Jump to content

Begrenset tilgang på forumet.


Internettansvarlig

Hvilken tilgangskontroll skal vi ha på forumet?  

174 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Homoseksuelle, jøder og sigøynere bør ikke få skrive på forumet! :D :D

 

Jeg føler at hovedproblemet på forumet er for mange korte, meningsløse innlegg.. ..og for mange personangrep/krangler. Jeg leser for det meste på forumet, og når jeg først bestemmer meg for å skrive noe er det sjelden fornuftig. Blir ofte så mye rusk å lese seg igjennom for å hente ut essensen i en tråd, at skrivelysten er borte når jeg kommer til enden.

 

Kanskje man skulle innført en maksgrense på antall innlegg en bruker kan skrive per dag? Dette vil føre til at mennesker som vil skrive innlegg veier litt mere for og imot om det virkelig er helt nødvendig å skrive dette innlegget.

 

Eventuelt at "ikke-medlemmer" har en maxgrense?

 

Uansett! God dag alle.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje man skulle innført en maksgrense på antall innlegg en bruker kan skrive per dag? Dette vil føre til at mennesker som vil skrive innlegg veier litt mere for og imot om det virkelig er helt nødvendig å skrive dette innlegget.

24433[/snapback]

 

Om det er praktisk mulig å implementere en slik løsning, får nesten Internettansvarlig svare på, men tanken er god. Av og til ser vi gamle tråder bli dratt opp bare for at det legges inn en one-liner til svar på en kommentar som er to-tre måneder gammel. Det er det lite hensikt i. Det samme kan sies om korte, intetsigende svar generelt, som flere allerede har vært inne på.

 

Kvalitet foran kvantitet er stikkordene..

 

Og når det kommer til smilefjes - en liten bønn: Vær så snill å ikke spam innleggene deres med slike. Hensikten er å illustrere, ikke å "pynte" opp innleggene. Når jeg ser blunke-smilefjes, rekketunge-smilefjes, le-smilefjes, sint-smilefjes og oppgitt-smilefjes i ett og samme innlegg, da begynner jeg å lure. Dessuten er det forstyrrende med for mange slike når man leser et innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Homoseksuelle, jøder og sigøynere bør ikke få skrive på forumet! ;)  :P

 

Jeg føler at hovedproblemet på forumet er for mange korte, meningsløse innlegg.. ..og for mange personangrep/krangler. Jeg leser for det meste på forumet, og når jeg først bestemmer meg for å skrive noe er det sjelden fornuftig. Blir ofte så mye rusk å lese seg igjennom for å hente ut essensen i en tråd, at skrivelysten er borte når jeg kommer til enden.

 

Kanskje man skulle innført en maksgrense på antall innlegg en bruker kan skrive per dag? Dette vil føre til at mennesker som vil skrive innlegg veier litt mere for og imot om det virkelig er helt nødvendig å skrive dette innlegget.

 

Eventuelt at "ikke-medlemmer" har en maxgrense? 

 

Uansett! God dag alle.

24433[/snapback]

 

Først vil jeg bare si at jeg tar sterk avstand fra kommentaren din vedrørende å utestenge homoseksuelle, jøder og sigøynere. Personlig er jeg ingen av delene, men jeg ser ikke helt poenget med at du ønsker å utelukke enkelte supporterer utifra deres legning.

 

Vedrørende en maksgrense på innlegg per dag synes jeg blir for dumt, ta for eksempel kamptrådene som opprettes. Under kamper kan det fort bli en god del innlegg under kampen og ikke minst diskusjonene etter kampen. Greit nok at det fort blir en del mindre 'innholdsrike' innlegg under kamptrådene men diskusjonen flyter fritt da. Men tanken din er god.

 

Til slutt vil jeg bare si at dette ikke var et personangrep, men mine synspunkter.

Link to comment
Share on other sites

Homoseksuelle, jøder og sigøynere bør ikke få skrive på forumet! ;) :P

 

Jeg føler at hovedproblemet på forumet er for mange korte, meningsløse innlegg.. ..og for mange personangrep/krangler. Jeg leser for det meste på forumet, og når jeg først bestemmer meg for å skrive noe er det sjelden fornuftig. Blir ofte så mye rusk å lese seg igjennom for å hente ut essensen i en tråd, at skrivelysten er borte når jeg kommer til enden.

 

Kanskje man skulle innført en maksgrense på antall innlegg en bruker kan skrive per dag? Dette vil føre til at mennesker som vil skrive innlegg veier litt mere for og imot om det virkelig er helt nødvendig å skrive dette innlegget.

 

Eventuelt at "ikke-medlemmer" har en maxgrense?  

 

Uansett! God dag alle.

24433[/snapback]

 

Først vil jeg bare si at jeg tar sterk avstand fra kommentaren din vedrørende å utestenge homoseksuelle, jøder og sigøynere. Personlig er jeg ingen av delene, men jeg ser ikke helt poenget med at du ønsker å utelukke enkelte supporterer utifra deres legning.

 

Vedrørende en maksgrense på innlegg per dag synes jeg blir for dumt, ta for eksempel kamptrådene som opprettes. Under kamper kan det fort bli en god del innlegg under kampen og ikke minst diskusjonene etter kampen. Greit nok at det fort blir en del mindre 'innholdsrike' innlegg under kamptrådene men diskusjonen flyter fritt da. Men tanken din er god.

 

Til slutt vil jeg bare si at dette ikke var et personangrep, men mine synspunkter.

24585[/snapback]

 

Poenget til Runcie var vel tvertimot at utestengelse ikke er veien å gå i noen del av et moderne samfunn...?

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Poenget til Runcie var vel tvertimot at utestengelse ikke er veien å gå i noen del av et moderne samfunn...?

 

Hilsen Nilsen

24589[/snapback]

Det er mulig jeg mistolket innlegget til Runcie en smule da, isåfall beklager jeg dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil herved påpeke at starten på innlegget mitt (der jeg sverter folk av en spesiell seksuell legning og to etniske grupper) ble skrevet i sarkasmens tegn! Eller ironi? Dere norsklærere der ute vil nok kunne hente frem den rette merkelappen.

 

Uansett var poenget (som "Nielsen" helt riktig påpekte) at utestengelse på grunnlag av etnisk, seksuell eller organisasjonell tilhørighet blir litt feil!

Link to comment
Share on other sites

Stemmer for det siste forslaget: Alle kan lese og skrive, men hvert medlem må godkjennes av moderator.

 

Grunnen er at jeg ønsker at alle som vil, både Arsenal-fans og øvrige fans, skal ha muligheten til å delta på supporterklubbens forum. Har ikke sans for den ordningen som for eksempel Man U. og Liverpool praktiserer nå for tiden. En ordning som innebærer at man ikke blir innvilget en aldri så liten titt. Her snakker vi om et totalt lukket forum-samfunn. Et slikt samfunn fortjener den litt humorisktiske betegnelsen fra Chaz; et stalinistisk forum.

 

Personlig synes jeg det kan være både artig og spennende med innlegg fra konkurrerende hold, såfremt de ikke bærer preg av total mangel fornuft.

 

Ellers er Paddy, Chaz og Dr. Phil inne på noen viktig når de påpeker våre egne innlegg her på forumet. Mange av de mindre bra innleggene er tross alt signert av oss Arsenal-supportere selv. Hiver meg på kommentarene omkring smilefjes m.m.

 

Synes for øvrig at forumet til tider er bra. Trådene Arsenal, Kamper, Nostalgi og Engelsk fotball holder stort sett høyt nivå. Let's all laugh at Tottenham kan med sine korte og spisse kommentarer virkelig bli en av dagens høydepunkter. En av mine favoritter!

 

Til slutt sender jeg en takk til de som gir oss denne fantastiske supporterklubben. I denne sammenhengen blir det Internettansvarlig og moderatorene!

 

Hilsen Charlie George som straks benker seg foran radioen. Nå er det kamp mot Sunderland!

Link to comment
Share on other sites

Er enig at dette forumet kanskje inholder litt for mange unødvendige og flåsete kommentarer, men synes generelt sett at mange av debatantene holder et meget høyt nivå med gode argumenter for sine synspunkter. VI har ikke så vanvittig mye dritt som man finner på debatforumet til Tottenhams venner for eksempler som er det mest søplete forumet jeg har sett:

 

for eksempel: Petter-Frydenlund skrev:

 

Forresten, var det noen som så han arse**l klovnen som satt i canal+ studio idag?

 

Heheh hva synes du om den chaz?? måtte bare vise deg skitet

 

Dessuten er det rasistiske innslag om arsenalspillere på debatforumet deres som tydligvis ikke noen moderatorer gjør noe med.

 

så konklusjonen min er vel at vi bør fortsette med måten vi driver forumet på nå. Vi har tross alt veldige dyktige Moderatorer her.

Link to comment
Share on other sites

Er enig at dette forumet kanskje inholder litt for mange unødvendige og flåsete kommentarer, men synes generelt sett at mange av debatantene holder et meget høyt nivå med gode argumenter for sine synspunkter. VI har ikke så vanvittig mye dritt som man finner på debatforumet til Tottenhams venner for eksempler som er det mest søplete forumet jeg har sett:

 

for eksempel: Petter-Frydenlund skrev:

 

Forresten, var det noen som så han arse**l klovnen som satt i canal+ studio idag?

 

Heheh hva synes du om den chaz?? måtte bare vise deg skitet

 

Dessuten er det rasistiske innslag om arsenalspillere på debatforumet deres som tydligvis ikke noen moderatorer gjør noe med.

 

så konklusjonen min er vel at vi bør fortsette med måten vi driver forumet på nå. Vi har tross alt veldige dyktige Moderatorer her.

24740[/snapback]

 

Jeg har sett kommentaren fra Petter`n. Tror du det bryr meg? Ikke en meter. :D Petter Frydenlynd er en en wannabe av ymse karakter som ønsker så sinnsykt at han skulle fått lov til å oppleve -70 og -80 tallet. Han er rett og slett misunnelig, serru! :D

 

Rasisme på TV forumet er velkjent. Du skulle ha opplevd det forumet i sin sin storhetstid, da Sol gikk fra Spurs til oss. Da fikk begrepet rassisme en helt ny dimensjon og mening. Skremmende!

Link to comment
Share on other sites

Er enig at dette forumet kanskje inholder litt for mange unødvendige og flåsete kommentarer, men synes generelt sett at mange av debatantene holder et meget høyt nivå med gode argumenter for sine synspunkter. VI har ikke så vanvittig mye dritt som man finner på debatforumet til Tottenhams venner for eksempler som er det mest søplete forumet jeg har sett:

 

for eksempel: Petter-Frydenlund skrev:

 

Forresten, var det noen som så han arse**l klovnen som satt i canal+ studio idag?

 

Heheh hva synes du om den chaz?? måtte bare vise deg skitet

 

Dessuten er det rasistiske innslag om arsenalspillere på debatforumet deres som tydligvis ikke noen moderatorer gjør noe med.

 

så konklusjonen min er vel at vi bør fortsette med måten vi driver forumet på nå. Vi har tross alt veldige dyktige Moderatorer her.

24740[/snapback]

 

Jeg har sett kommentaren fra Petter`n. Tror du det bryr meg? Ikke en meter. :P Petter Frydenlynd er en en wannabe av ymse karakter som ønsker så sinnsykt at han skulle fått lov til å oppleve -70 og -80 tallet. Han er rett og slett misunnelig, serru! ;)

 

Rasisme på TV forumet er velkjent. Du skulle ha opplevd det forumet i sin sin storhetstid, da Sol gikk fra Spurs til oss. Da fikk begrepet rassisme en helt ny dimensjon og mening. Skremmende!

24812[/snapback]

Neida jeg tror ikke du bryr deg. Det er nok ren misunelse, ville tatt det som et stort komplement at han gjenkjente deg. Du er en A-kjendis. Arsenal kjendis. Respekt.

Link to comment
Share on other sites

Neida jeg tror ikke du bryr deg. Det er nok ren misunelse, ville tatt det som et stort komplement at han gjenkjente deg. Du er en A-kjendis. Arsenal kjendis. Respekt.

24879[/snapback]

 

Dette er vel kanskje et eksempel på unødvendig svar i forumet?

Har fint lite med tråden å gjøre og egner seg best som PM?

 

Ellers henger meg på mange sine meninger om at eksessiv bruk av smilefjes og overdreven bruk av bilder i sine innlegg bør kuttes drastisk ned.

Virker som om målet for mange er å gjøre seg størst mulig inne her med flest posts og store grafikker.

 

Unødvendig...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes forumet vårt holder et veldig høyt nivå sett i forhold til andre fora. Det er mange svært lesbare innlegg. Synes heller ikke det gjør så mye at enkelte under kampene og i skufelsens eller begeistringens navn bruker forumet til å uttrykke følelser. Spennende lesning er det sjelden, men sikkert godt for den som skrev.

 

Jeg synes det er viktig at alle vi som ønsker å ha et seriøst forum, gir melding til moderator når vi ser skrevet på trykk ting som er av fiendtlig eller ekkel art. Eller ting som hetser enkeltpersoner eller grupper av mennesker.

 

Men mitt inntrykk er at alle som skriver på forumet er glad i klubben og liker å gi sine meninger på tvers av flere temaer, men allikevel synes jeg den diskusjonen som går under denne tråden er viktig, ikke minst av preventive hensyn. Jeg tror at det er lett å luke ut det som er upassende og det som er ødeleggende.

 

At enkelte fra andre klubber kan komme inn å kritisere eller si sine meninger, er for meg også egentlig greit, men det er formen meningene uttrykkes som skal være avgjørende, og dette er det store ansvar til moderatorene.

 

Ellers oppfordrer jeg alle til å melde seg inn i supporterklubben. Det erviktig å vokse, for all vekst uansett vil være bra for vårt felles mål, som er å støtte klubben. Dessuten får man et fint blad som er verdt mer enn du betaler for medlemsskapet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes forumet vårt holder et veldig høyt nivå sett i forhold til andre fora. Det er mange svært lesbare innlegg. Synes heller ikke det gjør så mye at enkelte under kampene og i skufelsens eller begeistringens navn bruker forumet til å uttrykke følelser. Spennende lesning er det sjelden, men sikkert godt for den som skrev.

 

Jeg synes det er viktig at alle vi som ønsker å ha et seriøst forum, gir melding til moderator når vi ser skrevet på trykk ting som er av fiendtlig eller ekkel art. Eller ting som hetser enkeltpersoner eller grupper av mennesker.

 

Men mitt inntrykk er at alle som skriver på forumet er glad i klubben og liker å gi sine meninger på tvers av flere temaer, men allikevel synes jeg den diskusjonen som går under denne tråden er viktig, ikke minst av preventive hensyn. Jeg tror at det er lett å luke ut det som er upassende og det som er ødeleggende.

 

At enkelte fra andre klubber kan komme inn å kritisere eller si sine meninger, er for meg også egentlig greit, men det er formen meningene uttrykkes som skal være avgjørende, og dette er det store ansvar til moderatorene.

 

Ellers oppfordrer jeg alle til å melde seg inn i supporterklubben. Det erviktig å vokse, for all vekst uansett vil være bra for vårt felles mål, som er å støtte klubben. Dessuten får man et fint blad som er verdt mer enn du betaler for medlemsskapet.

25712[/snapback]

 

Meget bra. Noe av det bedre og mer konstruktive jeg har lest på lenge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hva med å operere med to fora hvorav det ene er lukket, mens det andre er åpent. Prinsippet er som følger: Alle kan skrive i det åpne forumet, men bare de mer rutinerte medlemmene rykker opp til det stengte. Opprykk skjer ved at debattantene viser god forumskikk over en periode. På denne måten vil vi få slutt på tulleinnlegg, feilplasserte tråder og bli kvitt noen troll.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å operere med to fora hvorav det ene er lukket, mens det andre er åpent. Prinsippet er som følger: Alle kan skrive i det åpne forumet, men bare de mer rutinerte medlemmene rykker opp til det stengte. Opprykk skjer ved at debattantene viser god forumskikk over en periode. På denne måten vil vi få slutt på tulleinnlegg, feilplasserte tråder og bli kvitt noen troll.

26922[/snapback]

Synes du er inne på noe, men synes egentlig om at medlemmene skal inndeles i en a og b gjeng. Det er mange unge her og alle er ikke like glad i å skrive lange innlegg. Jeg, og mange meg, synes at følelsesutbrudd på forumet er kjedelig å lese, men det må vi tåle. Mitt forslag er at mod lager en ny hovedoverskrift under arsenalfc. Denne kan hete DISKUSJONER, for eksempel, og kan være et område hvor forskjellige temaer diskuteres, og hvor de mer følelsesladde uttrykksformer ikke trenger å være. Og hvor det ligger en forventning om at man presenterer et par argumenter.

 

Jeg synes det er for mange gode og utfordrende innlegg som blir borte, fordi det i mellomtiden har kommet femten enlinjers bastante meninger, om at nå må vi kjøpe eller han må vi selge.

 

Konklusjonen min er vel at vi må tåle mye, men det er moro også å kunne holde en og samme tråd med saklighet over lengre tid.

Link to comment
Share on other sites

Noe bør iallefall gjøres. Godt over halvparten av innleggene som kommer nå om dagen er korte enlinjere som sier absolutt ingenting og ikke bidrar med noe konstruktivt. Greit nok, alle poster tulleinnlegg fra tid til annen, men nå har det gått helt bananas. Chatting på forumet har det også blitt mere av i den senere tid.

 

Dessuten vil man nok ved å dele opp forumet få holde bedre på den eldre garde som fort går lei av innlegg som:

 

"Enig!"

 

"Jeg har 2 stk drakter :) "

 

"Jeg liker og spille data"

 

En annen effekt med å splite forumet vil da bli at nykommere må strekke seg litt og ta seg i nakken for å få innpass i a-gruppa, som du så fint kalte det. På denne måten tror jeg at vi kan ta tilbake tittelen som Norges beste fotballforum.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg mener at alle kan lese, men bare medlemmer i Arsenal Norway kan skrive! Syns dette alternativet høres bra ut, for hvis man lar Gud og Hvermann fra Danebu og Hutti Heita eller hvor dem enn bor skrive, så kommer det vel faktisk talt til å bli mange nye tråder som eksisterer fra før av.

 

Egenlig veldig enig. For da kan det bli en greie der du kan få en bruker acount når du registrer deg i Supporterklubben!!

Link to comment
Share on other sites

Ingen restriksjon frå ein sunnmøring i siddisland! Fri flyt!

Problema er ikkje roman-whatshisname, pettertheyid eller nokon andre som ikkje er gooners; desse skal vi alltids takle! Som Paddy heilt korrekt skriv; det er hovudsakleg våre eigne innlegg og mangelen på kvalitet som er problemet! Slik eg ser det, så trur eg fjerning av antal innlegg og "forumtittel" hadde vore ein grei start. Eller er dette ein viktig del av forumet?

Er helt enig i at det kunne vært morsomt å forsøke å ta vekk 'antall innlegg' og 'forumtittel' på alle brukerene for å se om dette er med på å heve kvaliteten på forumet. Men om dette er teknisk mulig på dette forumet overlater jeg til moderatorene å svare på.

Link to comment
Share on other sites

Ja mener du da at man skal gjøre det for å forhindre at folk ser ned på verandre??

 

Han tenker nok på at noen synes at de er bedre enn andre bare fordi de har mer antall innlegg enn andre.

 

God idè Andain..synes vi burde prøve dette!

Link to comment
Share on other sites

"Alle kan lese men bare medlemmer av Arsenal Norway kan skrive" leder avstemningen. Virker som et fornuftig råd sett i lys av gårsdagens/dagens eskapader på dette forum. Kanskje vi da kan få tilbake noe av miljøet vi hadde på "det gamle forumet" (som holdt et nivå hinsides det det har vært her det siste året). Dagens krangel gidder jeg ikke å kommentere med annet enn at jeg har sittet i sofaen hjemme hos den ene av de påståtte psykopatene, og der var det da vitterlig svært så harmonisk i heimen.

 

Nå får moderatorer/ansvarlige rydde opp i galskapen og seriøst vurdere hvordan dette forumet skal fungere. Det får være hvor stalinistisk det vil .........!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...