Jump to content

En uforbeholden hyllest til en stor spiller.


Chaz

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Ingen har vel tatt mer plass i sommerferiene mine enn PV4 de siste årene...

Og det av den enkle grunn at jeg aldri har ønsket å se ham forlate Arsenal.

Jeg er definitivt en av de "triste" Wenger oppfordrer til å fortsette å støtte

Arsenal. Akkurat det er det ikke aktuelt å endre på. Jeg er faktisk mest

bekymret for hvilket signal dette sender til resten av spillerne?! Hva de

tenker nå - og om det blir lettere å gå fra Arsenal for andre i fremtiden?

Cole? Dessuten har jeg vondt i hodet etter gårsdagens gravøl...

 

Men for tråden: TAKKTAKKTAKKTAKKTAKKTAKKTAKKTAKKTAKK, PV4!

Ikke tusen, men iaf ett for hvert år. Det PV4 har gjort for/i Arsenal er jo

grunnen til at salget først og fremst er trist. Pengene... De driter jeg i.

Interessant nok etter Wengers utfall mot Che£$ki sitter han nå selv igjen

med MER penger til overganger enn han fikk løfte om i mai. En nokså

"interessant" metode slik som våre tittelrivaler har holdt på de siste årene.

PV4 kan ikke erstattes - vi får bygge en ny! Og vi trenger en ny midtbane-

general. De vi har der er gode nok, de. Men ingen av dem er sjef som PV4 ... var.

 

Farvel ;)

Link to comment
Share on other sites

Greit å ønske ham lykke til asså, men å håpe han vinner CL???? ;)

 

Trodde det var Arsenal som vi håpa vant den jeg :P

13885[/snapback]

 

 

Jada men jeg unner Vieira det. Ser ikke noe problem med det.

Blir ikke CL vinner vi uten en midtbanegeneral. B)

Link to comment
Share on other sites

Takk Paddy, du vil gå inn i historien som en av de aller største spillere i vår elskede klubb. Igår var det en skikkelig trist og vedmodig dag, men når sant skal sies er jeg hellig overbevist om at du hadde lagt det beste bak deg i klubben. Objektivt sett er det derfor ikke negativt at du forlater klubben. Lykke til videre, men vær klar over en ting at CL vinner du aldri!!

Link to comment
Share on other sites

Greit å ønske ham lykke til asså, men å håpe han vinner CL???? ;)

 

Trodde det var Arsenal som vi håpa vant den jeg :P

13885[/snapback]

 

 

Jada men jeg unner Vieira det. Ser ikke noe problem med det.

Blir ikke CL vinner vi uten en midtbanegeneral. ;)

13901[/snapback]

Arsenal, Champions League Winners 2005/06! B)

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe vansker med å slenge meg på hyllesten av Vieira. Han blir aldri glemt. Blant de virkelig store Arsenal-spillerne opp gjennom historien. Vemodig og litt rart at han har forlatt oss, men det var kanskje det beste for begge parter, ihvertfall på sikt?

Link to comment
Share on other sites

Takk for ni flotte år, Captain Vieira. Du har gitt os mye bra fotball, masse saftige taklinger - og noen røde kort ;) Alt i alt har du gjort en enorm jobb for Arsenal, noe jeg alltid vil huske deg for.

 

Hva fremtiden angår, håper jeg faktisk ikke du lykke noe særlig, rett og slett for å kunne holde fast ved det faktum at når Arsenals spillere går fra Arsenal, er de ikke lenger den spilleren de en gang var. Hvis dette skjer med Vieira vil det sende signaler til resten av spillergruppa om at de bær være fornøyd der de er, nemlig i verdens beste klubb, Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Du entret Highbury en høstdag i 1996, i en kamp mot Sheffield Wednesday. En kamp hvor vi var på god vei mot et tap. Noe som ikke var så uvanlig den gangen. Det vi fikk se i 45 minutter i den kampen Paddy, bar preg av stil og klasse. Du snudde kampen helt alene. Fra 0-1 til 4-1.

 

Sammen med Manu Petit spilte du deg inn hjertene til gud og hvermann i doublesesongen i 1997/98. Siden gikk det slag i slag. Du vant absolutt alt. Både med klubblag, og med landslag. Periodevis har du utvilsomt vært verdens beste defensive midtbanespiller. Du har "lekt" med motstanderne dine. Vi gjorde deg god Paddy, og du gjorde Arsenal fantastisk, my friend! Vi var som skapt for hverandre.  I ni år varte lykken Paddy, jeg tror med sikkerhet vi kan si vi har sett dine absolutt beste fotballår. Men tro meg; jeg håper inderlig du lykkes hos "den gamle damen". Det fortjener du nemlig!

 

Dine største øyeblikk? Doubelen i 97/98? Nja. Triumfene med landslaget, eller doubelen i 2001/02, eller FA cup triumfene mot Chelsea eller United? Nope. Den største triumfen din var at du var kaptein under 2003/04 sesongen. Du var kaptein og inspirator for The Untouchables, The Unbeatable og The Immortals!!! Det Paddy, tror jeg var din optimale triumf, og ditt optimale øyeblikk.

 

Du var alltid en rolig, ja kanskje litt beskjeden ung mann. Alltid høflig, og smilende. En gentleman rett og slett. Utenfor banen. På banen derimot var du som en løve. En løve som ikke aksepterte tap for ditt elskede Arsenal. Akkurat den kombinasjonen tror jeg gjorde deg til den unike spilleren du er. For du er fremdeles unik. Ingen må tro noe annet.

 

Vel, vel Paddy, nå skilles våre veier, og jeg ville lyve hvis jeg sa at jeg ikke ville savne deg. I`ll miss you a hell of a lot, mate! Du har vært en av tidenes aller største Goonere. Og slik vil jeg for alltid huske deg. Giganten på midten. Skulle vi, en gang i fremtiden, møte "den gamle damen" i CL, skal jeg applaudere ekstra for deg Paddy, det fortjener du nemlig.

 

Avslutningsvis; ditt siste spark på ballen for Arsenal kunne ikke vært bedre, kunne det vel? Straffen som senket United. Et siste "ballespark" til Alex. Du vet å gå ut med stil, Paddy!! ;)

 

You`ve been one helluva Gooner, Patrick! Thanks for the memories, and all the best in the future, mate. Ciao Paddy!

13765[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

En videohyllest til Patrick Vieira!

 

http://www.arsenalweb.net/index.php?subact...at=4&side=index

 

Enjoy!

14014[/snapback]

Korleis er det mogleg, for en (halv)voksen mann, å sitte her med klump i halsen for at en mann eg aldri har møtt skifter klubb?

 

Takk for videoen. Kjem nok til å sjå på den fleire ganger i dagane som kjem.

Link to comment
Share on other sites

F*** og, det begynner virkelig å synke inn nå. Dette er like jævlig som da Liam Brady og Charlie Nicholas gikk. H****** heller! Det er som om en av dine nærmeste blir revet bort. Dritt og lort. Ni år med glitrende fotball, sugende tacklinger og 110% engasjement, og hjertet utenpå drakta! Jeg skule så inderlig gjerne ha sett deg løfte PL trofeet etter den siste kampen på Highbury, Paddy. Men slik blir det nå en gang ikke.

 

H******s dritt!!! :D ;) :D

 

Uansett Paddy, you will always be my man!

Link to comment
Share on other sites

Guest arsenalman

Har lagt inn en hyllest tidligere for vieira, men må nok en gang si dt... Lykke til videre, vi vil alltid huske dg- (ELSKE DEG) :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg med på hyllesten jeg også. 9 år og dedikert til Arsenal (ser bortifra silly season'ne som har vært en del av) 100% hele tiden. Jeg tror det var rett tid både for Vieira og Arsenal at det skjedde, både økonomisk og sportslig.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere dersom (når) Arsenal vinner CL 2005/2006, og Vieira sitter i Italia og ser på. Det må være bitende bittert for han, for det er jo det eneste han aldri har vunnet og sikkert en av grunnene til at han ønsket å prøve et nytt sted. Juventus er alltid solide i CL, og vil nok være lettere å få spilletid der enn i RM f.eks.

 

Jeg vil selvsagt glede meg over Arsenals triumf, men vil nok også sende Vieira noen tanker. Om det blir "HAH!! Der kan du se" tanker eller om det blir "Så synd at du ikke var med" tanker er umulig å si i skrivende stund, for det er nyheten altfor fersk.

 

Lykke til i Italia og jeg håper at du blir spart for rasismen som var der tidligere!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Må si at jeg frykter vi vil være veldig lite autortær på midtbanen nå.. Ser nå for meg Fabregas og flameni på midtbanen..elller kanskje Hleb og Fabregas..Veit ikke jeg :ph34r: Ønsker ikke Gilberto der, han forsvinner ut av kamper alt for lett, men han kan jo faktisk bli bedre nå som Vieira er borte. Men faktumet er at vi mister en spiller som var sjef på midtbanen, og for det vil jeg alltid savne Vieira litt :o

Jeg syns synd på han hvis vi skulle vinne cl, og for de som hadde/har bestilt den nye drakten med hans navn. Uansett, takk for alt Paddy!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest john s

Synd at Vieira forsvinner. Har vært kongen på banen både defensivt og offentsivt, ein typisk kriger med litt for mange gule og røde kort. Tror også dei midtbanespelarane som er igjen i klubben kan komme til å blomstre mer i år. Tenker da mest på Fabregas og Flamini.

 

Lykke til videre i karrieren Paddy. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Joda, du gjorde det, men resten var negativt. Det finnes en annen tråd, hvor du også har bidratt. Der kan man vel mene hva man vil. Akkurat denne tråden synes jeg vi kan holde fri for negative kommentarer. Det er nå min mening, da.

 

Og ja, du tråkket på min vestre storetå. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...