdens beste

fotballspillere. Han var magisk.

Fabregas briljerte på midten med delikate finter og pasninger.

Djorou og Senderos viste solid stopperspill. Djorou har imponert.

Kjekt å se Ljungberg endelig vise fremgang.

Dette var meget lovende!

Link to comment
Share on other sites

Keeperen til Boro debuterte ikke i dag, den debuten kom i opgjøret på Riverside 04/05 sesongen. Mot oss riktignok. Vi vant 1-0 for de som ikke husker ;)

35538[/snapback]

 

Stakkars gutt. Han var direkte elendig i dag.. Vil tro at han aldri blir noen stor keeperstjerne.

35541[/snapback]

Nå fikk han ikke så mye hjelp av lagkameratene heller, og kan vel egentlig kun lastes for målet til Gilberto...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal2_858.jpg

Dette bildet oppsummerer kampen totalt: Henry, Reyes, Ljungberg, Fabregas og Pires!

 

FY SØREN for en kamp! ;)

Overkjøring deluxe!

 

Jeg vil dra frem noe med en gang: Det var en ting som avgjorde i dag: Vi utklasset dem på kondisjon og jobbing! Det var bare det som gjorde av vi var såpass mye bedre enn dem!

 

Det er herlig å få tilbake selvtilliten på denne måten, og jeg håper at vi fortsetter å prese i de neste kampene, sånn at vi ikke mister troen, og sånn at Wenger får fortsette, og at Henry forlenger kontrakten!

 

Dette ble til en perfekt utført kamp. Jeg tror at dette er den beste Arsenalkampen jeg har sett i mitt liv. Seriøst! Det gikk på skinner!

 

Denne kampen viste at Reyes og Henry er et perfekt passende par.. enten som spisspar, eller at Reyes spiller ving og Henry venstrespiss. De spiller så ekstremt bra i lag, og de forskjellige spillemåtene passer veldig godt sammen! De spiller godt og pasningssikkert sammen, og de gjør sånne ting som ikke er ALT for dristige, og sånn at det akkurat er på streken til å være utenfor mulighetenes grenser. Perfekt!

 

Ljungberg har tydligvis funnet formen. Han løp og løp og hadde en målgivende, og han prøvde seg på skudd enkelte ganger også! Synd at han ikke fikk sitt første mål for sesongen også men.. Når vi ser her at Freddie har funnet formen (?) så burde ikke Wenger gjøre omrokkeringer på laget til neste kamp. F.eks så bude ikke Bergkamp eller RvP få spille når vi ser hva det laget som spilte i går kan utrette!

 

Når alle er i form på en sånn som nå for øyeblikket så burde vi spille med akkurat det samme laget som spilte i går, altså en 4-5-1 formasjon som laget dette laget:

--------------------Lehmann--------------------

Lauren------Djourou------Senderos------Cole

-------------Gilberto--------Fabregas----------

-----<------<------<-Pires->------>------>---

Ljungberg--------------------------------Reyes

----------------------Henry---------------------

...Med Gilberto og Fabregas sentralt på midten og med Pires som styrer pasningsspillet kanskje sammen med Cesc også, som playmakere. Og så har vi formsterke Reyes på venstrekant og kanskje formsterke Freddie på høyrekanten. Kan det bli bedre enn med to verdensklasse-vinger i form? Og så har vi Henry som enslig spiss.. og sånn som både Freddie og Josè jobbet i går så heter det ikke engang at Henry er alene på topp... det heter 4-5-2-1!!! Det jeg mener at IKKE at vi spiller med to spillere ekstra på banen.. men jeg mener at når Freddie og Reyes jobber sånn som de gjorde i går så spiller vi nesten med to ekstra på banen.. de er over alt. Det var det som gjorde mye med at Boro' spillerne ble så oppgitt og frustrerte... de var over alt. VI NEDKJEMPET DEM!!

Det eneste som kan forbedres er forsvaret.. iallefall på papiret. Men etter å ha sett min første kamp med Djourou i aksjon så frykter jeg ingenting! Han kan lett erstatte Toure når han er borte! Og Senderos var også bra!

 

Som sagt så var Phillipe og Djourou gode. Jeg ser for meg at de to er de nye: Djourou som er den nye Toure med fart og kanskje enda mere kraft i kroppen enn Toure mangler bare litt på alderen for han kan spille fast på Arsenal! Og Senderos er helt klart den unge Campbell! Han har en enorm kraft i kroppen, og han er stor og sterk. Så dette er helt klart fremtidens Arsenal som var i aksjon. Og med Clichy på venstreback og Eboue på høyre så kan dette bli forsvaret på fremtidens verdenslag, Arsenal!

 

Ja, som sagt så var dette den første kampen jeg så Djourou spille. Og denne "debutkampen" var altså herlig å se! Han var helt klart den beste i forsvaret, og han hadde både teknikk, fart og styrke! Etter å ha sett deres reaksjoner på de få CarlingCup-kampene hans, så fryktet jeg det verste når jeg så han i lagoppstillingen.. men det ble altså tvert i mot.

Han lignet forøvrig ekstremt på Eboue på spillestil!

 

Wenger knows: Alle har vært så ekstremt misfornøyd med Wenger's lagoppstillinger, kjøp, salg og slikt denne sesongen. Jeg har valgt å holde kjeft der jeg, for jeg ventet meg noe sånt som dette. Dette viste seg jo å være genialt med Reyes som litt tilbaketrukket spiss, og med Freddie i form. Jeg bøyer meg i støvet etter Wenger's hjernevirksomhet i går. Det var perfekt.

Til alle som har mistet troen på Wenger som Arsenaltrener: Tenk dere om!

 

Thierry Henry: Verdens beste fotballspiller!!! I går overbeviste han meg! Han løp så ekstremt mye, hattrick, uegoistisk, morsom, teknisk, rask ooooooosv!!! Han er en komplett fotballspiller! Han var helt klart MoM i går. Han var tilbake og hentet ballen utallige ganger, men allikevel så var han på merkelig vis også alltid med fremover også. Dette tror jeg er en av de beste kampene jeg har sett av vår kjære kaptein..! Jeg har aldri sett ham sånn i godt spillehumør som han var i... han trikser, finter, løper, jobber, takler m.m! Det har jeg nok aldri sett så mye av han før som i dag!

 

Etter gårsdagens kamp så har jeg hatt en merkelig følelse i magen: Reyes! Han blir taklet som det ryker etter.. opp igjen, flirer og ler! Merkelig. Han tåler liksom alt. Det humøret til Reyes der er noe som gjør noe med hele laget.. alle blir liksom preget av det, og spillet blir til en lek, ikke til et... hva skal man si.. spill? Jeg regner med at dere forstår hva jeg mener iallefall! Og på samme tiden som han har det gledelige spillet så jobber han utrettelig. Han løper og løper og jobber ekstremt. Og på samme tiden så er han teknisk og har absolutt ingen problemer med å finte av en spiller før han spiller ballen videre til motspiller. Det jeg vil få frem her er at en av PL's mest teknisk begavede spillere er totalt uegoistisk!

Den samme oppsummeringen som dette kunne jeg nærmest hatt med Freddie også, utenom at han ikke er fullt så teknisk og har ikke det ekstreme humøret!

 

Det er godt å se at Cole er tilbake på banen! Nå som Carlos har bestemt seg for å bli i Real, så frykter jeg ikke så mye for å miste Cole til sommeren heller, for jeg ser ingen andre som trenger ham utenom et Carlos-løst Real Madrid. Jeg håper jeg spår rett. Men i gårsdagens kamp så fikk han ikke vist seg veldig igjen. Men selvfølgelig så tar det en stund til han er i toppform etter et såpass langt skadeavbrekk! Men jeg håper og tror at han starter neste kamp nå faktisk... så klar er han!

 

Fabregas har helt klart fått en plass i hjertet mitt... han er 18 år, han har fysikken til en 30-åring som har spilt fotball hele livet! Til å være 18-år så han han nærmest et overnaturlig overblikk, og han vet ALLTID hvor han har medspillere. Og det er ytterst sjelden av Cesc mister ballen. Enten så spilelr han ballen fort vekk til medspiller, eller så har han ikke noe veldig problem med å vende bort motspiller, eller finte ham ut. Den eneste unge 18-åringen som kan matche Cesc' talent må være Lionel Messi. Men jeg tror at Fabregas er en bedre fotballspiller enn Messi, bare at Messi's jobb på banen viser mer igjen fordi han scorer! Men denne oppsummeringen av Fabregas ferdigheter var intet unntak i går!

 

Gilberto gjorde sin vaktmesterjobb veldig godt i går.. Jeg tror at det var hans feil at Viduka og Yakubu ikke viste igjen som gode fotballspillere! Og fremover på banen var han også veldig god.. han scorer mål, og jeg får igjen troen på at han er en god pasningssender.. selv om det nærmest alltid slår feil, for han slår desverre alt for mange feilpasninger i løpet av en kamp!

 

Lauren var ikke så god i går. Han var helt usynlig. Offensivt så var han borte, og defensivt så var det eneste han gjorde å få et gult kort. Men allikevel: det er jo ikke hans feil at Boro' ikke hadde noen angrepsspillere på deres venstreving!

 

Herlig kamp av Arsenal, og jeg håper at de har funnet godformen, og at det komemr til å vise igjen på tabellen!

 

 

Jeg må si at jeg ikke er overrasket om Freddie, Henry og Josè må tilbake til Highbury i dag for å hente fotballskoene sine... de løp rett og slett ut av de... konge!

 

Jeg hyller Arsenal! :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Hei, bare lurer på en ting!

 

Skal ikke Reyes ha 7 assist tilsammen nå da?? :unsure: Synes han hadde 3 fra før av + 4 igår = 7! (ble litt matte her nå :P ) men på vg står det 4 :unsure: Vg

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Jeg fikk ikke med meg kampen live i går, men har fått sett kampen i løpet av for- og ettermiddagen!

 

Helhetsinntrykket er at lagmaskineriet til Arsenal fungerte mye bedre enn tidligere.

Selv om tilnærmet alle spillerne viste godt spill, er det tre spillere som i mine øyne utmerker seg spesielt:

 

1. Henry som bør sprenge skalaen på spillebørsene rundt omkring. Banens beste.

2. Reyes som i denne kampen faktisk klarte å fylle både rollen som en av fem midtbanespillere i 4-5-1 og hengende/tilbaketrukket spiss i 4-4-2. Tre (eller fire?) assist sier sitt. Det mest imponerende er at han bidro både med hardt arbreid, utsøkte gjennombruddspasninger og stadige gjennomløp bakfra. Sammen med spesielt Ljungberg sørget han for at Arsenal fikk bedre trøkk enn tidligere foran mål.

3. Ljungberg som plutselig spilte på et helt annet nivå enn de siste 12-15 månedene. I tillegg til at han kom på farlige gjennomløp bakfra, kom han seg også fri på kant og fikk lagt gode innlegg foran mål. Jobber også som vanlig uttrettelig.

 

:unsure: Det gleder meg også at Arsenal i gårdagens kamp spilte mer variert enn tidligere. Tre scoringer etter innlegg, herav to på heading er ikke daglig kost.

Link to comment
Share on other sites

Mange gode flashbacks til mitt foreløpig siste besøk på Highbury... 11. mai 2005 :unsure:

Minus Wigan må dette være sesongens desidert beste uke! Ja, selv med Wigan...

Jeg bare håper dette varer og at vi ikke plutselig kommer tilbake til jorden i neste

kamp. Men, på dager som dette, hvem kan slå oss?

"When did you ever see Che£$ki play football like that?"

Link to comment
Share on other sites

Hele kampen:

http://files.filefront.com/Arsenal_vs_Midd...;/fileinfo.html

 

Credits: killa_season @ SP

35583[/snapback]

 

Glimrende, Andain! Samboeren min måtte på sykehuset i går , kl 15.30 selvfølgelig, så gikk glipp av kampen. Takk igjen!

35600[/snapback]

 

Hvorfor klarer jeg ikke å laste ned? Trenger jeg et torrents-program eller noe? Data er ikke min sterkeste side...

Link to comment
Share on other sites

ahhhh, hva skal man si? Hvilken verdig avskjed med The home of Football! :D :unsure: Det gjelder å velge sine kamper med omhu. Når jeg først skulle ta en pilgrimsreise til fotballens mekka for å ta farvel med det ærverdige anlegget så kunne jeg vel knapt valgt en bedre kamp. At de skulle hente frem så mye av det reportoaret vi vet de har inne, men som de i liten grad har fått ut tidligere denne sesongen, var nesten for godt til å være sant. Det var nesten som de gjorde ære på MEG! :P Og min kamerat, også life long gooner, men som faktisk aldri hadde vært på Highbury, skulle få en slik opplevelse når han først reiste over, ja det var jo bare helt fantastisk. Når de er i dette lunet er de nesten ustoppelige, og denne forestillingen var mer en konsekvens av Arsenals dyktighet og kunstneriske evner enn Boros udugelighet..

 

For øvrig, er det bedre å se kampene live enn på TV. Greit, man får mer nærbilder på TV, men live ser man hele banen, og da er det lettere å følge med på løpene, og nærmest forutse hva som kommer til å skje. Når Arsenal vant ballen utenfor egen 16-meter i forkant av Henrys 6-0 mål, kunne vi se hvordan Reyes og Henry startet sine løp, og vi forsto nærmest umiddelbart hva som var i gjære. Det var akkurat som jeg skjønte det kom til å bli mål (hvilken herlig fornemmelse!) allerede når ballen ble klarert ut av egen 16-meter, og kontringen startet. Det tok jo kun 5-6 sekunder før kula lå i nota!

 

For øvrig gikk de få timene jeg og min venn klarte å løsrive oss fra våre koner, som ble sendt ned på Oxford Street for å handle, alt for fort. Man skulle jo nesten hatt flere dager, så man i ro og mak kunne gå i gatene rundt Highbury og filosofere litt over livet og fotball og sånt.. Vi rakk en kjapp tur bortom den nye banen, for å få et lite glimt, og det gigantiske anlegget blir utrolig flott, og en verdig "arvtager" til Highbury! Men selv om tiden gikk fort, og det nesten ble for mye av det gode; dette var et fantastisk minne for livet, og med en slik "final salute" for Highbury skal nok livet som gooner bli levelig også etter dette, selv om det var ubeskrivelig vemodig å ta farvel med Highbury, en institusjon av en bane, som har betydd så utrolig mye for meg i over 35 år! Tårene satt løst når jeg vandret ut for aller siste gang..

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen er en av de beste kampene jeg noensinne har sett! Alle gjorde en bra innsats og de fleste spilte sin beste kamp for seongen. Lehmann reddet alt som var å redde og viser at han faktisk holder klasse til å spille for oss. Lauren hadd et unødvendig glut kort, men hadde mange gode crossere. Midtstopperparet vårt var utmerket, i tilegg til at Senderos putta. Djorou var litt shaky til tider, men han gjorde en meget god kamp. Cygan gjør en helt grei kamp før cole kommer inn. Vår elskede venstreback viste god teknikk og pasningskvalitet til tross for så lang skade. Den eneste feilen han gjorde, var en feildemping. Det som jeg lot merke til med Cole var at han er veldig rask til å avlevere ballen og sakter ikke ned angrepet slik cygan gjør. Gilberto hadde noen feilpasninger, men jobba ekstremt bra bakover og var bindeleddet mellom forsvaret og midtbanen. Frabregas var bindeleddet mellom midtbanen og angrepet. Unggutten strør rundt seg med gode pasninger og hadde nesten ingen feilpasninger. Ljungberg har årets kamp. Selv om han ikke scorte jobba han fryktelig mye, gikk på gode løp med og uten ball. han hadde en assist til Henry og viser endelig hva han er god for. Pires hadde også en meget god kamp. Han scorte ett mål (skulle egentlig hatt 2) og jobbet fryktelig bra for han å være. Som alltid er han god på å holde på ballen og gjør gode avgjørelser. Reyes spilte som en hengende spiss skal gjøre. Han jobbet fryktelig mye, dribla bra og hadde 4 assist (ja, han har assisten til Hleb sitt mål :blink: ). Endelig begynner han å gjøre de riktige avgjørelsene. Henry viste i går hvorfor han er verdens betse spiss. Ikke nok med at han viser ekstrem fart, teknikk, dribleferdigheter og avslutningsevne. Han viser finesser som den piruetten, hælsparket og standfotpasningen. Han viser god pasninger, både lange og korte. Såtr bak mye og jobber mye bakover. Går på masse løp med og uten ball. Den eneste grunnen til å ikke gi Henry 10 på børsene er den bommen han hadde i det 50. min da han bomma på 45 pasningen fra Ljungen. Hleb gjør sitt første mål, men spiller likevel ikke 100%. han sakter angrepet alltid litt ned og har noen dårlige mottak og pasninger. Viser likevel mye intiativ og glede. Flamini jobber bra og gjør få feil. Årets kamp av vårt kjære lag!

 

Generelt jobba laget fryktelig bra, vi fant hverandre og spilte raskt. Men viktigst av alt: Vi kom til avslutninger og hadde varierte angrep. Vi scorer endelig på headinger og kunne faktisk vunnet 9 - 0. Reyes er å den som har flest assists i PL, og vi skal heller ikke glemme alle de frisparkene og straffene han har skaffa oss som har gitt mål! Han er ofte også den som starter angrepene ved at han bryter. Jeg blir like redd hver gang han faller i bakken fordi det ser ut som at han blir skada hver eneste kamp. Nå mangler det bare at Bergkampen skjerper seg, Ljungen putter og at Van Persie kommer tilbake til novemberformen.

Link to comment
Share on other sites

Guest thorchristian
Hele kampen:

http://files.filefront.com/Arsenal_vs_Midd...;/fileinfo.html

 

Credits: killa_season @ SP

35583[/snapback]

 

Glimrende, Andain! Samboeren min måtte på sykehuset i går , kl 15.30 selvfølgelig, så gikk glipp av kampen. Takk igjen!

35600[/snapback]

 

Hvorfor klarer jeg ikke å laste ned? Trenger jeg et torrents-program eller noe? Data er ikke min sterkeste side...

35689[/snapback]

Du må ha et torrent program det kan lastes ned her

:Utorrent

Link to comment
Share on other sites

Dere må legge merke til at de spilte mot Boro og ikke united, chelsea, liverpool eller i verstefall wigan. Kampen føltes som en kamp mellom arsenal og en skadeskutt ålesund lag. Klart det er gøy å vinne 7-0, men det var mot en skadet MIDDLESBROUGH med unge spillere. Arsenal har klart 7-0 før også, så ingen kamper har imponert meg skikkelig denne sesongen, selv denne kampen. Jeg visste arsenal skulle vinne, det var bare snakk om hvor mange mål de skulle score iløpet av 90 min. Nå blir neste kamp borte mot selveste Everton som de også slo 7-0 forrige sesong. Imponerer de i denne kampen også, blir jeg først overbevist om at laget begynner å komme seg i form slik de spilte 03/04. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...