Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

I kampen mot oss så kunne han fort fått 2 i nettmaskene etter å ha gitt to farlige returer. Tenker da altså på Cesar.. han er bedre enn Mannone, men ikke verdt de £100k+ mer i uka enn hva vi betaler italieneren.

 

Veldig enig her..

Link to comment
Share on other sites

I kampen mot oss så kunne han fort fått 2 i nettmaskene etter å ha gitt to farlige returer. Tenker da altså på Cesar.. han er bedre enn Mannone, men ikke verdt de £100k+ mer i uka enn hva vi betaler italieneren.

Ikke noe problemer med å være enig, egentlig. Spørsmålet er hvor mange av returene han gir som er helt unødvendige. Der har Mannone mye å hente..

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke for sent enda. Zlatan er sikkert lei PSG om et år eller to, hvis Arsenal er klar til å sprenge sparegrisen er sikkert Zlatan med om det er trofeer i sikte. Magisk spiller, tenk om han hadde vært norsk.

 

(John Carew gjør sikkert det der med en appelsin)

Link to comment
Share on other sites

Zlatan er allerede 31 år gammel så det kommer nok aldri til å skje. Mener å huske at Zlatan selv sa han ville legge opp det året han fylte 34 også? Pluss at han ikke ville til Premier League heller da han følte ligaen var oppskrytt.. :P

Link to comment
Share on other sites

For å optimalisere laget vårt innenfor rimelighetens grenser så ville jeg sterkt vurdert noe slik:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

ny spillere

Cazorla - Wilshere - ny spiller

Walcott - ny spiller

Det vi trenger og hvor vi har størst forbedringspotensiale er på defensiv midtbane, der Arteta mot de fleste motstanderne blir for treg i sideforskyvingen og jobbingen som anker på midtbanen. Vi trenger en mer fremoverrettet høyrekant som kan utfordre og dra seg forbi motstander i forhold til de som vi har nå der ballen spilles tilbake 99/100 ganger de møter press. Og vi behøver en goalgetter som kan ta de lure løpene i boksen og være spilleren som scorer 20 mål + for oss hver sesong - ala Falcao til en billigere penge. Samtidig så burde Mertesacker fått overtatt kapteinsrollen siden han er den desidert beste midtstopperen vår, og med Vermaelens armbind gjør det oppgaven vanskelig å sette en vaklende belger på benken. En Koscielny i form er bedre og mer stabil enn en Vermaelen i form - slik jeg ser det. Akkurat hvilke spillere navn de spillerne jeg etterlyser har er mindre viktig så lenge de besitter egenskaper som er bedre enn de vi allerede har. Og selvsagt ny kontrakt til Walcott og Sagna. Benken blir da, kanskje: Mannone, Sagna, Vermaelen, Arteta, OX, Podolski og Giroud. Spillere som kan komme inn og endre kampbildet begge veier hvis nødvendig og uten å svekke laget ved evt. skader på førstelagsspillerne.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke sagt nei til dette:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Izaguirre

Coquelin

:ph34r:

Cazorla - Wilshere - Konoplyanka

Walcott - Jovetic

Skal også sies at M'Vila trolig vil være tilgjengelig etterhvert for en veldig lav sum sammenlignet med hva Rennes tidligere ville ha. Skal ikke se bort ifra at Wenger vil prøve seg hvis han får han for £4-5M.

 

Disse ser jeg gjerne inn i løpet av vinteren eller sommeren: Izaguirre (eller en annen venstreback som Monreal f.eks) Jovetic, Konoplyanka (fan av den unge ukraniske mannen med det vanskelige navnet som ikke vil koste allverden), Moussa Sissoko (for Diaby) og Lewis Holtby (direkte erstatter for Rosicky pluss en klar forsterkning ovenfor Ramsey).

 

Laget ville da trolig sett slik ut:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Izaguirre

Sissoko - Arteta

Cazorla - Wilshere - Konoplyanka

Jovetic

 

Med spillere som Jenkinson, Koscielny, Gibbs, Coquelin, Holtby, Gervinho, Chamberlain, Podolski og Giroud som backups. Walcott er ikke med mtp. at han meget trolig forsvinner i vinter.

Link to comment
Share on other sites

Sissoko og Jovetic har jeg absolutt tro på ville gjort underverker for oss.

Helt enig i tankegangen din med og beholde stammen, men å forsterke der det trengs. Disse to overnevnte + en venstre back så bør vi kunne være mye mer slagkraftige. Det virker som det er så lite som skal til, men Wenger nekter å gjøre de siste grepene for å få laget komplett.

 

Diaby trenger vi erstatter for, men Rosiscky er bare på visitt innom laget år etter år. Han gjorde en meget god visitt ifjorårets sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger ikke nok med i internasjonal fotball til å bringe opp konkrete navn, men min "kjepphest" det siste året (også før Song forsvant) er at vi må ha inn en nytt "anker" på midtbanen. Arteta gjør en fantastisk jobb, men det er ikke nok. Med de makkerne som Arteta har så ser jeg ingen som fungerer godt nok defensivt. Wilshere er en god spiller, men er for meg ikke et klart valg som defensiv spiller. Diaby er så skadeutsatt at han kan/bør ikke klubben satse på som fast i den posisjonen. Ramsey er kan brukes som reserve, men er heller ikke god nok. Coquelin er et godt talent, men er ikke god nok ennå. Vi har mange spillerer som kan "hjelpe" et godt defensivt anker, men vi mangler denne solide spilleren som har ekte defensive gener i denne posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Det vi trenger er en Makelele/Gattuso type som ligger klistret på deg til han enten har vunnet ballen eller lagt motstanderen i bakken og stoppet spillet. Jeg mener jeg har brukbar oversikt over spillerne i de engelske, franske, tyske, spanske, italienske og portugisiske ligaene, men ser ikke alternativer som kommer opp på det nivået og er tilgjengelige. I Italia har man De Rossi som er klart best i den posisjonen, men ut ifra uttalelsene i media trives han for godt i Roma til å ønske å flytte på seg - samtidig som pengemaskinen City kommer til å bidra med enorme bud. I Spania så har man mest spillende playmakere som dyptliggende anker ved Busquet og Alonso, og noen av disse kan man ikke drømme om en gang. Tyskland har flere spennende spillere på gang, blant annet Khedira som spiller i Real Madrid, ellers er de fleste alternativene litt for uprøvd til at man kan se på de som klare forsterkninger som blir en midtbanegeneral med en gang. Slik som utviklingen av spillere har gått er det et fåtall toppspillere i dagens fotball som er utpregede midtbaneanker. Mange velger som Wenger med offensive spillere som er allsidig i spillestilen som og må ta de defensive oppgavene i tillegg.

 

Husker for en del år siden så tenkte man på Anthony Annan fra Rosenborg som et alternativ, og det sier litt hvor desperate vi har vært - har han i det hele tatt spilt etter overgangen til tysk fotball?

Link to comment
Share on other sites

Klar over at du er enorm fan av Jovetic Stefan B. Men tror ikke han er noe bra som alenespiss i Premier League.

Men på ving eller som offensiv midtbane derimot vil han vært en bra investering.

 

Kan skjønne skepsisen, men har stor tro på at Jovetic som van Persie kan spille som alenespiss i Premier League. Teknisk sett så står han ikke tilbake for van Persie og spilleforståelsen er også helt ypperlig. Han er også forholdsvis høy (183-185) og sterk, men samtidig så er han også raskere enn van Persie både med og uten ball. Ikke helt den avslutteren van Persie er nå, men han bare utvikler og utvikler seg. Det eneste jeg er skeptisk til når det kommer til Jovetic er at han var skadet hele 10/11 sesongen og har til tider vært ute et par kamper i ny og ne, men i kontrast til van Persie igjen så er han "aldri" skadet :P

 

Har også til tross for skadeoppholdet tatt store steg siden comebacket. Lå forrige sesong på et mål annenhver kamp i ligaen (14 mål på 27 kamper for et ufattelig svakt Fiorentina) og i år har han 6 mål på 8 kamper. Usikker på antall målgivende i fjor og hittil i år, men han er utvilsomt kapabel til å score og assistere.

 

Slik jeg ser det potensielt en spiss i aller aller ypperste klasse og det også en tilnærmet komplett en også.

 

Edit:

 

Fant en artikkel (link under) som også støtter mitt ønske. Som man ser på statsen så er Jovetic litt svak i lufta til tross for at han er såpass høy og sterk i kroppen, men van Persie til tross for at han i sine yngre år var verdens spinkleste mann og løp som ei kjerring (vel det gjør han fortsatt) så klarte han å fungere fantastisk som ensom spiss. Tror Jovetic ville gitt oss en spiss i verdensklasse igjen.

Stevan Jovetic Is the Answer

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Er vel venstre backposisjon som er aller dårligst besatt. Men både dm, ving og spiss er velkommen. Og gjerne en rutinert keeper.

 

Når Gibbs er tilbake så synes jeg venstrebacken er veldig grei... Heller en spiss og en veldig rutinert keeper.

 

Dog en brukelig backup hadde vært greit. Slik som Sagna har Jenkinson som har vært veeeldig god i år!

 

Fordi bak Gibbs er det ingen... nada, nix!

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Henry trener visstnok med Arsenal for tiden, og Giroud har fortalt fransk radio at han ikke er avvisende til et nytt lån, men vet ikke om det blir noe av det. Ja takk sier jeg!

 

Uansett, i januar ønsker jeg meg mest en skikkelig god venstrekant. Giroud, Podolski og Walcott er alle gode konkurrenter for spissplassen også har vi Chamakh som... vel... er spiss ihvertfall. Men skal det hentes noen må det være super quality!

Link to comment
Share on other sites

Yevhen Konoplyanka på venstre hadde vært så forbanna artig. En spiller som får deg til å "stand up and take notice". Vil heller ikke koste skjorta som andre spillere med samme talent. Et stort steg å gå fra Ukranisk liga til Premier League, men han har vist på landslaget at han også der holder nivået.

 

Ellers så kan man også lure på hvorfor Vela aldri ble "groomet" for venstrekanten som Walcott ble på høyre. Fortsetter å imponere for Sociedad og står vel med 5 mål og 2 målgivende så langt denne sesongen på 12 kamper til tross for en litt treg start.

Link to comment
Share on other sites

Yevhen Konoplyanka på venstre hadde vært så forbanna artig. En spiller som får deg til å "stand up and take notice". Vil heller ikke koste skjorta som andre spillere med samme talent. Et stort steg å gå fra Ukranisk liga til Premier League, men han har vist på landslaget at han også der holder nivået.

 

Ellers så kan man også lure på hvorfor Vela aldri ble "groomet" for venstrekanten som Walcott ble på høyre. Fortsetter å imponere for Sociedad og står vel med 5 mål og 2 målgivende så langt denne sesongen på 12 kamper til tross for en litt treg start.

 

Har fulgt litt ekstra med på konoplyanka i år. (Hadde ikke hørt veldig mye om han før i år tbh) Og ser at der ligger det veldig mye kvaliteter som han heller ikke klarer å få ut i laget han spiller i.

Hadde vært digg å hatt en sånn spiller til Arsenal.

 

Og det med Vela har jeg også lurt på, han burde fått sjangsen:(

Link to comment
Share on other sites

Konoplyanka kjenner jeg ikke godt nok til utover det jeg så i EM, og prestasjoner der tar jeg med en klype salt. Han så dog spennende ut. At han ikke vil "koste skjorta" er jeg mer skeptisk til. Han spiller for Dnipro som er styrtrike, og han har tidligere blitt for dyr for Dinamo Kiev. Det er ikke bare bare å hente stjernespillere fra rike klubber i russland og ukraina.

 

Skal vi hente en spiller i januar må det være noen som komme rett inn og heve laget umiddelbart, som ikke vil trenge noen måneder på å tilpasse seg ligaen, landet og kulturen. Jeg vet ikke helt hvem det skal være da...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...