Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ingen er hellige eller fredet, heller ikke Wenger. Det han har gjort for klubben er fantastisk, men det er alt for lenge siden. Man kan ikke lever på lykkelige minner..

Så hvis du ikke har noen løsninger eller noen ess i ermet Wenger, så er du rett og slett ikke rett mann til å lede Arsenal :(

Link to comment
Share on other sites

Dersom Wenger ikke henter inn en midtstopper, en spiss og en defensiv midtbane i januar, kan han ryke og reise for min del.

Enig. Kan ikke leve på minner.

 

Slenger meg på denne.

 

Dette sier jeg ikke i sinne. Tvert i mot er jeg ganske rolig, og etter å ha tørket øyekrokene etter å høre "We Love You Arsenal - We Do" runge over City of Manchester Stadium ved 0-2 etter 85 min, så har jeg rett og slett resignert. Vi vinner ingenting med dette laget.

 

Enten må Wenger krype til korset og si at han har tatt feil over de siste 3-4 årene og handle stort i januar, eller så må han rett og slett ut. Som du påpeker, Imers, så kan man ikke leve på historie. Jeg tror Wengers æra er over, og at vi må ha inn en ny manager. En manager som vet hvordan man spiller The Beautiful Game, samtidig som han tør å åpne lommeboka.

 

Jeg snakker om Frank Rijkard. I mine øyne er det kun hollendere som kan ta over jobben. Da tenker jeg på Van Basten, Hiddink, Advocaat og nevnte Rijkard. Sistnevnte er førstevalget, men de tre andre kunne også ført "The Arsenal Way" videre, samtidig som de vet å handle klassespillere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk overbevist om at Wenger burde gå, og at vi burde ansette en annen som kan fortsette på det Wenger har bygd opp. For meg virker det som at Wenger har mistet taket litt i det siste, og jeg ser på det som bedre å utvikle unge spillere sammen med rutinerte(men samtidig gode...) spillere ved siden av seg. Slik stallen er i dag blir det mer 9 unge og ikke rutinerte spillere sammen med tre rutinerte spillere som ikke står fram. Det hjelper ikke å være rutinert og suge ræv på banen, da er liksom ikke den respekten der lengere.

 

Wenger virker ikke til å ha så mye taktiske evner som jeg trodde. Jeg ser meget sjeldent taktiske inngrep som endrer utfallet når det vipper mot oss. Vi må hente inn en rutinert backrekke som fungerer sammen, og så får vi heller ha unge spillere framover i banen. Hvorfor ikke bruke spillerne fra Carling Cup i startoppstillingen til fordel for spillere som ikke presterer for fem øre?

 

Arsene ser ut til å slite med å motivere de mer "rutinerte og gamle" spillerne til kamp, og det ser nå ut som at selv Fabregas ikke gir alt lengere. Hvilket signal gir dette til unggutta? Hvis vi liksom skal være kjent for å satse på disse unge spillerne, hvorfor gjør vi ikke det da? Wenger skal visst ha så stor tro på alle ungguttene, men selv om spillerne i XI bare dasser rundt og ikke får til noe slipper han jo ikke til ungguttene fra start.

 

Om ikke Wenger bruker januarvinduet meget godt, så tror jeg vi vil ende opp i UEFA-cupen neste sesong. Vi bruker å være sterke i CL, men jeg tror ikke vi har noen sjanse i år. Rett og slett pga mangelen på en god keeper, hodesterk stopper og en rutinert ballvinner på midtbanen. Borstett fra disse tre posisjonene synes jeg vi er sinnsykt sterke. Vi har mange fremmadstormede spillere, men det holder ikke. En klubb som Arsenal, med dagens finanser, SKAL vinne trofeer. Vi skal slå lag som Hull, Man City, Stoke, Fulham og ikke minst aldri klare å rote bort 4-2 til 4-4 HJEMME MOT TOTTENHAM? Hadde det vært Arsenal i 2006 eller tidligere ville vi aldri i verden sluppet de inn på vår banehalvdel engang.

 

Gallas har rett. Vi har ikke spillere som går inn i krigen, vi har ikke spillere som har egenskaper til å forsvare inn en ledelse, vi har kun en som gir 100% hele jævla tida(merk. Clichy). Enten handler du Wenger, eller så går du.

Link to comment
Share on other sites

Glem det! Wenger får ikke sparken i Arsenal. Jeg håper derimot at han innser at prosjektet hans ikke lykkes og tar følgene av det... Ikke nå men etter sesongslutt... OG han må informere styret allerede nå.

 

Det er Wengers fortjenest at vi i dag stiller med ett lag uten en eneste vinnertype (kanskje med unntak av Silvestre og Clichy). Han har solgt unna sine beste menn og hentet inn urutinerte unggutter med potensiale. Det sier seg sjøl at dette ikke kan gå bra. Hvordan Wenger kan tro på prosjektet selv er ett mysterium...

 

I tillegg har vi hatt diskusjone om kapteinsvervet og denne uken kuliminerte det med at Gallas fikk revet av kapteinsbåndet under meget dramatiske omstendigheter... Hvorfor har det gått så langt? De fleste av oss på sidelinja har da sett det alt for lenge at Gallas ikke er egnet.

 

Dersom Wenger virkelig har og har hatt penger til å handle for, så sier det seg selv at han ikke har gjort god nok jobb. Det er egentlig udiskutabelt.

 

Mange vi sikkert argumentere med at Wenger har vist tidligere at han kan og at han bør få sjansen til å snu dette... Til det vil jeg si, tja... la han få sjansen til å svelge noen kameler, kjøpe en helt ny sentrallinje i januar og styre oss til fjerde plass i ligaen... Gjør han det så skal jeg vurdere å gi han ny tillit. Men han trenger virkelig å snu skuta dramatisk...

Link to comment
Share on other sites

Vi har tapt litt og har hatt en relativt dårlig høstforestilling, men når AV i dag taper mot Mona Utd så er vi faktisk fortsatt på 4. plass såvidt jeg har forstått. Tror det er lurt å se det positive i det nå, så får de som har ansvaret, spillerene, Wenger med støtteapparat og resten av toppene, ordne opp i saken.

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal selvfølgelig ikke sparkes, det er jeg redd vil være starten på en lang nedtur for Arsenal sånn situasjonen er akkurat nå.

 

Selvfølgelig er heller ikke jeg fornøyd med det som vises på banen og i media om dagen. Men jeg føler meg helt overbevist om at det er en bakenforliggende årsak til at Arsenal drives som de gjør etter flyttingen til Emirates. Det må være økonomiskie grunner til at laget stadig blir yngre og "billigere". Vi må nok desverre betale for flyttingen til det fantastisk flotte Emirates.

 

Jeg legger dette som en forutsetning for dette innlegget. Til tross for meldinger om så så mye til spillerkjøp så føler jeg meg overbevist om at Wenger velger den kursen som på lang sikt, men også kanskje relativ kort sikt i dagens urolige finansmarked, vil være best for Arsenal F.C.

 

Vi ser at Chelsea etc begynner å merke finansuroen. Denne kommer til å ramme de største klubbene hardere enn de minste. Det vil være helt avgjørende å drive klubbene på en sunn måte.

Jeg våger å påstå at Arsenal er den best drevete klubben i PL og det tror jeg vi innen relativt kort tid vil kunne se store resultater av. Desverre kan nok finanskrisen påvirke eiendoms prosjektet på Highbury i meget negativ retning.

 

Der Wenger derimot har bommet er på sommerens overgangsmarket. Det desidert billigste hadde vært å gi Flamini det han krevde. I tillegg trenger vi desperat en midtstopper leder og kaptein i en og samme person.

Hadde dette vært på plass hadde sesongen sett helt annerledes ut.

 

Som en oppsummering:

Skal Arsenal være i toppen de neste 3-4 årene MÅ Wenger etter min mening fortsette. Finanskrisen har gjort dette enda viktigere.

 

Wenger må rette opp sommerens feil i overgangsmarkedet i Januar. Ut med Gallas inn med en ny Flamini og midstopper. Dette får heller koste mye penger, så vi redder CL plass neste år.

 

Wenger må få gjennoprettet moralen og motivasjonen i spillergruppen.

 

God kveld til alle.

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal selvfølgelig ikke sparkes, det er jeg redd vil være starten på en lang nedtur for Arsenal sånn situasjonen er akkurat nå.

 

Selvfølgelig er heller ikke jeg fornøyd med det som vises på banen og i media om dagen. Men jeg føler meg helt overbevist om at det er en bakenforliggende årsak til at Arsenal drives som de gjør etter flyttingen til Emirates. Det må være økonomiskie grunner til at laget stadig blir yngre og "billigere". Vi må nok desverre betale for flyttingen til det fantastisk flotte Emirates.

 

Jeg legger dette som en forutsetning for dette innlegget. Til tross for meldinger om så så mye til spillerkjøp så føler jeg meg overbevist om at Wenger velger den kursen som på lang sikt, men også kanskje relativ kort sikt i dagens urolige finansmarked, vil være best for Arsenal F.C.

 

Vi ser at Chelsea etc begynner å merke finansuroen. Denne kommer til å ramme de største klubbene hardere enn de minste. Det vil være helt avgjørende å drive klubbene på en sunn måte.

Jeg våger å påstå at Arsenal er den best drevete klubben i PL og det tror jeg vi innen relativt kort tid vil kunne se store resultater av. Desverre kan nok finanskrisen påvirke eiendoms prosjektet på Highbury i meget negativ retning.

 

Der Wenger derimot har bommet er på sommerens overgangsmarket. Det desidert billigste hadde vært å gi Flamini det han krevde. I tillegg trenger vi desperat en midtstopper leder og kaptein i en og samme person.

Hadde dette vært på plass hadde sesongen sett helt annerledes ut.

 

Som en oppsummering:

Skal Arsenal være i toppen de neste 3-4 årene MÅ Wenger etter min mening fortsette. Finanskrisen har gjort dette enda viktigere.

 

Wenger må rette opp sommerens feil i overgangsmarkedet i Januar. Ut med Gallas inn med en ny Flamini og midstopper. Dette får heller koste mye penger, så vi redder CL plass neste år.

 

Wenger må få gjennoprettet moralen og motivasjonen i spillergruppen.

 

God kveld til alle.

 

 

Poenget med stabilitet i den økonomiske situasjonen kjøper jeg gjerne. Du motsier allikeve deg selv en smule. Du starter inlegget ditt med å anta at grunnene til at vi er der vi er i dag er vår økonomiske situasjon etter Emirates byggingen. Du legger dette til grunn for at vi har måttet devaluere laget vårt sesong etter sesong.

Avsluttningsvis så hevder du at vi i janua må kjøpe en stopper og en ny Flamini. Som du selv sier så vil dette koste mye penger... Hvor er logikken? :lol: Har vi plutselig rå til spillerkjøp allikevel?

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal selvfølgelig ikke sparkes, det er jeg redd vil være starten på en lang nedtur for Arsenal sånn situasjonen er akkurat nå.

 

Selvfølgelig er heller ikke jeg fornøyd med det som vises på banen og i media om dagen. Men jeg føler meg helt overbevist om at det er en bakenforliggende årsak til at Arsenal drives som de gjør etter flyttingen til Emirates. Det må være økonomiskie grunner til at laget stadig blir yngre og "billigere". Vi må nok desverre betale for flyttingen til det fantastisk flotte Emirates.

 

Jeg legger dette som en forutsetning for dette innlegget. Til tross for meldinger om så så mye til spillerkjøp så føler jeg meg overbevist om at Wenger velger den kursen som på lang sikt, men også kanskje relativ kort sikt i dagens urolige finansmarked, vil være best for Arsenal F.C.

 

Vi ser at Chelsea etc begynner å merke finansuroen. Denne kommer til å ramme de største klubbene hardere enn de minste. Det vil være helt avgjørende å drive klubbene på en sunn måte.

Jeg våger å påstå at Arsenal er den best drevete klubben i PL og det tror jeg vi innen relativt kort tid vil kunne se store resultater av. Desverre kan nok finanskrisen påvirke eiendoms prosjektet på Highbury i meget negativ retning.

 

Der Wenger derimot har bommet er på sommerens overgangsmarket. Det desidert billigste hadde vært å gi Flamini det han krevde. I tillegg trenger vi desperat en midtstopper leder og kaptein i en og samme person.

Hadde dette vært på plass hadde sesongen sett helt annerledes ut.

 

Som en oppsummering:

Skal Arsenal være i toppen de neste 3-4 årene MÅ Wenger etter min mening fortsette. Finanskrisen har gjort dette enda viktigere.

 

Wenger må rette opp sommerens feil i overgangsmarkedet i Januar. Ut med Gallas inn med en ny Flamini og midstopper. Dette får heller koste mye penger, så vi redder CL plass neste år.

 

Wenger må få gjennoprettet moralen og motivasjonen i spillergruppen.

 

God kveld til alle.

 

 

Poenget med stabilitet i den økonomiske situasjonen kjøper jeg gjerne. Du motsier allikeve deg selv en smule. Du starter inlegget ditt med å anta at grunnene til at vi er der vi er i dag er vår økonomiske situasjon etter Emirates byggingen. Du legger dette til grunn for at vi har måttet devaluere laget vårt sesong etter sesong.

Avsluttningsvis så hevder du at vi i janua må kjøpe en stopper og en ny Flamini. Som du selv sier så vil dette koste mye penger... Hvor er logikken? :lol: Har vi plutselig rå til spillerkjøp allikevel?

Logikken er egentlig der selv om jeg ser dine poenger :(

Wenger er på rett spor, og med tanke på fjorårets sesong så synes jeg mye tyder på at vi er veldig nærme. Med andre ord tror jeg det kun er "små" endringer som skal til. Manglene er altså en gutsy midtbanespiller og en leder. Jeg tror 100-150 millioner er en fornuftig investering med tanke på hva man kan tape. Det er ikke snakk om store endringer eller en helt ny filosofi, men alle ser at det er noe som mangler per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Wenger ikke henter inn en midtstopper, en spiss og en defensiv midtbane i januar, kan han ryke og reise for min del.

Enig. Kan ikke leve på minner.

 

Slenger meg på denne.

 

Dette sier jeg ikke i sinne. Tvert i mot er jeg ganske rolig, og etter å ha tørket øyekrokene etter å høre "We Love You Arsenal - We Do" runge over City of Manchester Stadium ved 0-2 etter 85 min, så har jeg rett og slett resignert. Vi vinner ingenting med dette laget.

 

Enten må Wenger krype til korset og si at han har tatt feil over de siste 3-4 årene og handle stort i januar, eller så må han rett og slett ut. Som du påpeker, Imers, så kan man ikke leve på historie. Jeg tror Wengers æra er over, og at vi må ha inn en ny manager. En manager som vet hvordan man spiller The Beautiful Game, samtidig som han tør å åpne lommeboka.

 

Jeg snakker om Frank Rijkard. I mine øyne er det kun hollendere som kan ta over jobben. Da tenker jeg på Van Basten, Hiddink, Advocaat og nevnte Rijkard. Sistnevnte er førstevalget, men de tre andre kunne også ført "The Arsenal Way" videre, samtidig som de vet å handle klassespillere.

 

 

Rijkard hadde nok vært den ultimate, også i mine øyne. Men jeg tror ikke vi får noen endring på manager-fronten før kontrakta til Wenger er ute.

Link to comment
Share on other sites

Wenger må snart se at kun satsing på unggutta holder ikke.

Tanken er god,men en vinner ikke pokaler.

Jeg ønsker derimot sterkt at Wenger fortsetter. Wenger er

etter min mening den eneste jeg ser som kan snu skuta nå.

Håpet er at han nå innser at dette holder ikke og kjøper inn

et par sterke solide spillere i januar.

Link to comment
Share on other sites

Wenger får neppe sparken, men ein omstilling er nok ikkje umogeleg. Uansett har eg problemer med å finne erstatter for Wenger. Souness?

 

Men eg skjønar verkeleg ikkje Wengers tankegang foran sesongen. Ein bunch med unggutar, stall tynnare enn ei flis og eit lag nærmast i oppløysing mtp sesongavslutning og spelarflukt. Inn: Silvestre og Nasri (Ramsey 17, snart 18). Silvestre er ikkje anna enn stallfyll, men når 'det store kjøpet' uteblir, ser Silvestre-kjøpet ut som 'the big signing' det var snakk om i sommer.

 

Eit lag som imponerte og nærmast overraska alt og alle i fjorårssesongen viste med sin unge stall at dei ikkje kunne stå den lange harde sesongen heilt inn. Men kva skjer da i opprustningsfasen til ein ny hard tøff sesong, der ambisjonene til ein klubb som Arsenal som tapte ligagullet meir eller mindre på målstreken, ikkje burde vere mindre enn å kjempe om ligagullet? Jo vi kvitter oss med Flamini, som vi av ein eller anna fantastisk dårleg grunn ikkje har forlenga kontrakt med. Kva hadde vi tapt på å få han til å signere ein ny kontrakt 1,5-2 år før kontraktsslutt? Jo i værste fall sitte med ein god allround squadplayer som ikkje blakker oss på løn

 

Ein forklaring kan være at det ikkje står så godt til med økonomien som blir sagt utad. Eg byrjar å lure, og eg er svært spent når januar-vindauget opnar. På tide å sperre opp auga og innse at alle dei tøffe taklingane vi ifølge Wenger alltid får imot oss er nok fordi det alltid ser brutalt ut når ein bauta av ein 32-årig midtsoppar på 90 kilo hiver seg inn i ei takling mot ein sped 17-åring på 60 kilo som prøver seg på Fjørtoft-finta. Taklinger er ein del av fotballen, berre ikkje av typen Martin Taylor hadde på Eduardo og liknande.

 

Wenger må vise handlekraft, trygghet og besluttsomhet framover. Være tøffare og stille krav til spillerne. Fram med jernhansken!!

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger står bak en fotballfilosofi som har gitt oss mer gull enn noen andre mangere i Arsenals historie.

Han har som vi alle vet de siste årene måtte satse på unge spillere fordi vi ikke har hatt økonomi til å kjøpe etablert. Men ettersom jeg har forstått har Wenger nå kommet i en knipe også i forhold til dette. Hans unge spillere har lønninger som tilsvarer Liverpool og Man U sine lønninger. Han kan derfor ikke bare legge til spillere uten at dette selvsagt vil heve lønningsnivået i klubben. Han har på en måte tatt et valg.

 

Og hva har han å tjene på å gi opp troen på prosjektet sitt? Jeg tror han må fortsette å ha troen på dette. Men jeg håper han får inn et par spillere. Ikke minst en spiller som står litt bedre til Fabregas. Og en midtstopper i stedet for Gallas.

Jeg tror Fabregas trenger en midtbanekollega som vinner og herjer. Og ikke noe mer. Fabregas er blitt litt borte ved at han har litt for like medspillere.

 

Vi trenger et defensivt anker som skaper ro i rekkene, og som kan frigjøre de offensive kvalitetene vi vet bor i laget. Akkurat nå er vi kneblet og blottet for selvtillit.

 

Videre trenger vi en leder i forsvaret. Det er nok det vanskeligste for Wenger å finne ut av. Det er nok ikke hans sterkeste egenskap som manager, men vi trenger en annen type enn Silvestre og Toure.

 

Akkurat nå er vi 2 poeng bak 4-plassen som gir kvalifisering til neste års mesterliga. Etter neste kamp er vi kanskje 5 poeng bak. Deretter har vi Wigan og Boro... Jeg har håp dette vil snu, men sier ikke nei-takk til forsterkninger på nyåret.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, vi var nærme poengmessig ifjor, men sannheten er at vi i realiteten var sjanseløse.

 

?

 

Sist sesong var en knallsesong hvor vi er grenseløst uheldige i Birmingham både med skade og feil idømt straffespark i siste minutt. Det skjer naturligvis noe med spillerene her og vi kommer inn i en dårlig periode med mange uavgjort. Også i enkelte av disse kampene er vi tragisk uheldige med dommeren. Noen sier det jevner seg ut med dommeravgjørelser - Forbanna tøv. Vi var alt annet enn sjanseløse. Hvordan kan du si det? Egentlig ikke noe å henge seg opp i det her, men ifjor var et stolt øyeblikk og det syns jeg det er viktig å påpeke i disse nedgangstider... :lol:

 

Hva gjøres framover?? Hva gjør Wenger med enkelte spillere som virker totalt uintressert i å kjempe for Arsenal? En lagmoral og en klubbselvtillit som er "rock bottom"? Svaret føler jeg enhver gooner er samstemte om: Spillerkjøp. Desverre, sier jeg. Kvitt oss med Gallas og kjøp keeper,stopper og DM.

 

At han kjøper keeper skjer nok desverre med all sannsynlighet ikke, men en forsvarer og/eller en DM kan skje. Bare dette vil hjelpe markant.

 

Aldri har Wenger trengt oss mer!

 

Edit: Wenger: "I think we had enough focus and gave everything". DETTE skremmer meg mest av alt

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, vi var nærme poengmessig ifjor, men sannheten er at vi i realiteten var sjanseløse.

 

?

 

Sist sesong var en knallsesong hvor vi er grenseløst uheldige i Birmingham både med skade og feil idømt straffespark i siste minutt. Det skjer naturligvis noe med spillerene her og vi kommer inn i en dårlig periode med mange uavgjort. Også i enkelte av disse kampene er vi tragisk uheldige med dommeren. Noen sier det jevner seg ut med dommeravgjørelser - Forbanna tøv. Vi var alt annet enn sjanseløse. Hvordan kan du si det? Egentlig ikke noe å henge seg opp i det her, men ifjor var et stolt øyeblikk og det syns jeg det er viktig å påpeke i disse nedgangstider... ;)

 

Hva gjøres framover?? Hva gjør Wenger med enkelte spillere som virker totalt uintressert i å kjempe for Arsenal? En lagmoral og en klubbselvtillit som er "rock bottom"? Svaret føler jeg enhver gooner er samstemte om: Spillerkjøp. Desverre, sier jeg. Kvitt oss med Gallas og kjøp keeper,stopper og DM.

 

At han kjøper keeper skjer nok desverre med all sannsynlighet ikke, men en forsvarer og/eller en DM kan skje. Bare dette vil hjelpe markant.

 

Aldri har Wenger trengt oss mer!

 

Edit: Wenger: "I think we had enough focus and gave everything". DETTE skremmer meg mest av alt

 

Kunne ikke vært mer enig i det du sier..Det er nå Wenger og laget trenger den støtten han og det kan få..Problemet er nok at vi er litt bortskjemte, det er liksom lenge siden det har gått "galt" med Arsenal..Selv om det ikke har det nå heller..Vi er inne i en dårlig periode, thats it!!

 

Akinfeev,Mertesacker og en eller annen Vierialignende type hadde nok gjort susen nå..Veloso/Lorik Cana/m.fl.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå Wenger og laget trenger den støtten han og det kan få..Problemet er nok at vi er litt bortskjemte, det er liksom lenge siden det har gått "galt" med Arsenal..Selv om det ikke har det nå heller..Vi er inne i en dårlig periode, thats it!!

 

Tja, det vi nå ser er vel mer enn en dårlig periode. For problemene er mer fundamentale enn at man "bare" har røket på et par-tre tap den siste måneden. Men jeg er helt enig at det laget og Wenger trenger nå er støtte. Og dette er det dårligst mulige tidspunktet å kaste Wenger på. Hvis vi hadde gjort det, hadde vi jo vært ute på den samme farlige galeien Tottenham ha drevet med de senere årene. Er det det vi vil? Hvis Wenger skal gå, får man i hvert fall vente til sommeren, og det må i så fall være en avgjørelse som skal tas i forståelse med Wenger om at det er til det beste for klubben. Når det er sagt, er det like klart at Wenger må gjøre endringer snart for å redde stumpene av sesongen. Ligaen er jo allerede røket, men laget må jo skjerpe seg; det er jo kortere vei til bunnen enn til toppen i øyeblikket... Og man har tre cupturneringer og man må se fremover. At man har rotet seg inn i denne bisarre situasjonen er jo egentlig helt unødvendig. Det er jo ikke potensialet som er problemet. Men det vi nå ser er jo alltid en risiko når man har et urutinert lag. Begynner det først å rakne har man ikke ryggrad nok til å jobbe seg ut av problemene. Faren er at Wenger ikke lenger klarer å motivere spillerne. Hvis så skjer kan hans avgang dessverre tvinge seg frem tidligere enn vi alle ønsker. For selv om jeg mener dette er et dårlig tidspunkt for et managerskifte, et sted må det jo gå en grense. Det er jo synd og skam at dette laget ikke klarer å få ut mer av potensialet for øyeblikket, og derfor er det jo viktig at Wenger nå innser dette, og gjør de nødvendige grep fremover.

Link to comment
Share on other sites

Har flere ganger før lurt på hva Wenger ser etter uttalelser som han kommer med. Men har gjennom årene skjønt at det er av den enkle forklaring av at han går foran laget og beskytter det mot media/press UANSETT. Evalueringer etc tar han internt. Bare se på Gallas-saken. Her sier Wenger at Gallas har en fremtid i klubben. Ja det kan muligens være, men jeg tror uttalelsen like mye kommer pga å redusere ryktene om hvem som skal erstatte ham, hvor store indre stridigheter der er i klubben osv. For ta det rolig dette håndterer Wenger internt!

 

At vi ikke fungerer på banen for tiden er også noe Wenger ser, og selv om han er noe avdramatiserende i pressen, så betyr ikke det at han ikke tar det alvorlig. Dette er noe som jobbes med hver dag på treningsfeltet, og; vi kommer til å finne flyten, og vi kommer til å spille bra igjen.

 

Så hva er problemet på banen? Jeg tror det er ganske enkelt. Vi har (dessverre?) alltid vært avhengig av enkeltspillere som driver laget. Det var Vieira, så tok Henry den rollen. Nå er det Fabregas. Han har ikke fungert i år, og da fungerer ikke laget heller. Når Fabregas begynner å skinne, så vil også laget det.

 

For å konkludere; Jeg er ikke enig med Wenger i mange ting. Men sånn har det vært i alle år. Jeg har allikevel sett Wenger svare på så mange problemstillinger at jeg VET at han kommer til å få laget igang igjen. Jeg vet også at han kommer til å rette opp problemer i klubben internt. Derfor lar jeg meg ikke rive med fordi uttalelsene hans virker noe rare. Hva Wenger sier til pressen er nemlig det Wenger mener er best for laget, og ikke mer enn det.

 

Wenger will deliver. Cause Wenger knows!!!

Link to comment
Share on other sites

Har flere ganger før lurt på hva Wenger ser etter uttalelser som han kommer med. Men har gjennom årene skjønt at det er av den enkle forklaring av at han går foran laget og beskytter det mot media/press UANSETT. Evalueringer etc tar han internt. Bare se på Gallas-saken. Her sier Wenger at Gallas har en fremtid i klubben. Ja det kan muligens være, men jeg tror uttalelsen like mye kommer pga å redusere ryktene om hvem som skal erstatte ham, hvor store indre stridigheter der er i klubben osv. For ta det rolig dette håndterer Wenger internt!

 

At vi ikke fungerer på banen for tiden er også noe Wenger ser, og selv om han er noe avdramatiserende i pressen, så betyr ikke det at han ikke tar det alvorlig. Dette er noe som jobbes med hver dag på treningsfeltet, og; vi kommer til å finne flyten, og vi kommer til å spille bra igjen.

 

Så hva er problemet på banen? Jeg tror det er ganske enkelt. Vi har (dessverre?) alltid vært avhengig av enkeltspillere som driver laget. Det var Vieira, så tok Henry den rollen. Nå er det Fabregas. Han har ikke fungert i år, og da fungerer ikke laget heller. Når Fabregas begynner å skinne, så vil også laget det.

 

For å konkludere; Jeg er ikke enig med Wenger i mange ting. Men sånn har det vært i alle år. Jeg har allikevel sett Wenger svare på så mange problemstillinger at jeg VET at han kommer til å få laget igang igjen. Jeg vet også at han kommer til å rette opp problemer i klubben internt. Derfor lar jeg meg ikke rive med fordi uttalelsene hans virker noe rare. Hva Wenger sier til pressen er nemlig det Wenger mener er best for laget, og ikke mer enn det.

 

Wenger will deliver. Cause Wenger knows!!!

 

Dette innlegget er tull fra start til slutt. Det er få ting som provoserer meg mer enn når folk kommer på dette forumet og skal argumentere med Wenger knows.

Siden du tydeligvis har mer greie på hvordan Wenger jobber enn andre her inkludert meg, kan du kanskje forklare meg hva Wenger gjorde som var så fantastisk i sommerferien, hvilke tiltak har wenger gjort for å få bukt på vår svakhet i forsvaret? Kan du i det hele tatt nevne en eneste ting han har gjort for at vi skal være sterker rustet i år kontra sesongen i fjor. Vi viste jo at vi ikke var gode nok i fjor, og vi mistet Lehmann, Diarra, Gilberto, Flamini og Hleb. Inn har vi fått Bischoff, Nasri og Ramsey. Mener du det er å styrke laget?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette innlegget er tull fra start til slutt. Det er få ting som provoserer meg mer enn når folk kommer på dette forumet og skal argumentere med Wenger knows.

Siden du tydeligvis har mer greie på hvordan Wenger jobber enn andre her inkludert meg, kan du kanskje forklare meg hva Wenger gjorde som var så fantastisk i sommerferien, hvilke tiltak har wenger gjort for å få bukt på vår svakhet i forsvaret? Kan du i det hele tatt nevne en eneste ting han har gjort for at vi skal være sterker rustet i år kontra sesongen i fjor. Vi viste jo at vi ikke var gode nok i fjor, og vi mistet Lehmann, Diarra, Gilberto, Flamini og Hleb. Inn har vi fått Bischoff, Nasri og Ramsey. Mener du det er å styrke laget?

 

Ja, å bare påstå at Wenger knows blir for enkelt. Det er jo aldri noen garanti for at det manageren gjør vil fungere til slutt, og over tid er det kun resultatene som betyr noe. DET er målestokken uansett. Og Wenger har utvilsomt gjort mange feilvurderinger de senere årene, og vi ser kanskje at antall feilvurderinger har økt, et klart tegn på at han er i ferd med å male seg inn i et hjørne. Likevel er dette det langsiktige perspektivet, og ikke noe som nødvendigvis berører down-perioden man nå er inne i. Derfor har sandis et poeng når han antyder at Wengers uttalelser offentlig må ses i relasjon til denne down-perioden (forutsatt at jeg her har tolket ham riktig). Wengers uttalelser i det offentlige rom kan virke merkelige, og de er helt sikkert et bevisst ledd i å handtere den "krisen" man nå er inne i. Hva han gjør og sier internt i klubben kan og BØR være noe helt annet. Ja, dette skal jo ikke ut uansett, og derfor blir det feil å henge seg opp i hva Wenger sier offentlig, og bruke det som en del av den generelle kritikken mot Wenger og hans disposisjoner. Den generelle kritikken må gå på de tingene som du er inne på ben elfen, som at han ikke styrket midtbanen defensivt i sommer, og at hans taktiske evner virker begrensede.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...