Jump to content

Har Wenger gjort sitt???


Kim

Recommended Posts

Jeg begynner rett og slett å lure på om Wenger har gått ut på dato. Han har gjort mye fantastisk med Arsenal, men nå virker det som det er helt stopp.

 

Han evner ikke å forsterke laget i januar, ennå det var helt klart at vi trenger nye spillere i forsvar, samt en ny keeper. Dette er rett og slett ikke holdbart, og man bør rett og slett forvente mer av en manager som Wenger. Er det hans franske stolthet som står i veien???

 

Det er også svakt av Wenger å ikke innse at Toure rett og slett er for dårlig som stopper. Han var fantastisk forrige sesong, men er nå en skygge av seg selv, og bør skyves ut på høyre back til neste sesong.

 

Og Wenger's nesten naive innstilling til keeperproblemet, gjør meg veldig bekymret.

 

Måten vi nå blir rundtspillt av BM i CL, er skremmende, og viser igjen Wenger's taktiske svakheter på bortebane i CL, hvor han spiller med en midtbanespiller som spiss.

 

Har Wenger gjort sitt? Jeg begynner å frykte det. Hvis forsterkningene som hentes inn i sommer er talenter istedet for etablerte spillere, så mener jeg det er på tide å se seg om etter et annet alternativ i managerstolen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Tja, ikke umulig at det er riktig mye av det du sier. Vi må huske på at Wenger aldir har styrt en toppklubb med så stor makt som Arsenal har idag. Han gjorde det bra mens vi var underdogs, men ser ikke helt ut som om han takler det å være favoritt. Fortsetter å kjøpe inn talenter for null og niks, også får det sportslige gå som det går.

 

Hvorfor Ljungberg var spiss idag er noe jeg setter et gigantisk spørsmålstegn ved. For tidlig å si om han burde sparkes enda. La oss dra frem denne tråden ved sesongslutt og evaluere sesongen under ett da.

Link to comment
Share on other sites

Er så trist, historieløst og reaksjonært å skrive slik dere gjør...

At Arsenal i det hele tatt er i Champions League og har penger, ifølge siste skriverier, skal Wenger ha en gigantisk del av æren for.....

 

Eller vil dere kanskje ha Bryan Robson, Souness eller en annen meritert "manager-stjerne"?

Link to comment
Share on other sites

Wenger har utvilsomt ikke gjort sitt i Arsenal. Det er det liten tvil om.

 

Wenger har kun èn måte å spille på og derfor kunne det ha vært greit å fått inn en enstra trener, kall det en hjelpetrener om du vil, som hadde litt mer peiling på defensiv taktikk, som kunne ha hjulpet Wenger men akkurat det defensive og som kunne ha fått Wenger til å skjønne at det må gå ann å prøve å skifte litt taktikk når alt butter i mot.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er kul han.

 

Poenget er at det må åpnast opp for nye vegar og gå! Ikkje bare køyre på samme taktikk i 80 minutt ligge under 2-0 så hive innpå eit par bytter når det gjenstår 10 minutt. Eg snakkar ikkje om kampen idag nei, men generellt. Heller ikkje må man køyre det som er "safe"; nemlig rutine. Eg føler at Wenger tenker jo eldre spelaren er, jo betre er spelaren.

 

Ellers er det å køyre samme taktikk gang på gang , og "ri" inn en 1-0 ledelse har vel aldri, ihvertfall gjort mer ugagn enn det har gagna Arsenal for å seie det slik. Og med det forsvaret vi har den dag idag, så viser det teikn på naivititet(?), hehe, småbrisen her nå, at han gjer defansive bytter for å sikre sigeren. Nei nei nei Wenger. Det er fy fy og det burde du ha sett for lenge siden. Spesielt når seriegullet så og si glapp med 2-2 over Bolton i 2003 når vi leda 2-0 til det var eit kvarter igjen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Har wenger gjort sitt?Ja det mener jeg han har gjort.Fra og med han kom til England har han gjort en kjempe jobb.Har wenger gjort jobben sin i år?Nei.Hvorfor ikke han hra gjort det skal jeg svare på nå.At vi ligger på 3plass i ligaen er ikke godt nok.Jeg har sett på alle kampene til Arsenal og var fryktelig imponert i begynnelsen helt til vi sluttet å score og forsattet og slippe inn mål.Er det wengers skyld?Ja,han har ansvaret for å gjøre forandringer om det trengs,men har ikke gjort det.Det er tydelig at det er et keeper problem når han pendlet fra Lehmann til Almunia og tilbake til Lehmann.Almunia har gjort sitt og må nok takke for seg fra HIghbury. Eneste grunn til at han er tilbake igjen er fordi Almunia var verre enn Lehmann han selv.Lehmann ville aldri ha konkurrert om vi hadde hatt en bra keeper.Han hadde nok forsvunnet for lenge siden om det var saken.Jeg skjønner ikke hvorfor Wenger vil beholde Lehmann,etter alle de forferdelige tabbene.Jeg kan nesten ikke telle dem har ikke lyst til å vite hva de har kostet oss.Jeg hater ikke Lehmann,for det er ikke han som bestemmer om han skal bli eller ikke.....Wenger skal bestemme det!Det er han som skal si "nok er nok,vi henter en toppkeeper!"Men han vil ikke innse det.Han tror på Lehmann,selv om feil etter feil og flere feil er rundt hjørne.Sorry Wenger,du gjør feil du også.Ps:Ny spiss Wenger!Les hva andre skriver om det,de har samme meninger som meg.Kjøp en storscorer!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror IKKE Wenger har gjort sitt i Arsenal.

Wenger sliter nå, men ser vi på spillere han har fått inn: Fabregas,Flamini,Clichy,Van Persie,Reyes osv. er det tydelig at han bygger for framtiden.

Alla lag har perioder hvor de sliter. Kampen mot Bayern i går var en solid smekk.

MEN hva med spillerne som var utpå i går? De leverte ikke. Kun Clichy og Vieira syns jeg spilte til godkjent i går.

Men er enig med at nå må snart Wenger gripe fatt i midtstopperproblemene. Toure var direkte latterlig i går som midtstopper dessverre. Virker som han spiller totalt uten selvtillitt.

Ettersom jeg har sett hvordan Toure KAN spille vil jeg heller ikke avskrive han som midtstopper.

De som husker litt vet godt at vi diskuterte Toure som kunne bli en av verdens beste midtstoppere i fjor.

Jeg har tro på Wenger og vet han bygger for framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Nei, Wenger har ikke gjort sitt! OK, Arsenal kommer neppe til å vinne CL under Wenger, og han evner tydeligvis ikke å endre sitt opplegg, verken før kamper, for å tilpasse seg motstanderen, eller underveis hvis kamputviklingen blir en annen enn forventet. Han står sin fotballfilosofi last og brast, enda vi etterhvert har fått nok av prov på at dette ikke holder i Europa. Også i PL er man nødt til å spille på et mye høyere nivå rent spillemessig enn rivalene for å oppnå de samme resultatene, rett og slett for å kompensere for den taktiske naiviteten. Og som skrevet i en annen tråd, det er litt ubegripelig at en så intelligent mann som Wenger ikke evner å være mer fleksibel i sitt opplegg.

 

Men når det er sagt, det at Wenger har oppnådd så mye med dette laget PÅ TROSS AV alle disse svakhetene (som har vært der mer eller mindre hele tiden, de synes bare ikke når laget er i form offensivt), viser hvilket potensiale det er i klubben. At Wenger evner å bringe de største talentene til klubben (til en overkommelig penge) og gjøre de til verdensstjerner, og at klubben er blitt mye mer profesjonell på alle de omkringliggende ting, er jo i all hovedsak Wengers (og Deins) fortjeneste. Derfor vil det være en tabbe av dimensjoner å sende ham ut av døra. Wengers kompetanse når det gjelder spillerutvikling og det å skape et SPILLENDE lag er uvurderlig. Men muligens han burde få en sterkere stab rundt seg med tanke på å utvikle en mer effektiv og kynisk taktikk i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Men muligens han burde få en sterkere stab rundt seg med tanke på å utvikle en mer effektiv og kynisk taktikk i Europa.

1159[/snapback]

 

Jeg håper snart Tony Adams som har gått Graham skolen kan snart komme inn i staben.

Det vil uten tvil hjelpe oss defensivt og kynisk.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er ikke Wenger gått ut på dato, og jeg tror både Kolo Abib og tildels Cygan/Senderos holder mål. Problemet ligger lenger bak på banen...

 

Etter utallige keepertabber har forsvaret gått inn i en modus der de får panikk hver gang ballen kommer over midtbanen.

Hver eneste gang ballen kommer mot en forsvarsspiller, vet han at "misser jeg nå, går ballen i mål fordi Lehmann/Manuel overhodet ikke har noe å bidra med".

Ikke rart det hele blir litt forknytt.

 

Jeg er sikker på at hadde vi byttet selv Henry med f eks Buffon, så hadde vi hatt et bedre lag!

 

...til alt overmål er den mest nærliggende keeperløsningen akkurat nå en totalt ukjent keeper i Charloi!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal absolutt ikke legge Wengers hode på ett fat, men eksamen blir fra nå og fram til ligastart. Nå må "professoren" gi meg og alle andre bevis på at han ikke er utgått på dato.

 

- Resten av sesongen må FA cupen prioriteres. Vår eneste mulighet til sølvtøy i år.

 

- Vi må prioritere de som har en framtid i klubben og som har lyst til å spille for oss.

Dette inkluderer å gi ungdomen flere sjanser i PL kampene. Edu, eventuelt Cole/Reyes/Vieira bør droppes dersom de har nye planer. Dette må avklares straks.

 

- Wenger må forsterke laget med kvalitetsspillere i alle ledd til sommeren.

 

- Wenger må hente inn hjelp på trener/taktiker-siden og utarbeide en plan 2 3 og 4

 

Da kanskje tilliten vil komme tilbake til meg. ;)

Link to comment
Share on other sites

Men muligens han burde få en sterkere stab rundt seg med tanke på å utvikle en mer effektiv og kynisk taktikk i Europa.

1159[/snapback]

 

Jeg håper snart Tony Adams som har gått Graham skolen kan snart komme inn i staben.

Det vil uten tvil hjelpe oss defensivt og kynisk.

1161[/snapback]

 

Akkurat det poenget Morten, er jeg langt på vei enig i. Tony Adams i en helt klart definert defensiv trenerrolle, kunne jeg like. Og en Rodders i garderoben, og på benken, i en en kamp "when the going get`s tough" ville så absolutt appelere til undertegnede.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er ikke Wenger gått ut på dato, og jeg tror både Kolo Abib og tildels Cygan/Senderos holder mål. Problemet ligger lenger bak på banen...

 

Etter utallige keepertabber har forsvaret gått inn i en modus der de får panikk hver gang ballen kommer over midtbanen.

Hver eneste gang ballen kommer mot en forsvarsspiller, vet han at "misser jeg nå, går ballen i mål fordi Lehmann/Manuel overhodet ikke har noe å bidra med".

Ikke rart det hele blir litt forknytt.

 

Jeg er sikker på at hadde vi byttet selv Henry med f eks Buffon, så hadde vi hatt et bedre lag!

 

...til alt overmål er den mest nærliggende keeperløsningen akkurat nå en totalt ukjent keeper i Charloi!

1175[/snapback]

 

Er enig med deg i at vi har et stort keeperproblem, men å si at det er keepernes feil at Kolo og Pascal underpresterer mener jeg blir feil.

Samhandlingen mellom dem er ikke helt bra, det har du rett i, men jeg tror den som må ta det meste av ansvaret for vår defensive udyktighet er sjefen sjøl, nemlig Wenger. Han kunne kjøpt keeper i januar men gjorde det ikke og han kunne kjøpt en bedre keeper enn Almunia i fjor sommer.

 

Da det gjelder forsvaret så har Wenger nødt til å begynne å se etter nye løsninger, både da det gjelder spillere og måten å spille på. Ta f.eks hvordan de opptrer på dødballer imot. Istedenfor å dekke opp tett oppi mann som ALLE andre storlag gjør, så bruker han den litt merkelige soneforsvar metoden som gang på gang slår feil, ser han ikke det eller???? Det fører altså til at det nesten bestandig står en mann eller to helt umarkert som har verdens enkleste jobb med å skalle eller dytte lærkula inn i nettet bak Lehmann!

Da det gjelder enkeltspillerne så har jeg også mine tvil om hva Wenger tenker. Lauren har i flere sesonger vært en av de svakeste punktet i laget, men Wenger lar han spille istedenfor å kjøpe en ny høyreback i verdensklasse ( skulle likt å se Benficas Miguel på den plassen ).

Luzhny, Stepanovs, og til en viss grad Cygan har vært feilkjøp som allikevel har fått overdrevent mange sjanser etter min nese og man har sett hvordan det har gått.

Og nå er det Toure som er syndebukk, unggutten som var helt sinnsykt god i fjor.

Til sommeren MÅ Wenger åpne den fordømte lommeboka si å kjøpe inn to eller tre forsvarsspillere som holder mål på dette nivået.

Han skulle også hatt Tony Adams eller Otto Rehhagel som sin defensive rådgiver og hjelpetrener.

DETTE HER GÅR IKKE LENGER!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Unnskyld meg, men er det noen som med vitende og vilje foreslår at arsenal skal sparke Arsene Wenger???

Dette begynner så smått å bli pinlig synes jeg.

Hvis managere som ikke lykkes i c.l. skal sparkes, blir det jaggu ikke mange igjen.

Greit at alex ferguson lyktes i -99 men i 2000, 2001, 2002, 2003 og 2004 har han vært en flopp i deres øyne tydeligvis.

Ingen andre engelske managere har vært i nærheten av å lykkes i c.l.

Er alle udugelige???

Wenger har gjort en mildt sagt fantastisk jobb med arsenal og jeg tror slett ikke vi har sett alt enda. Når det nye stadionet skal innvies, begynner dagens spillere å bli voksne.

Da tenker jeg selvfølgelig på clichy, eboue, senderos, flamini, fabregas, lupoli, van persie, reyes, quincy osv.

Årets lag er usannsynlig lovende, og kommer til å regjere europa i løpet av kort tid.

Det virker på mange her inne som vi er utslått allerede.

Å slå dette tyske laget 2-0 på hjemmebane tror imidlertid jeg er fullt mulig, og jeg blir veldig overrasket hvis det ikke skjer.

Når det gjelder kampen i går konkret: Ljungberg bak Henry var et defensivt trekk, ikke glem det. Tanken var nok at Ljungberg skulle fange opp rommet foran våre to dype sentrale midtbanespillere. Jeg er imidlertid enig i at man burde rokkert ham, pires og reyes etter at

2-0 målet kom, for offensivt var det ikke noe bra trekk. Det var imidlertid ikke pga dette trekket at målene kom.....

Men igjen, kommentatorene i tv3 maste hele tiden på offensiv, flowing fotball fra gunners.

En ting må være klinkende klart, og det er at på bortebane i c.l. så langt uti turneringen, så er det ikke flowing fotball som teller.

Det er kynisme og resultater, og ingenting annet.

Akkurat dette har vi slitt med tidligere. Men 1-3 i går var faktisk ikke noe skandaløst resultat for oss, og vi kommer til å få se et stormløp mot kahn på highbury om fjorten dager.

Da er dennis, sol, ashley og edu på plass, og det betyr at tyskerne må si farvel!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Noen ganger, skulle jeg ønske vi hadde spillere å sette inn som bevisst kunne spille rævafotball, som bevisst kunne sloss for alt det er verdt, som bevisst kunne sikre oss defensiv trygghet i kamper hvor vi møter såpass sterke forsvar og er så å si avhengig av nullen.

 

Se på Man. Utd. Et rævalag. MEN, de har spillere de kan sette inn for å safe, spillere som kjemper, sloss, takler, og får kort. De kan også legge om til andre formasjoner etter hva som kreves med tanke på kampen de er i. Når de skal safe, så har de flust av stygtspillende sentrale midtbanespillere de kan sette inn, som Miller, Fortune, you name it. Mens vi har Fabregas og Flamini. Visst er de gode, men de går ikke rett inn og hever laget når vi trenger et krafttak. Hvorfor i h******* kan ikke vi det??? Hvorfor må vi fortsette med 4-4-2 med offensive vinger og defensive midtbanespillere i hver eneste kamp?? Hvorfor har ikke vi noe alternativ når dette ikke fungerer?????

 

Jeg vil gjerne se at vi spiller 4-5-1 med tett markering, press på ballfører og steinhardt duellspill. Et alternativ til 4-4-2. Inntil vi får en alternativ formasjon, tror vi kan si hadet bra til CL. Det må da nå være rimelig klart at vi ikke kan spille 4-4-2 i hver eneste kamp mot alle de store lagene. Van Bommel er en spiller jeg vil ha i Arsenal, mange sier han er en grisespiller, og det stemmer. Men hva f**n gjør det? Hva f**n gjør det at han er i stand til å takle så det lukter svidd så motstanderne får et helvete med å komme seg gjennom midtbaneleddet vårt?

 

Og for guds skyld, bruk noen av disse £ 40 mill og kjøp en verdensklassekeeper til sommeren. It's up to you, Arsene.

 

Edit: Jensemann er spot on med sitt siste innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Svaret er nei.

Wenger mangler en del på å føre oss til toppen i CL, det er tydelig. Først og fremst defensivt taktiske valg er det det svikter på. Er det berre Wengers feil? Ka med vår assistent? Pat Rice? Ka veit vi om at jobben han gjer fortsatt er like bra? Han har utvilsomt vert en nyttig medhjelpar, men er han gått ut på dato?

 

Trur vi trenger friskt blod inn i trenerstaben. Kanskje nokon med erfaring frå CL-suksess? Eller kanskje Tony Adams. Det må vere en person med autoritet, som går inn høgt oppe i trenerkabalen.

 

Blir for lettvint å skylde på Wenger, mannen som har forandra Arsenal til det det er. Vi skal ikkje gløyme at det ikkje er meir enn tolv måneder sida vi satt en uslåelig rekord i PL, og var heilt suverene. Då var vi bedre enn nokon gong. Ser ikkje vekk frå at vi er tilbake der neste sesong.

 

Vi har aldri vunne CL. Det ligger litt i veggane på Highbury at vi ikkje skal lykkast. Kanskje er stadionbytte det som gir det neste puffet. Uansett er det vanskelig for meg å en gang diskutere Wengers avgang, på bakgrunn av at vi ikkje går lenger enn det lengste vi nokon gong er komt i CL/serievinnercupen. (Er klar over at vi ikkje har nådd det enda i år, men det er det nivået vi har lagt på under Wenger)

 

Det skal noko ekstra til. Trur ikkje å skifte ut Wenger er det ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Jeg skammer meg over dere som mener Wenger må gå. Og dere snakker om at Toure ikke holder mål og Arsenal er dårlige osv. Wenger har gjort en bra jobb, men hans taktikker angåendes Keeper plassen har vært svake. Hans tankegang angåendes spiss plassen har vært dårlige. Tenk dere at vi må bruke Ljunberg på topp istedenfor en som er vant til den rollen. Det var også meninga at Reyes skulle være spiss da han ble kjøpt noe som jeg begynner å tvile på.

 

Toure har vært så god at vi har snakket om hvor god han kommer til å bli.Så gjør han tabber og dere kaster dere over han. Klart det var hans skyld, det første målet.....Men ikke det andre og definitivt ikke den tredje.Claudio Pizarro er veldig god i lufta og dessuten dytta han toure i øyeblikke han hoppet.Men Lehmann reagerte ikke ved den adleningen å brukte sine slow motion egenskaper ved målet, og da måtte det gå sånn.Lehmann var skyldig aleine på 3-0.Legger på til at Lehmann hadde all verdens sjanse til å redde første måle når skuddet går 3cm fra beinene hans.

 

Hater ikke Lehmann, men han er bare ikke god nok.Her står vi å snakker om arsenal som lag "at vi er dårlige" "at vi er over som lag" "at toure er dårlig" "Viera ikke holder mål lenger" "Wenger er en dårlig trener" osv. Se på prosenten til Lehmann og se hvor mange skudd på mål han klarer å ta. Den prosenten styrker min teori når vi ser at Lehmann tok 1 av fire forsøk på mål i går. Det gir 25% effectivitet.Det er dårlig! I tilleg til mange grufulle tabber er prosenten på reddet skudd på mål altfor dårlig.Jeg har aldri sett Lehmann som banens beste noen gang, aldri. Vi har faen med så dårlig keeper at det får andre spillere til å virke dårlige. Vi må holde sammen i år , og må faktisk regne med av vi ryker ut chl,fa cup og ligaen(er vel avgjort).

 

Når dere ser Toure gjøre flere tabber så kan dere komme her å skrive dritt om han, men før dere snakker om at noen er dårlige pga en dårlig dag må dere se på helheten i en spiller.Toure er ung og vi må ikke kaste han til ulvene etter en dårlig dag, det er han altfor god til.Dette er første gang Toure gjør feil (har ikke set han gjøre feil før) men Lehmann,ja, han har gjort mange,mange, mange og det virker som om noen her er fornøyde med ham.Jeg sier " lykke til Arsenal ,er redd fremtiden ser dårlig ut"

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Endelig er det noen som deler samme filosofi som meg. Det er viktig å vite at keeper har større ansvar en enn midtbane,forsvar, spiss.For å gjøre det enkelt.:Vi kan score 8 mål i løpet av en kamp men har vi en dårlig keeper så taper vi kampen selv om vi scorer masse. jeg ville heller ha gitt tre av mine beste spillere for en klasse keeper, så viktig er en keeper! Lehmann holder ikke mål og grunnen til at ikke det blir flere baklengs må vi takke forsvaret for. Jeg er dritt lei at ingen vil skjønne det eller innse det. Jeg ser Arsenal blir revet i stykker av median av fansen for alle baklengs, og det gjør vondt. VI må fokusere på keeper og ikke på spillerne.Jeg er enig med Voss....Heller Buffon enn Henry, det ville ihvertfall gitt oss håp ;)

Link to comment
Share on other sites

Har Wenger gjort sitt??

 

Ærlig talt, denne diskusjonen fortjener ikke Wenger. At vi kan se på strukturen, støtteapparatet osv, selvsagt. Forandringer kan gjøre bra. men å sparke Wenger, det ville vært historieløst det!!

 

Wenger har transformert klubben vår. Og hans misjon er ikke ferdig enda. Husk, at mens andre managere bygger lag for resultater på kort sikt, så har Wenger i sine år transformert hele klubben. HELE klubben. Han bygger for framtida, og får veldig bra resultater også på kort sikt.

 

Vi må klare å se LITT lenger frem enn bare dagen idag!!

 

Uldal

Proud to be a GOONER!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Er ikke den rette måte å fikse ting på ved å sparke en trener. Han har gjort mye for denne klubben og selvsagt er han bare et menneske. Derfor gjør han feil han også.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Endelig er det noen som deler samme filosofi som meg. Det er viktig å vite at keeper har større ansvar en enn midtbane,forsvar, spiss.For å gjøre det enkelt.:Vi kan score 8 mål i løpet av en kamp men har vi en dårlig keeper så taper vi kampen selv om vi scorer masse. jeg ville heller ha gitt tre av mine beste spillere for en klasse keeper, så viktig er en keeper! Lehmann holder ikke mål og grunnen til at ikke det blir flere baklengs må vi takke forsvaret for. Jeg er dritt lei at ingen vil skjønne det eller innse det. Jeg ser Arsenal blir revet i stykker av median av fansen for alle baklengs, og det gjør vondt. VI må fokusere på keeper og ikke på spillerne.Jeg er enig med Voss....Heller Buffon enn Henry, det ville ihvertfall gitt oss håp :(

1198[/snapback]

 

 

Artig type du Ric_ :-)

Egentlig så har vel Lehmann skylden for 2.verdenskrig også, er du ikke enig???

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM
Endelig er det noen som deler samme filosofi som meg. Det er viktig å vite at keeper har større ansvar en enn midtbane,forsvar, spiss.For å gjøre det enkelt.:Vi kan score 8 mål i løpet av en kamp men har vi en dårlig keeper så taper vi kampen selv om vi scorer masse. jeg ville heller ha gitt tre av mine beste spillere for en klasse keeper, så viktig er en keeper! Lehmann holder ikke mål og grunnen til at ikke det blir flere baklengs må vi takke forsvaret for. Jeg er dritt lei at ingen vil skjønne det eller innse det. Jeg ser Arsenal blir revet i stykker av median av fansen for alle baklengs, og det gjør vondt. VI må fokusere på keeper og ikke på spillerne.Jeg er enig med Voss....Heller Buffon enn Henry, det ville ihvertfall gitt oss håp :(

1198[/snapback]

 

 

Artig type du Ric_ :-)

Egentlig så har vel Lehmann skylden for 2.verdenskrig også, er du ikke enig???

1212[/snapback]

 

 

Ja, så. Hehehe. Du må være dum som tror at jeg tror at Lehmann er skyldig for krigene. Men men, bare behold Lehmann dere som vil. Tror dere at wenger hadde satt inn Almunia for ingenting?

Link to comment
Share on other sites

Mange lange og gode svar i denne tråden. Temaet fortjener diskusjon, men mer for diskusjonens egenverdi. Ingen kan vel mene at man skal avsette en manager som har bragt klubben dit den er i dag. Tråden illustrerer hva Wenger har gjort for klubben. For 10-20 år siden ville jeg gitt min høyre arm for de samme resultatene som vi har hatt siden -96. Har dere glemt hvor vi var og hvilken situasjon klubben var i på den tiden? Wenger er ikke en maskin som kan gi seier i alle kamper og mot alle motstandere. Stort sett alle klubber har motstandere som kan sette dem ut av spill og som passer dårlig til den spillestilen man har. Arsenal sitt problem er tøffe og fysiske kamper. De blir da litt for puslete og får ikke opp balltempo og bevegelse. Dette vet ManU og alle kjenner de siste års kamper mot dem.. Hvis man skal endre på dette må man tildels endre filosofi og kanskje ha fler spillertyper i stallen som kan komme inn for å gå i krigen (men disse skal også være fornøyde, med situasjonen og kan ikke forvente å spille hver kamp). Wenger har prøvd å unngå dette ved å kjøpe unge og talenfulle spillere som supplement til de mer etablerte. Tanken var nok å ha noen tunge duellspillere som Gilberto og Edu mot antatt vansklige lag og mer spillende gutter mot de antatt lettere lagene. Slik har det ikke blitt. Ingen kan forvente at disse unge spillerne skal kunne sparke bena under de tøffeste gutta i klassen. Arsenal har hatt så mange skader denne sesongen at de knapt har kunnet starte med samme lag 2 ganger på rad. Alt for ofte har man mistet grepet på midtbanen og vi kan rope å skrike så mye vi vil på et bedre forsvar og en bedre keeper, men jeg mener at midtbanen er det svakeste leddet vi har i år. Manglede støtte og sentral trygghet gjør at stopperne alt for ofte møter spillere som kommer en mot en uten press. Da er det ikke lett å forsvare seg og det blir noe panisk over det hele.

Wenger kunne nok kjøpt en midtbanespiller i januar, men hva skal han med en ny spiller hvis Gilberto kommer tilbake og Edu blir? Og ett annet spørsmål er; hvem kunne kommet rett inn på laget og forsterket det som ikke har spilt europacup tidligere i år? Sesongen i år blir nok ikke den beste, men Wenger bygger stadig sitt eget lag uten å tømme kontoen helt. Til sommeren vil fler ting være avklart når det gjelder spillerstallen. Muligheten for gode og langsiktige kjøp vil da være tilstede. Jeg støtter Wenger fullt og helt. Hodeløse kjøp i januar er dumt og kortsiktig. Vi får tåle at denne sesongen kanskje ikke ender som vi hadde håpet, men jeg tror vi slår grusomt tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...