Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

Hvis en forseelse begynner utenfor 16-meteren - og fortsetter innenfor, er i dommeren i sin fulle rett til å dømme straffe.

 

Det røde kortet er riktig, da Young fratas en klar målsjanse. Hvorvidt forsvareren er sistemann eller ikke er irrelevant all den tid vilkåret om frarøvet målsjanse er oppfylt.

 

Sånn.

Link to comment
Share on other sites

Hvis en forseelse begynner utenfor 16-meteren - og fortsetter innenfor, er i dommeren i sin fulle rett til å dømme straffe.

 

Det røde kortet er riktig, da Young fratas en klar målsjanse. Hvorvidt forsvareren er sistemann eller ikke er irrelevant all den tid vilkåret om frarøvet målsjanse er oppfylt.

 

Sånn.

 

Nå var det vel ikke snakk om holding fra Palace spilleren så slik sett så er vel dette feil? Holding derimot er annerledes da man kan dømme straffe hvis det fortsettes å holde fra utenfor til man er innenfor. En takling derimot som fører til at en spiller faller innenfor 16 skal det ikke dømmes straffe på.

 

Så i det tilfellet her skulle det vært frispark og muligens et rødt kort. Ikke straffe og rødt kort.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Si hva dere vil om dommerhjelp, selv er jeg enig med Safe Hands, men at United overkjørte Palace i dag var det ingen tvil om. Moxey hadde nok slitt i Championship i dag(Sliter i hver kamp, holder ikke nivået, tror ikke Parr er stort bedre dog..) og Gayle er uferdig.(Samme kan sies om Jerome som kom inn i kampen, men han er det alt for sent for.)

 

Synes Chamakh var god, men led av at Puncheon trakk inn og ble særlig isolert første 20 når Fabio var glitrende med fremover og kombinerte med Valencia gang på gang.

 

United fremstår også ganske annerledes i bruken på vingene sine i år selv om vingene brukes mye mer er det ikke lagt opp til like mye innlegg. Gjorde en taktisk analyse av kampen som jeg bruker å gjøre når jeg ser kamp, regner med at jeg kommer til å se 6-7 kamper av hvert lag første halvdel av sesongen så jeg kan skrive inn litt om svakheter/styrker og hva som må gjøres for å slå hvert enkelt lag i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

United blir i toppen iår også, uansett hvor mye vi ønsker dem ut av toppstriden.. Det tar litt tid for ny manager og sette fart på laget, det ser vi nå med United, Chelsea og city. Men når de kommer, vil jeg tippe de kommer som kanonkuler. Med litt heldigere skadesituasjon utover året kan vi iallfall kjempe bedre enn foregående år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får respekt for Moyes når han sier:

 

 

 

- Ikke sånt jeg vil se

Etter kampen gjorde Moyes det klart at filming ikke er noe han vil se fra sine spillere.

 

- Jeg vil ikke ha noe av at spillerne mine filmer. Dikgacoi setter ut beinet sitt, men jeg synes Ashley hjalp til. Det er ikke sånt jeg vil se, sa han til Sky Sports.

 

I tråd med reglementet ble også Dikgacoi utvist for taklingen som ledet til straffesparket. Moyes synes det var strengt i den situasjonen.

 

Det spørs om han ikke må selge Young, Nani, Rooney m.fl. hvis han skal lykkes med å fjerne skuespill fra dette drittlaget.

 

http://m.db.no/2013/09/14/sport/fotball/premier_league/manchester_united/david_moyes/29278042/

Link to comment
Share on other sites

Den tiden jeg så kampen var det ikke no overkjøring. Men når de får en hel omgang med en mann mer på hjemmebane så er det ikke overraskende at de dominerer mer.

Palace hadde en timinutters periode der det var jevnt, men som vanlig bare grinda og grinda United til motstanderen var utkjørt. Spesielt første 20 minuttene var Utd overlegne, Fabio og Valencia var fantastiske da, men klarte ikke sette nok fart mot enten linja eller mot mål og målene kom derfor fra venstresiden hvor Evra var smart og Young drifta innover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke ManU kampen, så jeg mener ikke stort deres scoring. Men, jeg blir ikke overrasket om den burde vært annullert. Fra nalive;

 

Mål Manchester United 1 - 0 Wayne Rooney. Målgivende pasning Patrice Evra. Carrick legger ballen over forsvaret og i bena på Evra. Backen finner Rooney i feltet. Spissen avslutter på volley, ballen går i bakken og opp i netttaket. Valencia står forøvrig rett foran Leno i offsideposisjon. Mulig det skulle vært avvinket

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...