Jump to content

Jeg venter gladelig en sesong eller tre på.......


Chaz

Recommended Posts

Unge spillere vs. etablerte stjerner ...det er en hårfin balansegang.

 

Ingen tvil om vi har noen av de største talentene som finnes i klubben. Synes også Wenger har vært flink å gi noen av dem muligheten...nåløyet er dog trangt...og det skal det være i en av verdens beste klubber. Å kjempe om plass med etablerte verdensstjerner...da skal man liksom ha noe ekstra...spesielt når man er bare 17-21 år.

 

Men fotballkamper spilles i nuet.  Å basere spillerstallen i for stor grad på unge talenter som i fremtiden skal slå til...er en meget høy risikosport. Talenter faller ofte gjennom, talenter får ikke alltid de mulighetene som trengs, Talenter vil bort, talenter blir skadet.

Riskoen for at en ung spiller lykkes i en storklubb er liten. Kunsten er å finne de som faktisk gjør det...og Wenger har jo demonstrert at han har teft

 

God mix er tingen. Arsenal består i dag av en god mix... Dagens førsteellver er noe av det ypperste vi har hatt og som finnes. Jeg synes dog at  stallen er litt tynn og at det er lagt opp til at talentene må slå til. Personlig ser jeg gjerne at en topp-spiss blir kjøpt inn ved siden av Henry

 

I mellomtiden får vi stole på Wenger....han har det jo med å overraske innimellom da! :-)

18483[/snapback]

 

fint innlegg det her. får bare håpe at Wenger har teften enda da. selv om jeg begynner å lure på om han ikke har det når vi går på tap mot Chelsea, men når man tenker seg om så har Chelsea en annen innkjøpsfilosofi en Arsenal. de kjøper dyre talenter som har slått igjennom og stjernespillere. men de har faktisk penger til det via en russer som spyr penger.

 

med tanke på de spillerne som Arsenal har den dag i dag så er verdt det mangedobbelte av det de ble kjøpt for.

 

bra at vi har en manager som tenker seg om før han bruker litt penger. for med tanke på at vi tar inn dobbelt så lite penger i kampbilletter. det eneste vi får like mye penger på som de andre lagene er når det gjelder sponsorinntekter. det vil da si at vi får inn en/tredjedel mindre penger en de andre storklubbene. men merkelig nok så er vi det laget som mottar mest respekt på banen og er blandt de ypperste innen europeisk klubbfotball.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal vi vente 2-3 sesonger med en så eminent manager som vi

har?

Vi har vært i toppen siden Wenger tok over. Bortskjemt...mulig,

men det som er det som bekymrer meg mest er angrepsspillet

vårt.

Vi vinner ikke kamper med et så treig måte å komme i angrep

på. Det er noe Wenger bør gripe fatt i fortest mulig.

Vi dominerer kamper men skaper svært lite.

Wenger bør fortest mulig finne en angrepskombinasjon som

fungerer. Enten spille inn VP eller Reyes på topp.

Jeg tror at får vi angrepsspillet vårt til å fungere som det gjorde

for 2 sesonger siden er mye gjort.

Det mener jeg vi kan klare med dagens spillerstall.

Fabregas,Senderos og en VP i utvikling har jeg stor tro på.

Spillemønsteret må Wenger få skikk på fortest mulig. Det er

ikke jeg fornøyd med så langt.

Link to comment
Share on other sites

Chaz skrev:

....en ny tittel hvis det innebærer at Arsene må bygge opp laget omkring nye unggutter.

 

Jeg blir matt av tråder og innlegg som sier og skriver "kjøp ditt eller datt". Det er ikke på den måten Arsene Wenger har bygget opp det nye Arsenal imperiet. Han har etter nitidig arbeid funnet de rette spillertypene. Arsenal kjøper ikke i hytt og pine vær. Vi er en klubb som er ledet av en manager med en klokkeklar spille- og spillerfilosofi. Tror dere et tap for Chelsea rokker ved dette? Nope, it doesn`t.

 

Finner Wenger den rette før vinduet lukkes, så kjøper klubben, hvis ikke så venter vi på den rette, og bruker det manskapet vi har.

 

Og som jeg har sagt mer enn en gang; INGEN klubb har en given rett til å vinne trofeer hver bidige sesong. Ikke Arsenal, ikke United, ei heller Chelsea.

 

Stol nå for pokker på Arsene Wenger, han vet faktisk talt hva han gjør!

 

respekt Chaz!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

SUPPORTERE av Arsenal som ikke har 100% tillit til Wenger etter den nivåhevingen han har bidratt med i de 500 siste kampene, er i mine øyne ikke verdt å ta vare på.

Skjerp dere eller forsvinn!!!

Det finnes en grunn for alle beslutninger men det er ikke lett for oss utenforstående å fatte denne grunnen alltid, imidlertid burde alle SUPPORTERE av gunners skjønne sin egen begrensning.

Det er allikevel et moment som har dukket opp i denne tråden som er interessant.

Vi sliter med angrepsspillet vårt og det ser ut som om det går for treigt mot de beste lagene, dvs chelsky, manu og i champ.league.

Hvorfor er det sånn??

Hvis man ser på måten disse lagene spiller på mot oss så oppdager vi fort at de legger seg dypt tilbake på banen med mye folk og satser på kjappe overganger imot.

Dermed forhindrer de vårt sterkeste våpen, nemlig kontringsstyrken og hurtigheten i egne overganger.

Det er nydelig å se oss spille fotball når vi har litt rom rundt oss og ikke minst et bakrom.

Vi blir imidlertid avslørt når vi spiller mot etablerte forsvarsmurer som ikke gir bakrom i det hele tatt.

Jeg er ikke et sekund i tvil om at Arsene Wenger ser det samme som meg og beviset på det er vel at han ofret utrolig mye tid og krefter på å skaffe Baptista i sommer.

Denne kraftbomben av en spiss hadde kunnet utgjort en forskjell i slike kamper.

Man kan ganske enkelt ikke legge seg tilbake på egen 16-meter med slike motspillere i nærheten.

Hvorfor ikke kjøpe en tilsvarende spiss vil nok mange si???

Arsene Wenger har til disse svart utallige ganger at han per dags dato ikke finner noen tilsvarende spiss.

Når han finner en slik er jeg ganske sikker på at han kommer til å grave dypt i pengebingen.

Hvem skulle det eventuellt være???

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at mot chelsea virket det ikke en gang som om vi prøvde å utnytte vår evne til å kontre. Ikke en eneste gang i løpet av hele kampen forsøkte vi en helhjertet kontring.

For å nevne noe, en mann som Henry stoppet regelrett opp med ballen i beina når vi hadde mulighet til overgang. Jeg vet ikke eksakt hvorfor kontringspillet ikke fungerer optimalt.

Men kom ikke her og si at det er fordi Chelsea tettet så godt igjen, for det blir for dumt. I overgangssituasjonene i helgens kamp kunne, merk kunne chelsea vært sårbare hvis vi hadde prøvd å utnytte dem, For her var det flere ganger masse rom da Frank & co luntet hjem fra angrep. Men nå vi skulle utfordre firern til Chelsea, stoppet det hele opp.

Som Wenger selv sa etter kampen, følte han at Arsenal 'lacked confidence'. Og det så sånn ut. Vi torde rett og slett ikke utfordre firern til chelsea skikkelig. Her har wenger en jobb å gjøre fremover, kontrinspillet må settes skikkelig. Det nytter ikke bare med omstendelig oppbygging.

Kansje trenger vi flere initiativ fremover på banen, og og vi må tørre å utfordre. med andre ord, vi må bruke Reyes. Vel er wenger en glimrende manager, den beste i PL, men alt han gjør Jensemann, er ikke nødvendigvis det 100% rette. Og for meg er avgjørelsen om å sette Reyes ut av troppen i en slik kamp, utopi.

Det må kunne gå annå være uenig uten å bli formanet med at man kan finne seg en annen klubb,hvis så er saken. Wenger er menneskelig, han gjør som alle andre feil vurderinger fra tid til annen. Se på Pires - har han fortjent en startplass hittil i sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Det er mange kloke ord fra alle kanter i denne tråden.

 

Jeg er en av de som mener at Wenger burde ha hentet inn en spiller eller to. Verdt å merke seg at dette er en oppfatning jeg har hatt før Chelsea-kampen. Å dømme laget nord og ned etter siste kamp blir utrolig brutalt, selv om det i rettferdighetens navn kan stilles spørsmålstegn ved for eksempel Wengers disposisjoner i kampen.

 

Som Willer nevner i sitt innlegg, er det en hårfin balansegang når man skal sette sammen et mannskap bestående av unge spillere og etablerte spillere. Føler nok litt at mye avhenger av unggutter som Fabregas, Flamini, Senderos, Persie og Reyes. Skulle de slite blir ansvaret enda større for de etablerte spillerne.

 

Selv om det er vanskelig å komme med navn på spillere som hadde matchet Wengers ønsker, skulle man tror at det fantes en eller annen spiller som hadde vært den rette for Arsenal. Tiden vil vise om hva som er rett og galt når det gjelder spillerkjøp, eller mangelen på spillerkjøp.

 

Selv om jeg i kampens hete ble rimelig nedbrutt, så velger jeg å være optimistisk:

 

- Jeg vet hva Wenger og klubben står for.

- Arsenal har spillere som virkelig har prestert tidligere.

- Chelsea har imponert resultatmessig, men overhodet ikke spillemessig.

 

Når det gjelder pest eller kolera: Denne gangen går jeg for Spudz-seier. Egentlig en syk, pervers tanke. Tilgi meg!!

Link to comment
Share on other sites

All honør til Chaz for innlegget, jeg sier meg enig i det aller meste som ble skrevet. Flere roper fortsatt ut etter spillerkjøpene dem mener Wenger har lovet, og viser samtidig til de x antall millionene Wenger vistnok skal ha fått stilt til dispansasjon av styret.

 

La oss gå litt tilbake i tid og se hva klubben og Wenger har uttalt:

 

25 April 2005:

“This year we have the money available and I will spend it if I find what is really needed for the squad in any department,”

 

“There will not necessarily be a revolution. You know me, I go for stability. We will be confident with what we have. But I will try to add one or two.”

 

“I have an Under-21 team then we have those in the over-30s category, exceptional players like Bergkamp and Pires. We need a little more in the 24 to 27-year-old bracket.”

 

10 Mai 2005 :

Arsène Wenger says he is prepared to bid for star names this summer.

 

As usual, the Arsenal manager has already indicated that he wants to keep the vast majority of his squad together in the close season. But he does want to add “one or two” players. Of course only the Frenchman knows who they might be but, he confirmed, he is not afraid to go for the top names.

 

“Yes, if world class players are available then we are candidates,” he said. “We have money available.”

 

Allerede ved sesongslutt 2004/2005 bringes det frem at det er snakk om 1-2 spillerkjøp. Vi fikk Hleb, mens Wengers andre sommer target forsvant til Real Madrid.

 

11 Mai 2005

Edu har på dette tidspunktet bekreftet at han kommer til å forlate klubben. På dette tidspunktet går Arsene Wenger ut å sier at han ikke kommer til å hente inn noen erstatter da vi på det tidspunktet har 4 spillere tilgjengelig:

 

However, with the emergence of two talented youngsters in central midfield this season, the manager feels he will be able to cover Edu’s departure without dipping into the transfer market.

 

“No [i won’t buy],” said Wenger. “I have Fabregas, Flamini, Vieira and Gilberto. Four is enough for me.”

 

I ettertid forsvant Patrick Vieira og Arsene Wenger og Arsenal gjorde vel det meste som kunne gjøres for å hente Julio Baptista.

 

24 Mai 2005

På dette tidspunktet poengteres det også på www.arsenal.com om at vi ikke bør forvente at Wenger gjør store handler iløpet av sommeren: "The transfer window has opened for the summer, but don't expect Arsène Wenger to be too extravagant."

 

"I feel in every area we can improve," he said. "But we have 90% of what is needed and if we find one or two players we will do it. We have the money and we will buy reasonably.

 

"There are not a lot of players available and our players are very, very young, but after [saturday] they will be even stronger.

 

"We have players like Fabregas, Van Persie and Senderos who won their first trophy [in Cardiff], and they will be much better in September."

 

Konklusjon: Wenger og Arsenal har indikert om at det er penger tilgjengelig for spillerkjøpt og det har stort sett hele tiden vært nevnt 1-2 spillerkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dennis

Hva skjer når vi har ventet tre sesonger på at laget skal sette seg? Noen spillere er på vei mot de 30 og AW selger vekk. Fabregas kommer sannsynligvis til å gå til Real med kjempefortjeneste til Arsenal. Vist det er slik vi bygger lag kommer vi aldri til å komme noe særlig videre. Tror nok ikke vi kommer til å vente lenge på neste seriemesterskap, men ser ut som vi har problemer med å stable på beina et stabilt verdensklasselag. Men det er i alle fall ingen som har gjort mer for å sikre klubbens fremtid, og heller ingen som har vært så suksessrike som AW i klubben så det er vel bare å la han ha kontroll på forretningen. Mannen er jo dr. i økonomi, tror han skjønner litt for mye av dette til å spy ut penger på fotballspillere.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Problemet er at mot chelsea virket det ikke en gang som om vi prøvde å utnytte vår evne til å kontre. Ikke en eneste gang i løpet av hele kampen forsøkte vi en helhjertet kontring.

For å nevne noe, en mann som Henry stoppet regelrett opp med ballen i beina når vi hadde mulighet til overgang. Jeg vet ikke eksakt hvorfor kontringspillet ikke fungerer optimalt.

Men kom ikke her og si at det er fordi Chelsea tettet så godt igjen, for det blir for dumt. I overgangssituasjonene i helgens kamp kunne, merk kunne chelsea vært sårbare hvis vi hadde prøvd å utnytte dem, For her var det flere ganger masse rom da Frank & co luntet hjem fra angrep. Men nå vi skulle utfordre firern til Chelsea, stoppet det hele opp.

Som Wenger selv sa etter kampen, følte han at Arsenal 'lacked confidence'. Og det så sånn ut. Vi torde rett og slett ikke utfordre firern til chelsea skikkelig. Her har wenger en jobb å gjøre fremover, kontrinspillet må settes skikkelig. Det nytter ikke bare med omstendelig oppbygging.

Kansje trenger vi flere initiativ fremover på banen, og og vi må tørre å utfordre. med andre ord, vi må bruke Reyes. Vel er wenger en glimrende manager, den beste i PL, men alt han gjør Jensemann, er ikke nødvendigvis det 100% rette. Og for meg er avgjørelsen om å sette Reyes ut av troppen i en slik kamp, utopi.

Det må kunne gå annå være uenig uten å bli formanet med at man kan finne seg en annen klubb,hvis så er saken. Wenger er menneskelig, han gjør som alle andre feil vurderinger fra tid til annen. Se på Pires - har han fortjent en startplass hittil i sesongen?

18551[/snapback]

 

 

Når du sier at Wenger er en glimrende manager og den beste i premier league, er det godt nok for meg.

Avgjørelsen om å sette Reyes ut av benken i denne kampen hadde garantert Arsene kunnet gi en mye bedre begrunnelse på enn meg.

Men motspørsmålet blir selvfølgelig, hvem burde vært satt ut i stedet?

Det er en del hensyn å ta rundt en slik vurdering som du sikkert skjønner, men det tragiske var jo at Ljungberg ble skadet på et utrolig uheldig tidspunkt for oss.

Det førte til at Pires måtte brukes på kanten i stedet for den rollen han hadde med å ta ut Makelele.

Henry ble derfor satt som tilbaketrukket spiss.

Uheldig sevfølgelig, men hva om Kolo eller Senderos ble skadet???

Eller Cole/Lauren?? Slike ting kan man ikke vite om på forhånd og det er en ting som slår meg, chelsky har vært utrolig heldig så langt i sesongen.

Først scoring mot wigan langt uti overtiden så disse omstendighetene mot oss.

Ting vil snu!!!!!!!!!!!

Ellers må man vel være rimelig blank på fotballkunnskap hvis man ikke klarer å se at chelsky er utrolig gode bakover på banen.

Makelele går jo inn som en tredje midtstopper og bryter foran med en gang vi nærmer oss.

Minstemålet er å se at vår manglende evne til å kontre og angripe henger nøye sammen med chelskys solide forsvarsspill.

Link to comment
Share on other sites

All honør til Chaz for innlegget, jeg sier meg enig i det aller meste som ble skrevet. Flere roper fortsatt ut etter spillerkjøpene dem mener Wenger har lovet, og viser samtidig til de x antall millionene Wenger vistnok skal ha fått stilt til dispansasjon av styret.

 

La oss gå litt tilbake i tid og se hva klubben og Wenger har uttalt:

 

25 April 2005:

“This year we have the money available and I will spend it if I find what is really needed for the squad in any department,”

...............................................................osv.(qoute kuttet ned p.g.a. lengden)

 

 

Dette var et meget godt svar til alle de ville påstandene om at klubben har lovet "nærmest ubegrensede" midler til spillerkjøp.

 

Arsenal og Wenger har fulgt den politikken som vart lagt opp i vår/tidlig sommer. Vi fikk ikke Baptista, men det var ikke Arsenal/Wengers feil. Spilleren ville ikke forlate Spania.

Link to comment
Share on other sites

Wenger won't sign anybody in next 8 days By Myles Palmer (ANR)

 

Mannen prater en del piss innimellom (pardon my french, men fransk er ikke fremmed i Arsenal..), dog har han en del faktiske kontakter - og jeg for min del tror dette stemmer. Wenger kjøper ikke flere spillere i år. Hleb er som skapt for Arsenal og vår spillemåte - "Plan A", kanskje den eneste vi har ;) Vi skal vel allikevel ikke stikke under en stol at Wenger forsøkte å kjøpe Baptista for en sum som ville gjort ham til tidenes dyreste Arsenalspiller. Dette må jo bety at han faktisk mener vi kunne hatt bruk for ham... Jeg har all tro på ungguttene i Arsenal for fremtiden, så om vi skal kjøpe noen nå må det nok være en etablert "stjerne". Da kan det være verdt pengene, men om Wenger er fornøyd tror jeg nok jeg stoler på at han vet hva han gjør.

 

Årets "bekymring" er vel snarere: hvem andre i PL er i stand til å plukke poeng fra Chelsea?

Og kom ikke her med Wigan. Chelsea var elendige i den kampen - og vant. Wigan fikk på pungen i andre serieomgang også - til de grader.

Link to comment
Share on other sites

Men motspørsmålet blir selvfølgelig, hvem burde vært satt ut i stedet?

 

Jeg føler Bergkamp burde vært satt ut istedet, det ville vel vært det logiske, da han var angriperen som satt på benken(sammen med VP).

 

Ellers må man vel være rimelig blank på fotballkunnskap hvis man ikke klarer å se at chelsky er utrolig gode bakover på banen.

Makelele går jo inn som en tredje midtstopper og bryter foran med en gang vi nærmer oss.

Minstemålet er å se at vår manglende evne til å kontre og angripe henger nøye sammen med chelskys solide forsvarsspill.

 

Jeg har ingen problemer overhodet med å se at Chelsea er utmerkede bakover, og at det derfor er et vanskelig lag å kontre mot. Det er hevet over enhver tvil.

Men jeg tror ikke du kan nekte for at vi virket tannløse og uten særlig vilje til gjøre et ordentlig forsøk i overgangsfasene. For det var, om ikke så mange ganger, mulighet til å kjøre skikkelige overganger.

Link to comment
Share on other sites

Vi har virket tannløse ganske lenge nå, men det har blitt tydeligere

etter hvert.

De som så Amsterdamkampene så at når vi satte inn Ljungen og DB

så snudde vi kampen.

Etter hva jeg ser så er det ikke savnet av Vieira som vises mest, men

rett og slett savnet av en DB i god gammel form.

Jeg mener DB har vært en av de viktigste faktorer for vårt presise og

hurtige angrepsspill.

Håpet er at VP skal overta den rollen, men da må han spilles inn.

Det som overasket meg mot Chelsea var at når både Toure og Lauren kom

seg fri og la inn foran mål...hvor var Arsenalspillerne.

Her er det noe som skurrer, og det går på taktiske løp og bevegelse.

Mye av det har vært borte.

Link to comment
Share on other sites

Guest kanutten

Jeg syns det i lange perioder har vært enormt med syting over at Wenger ikke slipper til ungguttene, og når han så gjør det så sytes det over at de mangler rutine.

 

Skjønner at det er vanskelig å gjøre alle til lags..... ;)

 

Personlig er jeg godt fornøyd med denne statsingen på tassene våre. Jeg foretrekker at spillerene modnes i klubben og sakte blir innkjørt på A-laget. Jeg er vel så naiv at jeg tror det medfører at spillerene da får større klubbfølelse hvis de klarer å gå gradene i klubben.

 

Wenger ville tydeligvis ha Hleb, Baptista, og Viera i år.

 

Hleb fikk vi, og takk for det.

Baptista, ut i fra det jeg leste på nettet så manglet det ikke på forsøk fra vår side

Viera, vel det gikk tydeligvis ikke så bra med de medisinske testene.

 

Jeg skjønner ikke at man kan kritisere klubben/Wenger for at noen ikke vil til klubben. Jeg har ikke lest noe sted at det var manglende vilje til å bruke penger som stoppet Baptista/Viera.

 

Finner Wenger noen han tror vil styrke laget, så er jeg sikker på at han prøver. Mer kan man vel strengt talt ikke gjøre heller.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
....en ny tittel hvis det innebærer at Arsene må bygge opp laget omkring nye unggutter.

 

Jeg blir matt av tråder og innlegg som sier og skriver "kjøp ditt eller datt". Det er ikke på den måten Arsene Wenger har bygget opp det nye Arsenal imperiet. Han har etter nitidig arbeid funnet de rette spillertypene. Arsenal kjøper ikke i hytt og pine vær. Vi er en klubb som er ledet av en manager med en klokkeklar spille- og spillerfilosofi. Tror dere et tap for Chelsea rokker ved dette?

 

 

arsenal har et strålende lag og et enormt potensial. hvorfor skal man da vente i et par år, når alt som mangler er 1-2 spillere? per dags dato er det et skrikende behov for en sentral midtbanespiller; song er et ubeskrevet blad og da står man igjen med kun tre spillere. hvem vet, om tre år kan mye ha skjedd. kanskje er arsenal langt svakere enn laget er nå. hvorfor skal man da vente og håpe...? grip sjansen nå, ikke vent til i morgen.

 

forresten er det klubben selv som har skapt de enorme forventningene med uttalelser som bekrefter at masse cash er tilgjengelig for wenger...

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Selvsagt finnes det midler, Arsene. Men hverken Wenger, adm. dir. Keith Edelman eller noen i styret har snakket om "svimlende summer". Og hva om den rette spilleren(e), i Wenger`s øyne, ikke er tilgjengelige, skal vi da bare kjøpe for kjøpets egen skyld?

 

 

er behovet skrikende så... det er tusenvis av strålende fotballspillere der ute; det må da være i det minste et par av de som kan gjøre en god jobb for arsenal. jeg mener arsenal har et fantastisk førstelag og relativt god dekning fremme og bak, men sentralt på midten er det alt for tynt. hvis ikke song viser seg å være et røverkjøp(lån...) av de sjeldne, tror jeg manglende bredde sentralt på midtbanen kan bli vår bane.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hevdet flere ganger at Arsenal selvsagt ikke trenger å vinne noe hvert år. Ja, jeg tror faktisk ikke jeg hadde blitt utålmodig om det gikk både 2 og 3 år før vi vant noe igjen.

 

Jeg frisker for tiden opp minnene fra Tribunefeber, og leser boken... Jeg husker tiden min som Arsenalsupporter på 80-tallet, og er fullstendig inneforstått med at vi har med epoker å gjøre i fotball. Selv Rosenborg-epoken står for fall en gang, om den ikke allerede har gjort det.... Det avgjørende for Rosenborg, Liverpool o.a er hvor lenge det går før de vinner igjen.

 

Wenger bygger lag basert på sin mening om hvordan fotball skal spilles. Jeg er ufattelig stolt over den klubben og det laget jeg nå "er en del av".

 

Mas fra "klagemuren" og krav om spillerkjøp blir unødvendige og nedbrytende for en Arsenal-supporter. I allefall i vår tid! Det er bombesikkert!

 

 

Enkelte er forferdelig bortskjemte av mine medsupportere. Det er merkelig og frustrerende. Jeg synes vi har ALL GRUNN TIL Å JUBLE FOR KLUBBEN VÅR I DISSE DAGER!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest eXilAz
....en ny tittel hvis det innebærer at Arsene må bygge opp laget omkring nye unggutter.

 

Jeg blir matt av tråder og innlegg som sier og skriver "kjøp ditt eller datt". Det er ikke på den måten Arsene Wenger har bygget opp det nye Arsenal imperiet. Han har etter nitidig arbeid funnet de rette spillertypene. Arsenal kjøper ikke i hytt og pine vær. Vi er en klubb som er ledet av en manager med en klokkeklar spille- og spillerfilosofi. Tror dere et tap for Chelsea rokker ved dette? Nope, it doesn`t.

 

Finner Wenger den rette før vinduet lukkes, så kjøper klubben, hvis ikke så venter vi på den rette, og bruker det manskapet vi har.

 

Og som jeg har sagt mer enn en gang; INGEN klubb har en given rett til å vinne trofeer hver bidige sesong. Ikke Arsenal, ikke United, ei heller Chelsea.

 

Stol nå for pokker på Arsene Wenger, han vet faktisk talt hva han gjør!

18452[/snapback]

Tjatja, Chez. Vanligvis enig i mye av det du skriver, men her skurrer det litt for meg. Arsenal er en toppklubb, både nasjonalt og internasjonalt - og skal, kan og må vinne trofeèr så og si hvert år for å henge med. Både økonomisk og sportslig. Tror du Henry er fonøyd med å vente tre år på et nytt trofè? Tror du Robert Pires er fornøyd med å måtte vente resten av sin karriere på et nytt trofè? Jeg skal love deg, kjære Chaz - at svaret er nei.

 

Ja, du har fortsatt rett i mye av det du skriver. Wenger kjører en helt annen stil enn sin kollega på brua, men likevel forblir målet det samme - å vinne. Arsenal er, tro det eller ei, en av verdens mest velstående klubber, og da kan vi ta oss råd til å kjøpe inn ordentlige forsterkninger, istedenfor å kjøpe inn unggutter og vente tre år i frustrasjon på det neste tittelen. Dette er en oppstartsmetode, ikke et permanent opplegg. Se Man Utd - de forsterket seg i preseason, se Chelsea - de forsterket seg i preseason, mens vi - vi solgte vår kaptein og kjøpte to 20-åringer. Selvfølgelig økonomisk og fremtidsrettet, men hva det sportslige? Hvorfor mener du dette skal komme i andre rekke? Er det ikke det sportslige fotball handler om, Chaz? B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Endelig en god diskusjon her inne!:D

 

Selvfølgelig er det gode gamle Jørn som drar det hele igang.

 

det har blitt sagt mye lurt fra mange, og det er faktisk ikke så mye jeg reagerer på. Men jeg vil bare få poengtere en ting. Ingen skal ta fra meg forventningene om å at min kjære klubb, skal være med å kjempe om trofeer. Uansett hvordan tilstanden har vært i klubben før, og om klubben på ny vil befinne seg nærmere bunnen enn toppen, så vil jeg likefullt bli enormt skuffet over at vi ikke er med i toppen.

 

Siden Wenger kom, har vi vært så heldige å fått oppleve ikke bare suksess i forhold til at klubben har hentet med seg hjem sølvtøy, men de har gjort det ved å spille ballen vakrere enn det noen gang har blitt gjort på balløya i moderne tid.

 

Dette har skjedd på tross av at United har hatt et budsjett mange ganger vår størrelse.

 

Nå når Chelsea har kommet på banen har markedet blitt enda skjevere. Tidligere ble forskjellen på budsjett, utjevnet ved at Wenger viste større kløkt på spillermarkedet enn Ferguson.

Men når man faktisk har ubegrenset med midler som Chelsea har nå, så trenger man faktisk ikke ha kløkt på spillermarkedet for å få suksess. Man simpelthen kaster seg inn i kampen på de fleste spillere, og presser prisene oppover.

 

Når de i tillegg har en manager som kan sin taktikk, nytter det ikke lenger å satse på at investeringer i unge spillere skal lønne seg i det lange løp.

 

Jørn, du virker veldig opptatt av at en ikke skal kjøpe "hvem som helst". Ingen som mener det. Men det er bare tull at det kun finnes en håndfull spillere der ute som kan forsterke vår, etter min mening syltynne stall. Skal vi være med å kjempe om et ligagull, eller for ikke å snakke om noe suksess i Europa, nytter det ikke å gå i pluss i forhold til kjøp og salg av spillere. Vi er i en svært kritisk fase i forhold til hvordan vår klubb skal det gjøre det de neste årene. Ny stadion, og mange unge spennende spillere på vei fram, gir oss forhåpninger om fortsatt suksess. Men henger vi ikke med i svingene disse sesongene før de er blitt etablerte spillere, kan vi være hektet av allerede før den tiden kommer.

 

For mens vi legger stein for stein på et nytt stadion, vinner våre konkurrenter stadig terreng, og når man først har falt bak noen med en evig pengebinge, så er det meget vanskelig å ta de igjen.

 

Nå er det heldigvis et lag i Norge som viser at ingenting er umulig i fotball, så vi får leve i håpet om ikke annet.

 

Men for en svoren optimist som meg, er det en veldig rar følelse å ikke ha troen på ligagull for første gang på 8-9 år.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Enkelte er forferdelig bortskjemte av mine medsupportere. Det er merkelig og frustrerende. Jeg synes vi har ALL GRUNN TIL Å JUBLE FOR KLUBBEN VÅR I DISSE DAGER!!!!

18930[/snapback]

 

 

dette argumentet holder ikke. arsenal er på vei til å ta steget opp blant de beste klubbene i europa og da må man forvente at klubben kjemper om titler hvert eneste år. på samme måte som barca-, real madrid-, juventus og manusupportere gjør det. jo større og bedre klubben er, jo større blir forventningene. det er da helt naturlig...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...