Jump to content

Har Wenger gjort sitt???


Kim

Recommended Posts

AlexanderS:

Men jeg begynner å miste troen på Arsenè - dessverre.

 

Ja, det har du virkelig grunn til å gjøre. Statistikken til denne mannen er jo simpelt elendig, selv etter supportere som tror KJØP er den eneste formelen til suksess...men dette har vel Wenger motbevist år etter år.

Tror ikke du har ETT ENESTE argument som viser at Wenger har gjort noe, som IKKE står i samsvar med de prestasjonene som han har med Arsenal FC fra før...eller har du?

 

 

AlexanderS:

Man så det allerede på søndagen. Vi hadde store problemer med å produsere sjanser før Jenas utvisning, og det var ikke akkurat en tsunami av sjanser etter utvisningen, heller. Hyggelig å ha ballen i store deler av en kamp, men det hjelper så lite når det bare innebærer trilling av ball på midtsirkelen. Huff...

 

Ja i åpningskamper er det ikke alltid spillet sitter slik som man ønsker, og med en 2-0 seier og 3poeng er det all grunn til å se at denne sesongen blir et sant helvete.

Chelsea som er "klare" favoritter til et nytt trofee, hadde jo "marginer med seg" mot nyopprykkede Wigan.....så hva sier det deg....

Burde Mourinho kjøpe flere spillere for å rette på den ellers store stallen, slik at de spiller festfotball i alle kamper? (for på søndag, var det langt under pari)

 

AlexanderS:

Hadde ikke vi 500 millioner NOK til rådighet? Hvor blir de av? I tillegg så har vi solgt Vieira for en fin sum.. Vi går jo faktisk i pluss denne sommeren - den sommeren vi skulle forsterke laget og iallefall delvis hente inn forspranget til Chelsea. Hva skjer, Wenger? Hvor er spillerne? Hvor er forsterkningene?

 

Ja, vi går i pluss...og det er for alt del for dumt. Vi holder på å bygge et gigant-prosjekt, så hvorfor i helvete bruker ikke Wenger de pengene han KAN bruke?

Hvorfor må du spare penger Wenger til DU føler de kan brukes på den måten DU føler vil være det beste for klubben?

Kan du ikke kjøpe 2-3 overbetalte fotballspillere, slik at de som har greie på HVA som er best for klubben får rett, eller vil du ikke det beste for klubben Wenger?

 

Nei, dette er for dumt. Supportere som kan klage på en manager som KUN har prestert sesong etter sesong som manager for Arsenal FC, men likevel klarer man ALDRI å stole på denne mannen.

Samme hylekoret var det når Overmars, Petit, Anelka osv forsvant fra klubben, men hva skjedde????

 

Hvordan kan Wenger motbevise sitt "hylekor" med det han faktisk har prestert som manager for Arsenal, for dette er tydeligvis ikke nok for enkelte......merkelig!!!

 

Takk GUD for at Wenger er manager i Arsenal, for jeg har fortsatt til gode å ha et grunnlag for å kritisere eller sette dine kvaliteter i et spørsmålstegn......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Jeg begynner rett og slett å lure på om Wenger har gått ut på dato.

 

Slik begynner Kim sitt innlegg i denne tråden. Lyder det kjent? I tillegg har vi både en og to andre tråder hvor det settes spørsmålstegn ved spillerstallen og Wengers disposisjoner.

 

Jeg synes det generelt er en altfor negativ stemning her inne på forumet. En god Charity Shield kamp hvor man er fullt på høyde med Chelsea. En 2-0 seier hjemme mot Newcastle, i en kamp hvor rivjernet Vieira ikke hadde gjort at vi ville kjørt over motstanderen. Det har aldri vært i den type kamper Vieira har kommet til sin rett. Dessuten, å kalle Vieira for en av våre mest kreative midtbanespillere er i beste fall å se seg blind på mannens kvaliteter.

 

Nei, prøv i det minste å hold dere til én tråd. Den dagen resultatene taler i mot Wenger og det virkelig er grunn til å male fanden på veggen, får dere heller slå dere løs med rette. Foreløpig er det meste ubegrunnet.

 

Jo, forresten - tråder limt sammen.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder CL har resultatene talt mot Wenger i flere år.

Og akkurat der har jeg ikke sett noen form for forbedring

fra Wengers side.

Gjelder både taktikk og disposisjoner av spillere. Spesielt bytter

i 2. omg.

Er det å være kritisk til at Wenger ikke har forsterket stallen mer

det samme som å male fanden på veggen?

Har liten tro dog på at Wenger går ut på dato. Har ikke helt 100% tro

på noe denne sesongen, men om et år og to når unguttene har fått

erfaring har jeg stor tro på.

Link to comment
Share on other sites

Om ikke det er å male fanden på veggen, så er det så absolutt å ta sorgene på forskudd. Her antar man at alt går til h*lvete før det knapt er spilt en kamp i sesongen. Enda godt spillerne selv ikke innehar den samme holdningen, for da hadde det virkelig også gått til h*lvete.

 

Jeg har inntrykk av at mye av den siste kritikken mot Wenger går på at han ikke har erstattet Patrick Vieira på en skikkelig måte. Som jeg har vært inne på før, det har stort sett gått skitt i Europa med Vieira, kanskje det vil gå bedre uten? Roller og ansvar må omfordeles, man må spille annerledes fordi man ikke har lokomotivet Vieira å støtte seg til sentralt. Kanskje er det dette som skal til for å utvikle laget videre? Kanskje hadde man gått seg litt fast i et system sentrert rundt Patrick Vieira.

 

Det er godt mulig de kritiske av dere er de som vil le sist og komme og si "hva var det vi sa..", men foreløpig synes jeg man skal la de spillerne som er i klubben faktisk få en sjanse til å prestere. Ingen grunn til å slakte Wenger og spillerstallen før man faktisk har sett [antydninger til] hvordan det går..

Link to comment
Share on other sites

Her er så mye tragisk lesing at eg kaster opp snart.. Herregud så lite nyansert og lite konstruktivt som kommer haglende her...trodde faen meg det var nok med den klagemuren..Må vi tåle denne negativiteten på ALLE tråder? Hold dere til klagemuren dere som tydeligvis syns livet som Arsenal supporter er så hardt... Er helt enig med Dr Phil i at det blir for mye negativt, og at folk i det minste kan holde det til èn forb*anna tråd...

Mistenker dessverre enkelte her inne for å vinne ligaen og champions league på CM og så er det bare å overføre lignende tanker og spillerkjøp til virkeligheten og så vil Arsenal gjøre det samme...Tragisk...

Link to comment
Share on other sites

Føler du maler fanden på veggen og overdriver synspunkter som

blir lagt fram mot Wenger.

Jeg har ikke sagt at jeg tror alt går til helvete denne sesongen.

Jeg har heller ikke slaktet spillerstallen til Arsenal.

Skal det foregå en debatt rundt Arsenal kan det aldri bli en skikkelig

debatt så lenge en ilegger debattantene ting de hverken mener eller har sagt.

 

Når det gjelder CL så har de fleste spillerne i dagens stall hatt sjansen.

Nå må vi vel spille CL med Alumunia i mål de første 2 kampene.

Dette med 2 keeper burde Wenger ha fått i boks for lenge siden.

Og det er spesielt CL jeg er kritisk til når det gjelder Wenger.

 

Spillerstallen mener jeg burde vært forsterket med et par mann, men

jeg tror ikke det går til h...... for det, men oddsen for å ta Chelsea er

mindre etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Her er så mye tragisk lesing at eg kaster opp snart.. Herregud så lite nyansert og lite konstruktivt som kommer haglende her...trodde faen meg det var nok med den klagemuren..Må vi tåle denne negativiteten på ALLE tråder? Hold dere til klagemuren dere som tydeligvis syns livet som Arsenal supporter er så hardt... Er helt enig med Dr Phil i at det blir for mye negativt, og at folk i det minste kan holde det til èn forb*anna tråd...

Mistenker dessverre enkelte her inne for å vinne ligaen og champions league på CM og så er det bare å overføre lignende tanker og spillerkjøp til virkeligheten og så vil Arsenal gjøre det samme...Tragisk...

18085[/snapback]

 

Og dette er konstruktivt???

Link to comment
Share on other sites

AlexanderS:

 

Du skal få lov til å ha dine meninger, men jeg tror ikke så veldig mange her vil være enig med deg. Du svartmaler situsjonen helt og overdriver kraftig betydningen av Vieira. Vi vant kampen mot Newcastle uansett hvor mange eller få de var, Wenger har som dårligste plassering i ligaen blitt nr 2, han har skapt et lag som er respektert og fryktet, han har hentet frem talenter som ingen andre har sett, han har gitt klubben en mulighet til å bygge ny stadion, han har penger som han kan bruke når han finner den riktige spilleren, han har enorm respekt i spillergruppen og blandt spillere i andre klubber. At en signering med en prislapp på over 100 mill ikke er godt nok for deg viser bare at du har blitt bortskjemt av Arsenal de siste årene. Det har vi alle, men noen av oss er edruelige nok til å se at det vil være sesonger hvor ikke alle brikkene er på plass. Wenger har gjort det helt klart at han ikke vil hente dyre spillere hvis de ikke er en umiddelbar styrke for laget og du trekker da frem Davids som et alternativ. Man kjøper ikke fortiden. Det er en grunn til at han var kontraktsløs og det var vel ikke 100 klubber som ventet i kø for å skaffe seg underskriften hans. Gi meg noen eksempler på hva denne mannen kunne bidratt med bortsett fra gule kort, suspensjoner, intern uro og primadonnanykker..

Nei, takk og lov at vi har en manager som har is i magen og klokketro på sine egne spillere. Kjøp ala Davids lukter panikk og kortsiktig dyr løsning. Håper vi aldri ser slike signeringer i klubben vår. Jeg skal tåle en sesong uten titler så lenge det gagner oss på sikt. Å investere i unge spillere er å investere i fremtiden, der er Wenger i en klasse for seg.

Link to comment
Share on other sites

Det er da veldig stor forskjell på å være uenig i enkelte ting Wenger gjør - som for eksempel at han burde ha hentet inn en sentral midtbanespiller - og å kalle han utgått på dato.

 

Wenger har vært og er en av de mest suksessrike managerne i klubbens historie og jeg kan ikke si at det er mye den mannen har gjort som jeg er uening i. Og der jeg har ment at han har gjort noe galt eller burde ha gjort noe annerledes, har dette som regel blitt motbevist.

Jeg personlig synes det er latterlig å kalle Wenger utgått på dato, og jeg kan ikke se en manager i verden jeg heller ville ha hatt til å lede klubben vi alle elsker.

 

Men det må jo selvfølgelig være lov å være uening/isfornøyd med ting har gjør fordet. Hadde vi hele tiden vært enig med Wenger og sagt "Wenger knows" hadde det ikke vært noe poeng å ha dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Herregud for et latterlig innlegg. Du kan umulig å ha lest innlegget mitt.

 

Jeg har da ikke på noen som helst måte skrevet at resultatet mot Newcastle med negative fortegn. Jeg er selvsagt fornøyd med resultatet, noe annet ville vært tullball. Men jeg er ikke spesielt fornøyd med måten seieren kom på, og det burde ikke være så vanskelig å respektere. Om du hadde lest innlegget mitt - noe jeg er ganske sikker på at du ikke har gjort - så bruker jeg dette resultatet for å understreke den manglende kreativiteten vi har i midtbaneleddet.

 

Hvor har jeg skrevet at jeg aldri har stolt på mannen? Kom opp med noe bedre, og jeg skal vurdere (for en gangs skyld) å svare et troll.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ikke noe nytt av året at Arsenal har hatt visse problemer når de har stanget i mot en mur bestående av en forsvarsfirer og en midtbanefemmer? Dette skjedde da også mange ganger i fjor.. og året før for den saks skyld. Med Vieira i laget.

 

Som tidligere sagt, Patrick Vieira er ikke hva man kaller en kreativ midtbanespiller. Hans fremste egenskaper er å kjempe og være fysisk til stede i tøffe kamper. Da kommer Vieira til sin rett. Kampen mot Newcastle var ikke en slik.

 

Å "bytte" Patrick Vieira mot Alexander Hleb samt få Fabregas mer involvert, skulle vel tilsi at midtbanen er blitt mer kreativ enn i fjor? Likevel er det nettopp dette du klager på, manglende kreativitet.. ;)

Link to comment
Share on other sites

AlexanderS:

Hvor har jeg skrevet at jeg aldri har stolt på mannen?

 

Har du lest ditt eget innlegg???

Tar ut noen setninger fra ditt innlegg som enkelte på forumet har svart på, og her kommer utdrag fra det jeg reagerer på:

 

Arsene Wenger - gått ut på dato?

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det. Overskriften, altså. Jeg vet ikke hva som er galt med mannen. Noe har iallefall skjedd.

 

Men jeg begynner å miste troen på Arsenè - dessverre.

 

Hadde ikke vi 500 millioner NOK til rådighet? Hvor blir de av? I tillegg så har vi solgt Vieira for en fin sum.. Vi går jo faktisk i pluss denne sommeren - den sommeren vi skulle forsterke laget og iallefall delvis hente inn forspranget til Chelsea. Hva skjer, Wenger? Hvor er spillerne? Hvor er forsterkningene?

 

At Lehmann fremdeles er keeper i denne klubben er enkelt og greit latterlig. Nuff said.

 

Synes DU at dette som DU skrev i ditt innlegg, viser at DU STOLER på Wenger?

Synes DU at DU støtter Wenger sin jobb som manager med slike uttalelser, eller at du er negativ på måten han håndterer sin jobb?

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb

Husk det at Arsenal bruker/har brugt en del penger på Emirates Stadium!!!

hvis vi hadde 500 millioner nå, hvor mye hadde vi hatt hvis ikke den hadde blitt bygd?!!?!

Men både fansen og arsenal vil jo tjene på den i framtiden!;);)

Link to comment
Share on other sites

Herregud for et latterlig innlegg. Du kan umulig å ha lest innlegget mitt.

 

Jeg har da ikke på noen som helst måte skrevet at resultatet mot Newcastle med negative fortegn. Jeg er selvsagt fornøyd med resultatet, noe annet ville vært tullball. Men jeg er ikke spesielt fornøyd med måten seieren kom på, og det burde ikke være så vanskelig å respektere. Om du hadde lest innlegget mitt - noe jeg er ganske sikker på at du ikke har gjort - så bruker jeg dette resultatet for å understreke den manglende kreativiteten vi har i midtbaneleddet.

 

Hvor har jeg skrevet at jeg aldri har stolt på mannen? Kom opp med noe bedre, og jeg skal vurdere (for en gangs skyld) å svare et troll.

18122[/snapback]

 

Hvem er det du svarer? Tror nok de fleste har lest innlegget ditt og det er derfor reaksjonene er som de er!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Det er da ikke noe nytt av året at Arsenal har hatt visse problemer når de har stanget i mot en mur bestående av en forsvarsfirer og en midtbanefemmer? Dette skjedde da også mange ganger i fjor.. og året før for den saks skyld. Med Vieira i laget.

 

Som tidligere sagt, Patrick Vieira er ikke hva man kaller en kreativ midtbanespiller. Hans fremste egenskaper er å kjempe og være fysisk til stede i tøffe kamper. Da kommer Vieira til sin rett. Kampen mot Newcastle var ikke en slik.

 

Å "bytte" Patrick Vieira mot Alexander Hleb samt få Fabregas mer involvert, skulle vel tilsi at midtbanen er blitt mer kreativ enn i fjor? Likevel er det nettopp dette du klager på, manglende kreativitet..  ;)

18127[/snapback]

 

Patrick Vieira er først og fremst en fremragende defensiv midtbanespiller, men også en kreativ midtbanespiller.

 

Alexander Hleb er opprinnelig ingen midtbanespiller. Vi snakker her om en spiller som har spilt nærmest alle sine kamper som venstreving i Stuttgart, og jeg er ganske sikker på at det ikke vil være aktuelt å bruke hvite-russereren som midtbanespiller. Jeg tror heller ikke han er god nok i en slik posisjon. En Fabregas-Hleb midtbane vil sikkert vært offensivt sterk, men defensivt sett så blir jo det helt håpløst. En slik midtbane kommer heldigvis ikke til å bli en realitet.

 

Man må heller ikke glemme Edu her. En glimrende spiller på sitt beste, og som overgår alle midtbanespillerne i dagens stall når det kommer til kreativitet. En av grunnene til vår "middelmådige" sesong i PL i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Har du lest ditt eget innlegg???

Tar ut noen setninger fra ditt innlegg som enkelte på forumet har svart på, og her kommer utdrag fra det jeg reagerer på:

 

Ja, jeg begynner å miste troen på Wenger - betyr det akkurat det samme som aldri å ha hatt troen på ham?

 

Synes DU at dette som DU skrev i ditt innlegg, viser at DU STOLER på Wenger?

Synes DU at DU støtter Wenger sin jobb som manager med slike uttalelser, eller at du er negativ på måten han håndterer sin jobb?

 

Ehh... Det kommer vel ganske klart frem hva jeg mener, men jeg kan jo være grei - for en gangs skyld. Svarene er:

 

Nja.

Jeg støtter Wenger.

Negativ, ja.

Link to comment
Share on other sites

Alexander Hleb er opprinnelig ingen midtbanespiller. Vi snakker her om en spiller som har spilt nærmest alle sine kamper som venstreving i Stuttgart, og jeg er ganske sikker på at det ikke vil være aktuelt å bruke hvite-russereren som midtbanespiller. Jeg tror heller ikke han er god nok i en slik posisjon. En Fabregas-Hleb midtbane vil sikkert vært offensivt sterk, men defensivt sett så blir jo det helt håpløst. En slik midtbane kommer heldigvis ikke til å bli en realitet.

18199[/snapback]

 

At det vil bli noe mangelfullt defensivt med Fabregas og Hleb sentralt sammen, er jeg enig med deg i. I det minste inntil Fabregas har utviklet seg mer defensivt. Mye av det andre du sa, som at Arsenals midtbane er blitt mindre kreativ med Vieiras avgang er jeg derimot ikke enig med deg i.

 

Og apropos Hleb "som har spilt nærmest alle sine kamper som venstreving i Stuttgart" - ta en titt her.

 

"People have talked about him playing wide but he's not really a winger at all. He started there at Stuttgart because, at the time, Krasimir Balakov was in the centre.

 

For the last few years he moved into a central role and became the focal point of every attacking move at Stuttgart. Everything went through him. He's very tricky, excellent on the ball and likes to look for the killer pass."

Link to comment
Share on other sites

For en tåpelig og høyst upassende tråd/diskusjon. ;)

 

At noen i heletatt tviler på Wenger etter all den gleden han har fyllt livet vårt med og kommer til å fortsette med i årene fremover, er en skam.

 

Fy, fy skam dere :P

 

Reality check..

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg veldig enig i det RP7 sier litt lenger oppe i denne tråden; dersom det gagner oss på sikt å satse på unggutter, gjør det meg ingenting å gå en sesong eller tre uten trofeer.

 

For min del er det vel så viktig hvordan trofeene vinnes som at de vinnes. I motsetning til De Nyrike på brua, hvor man bare teller trofeer og ikke penger. Klarer Wenger å gjøre god butikk ut av Arsenal og i tillegg holde laget i toppen er jeg mer enn fornøyd. Heller en annenplass og sunn økonomi enn titler og russiske tilstander i regnskapet. Tenk så mye bedre titlene smaker når de vinnes med sultne unggutter i laget og samtidig et pent overskudd!

 

Å selge Vieira er ikke snakk om at man ikke er i stand til å holde på toppspillere, men om Wengers timing. Han mente at nå var det på tide å cashe inn på en spiller som hadde tjent klubben i mange år, men som sannsynligvis ville ha en dalende kurve i årene som kommer. Det eneste som har skuffet meg i sommer er at Baptista valgte å gå til Real Madrid. Men dette er jo ikke Wengers feil.

 

Heldigvis er det flere fisk i havet, og jeg regner med at når Arsenal flytter inn i ny storstue neste sommer, vil også klubben bli enda mer attraktiv å spille for. Det er ikke spørsmål om Wenger vil gjøre virkelige storkjøp, men når han vil gjøre det. Wenger venter bare på den rette muligheten.

 

Tålmodighet er en dyd.. og jeg gleder meg til det som kommer, både på banen og transferfronten.

Link to comment
Share on other sites

Guest OlaLøvsletten

For min del kan Wenger få livstidskontrakt, han har jo skapt verdens mest underholdende fotball, verdens vakreste fotball, og et lag som vinner trofeer om og om igjen.

Jeg elsker Arsenal, Henry er min Gud og takke så mye for at vi har Wenger og Pat i trenerteamet.

 

Dette blir en veldig spennende sesong. Mest spennende blir det å se hvordan midtbanen vil fungere. Det som blir den største utfordringen for oss blir å tette igjen bakover i forhold til fjorårs-sesongen.Jeg tror Wenger rett og slett ikke Wenger fant en verdig erstatter, og dermed heller stoler på de vi har, ogjeg tror det kan holde til å ta P.L.i år.

 

Men det blir en viktig psykologisk kamp på søndag for å klare å få et overtak

 

 

Up the gunners

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Alexander Hleb er opprinnelig ingen midtbanespiller. Vi snakker her om en spiller som har spilt nærmest alle sine kamper som venstreving i Stuttgart, og jeg er ganske sikker på at det ikke vil være aktuelt å bruke hvite-russereren som midtbanespiller. Jeg tror heller ikke han er god nok i en slik posisjon. En Fabregas-Hleb midtbane vil sikkert vært offensivt sterk, men defensivt sett så blir jo det helt håpløst. En slik midtbane kommer heldigvis ikke til å bli en realitet.

18199[/snapback]

 

At det vil bli noe mangelfullt defensivt med Fabregas og Hleb sentralt sammen, er jeg enig med deg i. I det minste inntil Fabregas har utviklet seg mer defensivt. Mye av det andre du sa, som at Arsenals midtbane er blitt mindre kreativ med Vieiras avgang er jeg derimot ikke enig med deg i.

 

Og apropos Hleb "som har spilt nærmest alle sine kamper som venstreving i Stuttgart" - ta en titt her.

 

"People have talked about him playing wide but he's not really a winger at all. He started there at Stuttgart because, at the time, Krasimir Balakov was in the centre.

 

For the last few years he moved into a central role and became the focal point of every attacking move at Stuttgart. Everything went through him. He's very tricky, excellent on the ball and likes to look for the killer pass."

18213[/snapback]

 

Jeg kan ikke helt se for meg Hleb (da tenker jeg som spilletype) som midtbanespiller. Jeg har personlig aldri sett han i en slik rolle, og jeg tror heller ikke Hleb er kjøpt inn for å besitte en slik rolle. Han er jo prorotypen på en moderne ving - hurtig og driblesterk til tusen. Jeg har heller ikke fått enda fått intrykk av Hlebs defensive kvaliteter, men for å si det slik - jeg tviler sterkt på at hvite-russereren er av den mest tøffe og hardtkjempende typen.

 

Han kan nok ikke på noen som helst måte tilsvare Vieiras defensive egenskaper, og det vil være uaktuelt å bruke ham i tospann sammen med Fabregas. Skal Hleb eventuelt bekle en slik rolle, så vil Gilberto være hans makker (til nød Flamini).

 

Arsenal var etter min oppfatning best når vi stilte med Edu og Vieira sammen, nå har vi mistet begge disse - og det i samme sesong. To kreative, og ikke minst defensivt sterke spillere. Pr. dags dato har vi ingen slike midtbanespillere i stallen. Flamini er forferdelig framover på banen, god defensivt. Fabregas det motsatte. Det samme er Hleb. Gilberto er fantastisk defensivt, ok framover, men ikke på nivå med Vieira og Edu.

 

En spiller som f.eks. Davids er sterk på både defensivt og offensivt. En slik spiller hadde vi trengt. Akkurat nå er det dessverre for tynt. Og det kommer vi til å merke utover sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...