Jump to content

2018.09.02 Cardiff City (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply
9 minutes ago, Verminator5 said:

Det skal være høy terskel i kampens hete, det er jeg helt for. Men alle meningsytringer må kunne diskuteres.

Selvsagt, svarte jeg, men jeg misforstod vel det du skrev. Det bør tillates en lavere terskel for meningsytringer under kamp enn ellers er min mening (selvsagt ikke så lav at man heller tar mannen enn ballen ?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Polljen said:

Selvsagt, svarte jeg, men jeg misforstod vel det du skrev. Det bør tillates en lavere terskel for meningsytringer under kamp enn ellers er min mening (selvsagt ikke så lav at man heller tar mannen enn ballen ?

Jeg tenkte «høy toleranse» og skrev «høy terskel». Brain fart fra min side!

Link to comment
Share on other sites

Just now, Verminator5 said:

Nå blir det en lang avslutning på kampen. Tror fortsatt BE kan treffe med sitt 3-5 forslag.

«Dessverre» ja. Han hadde rett med at vi kan slippe inn hele veien ? Tenk dere Liverpool l nåværende fase. Kunne blitt virkelig stygt 

Link to comment
Share on other sites

Arsenal, ass....

I år, eller i hvert fall enn så lenge, har vi bare én eneste konkurrent. Og det er oss selv. Dette laget er altfor godt til å rykke ned, eller havne under topp 7 egentlig. Og samtidig soleklart for dårlige bakover på banen til å hevde oss helt i toppen. 

Vi får se hvor lang tid det tar før Emery får til et fundament, før vi begynner å se solide ut. Inntil da blir hver kamp en ren konkurranse i å være mest effektiv foran kassa. For sjanser begge veier blir det uansett. 

Link to comment
Share on other sites

Vi har mye å fikse på midten og bak. Ozil passer ikke helt inn ennå. Bellerin er bedre fremover enn bakover. Lacca og auba nå spille sammen og svitsje possisjon fra venstre kant til spiss. Xhaka må vekk, torreira inn. Også i januar må det kjøper en stopper fra «helvete» som kan ta kontrollen bak der. Til slutt må Leno inn å bevise noe, Cech har hatt gode redninger så langt men det er fryktelig mye rart i spillets fase fra den mannen. 

 

Borte Newcastle neste, ett lag i desperasjon som kommer til å gi 120%. Spiller vi som idag taper vi den.

Link to comment
Share on other sites

Tre viktige poeng og også noen positive tendenser fremover, men...............

............... i landslagspausen som kommer nå så MÅ Emery ta tak defensivt. Og med defensivt så mener jeg det defensive som helhet.
Det er tre punkt jeg har i tankene:

  1. Det må bli slutt på småspillet bakfra. Vi har ikke spillere som behersker det (det er flere enn Cech som sliter der)
  2. Vi må få en defensiv midtbane. Torreira må få tillit, og han må få tid til å spille seg inn som "defensiv sjef".
  3. Laget må få en bedre oversikt over motstanders offensive "fordeler". I dag fikk Cardiffs beste hodespiller komme til alt for lett, i tillegg så svikter det på markering av motspillere foran mål. Det er ikke bare våre stoppere som har ansvaret for dette på hjørnespark, frispark o.l.

Noen av våre spillere skal vel på tur med sine respektive landslag, men resten må "terpe" om og om igjen på det kollektivt defensive. Som jeg har nevnt tidligere så er jeg overbevis om at hvis vi får den defensive delen opp og gå så kan dette bli betraktelig mer moro.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Safe Hands said:

Arsenal, ass....

I år, eller i hvert fall enn så lenge, har vi bare én eneste konkurrent. Og det er oss selv. Dette laget er altfor godt til å rykke ned, eller havne under topp 7 egentlig. Og samtidig soleklart for dårlige bakover på banen til å hevde oss helt i toppen. 

Vi får se hvor lang tid det tar før Emery får til et fundament, før vi begynner å se solide ut. Inntil da blir hver kamp en ren konkurranse i å være mest effektiv foran kassa. For sjanser begge veier blir det uansett. 

korrekt!!!

10 minutes ago, Marius- said:

Vi har mye å fikse på midten og bak. Ozil passer ikke helt inn ennå. Bellerin er bedre fremover enn bakover. Lacca og auba nå spille sammen og svitsje possisjon fra venstre kant til spiss. Xhaka må vekk, torreira inn. Også i januar må det kjøper en stopper fra «helvete» som kan ta kontrollen bak der. Til slutt må Leno inn å bevise noe, Cech har hatt gode redninger så langt men det er fryktelig mye rart i spillets fase fra den mannen. 

 

Mye riktig i det du skriver, Marius. Den stopperen du nevner skulle ha kommet i sommer, og jeg tviler litt på at han kommer i Januar. Jeg vil derfor se på det i Wengers ånd og håpe på at "nysigneringen" Koscielny skal komme tilbake i gammelt godt slag over nyttår. Litt optimistiske det, kanskje, men man får jo håpe.

Cech er egentlig bedre enn i sist sesong, hvis vi ser bort fra småspillet, og hvis man fjerner ideen om igangsetting med småspill bakfra så vil Cech plutselig virke enda bedre.

--------------

Når jeg gnåler om det defensive så er det bare å se på tabellen 8 scorede og 8 mål i mot. Liverpool på topp har bare laget ett mål mer, Chelsea som nummer to har bare laget to mål mer, men bakover så er det stor forskjell mellom oss og lagene foran oss på tabellen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...