Jump to content

Begrenset tilgang på forumet.


Internettansvarlig

Hvilken tilgangskontroll skal vi ha på forumet?  

174 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Helt klart. Dette får bare gå utover Yids og andre som klarer å oppføre seg.

 

Jeg stemmer for Berlinmur. Tragisk.

 

 

Her er det på sin plass med et "enig"-innlegg!

 

Det bør stenges for alle som ikke er medlemmer av supporterklubben. Gjerne raskest mulig!

Link to comment
Share on other sites

Dere i styret setter opp en poll om hva forumet mener, men ingenting skjer.

Får luket bort de som ikke er Arsenal-fans, og de som ikke er skikkelige fans, og de som bare skal skrive dritt!

 

btw: dette hadde også vært bra for kvaliteten på forumet:

Det kunne vært morsomt å forsøke å ta vekk 'antall innlegg' og 'forumtittel' på alle brukerene for å se om dette er med på å heve kvaliteten på forumet.

 

Håper at dette kunne gjort dette til å bli et bedre, og mer seriøst forum!

 

Men om det er gjennomførbart, vet ikke jeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

håper bare det som skjedde i natt ikke gjentar seg

 

jeg ble rett og slett skremt

 

fullt av personopplysninger og kriminalitet kan dette forumet være foruten

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sinnsykt.

Men derfor håper jeg på at bare ASCN medlemmer får skrive da blir vi foruten slike personer som i natt, der de krangla osv. Det er ikke bra. :ph34r:

Jeg ser også åpenbare fordeler med at bare ASCN medlemmer får skrive, men synes også det er positivt og spennende at vi får impulser utenifra, hvor vi kan diskutere med andre lags supportere.

 

Det har kanskje ikke fungert på dette forumet, men vi bør også tenkte litt over hvordan vi mottar disse personene, og hvordan vi debaterer uten noe som helst selvkritikk.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er det ikke noe kvalitetsstempel i seg selv at man er medlem av supporterklubben. I tillegg er det en rekke vettuge debattanter som kommer fra andre leire.

 

Skal forumet kvalitetssikres, må andre alternativer enn et forum kun for medlemmer vurderes.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er det ikke noe kvalitetsstempel i seg selv at man er medlem av supporterklubben. I tillegg er det en rekke vettuge debattanter som kommer fra andre leire.

 

Skal forumet kvalitetssikres, må andre alternativer enn et forum kun for medlemmer vurderes.

 

Greit nok. Forslag?

Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er det ikke noe kvalitetsstempel i seg selv at man er medlem av supporterklubben. I tillegg er det en rekke vettuge debattanter som kommer fra andre leire.

 

Skal forumet kvalitetssikres, må andre alternativer enn et forum kun for medlemmer vurderes.

Men tror du ikke at hvis kun medlemmer får diskutere, noe som gjør at hver enkelt forumist blir enklere identifisert ved medlemsnummer på siden, at da folk vil begrense språkbruken,og skitkastingen littegranne?

 

Det er betraktelig lettere å skjelle ut folk når man er anonym.

 

Er ellers enig i at det er viktig med impulser utenifra, og at vi kan lære, og forstå mer ved å diskutere med disse personene på en saklig måte. Da er det viktig at vi som forumister tar godt vare på disse, slik at de ikke blir "frosset" ut, noe som har skjedde gjentatte ganger på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er det ikke noe kvalitetsstempel i seg selv at man er medlem av supporterklubben. I tillegg er det en rekke vettuge debattanter som kommer fra andre leire.

 

-Enig, men når denne trangen til å fores med disse impulsene utenifra indirekte fører til at forumet åker lukt til der sola ikke skinner, så ser jeg heller at de vettuge debattantene får debattere med oss på andre steder.

 

Med mindre folk har noen andre vettuge forslag.

 

Noen som husker den gode tiden da vi lo av VGD? Vel, nå ler VGD av oss.

Link to comment
Share on other sites

Guest PaulMerson

Man har gjort det samme på kopforum (ja, er Liverpoolfan). Det har ikke hjulpet noe som helst. Nivået er fortsatt skandaløst dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er det ikke noe kvalitetsstempel i seg selv at man er medlem av supporterklubben. I tillegg er det en rekke vettuge debattanter som kommer fra andre leire.

 

Skal forumet kvalitetssikres, må andre alternativer enn et forum kun for medlemmer vurderes.

 

Da lurer jeg: Hvorfor ligger det som et (så og si) enstemmig alternativ på pollen ovenfor. Hvis det er så utelukket, så trengte dere vel ikke å legge det ut som om det var mulig.

Men du har jo en del rett i deg du skriver også. Det er ikke noe tegn på om du er god til å skrive, om du er medlem i supporterklubben..

 

Da stemmer jeg på den siste! Faktisk!

Det blir enormt ekstra mye mer jobb for mod., men det må nesten gjøres for å få forumet bedre.

 

Og så mener jeg at forumreglene burde slås enda mer ned på. Først kan de vel legges ut på førstesiden på forumet, sånn at du nesten MÅ måtte lese det hver gang du er innpå.

Link to comment
Share on other sites

Da lurer jeg: Hvorfor ligger det som et (så og si) enstemmig alternativ på pollen ovenfor. Hvis det er så utelukket, så trengte dere vel ikke å legge det ut som om det var mulig.

 

-Så og si enstemmig? Per nå er det 48 - 43 i favør av stenging for alle som ikke er medlem. Det er et stykke derfra til så og si enstemmig.

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligvis vil et alternativ nummer fire bety mindre arbeid da veldig mye av jobben som gjøres til tider dreier seg om å rydde opp som en følge av debattanter som ikke vil og/eller evner å følge de enkle retningslinjene som er nedfelt.

Link to comment
Share on other sites

Da lurer jeg: Hvorfor ligger det som et (så og si) enstemmig alternativ på pollen ovenfor. Hvis det er så utelukket, så trengte dere vel ikke å legge det ut som om det var mulig.

 

-Så og si enstemmig? Per nå er det 48 - 43 i favør av stenging for alle som ikke er medlem. Det er et stykke derfra til så og si enstemmig.

 

Ja...det var feil av meg å skrive det...

men uansett så sier det seg selv at den ene er netsen like mye som alle de andre 3 er til sammen.

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligvis vil et alternativ nummer fire bety mindre arbeid da veldig mye av jobben som gjøres til tider dreier seg om å rydde opp som en følge av debattanter som ikke vil og/eller evner å følge de enkle retningslinjene som er nedfelt.

 

Er ikke forslag en og fire i realiteten samme forslag? For på hvilket grunnlag skal moderatorene eventuelt sile ut nye medlemmer på forumet? Med mindre man har faktiske kriterier som medlemskap etc, så er det først etter en tid at moderatorene kan få et inntrykk av om et nytt medlem bør avvises eller ikke. For det er vel slik at man må ha brutt en regel eller flere for å bli kastet ut? Eller har man andre kriterier?

 

Jeg har stor forståelse for moderatorenes situasjon, og denne diskusjonen er viktig. Likevel mener jeg det er flere negative sider enn positive med å lukke forumet. Og med et åpent forum er det naturligvis en viss risiko for at noen kommer inn bare for å ødelegge. Ja, kanskje det er en "naturlov" at dette alltid vil skje? Det er med andre ord noe man kanskje må ta med på kjøpet når man får i oppgave å være moderator, at man også må finne seg i å måtte bruke av sin dyrebare tid til å redde opp i andres skit? Synd men sant. Og utrolig irriterende, både for moderatorer, og medlemmer som ønsker å diskutere sak og ikke person.

 

Jeg respekterer moderatorenes "uinnskrenkede" makt når det gjelder tiltak på, og eventuelle utestengelser fra forumet. Dette er jo på samme måte som den makt som tildeles en redaktør i en avis eller et tidsskrift. At man tildeler noen en slik makt er den eneste fornuftige måten å organisere et slik forum på, medmindre man ønsker "polsk riskdag". Og for meg personlig behøver man ikke nødvendigvis oppgi noen grunn i tide og utide for de avgjørelser som blir tatt. En annen sak er at det likevel er KLOKT å gjøre dette, fordi det motsatte bare vil føre til spekulasjoner om forskjellsbehandling etc.

 

Jeg har bevisst holdt meg borte fra diskusjonen i påsken, først og fremst fordi jeg har blitt bedt om å holde meg borte fra slike diskusjoner av moderatorene ved en tidligere anledning, men også fordi jeg er drittlei av å leke diplomat, og fordi den aktuelle diskusjonen rett og slett ble for grotesk. Men for å komme med noen generelle betraktninger nå i ettertid; det er jo helt klart at hver enkelt aktør må vurderes individuelt, basert på hva man har gjort, forumhistorie, hvem som har startet, bakgrunnen osv. Det er helt klart verre å komme inn på forumet, opprette flere nick ihvertfall tilsynelatende ene og alene for å provosere og fordi man har en bestemt agenda som er helt på siden av hva dette forumet egentlig dreier seg om, enn det er å la seg provosere, og la seg rive med på galskapen - uten at dette derved rettferdiggjør at man skal ta igjen for enhver pris. Den som blir provosert har utvilsomt et ansvar for å ha is i magen, og takle provokasjonene på "riktig" måte, hva nå "riktig" måtte bety. Så kan man spørre seg selv hvor lett dette er i enhver situasjon, og hvordan man selv ville reagert dersom man hadde blitt gjenstand for kraftige personangrep?

 

Uten at jeg vet sikkert hva agendaen til denne personen som kom inn for å provosere, så synes det som om - hvis jeg skal driste meg til en slags psykologisk analyse - at vedkommede har utrolig store problemer med "autoriteter". Ja, er vi egentlig vitne til et slags "ungdomsopprør", dvs unge som nekter å la seg "dupere" av eldre? For jeg har problemer med å tro at personlige motsetninger mellom de to aktuelle aktørene ALENE skulle gi opphav til det man var vitne til i påsken. Ja, kjenner de to personene hverandre personlig, eller har de bare blitt "kjent" gjennom forumet? Derfor er jeg rimelig sikker på at vedkommede har en "skjult" agenda med det han har gjort, som går ut over det å "bare" provosere den andre.

 

Og selv om det blir litt spekulativt, så virker det på meg som om vedkommede har problemer med at enkelte aktører oppnår en større status og sterkere posisjon enn andre på et slik forum. Men man kan like det eller ikke; det er slik verden ER. Man oppnår status og posisjon i egenskap av det man gjør - OVER TID, noen ganger ufortjent andre ganger fortjent. Men hvis hensikten er å motarbeide en slik utvikling, så har i så fall vedkommede valgt en utrolig dårlig strategi. Det er dessuten trolig umulig å hindre at noen får en sterkere posisjon enn andre uansett, så hvorfor kjempe så hardt i mot dette? Naturligvis er det et problem om dem som får en posisjon, uansett hvor i samfunnet, misbruker denne. Og det er kanskje det som er bakgrunnen her; at man mener at Chaz har misbrukt sin posisjon, vært litt for belærende og ovenfra-og-nedad i noen situasjoner, og oppført seg for mye som en syvende far i huset? Ikke vet jeg, men uansett hva de bakenforliggende årsaker måtte være, ingen av de aktuelle forklaringer kan rettferdiggjøre det som er gjort, og som sagt; den valgte strategi har vært så mislykket som vel overhodet mulig - og bare bidratt til å skade forumet. Derfor synes jeg moderatorene har gjort en god og riktig beslutning i denne saken. Men jeg håper ikke det endelige resultatet blir at vi må stenge forumet. Det vil vi alle tape på...

Link to comment
Share on other sites

Går det ikke an å ordne med en slags søknad for å få lov til å skrive på forumet? Det er for mange idioter her inne som er ute etter å lage kvalme og det er også en betydelig andel av forumistene som har store problemer med norsk skriftlig. I tillegg kan alle forumreglene sendes til hver debattant som PM etter registrering. Det bør luke ut en del dårlige og useriøse debattanter. Lese bør selvfølgelig alle få lov til.

 

Ellers er jeg litt tilhenger av å stenge forumet for alle bortsett fra medlemmer av ASCN, men er usikker på hvor mye vi får bedret kvaliteten av dette, og i tillegg mister vi også noen yids å le av ;)

 

 

Mange gode forslag, og du er absolutt inne på noe.

 

Men vil vi "luke" ut alle som ikke skriver perfekt Norsk?

 

skal vi ha et "elite-forum", hvor kun "big-guys" kan diskutere?

 

Jeg synes forsåvidt forumet fungerer rimelig godt, til tross for endel unødvendige krangler, og noen "useriøse tråder", eksempelvis ryktetråden.

 

Jeg synes muligens at små justeringer som feks, stenging av forumet når moderatorer er på ferie osv kan være effektive grep, for å forbedre dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Forumet er greit som det er!!

 

Fant du et nytt sted å poste en one-liner?

 

Bra, Tusmo.. synes at moderator bør ta tak i sånn posting som "I L Arsenal & H Spurs" gjør. Beklager for å ta en enkeltperson som eksempel, men når det bare er 5-6 poster av 68[?] som er på over en linje så bør noe gjøres. Det er ikke godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Forumet er greit som det er!!

 

Fant du et nytt sted å poste en one-liner?

 

Bra, Tusmo.. synes at moderator bør ta tak i sånn posting som "I L Arsenal & H Spurs" gjør. Beklager for å ta en enkeltperson som eksempel, men når det bare er 5-6 poster av 68[?] som er på over en linje så bør noe gjøres. Det er ikke godt nok.

 

Helt klart. Han har riktignok et fantastisk nick, men postingen er desverre under enhver kritikk. Det eneste jeg har sett mod gjøre med denne saken er at han slettet forrige kommentar fra meg til han angående tulleinnleggene...

Link to comment
Share on other sites

Det må jo være andre måter å få stoppet slik oppførsel på enn å måtte ty til en prøveinnleggsordning (noe som må være en del ekstraarbeid for mod?)

 

Artig med aktivitet på forumet, men når mesteparten av innleggene er one-linere så blir iallfall undertegnede lettere oppgitt...

 

Kanskje gamle forumbrukere burde bli flinkere å veilede nye slik at dette ikke hele tiden utarter seg? Evt at forumreglene blir mer synelig?

Link to comment
Share on other sites

Det må jo være andre måter å få stoppet slik oppførsel på enn å måtte ty til en prøveinnleggsordning (noe som må være en del ekstraarbeid for mod?)

 

Artig med aktivitet på forumet, men når mesteparten av innleggene er one-linere så blir iallfall undertegnede lettere oppgitt...

 

Kanskje gamle forumbrukere burde bli flinkere å veilede nye slik at dette ikke hele tiden utarter seg? Evt at forumreglene blir mer synelig?

 

Ja, er enig med deg også.. men da må nye medlemmer av forumet tåle kritikk og høre på dem som veileder dem også.

Link to comment
Share on other sites

Det må jo være andre måter å få stoppet slik oppførsel på enn å måtte ty til en prøveinnleggsordning (noe som må være en del ekstraarbeid for mod?)

 

Artig med aktivitet på forumet, men når mesteparten av innleggene er one-linere så blir iallfall undertegnede lettere oppgitt...

 

Kanskje gamle forumbrukere burde bli flinkere å veilede nye slik at dette ikke hele tiden utarter seg? Evt at forumreglene blir mer synelig?

 

Ja, er enig med deg også.. men da må nye medlemmer av forumet tåle kritikk og høre på dem som veileder dem også.

 

Det er klart det er mye mer interessent å lese innlegg som viser at noe har gått via hjernebarken og ikke bare gjennom ryggmargen. Men det er også bra at det er liv på forumet. Vi kan kanskje ikke forlange at alle skriver lengre og noe mer funderte innlegg. Tror heller ikke det har noe om du er ny eller gammel på forumet, men heller hvem du er som person. One-linere forsvinner etter hvert uansett. De som skriver lengre og mer reflektert, om man kan si noe sånt, har gjort det hele tiden. Uavhengig om de er nye eller gamle på forumet.

 

Syntes som et generelt råd at man skal samle noen meninger og presentere dem, blir da noe mer enn umiddelbare responser med begrenset innhold og anvendelighet.

 

Men en fordel med one-linere er i hvertfall at de går raskt å lese.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...