Jump to content

Begrenset tilgang på forumet.


Internettansvarlig

Hvilken tilgangskontroll skal vi ha på forumet?  

174 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er litt uenig med deg der, ben lakris.

 

One-linere er sånne som gjør det når de er nye på forumet. Sjekk f.eks mine første poster.. de er ikke innholdsrike i det hele tatt.. det som er i de postene er stort sett smileys og en-linjers poster. Men nå etter jeg har fått litt kritikk, spesiellt med bruk av smileys, og slikt så skriver jeg [nesten] bare når det er nødvendig, og prøver å få med mest mulig innhold om gangen.

One-linere skal forbedre seg etter hvert, men da må de høre på hva folk sier til dem også..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Er litt uenig med deg der, ben lakris.

 

One-linere er sånne som gjør det når de er nye på forumet. Sjekk f.eks mine første poster.. de er ikke innholdsrike i det hele tatt.. det som er i de postene er stort sett smileys og en-linjers poster. Men nå etter jeg har fått litt kritikk, spesiellt med bruk av smileys, og slikt så skriver jeg [nesten] bare når det er nødvendig, og prøver å få med mest mulig innhold om gangen.

One-linere skal forbedre seg etter hvert, men da må de høre på hva folk sier til dem også..

Har ikke lest dine første innlegg.

Men syntes de er både reflekterte og spennende i dag. Det skal du ha.

Vi er enige om at det er kjedelig å lese en linje. Det er bare en mening og null refleksjon. Det vil si lite givende. Men skjer det samme dagens enlinjere som skjedde deg, vil de bli gode tilvekster til vårt flotte forum.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Syntes det blir slått altfor hardt ned på de som skriver bare one-liners her inne. Greit at mange her vil ha ett bedre og mer strukturert forum her inne i forhold til det vi har her inne. Men gjør det egentlig noe, jeg mener vi er da goonere her alle sammen og hver egen person har da sin egen mening over ting som skjer angående klubben.

 

Altså en gutt på 7-8 år synes nok sikkert det er skikkelig stas å diskutere fotball med de "store" gutta her inne, og den gutten eller kanskje jenta i noen tilfeller synes nok sikkert at de er med å bidra stort på dette forumet bare ved å poste en enkelt setning. Kanskje betyr den ikke så mye for andre her, men det er sånn alle begynner. Man må da tenke på at de kanskje ikke er så utviklet og at de ikke har noe særlig ordforåd.

 

Over til nybegynnere...

Nybegynere starter kanskje "karrieren" deres her inne med noen enkelte, men forståelig enkelt-setninger samtidig som de vokser innen "forum-skriving" ettersom de poster flere og flere innlegg.

 

Så har vi de som bare er nødt til å legge inn ett innlegg sånn bare for å ha gjort det. Disse er vel heller de som kan virke litt innpåslitne med sine dumme og samsvarende innlegg uten noe verdifullt innhold i bagasjen.

 

 

Ser at Helmik'n her snakker om hardere displin og banning. For det første tror jeg bare mer displin vil ødelegge folks lyst til å skrive innlegg fordi de bare må tenke på masse rettningslinjer hver gang de skal poste ett innlegg. Og for det andre så er dette et forum som ikke diskuterer politikk og religion, så hvorfor ta vekk noe av banningen?

Banning kan er etter det jeg ser noe som religioner har funnet på bare for å gi folk noen retningslinjer over hva de ikke skal si. Derimot er banning noe som kan fortelle noe om følelse, altså hvis jeg sier veldig eller jævli i en setning, hva vil være det mest ekstreme? Jeg vil personlig tippe jævli ettersom det vekker mer oppsikt blandt leserne.

Noen grenser finnes det jo også da. For eksempel hvis det står en hel setning med banning fordi vi tapte CL-finalen til hottentottene i nord i siste spilleminutt så er jo det forstålig, men hvis det står det samme i en diskusjon om hvorfor Tine Meierier har øket laktoseredusering i en lettmelk, hva nå enn det er, men det passer seg da meget dårlig inn i en sånn diskusjon på "Off-Topic".

 

 

Er såpass mann at jeg skal ta selvkritikk å si at jeg sikkert har gått i de fellene mange ganger selv, men til nye postere vil jeg si at man burde ta selvkritikk og prøve så godt man kan hver gang man prøver å poste noe som skal virke seriøst og bli tatt seriøst av andre postere som trenger seriøse innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Helmik'n her snakker om hardere displin og banning.

 

Uten at jeg vet dette for sikkert, så tror jeg ikke Helmik snakket om banning på den måten du tenker. Slik jeg oppfatter det, så er det snakk om utestengelser av forumister som ikke følger retningslinjene. Men det kan som sagt være jeg tar feil

Link to comment
Share on other sites

Ser at Helmik'n her snakker om hardere displin og banning.

 

Uten at jeg vet dette for sikkert, så tror jeg ikke Helmik snakket om banning på den måten du tenker. Slik jeg oppfatter det, så er det snakk om utestengelser av forumister som ikke følger retningslinjene. Men det kan som sagt være jeg tar feil

 

Korrekt Kim..

 

Banning står som en av punktene i reglene, og da skal det følges.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det blir slått altfor hardt ned på de som skriver bare one-liners her inne. Greit at mange her vil ha ett bedre og mer strukturert forum her inne i forhold til det vi har her inne. Men gjør det egentlig noe, jeg mener vi er da goonere her alle sammen og hver egen person har da sin egen mening over ting som skjer angående klubben.

 

Helt uenig! Slik jeg ser det blir det ikke slått hardt nok ned på de som kun skriver one-liners her inne. I mine øyne så senker one-liners kvaliteten på forumet betraktelig. Det typiske eksempelet her er at en eller annen raser løs og skriver kun tull på mange tråder. Når man ser at denne brukeren har siste innlegget i en tråd så gidder man ikke sjekke denne, da man av erfaring vet at det kun står meningsløst tull der. På denne måten risikerer man å gå glipp av gode debatter som kan befinne seg lengre oppe i tråden, bare fordi man ignorerer one-liner posterne slik man til stadighet blir oppfordret om.

 

Altså en gutt på 7-8 år synes nok sikkert det er skikkelig stas å diskutere fotball med de "store" gutta her inne, og den gutten eller kanskje jenta i noen tilfeller synes nok sikkert at de er med å bidra stort på dette forumet bare ved å poste en enkelt setning. Kanskje betyr den ikke så mye for andre her, men det er sånn alle begynner. Man må da tenke på at de kanskje ikke er så utviklet og at de ikke har noe særlig ordforåd.

 

Et barn på 7-8 år synes sikkert at mye er stas, inkludert å bruke internett til å diskutere med "de store gutta", som du så fint kalte det. Det synes sikkert et barn på tre-fire-fem år også, skal vi bare la disse slippe til også? Slik trenden har vært de siste årene så har de fleste av "de store gutta" gått lei av tulleinnleggene fra alle de som synes at det er skikkelig stas å bidra med en haug one-liners hver om dagen.

 

Over til nybegynnere...

Nybegynere starter kanskje "karrieren" deres her inne med noen enkelte, men forståelig enkelt-setninger samtidig som de vokser innen "forum-skriving" ettersom de poster flere og flere innlegg.

 

Selvfølgelig. Ikke alle er profesjonelle skribenter når de gjør sin entrê her, men når man ikke er interessert i å utvikle seg til å skrive annet enn tulleinnlegg så mener jeg at vedkommende kan finne seg et annet medium til det formålet, fremfor å sarve ned et forum som strengt tatt er til et annet formål enn meningsløs chatting.

 

Ser at Helmik'n her snakker om hardere displin og banning. For det første tror jeg bare mer displin vil ødelegge folks lyst til å skrive innlegg fordi de bare må tenke på masse rettningslinjer hver gang de skal poste ett innlegg.Og for det andre så er dette et forum som ikke diskuterer politikk og religion, så hvorfor ta vekk noe av banningen?

 

1: Jeg er helt enig i Helmik'en sine synspunkter om strengere disiplin på forumet her. Det vil nok ganske sikkert ødelegge enkeltes lyst til å poste innlegg, slik som du påpeker, men dersom disse reglene virker forebyggende mot masseposting av one-liner innlegg, så bevarer disse reglene lysten til å skrive for de som er ute etter den gode diskusjonen.

 

2: Selv om politikk og religion ikke diskuteres på forumet her, så betyr ikke det at man kan banne i øst og vest. Dette har med folkeskikk og opdragelse å gjøre.

 

Banning kan er etter det jeg ser noe som religioner har funnet på bare for å gi folk noen retningslinjer over hva de ikke skal si. Derimot er banning noe som kan fortelle noe om følelse, altså hvis jeg sier veldig eller jævli i en setning, hva vil være det mest ekstreme? Jeg vil personlig tippe jævli ettersom det vekker mer oppsikt blandt leserne.

 

1 Banning er for det første simpel og unødvendig forsøpling av språket, og bærer preg av dårlig opdragelse og/eller mangel på folkeskikk. Banner du unødvendig mye så vil du enkelt og greit ikke bli tatt seriøst. Banning kan unntaksvis bli godtatt, for eksempel slik som når Mike RotteRiley fikset seier til Manure mot oss da vi kunne fått den 50. kampen på rad uten tap, eller slik som når Scum jukser seg til mål mot oss. Det tar seg for eksempel dårlig ut å banne i diskusjoner som omhandler musikk, eller den kommende kampen.

 

2 Banning og religioner: Nå er del vel ikke slik at religionene har diktet opp regler for å forbedre munnbruken til folk flest. Mange ser på utropet: "Faen!" og uttrykk som "Jævlig" som en påkallelse av djevelen. I bibelen står det:

Du skal ikkje ha andre gudar attåt meg. (2. Mosebok kapittel 20 vers 3)

Altså er banning ansett som synd, da det er brudd på det første av Guds bud.

Link to comment
Share on other sites

Ser at vi har litt annerledes syn på ting her Tusmo, men må si at du kom med masse bra tilbakemelding der og at du har tatt deg god tid til å lese.

Men hvis du selv skulle hatt et barn eller har barn så vil man vel se til at barnet sitt blir en vaskeekte Arsenal-supporter, og det barnet vil vel en eller annen gang finne seg fram her inne, og man kan da vel ikke lage noen aldersgrense mot en annen Arsenal-supporter bare fordi man vil komme med en one-liners.

 

Begynner å bli veldig lei av one-liners selv, var selv en one-liners litt sånn tilbake i tiden, men kan man heller ikke bare ignorere slike one-liners hvis de er uten mening.

 

Ser ut til at det er ganske lite å diskutere her inne for tiden siden one-linere får så kraftig kritikk her nå. Men one-linere er vel noe man bare ikke klarer å bli kvitt. Hva hadde ikke et forum vært uten en one-liner å bli sur på, hva hadde ikke et forum vært uten en meget god debattant som forteller deg alt du trenger å vite om Arsenal. Det jeg prøver å si er at vi er alle med på å skape ett forum.

Link to comment
Share on other sites

Men hvis du selv skulle hatt et barn eller har barn så vil man vel se til at barnet sitt blir en vaskeekte Arsenal-supporter, og det barnet vil vel en eller annen gang finne seg fram her inne, og man kan da vel ikke lage noen aldersgrense mot en annen Arsenal-supporter bare fordi man vil komme med en one-liners.

 

Dette er nok et veldig hypotetisk spørsmål for meg siden jeg ikke har noen etterkommere for øyeblikket, eller har noen kommende for øyeblikket. Uansett så hadde jeg ikke latt han(eller ho for den saks skyld) gå bananas med one-liners på forumet. Det spørs om jeg hadde satt foten ned og begrenset internett-bruken dersom dette skulle blitt tilfelle. Å innføre aldersgrenser kan muligens være tingen, men dette får bli en annen diskusjon.

 

Ser ut til at det er ganske lite å diskutere her inne for tiden siden one-linere får så kraftig kritikk her nå. Men one-linere er vel noe man bare ikke klarer å bli kvitt. Hva hadde ikke et forum vært uten en one-liner å bli sur på, hva hadde ikke et forum vært uten en meget god debattant som forteller deg alt du trenger å vite om Arsenal. Det jeg prøver å si er at vi er alle med på å skape ett forum.

 

Slike issues får selvsagt mer fokus i "agurktiden", men det er likefullt et vedvarende problem hele sesongen. Alle poster en one-liner fra tid til annen, det er strengt tatt ikke noe problem, men enkelte skriver nesten bare one-linere og det er noe helt annet. Et forum uten slike er nok en utopi, men slik jeg ser det så hadde det vært optimalt. Det hadde kanskje kunnet reversere trenden med at de gode debattantene med kunnskaper ikke gidder å diskutere mer...

Link to comment
Share on other sites

Følgende retningslinjer gjelder for nettforumet til Arsenal Norway:

 

1.Registrering

Alle som registrerer seg må være fylle ut fornavn og etternavn. Medlemmer av supporterklubben må fylle ut medlemsnummer.

 

Alle medlemmer som registrerer seg med korrekt fornavn,etternavn og medlemsnummer vil bli gitt tilgang.

 

Ikke medlemmer av supporterklubben kan anbefales av medlemmer og få skrivetilgang. Det skal da sendes en mail til forum@gunners.no vedrørende dette.

 

2.Lese og skrive.

Alle har tilgang til å lese på forumet. Medlemmer av Arsenal Norway, og spesielt anbefalte personer kan skrive.

 

3.Språk

Foruten den engelske delen, skal det skrives på norsk, henholdvis bynorsk eller bokmål. Overdreven dialekt eller sms-språk vil bli slått ned på. Forsøk å holde banning på et minimum.

 

4.Tråder

Tråder som opprettes bør være temabaserte. Vi ønsker at feks "Henry med ny kontrakt" kan være en tråd, i steden for at alt om Henry skal samles i en "Henry"-tråd med 40 sider. Bruk likevel søkefunksjonen for å finne svar på ting du lurer på. Dette er en endring på hvordan det har vært til nå. Moderatorer vil være ansvarlige for å flytte tråder under eksisterende dersom det oppstår dobbelttråder om samme tema. En skal slippe å være redd for å opprette en ny tråd!

 

Unntaket for overnevnte er kampforumet. Der ønsker vi å holde diskusjonen rundt hver kamp under den aktuelle kamptråden.

 

5.Poster

Tilstreb å gi informasjon i posten du legger til. Med dette menes at vi ønsker å unngå poster som "hehe", "nice" og enkeltord som gir lite mening. Gjentatt overtredelse av dette kan føre til utestengelse fra forumet.*

 

6.Persondiskusjoner

Det skal diskuteres sak og ikke person. Dersom en bryter denne regelen, kan det føre til utestengelse.

 

7.Off topic

Politikk og religion skal ikke diskuteres noen steder på dette forumet.

 

7.Gjesteskribenter

Personer som er anbefaler en gjesteskribent vil stå ansvarlig for denne personen vedrørende retningslinjene. Dersom en gjesteskribent bryter dette, kan det føre til utestengelse av både gjesteskribenten og medlemmen som gjorde anbefalingen.

 

8.Klager

Dersom du har problemer med noe vedrørende personer på forumet, skal dette gå via moderatorene på forumet og ikke vi tråder på selve forumet. Overtredelse av dette kan føre til utestengelse.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

* = Jeg mener at der skal det også stå, "Man bør lese før man poster, og se om andre har skrevet rundt det samme som du har tenkt å skrive, og heller si seg enig, og basere posten sin på den som han som du er enig med. Meningsløse en-linje-poster er heller ikke ønsket."

 

btw:

Ser at jeg har brutt nr. 8 og beklager dette. Skal tenke mer på dette videre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Følgende retningslinjer gjelder for nettforumet til Arsenal Norway:

 

 

4.Tråder

Tråder som opprettes bør være temabaserte. Vi ønsker at feks "Henry med ny kontrakt" kan være en tråd, i steden for at alt om Henry skal samles i en "Henry"-tråd med 40 sider. Bruk likevel søkefunksjonen for å finne svar på ting du lurer på. Dette er en endring på hvordan det har vært til nå. Moderatorer vil være ansvarlige for å flytte tråder under eksisterende dersom det oppstår dobbelttråder om samme tema. En skal slippe å være redd for å opprette en ny tråd!

 

I den senere tid har jeg som alltid vært inne på forumet. Har lyst til å skrive, men hvor? Av en eller annen grunn gidder jeg ikke og jeg slutter lese tidligere enn før. Syntes det er vanskelig å skulle skrive noe om et tema som har gått i flere hundre replikker. Vi har tidligere hatt en enighet om enlinjere Helmik'n og jeg syntes det hadde vært svært gunstig om vi kunne få til noe lengre meningsutvekslinger. Det er tross alt bedre med ti lengre innlegg hvor det er gjort noen overveielser, enn hundre meninger fra mageområdet.

Syntes også det hadde vært meget fint om punkte nr 4 om tråder hadde blitt gjennomført.

 

Mitt forslag er at man nullstiller eller eller legger de lengste meningsutvekslingene i en logg eller liknende. Alt skal vel taes vare på, men når samme tema bare går og går blir det fort til at vi har gått i en sirkel.

 

Mitt forslag ut i fra der jeg er er følgende.

Gjør som Helmik'n skriver i punkt 4 over. Spesifiser trådene.

Ta bort eller lagre i en historiemappe det som er over en viss alder.

Og så hadde det vært spennende med en mappe som hadde temaer hvor det var krav til mer enn refleksive ureflekterte impulsstyrte mageoppgulp (disse egner seg etter min mening best i hete kampsituasjoner, som i dag mot Boro). La oss si 100 ord kunne være et et minimumskrav i temaer under denne mappe, for å foreslå noe spesifikt.

 

Hadde vært ok med noen tilbakemeldinger, kanskje er det bare jeg som syntes forumet har blitt litt uoversiktlig, uinteressent og maste.

Link to comment
Share on other sites

Følgende retningslinjer gjelder for nettforumet til Arsenal Norway:

 

 

4.Tråder

Tråder som opprettes bør være temabaserte. Vi ønsker at feks "Henry med ny kontrakt" kan være en tråd, i steden for at alt om Henry skal samles i en "Henry"-tråd med 40 sider. Bruk likevel søkefunksjonen for å finne svar på ting du lurer på. Dette er en endring på hvordan det har vært til nå. Moderatorer vil være ansvarlige for å flytte tråder under eksisterende dersom det oppstår dobbelttråder om samme tema. En skal slippe å være redd for å opprette en ny tråd!

 

I den senere tid har jeg som alltid vært inne på forumet. Har lyst til å skrive, men hvor? Av en eller annen grunn gidder jeg ikke og jeg slutter lese tidligere enn før. Syntes det er vanskelig å skulle skrive noe om et tema som har gått i flere hundre replikker. Vi har tidligere hatt en enighet om enlinjere Helmik'n og jeg syntes det hadde vært svært gunstig om vi kunne få til noe lengre meningsutvekslinger. Det er tross alt bedre med ti lengre innlegg hvor det er gjort noen overveielser, enn hundre meninger fra mageområdet.

Syntes også det hadde vært meget fint om punkte nr 4 om tråder hadde blitt gjennomført.

 

Mitt forslag er at man nullstiller eller eller legger de lengste meningsutvekslingene i en logg eller liknende. Alt skal vel taes vare på, men når samme tema bare går og går blir det fort til at vi har gått i en sirkel.

 

Mitt forslag ut i fra der jeg er er følgende.

Gjør som Helmik'n skriver i punkt 4 over. Spesifiser trådene.

Ta bort eller lagre i en historiemappe det som er over en viss alder.

Og så hadde det vært spennende med en mappe som hadde temaer hvor det var krav til mer enn refleksive ureflekterte impulsstyrte mageoppgulp (disse egner seg etter min mening best i hete kampsituasjoner, som i dag mot Boro). La oss si 100 ord kunne være et et minimumskrav i temaer under denne mappe, for å foreslå noe spesifikt.

 

Hadde vært ok med noen tilbakemeldinger, kanskje er det bare jeg som syntes forumet har blitt litt uoversiktlig, uinteressent og maste.

 

Er forsåvitt enig i det meste du skriver. Det å begrense tilgangen til forumet var vel ment for å bedre kvaliteten på forumet, men personlig synes jeg det har blitt dårligere. Mange av de heftigste diskusjonene er borte, men nå er det flest innlegg av kvalitet som er umulig og kommentere. Det kommer ofte korte innlegg med usaklig innhold eller meninger som ikke oppfordrer til en seriøs diskusjon. Det er som oftes bare personangrep på enkelt spillere og en evig jakt etter syndebukker i kamper som vi ikke henter hjem tre poeng.

Virker som mange av de erfarene forumsdeltakerene heller ikke er like aktive som tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Følgende retningslinjer gjelder for nettforumet til Arsenal Norway:

 

 

4.Tråder

Tråder som opprettes bør være temabaserte. Vi ønsker at feks "Henry med ny kontrakt" kan være en tråd, i steden for at alt om Henry skal samles i en "Henry"-tråd med 40 sider. Bruk likevel søkefunksjonen for å finne svar på ting du lurer på. Dette er en endring på hvordan det har vært til nå. Moderatorer vil være ansvarlige for å flytte tråder under eksisterende dersom det oppstår dobbelttråder om samme tema. En skal slippe å være redd for å opprette en ny tråd!

 

I den senere tid har jeg som alltid vært inne på forumet. Har lyst til å skrive, men hvor? Av en eller annen grunn gidder jeg ikke og jeg slutter lese tidligere enn før. Syntes det er vanskelig å skulle skrive noe om et tema som har gått i flere hundre replikker. Vi har tidligere hatt en enighet om enlinjere Helmik'n og jeg syntes det hadde vært svært gunstig om vi kunne få til noe lengre meningsutvekslinger. Det er tross alt bedre med ti lengre innlegg hvor det er gjort noen overveielser, enn hundre meninger fra mageområdet.

Syntes også det hadde vært meget fint om punkte nr 4 om tråder hadde blitt gjennomført.

 

Mitt forslag er at man nullstiller eller eller legger de lengste meningsutvekslingene i en logg eller liknende. Alt skal vel taes vare på, men når samme tema bare går og går blir det fort til at vi har gått i en sirkel.

 

Mitt forslag ut i fra der jeg er er følgende.

Gjør som Helmik'n skriver i punkt 4 over. Spesifiser trådene.

Ta bort eller lagre i en historiemappe det som er over en viss alder.

Og så hadde det vært spennende med en mappe som hadde temaer hvor det var krav til mer enn refleksive ureflekterte impulsstyrte mageoppgulp (disse egner seg etter min mening best i hete kampsituasjoner, som i dag mot Boro). La oss si 100 ord kunne være et et minimumskrav i temaer under denne mappe, for å foreslå noe spesifikt.

 

Hadde vært ok med noen tilbakemeldinger, kanskje er det bare jeg som syntes forumet har blitt litt uoversiktlig, uinteressent og maste.

 

Er forsåvitt enig i det meste du skriver. Det å begrense tilgangen til forumet var vel ment for å bedre kvaliteten på forumet, men personlig synes jeg det har blitt dårligere. Mange av de heftigste diskusjonene er borte, men nå er det flest innlegg av kvalitet som er umulig og kommentere. Det kommer ofte korte innlegg med usaklig innhold eller meninger som ikke oppfordrer til en seriøs diskusjon. Det er som oftes bare personangrep på enkelt spillere og en evig jakt etter syndebukker i kamper som vi ikke henter hjem tre poeng.

Virker som mange av de erfarene forumsdeltakerene heller ikke er like aktive som tidligere.

 

Det du skriver er mitt inntrykk også. Syntes det er trist om de erfarne forumistene falmer bort. I så fall blir det vanskelig å holde et nivå på forumet.

Det å henge ut enkeltpersoner som du hevder Jens, er bare for dumt og i lengden blir det ødeleggende for forumet. Vi har verdens beste klubb, norges beste supportere, norges beste medlemsblad. Så får vi også håpe at vi klarer å fortsette å være det beste forum.

Forutsetning for dette er etter min mening en stor mengde med refleksjon, en passe mengde ydmykhet og forsiktighet og en mindre bit aggressivitet.

Slik jeg ser det hadde det vært en fordel om de ansvarlige hadde gjort noen grep. Det har allerede vært gjort et formidabelt arbeid med forumet, så det ville være synd om det skulle visne bort i enlinjere og meningsløsheter. Vi skal selvsagt ha plass til det også, men det må nok være en grense.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg må få lov til å si at dette forumet har tapt seg veldig . Jeg var medlem tidligere under et annet nick, før begrenset tilgang. Kanskje begrenset tilgang bør revurderes? Selv om man er medlem i ASCN, betyr ikke det at man ikke er useriøs. Veldig mange her inne er ALT for opptatt av hvor mange "posts" man har. Folk skriver "oneliners" bare for å få opp postantallet. Så det burde bli gjort en endring på det. Kutt statsen på posts! Jeg leser veldig mange innlegg her, og det er tydelig at mange "posts" gjør deg ikke automatisk til en god debattant.

 

For et år tilbake syns jeg det var artigere å lese på dette forumet. Det er jo litt moro at folk som heier på andre lag en arsenal skal ha muligheten til å kunne si sine meninger. Moderator kunne jo lett sperre de personene som bare ville lage kvalme. Men i dag er kanskje den største grunn til den lave kvaliteten folk med medlemskap i ASCN som ikke gidder å tenke seg om før de skriver et innlegg. De slenger inn noe bare for å svare med en linje..

 

Så min oppfordring er, kutt den begrensede tilgangen, og fjern "poststats".

Link to comment
Share on other sites

Jeg må få lov til å si at dette forumet har tapt seg veldig . Jeg var medlem tidligere under et annet nick, før begrenset tilgang. Kanskje begrenset tilgang bør revurderes? Selv om man er medlem i ASCN, betyr ikke det at man ikke er useriøs. Veldig mange her inne er ALT for opptatt av hvor mange "posts" man har. Folk skriver "oneliners" bare for å få opp postantallet. Så det burde bli gjort en endring på det. Kutt statsen på posts! Jeg leser veldig mange innlegg her, og det er tydelig at mange "posts" gjør deg ikke automatisk til en god debattant.

 

For et år tilbake syns jeg det var artigere å lese på dette forumet. Det er jo litt moro at folk som heier på andre lag en arsenal skal ha muligheten til å kunne si sine meninger. Moderator kunne jo lett sperre de personene som bare ville lage kvalme. Men i dag er kanskje den største grunn til den lave kvaliteten folk med medlemskap i ASCN som ikke gidder å tenke seg om før de skriver et innlegg. De slenger inn noe bare for å svare med en linje..

 

Så min oppfordring er, kutt den begrensede tilgangen, og fjern "poststats".

 

Eg sei meg heilt einig i det du skriv. fjortissfaktoren har blitt altfor høg og det har blitt lenger mellom dei gode, gjennomtenkte innlegga.

Uhemma posting er ein uting, veit at på andre forum er postcounten utelatt på off-topicendelen, kanskje det hadde vore ei av fleire muligheiter.

 

i militæret lærte vi betydninger av TTT, den første vi fekk oppleve og lære var Ting, Tar, Tid, litt seinare når vi tok i bruk samband, lærte vi Tenk, Trykk, Tal.

Kanskje dei som er veldig triggerhappy på posteknappen, men også andre, burde vurdere å tenke over ein gong til om posten dei posta faktisk er så nyttig og relevant.

Link to comment
Share on other sites

Strengere og flere moderatorer som kan slå ned på "skittent" språk og unødvendig posting i form av advarsler i første omgang. Tror det vil luke bort det meste.

 

En annen ting som ergrer meg er at altfor mange velger standard kallenavn som "henry14", "cesc", "rosicky7" etc. Det gjør det veldig vanskelig å holde styr på de forskjellige debattantene. Kan være en idè å anbefale litt spesielle kallenavn ved registrering kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Skrev nettopp en lang post her i denne tråden, men noe gikk galt, så når jeg skulle poste så ble den slettet.. men uansett.. jeg prøver igjen, men gidder ikke å skrive så langt som sist denne gangen.

 

Synes moderatorer er alt for snille.. det slås ikke ned på reglene som det ble lovet, og onelinere virker som om er lov, og den unødvendige banningen er det vel nok av ja..

Hva med noen dagers, eller mer, utestengning fra forumet ved regelbrudd? Enkelt og greit.. ingen nåde. Send oss bort hvis vi gjør noe galt! Får ikke to sjanser.. rett ut.

Reglene burde også vært mer synlige, og burde nesten blir trykket opp i trynene vår hver eneste gang vi går inn på forumet.

 

Jeg har begynt å besøke, og spesiellt skrive poster, på forumet mindre og mindre.. rett og slett på den lave kvaliteten på postingen her inne. Jeg sier ikke at jeg selv er bedre, men jeg synes det som skrives her inne ikke er verdt å bruke tid på.

 

Er enig med northbank også her jeg.. synes vi burde tatt vekk alt som heter post-tall på forumet, og dermed kanskje blitt kvitt onelinerne.

Link to comment
Share on other sites

Skrev nettopp en lang post her i denne tråden, men noe gikk galt, så når jeg skulle poste så ble den slettet.. men uansett.. jeg prøver igjen, men gidder ikke å skrive så langt som sist denne gangen.

 

Synes moderatorer er alt for snille.. det slås ikke ned på reglene som det ble lovet, og onelinere virker som om er lov, og den unødvendige banningen er det vel nok av ja..

Hva med noen dagers, eller mer, utestengning fra forumet ved regelbrudd? Enkelt og greit.. ingen nåde. Send oss bort hvis vi gjør noe galt! Får ikke to sjanser.. rett ut.

Reglene burde også vært mer synlige, og burde nesten blir trykket opp i trynene vår hver eneste gang vi går inn på forumet.

 

Jeg har begynt å besøke, og spesiellt skrive poster, på forumet mindre og mindre.. rett og slett på den lave kvaliteten på postingen her inne. Jeg sier ikke at jeg selv er bedre, men jeg synes det som skrives her inne ikke er verdt å bruke tid på.

 

Er enig med northbank også her jeg.. synes vi burde tatt vekk alt som heter post-tall på forumet, og dermed kanskje blitt kvitt onelinerne.

 

 

Er ikke tvil om at posttall er med på å dra forumet ned i kvalitet. Man kunne bytte ut posttall med hvor lenge man hadde vært medlem i ascn eller hvor reglemessig man er inne på forumet.. Hvis det i det hele tatt hadde vært nødvendig med noen annen "rangering"?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at reglene på forumet er mer enn strenge nok. Og jeg mener vi må passe oss, så vi ikke lager så høye terskler at ingen gidder å frekventere forumet. Jeg synes allerede å registrere en synkende aktivitet her inne - og det gjelder også meg selv... Det er greit å begrense banning og antall one-linere, men hvis man skal praktisere dette konsekvent og beinhardt, så kommer forumet til å miste mye av sin sjarm også. Det er noen poster der det faktisk passer best med en one-liner til svar! Det vi må forsøke å redusere er OVERDREVEN og UNØDVENDIG banning og bruk av one-liners. Og her bør moderatorene vise skjønn snarere enn å praktisere et regelverk firkantet og brutalt. Når det gjelder antall poster så klarer ikke jeg å se hvilken skade dette gjør. Det er jo litt morsomt å se hvor mye man har vært inne, selv om jeg aldri gidder å "konkurrere" med andre. Det er vel fortsatt innholdet som teller mest? Så hvis mange mener at kvaliteten blir bedre ved å fjerne antall poster, så gjerne for meg, selv om jeg ikke helt klarer å se poenget.

Link to comment
Share on other sites

Reglene her inne er mer enn strenge nok ja.

Savner litt av og til de 'utelatte' som mange hadde gode innspill som ble

en interessant diskusjon.

Det er lenge siden det har vært noe 'temperatur' her nå og det tror jeg er de strenge reglene sine årsak.

Et forum bør ha takhøyde ellers vil det være en haug med floskler som blir gjentatt til det kjedsommelige.

Men igjen det er vi som er forumet så skylden for forumets kvalitet kan ikke lastes andre enn oss sjøl.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...