Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Moussa Dembele har virkelig vist seg frem i Fulham det siste året. Ikke verdens mest effektive spiller der, men herregud for en talentfull spiller han er. Husker når vi møtte AZ Alkmaar i CL for noen år siden og han var et konstant uroelement.

 

Hadde vært en artig spiller å ha i laget.

Link to comment
Share on other sites

Dembele vil ikke skape noe mer frustrasjon enn hva Hleb skapte store deler av den tiden han var i klubben. Når det er sagt så er ikke Dembele akkurat den spillertypen vi behøver akkurat nå.

 

Dembele har blitt omskolert til å spille sentral midtbane/boks-til-boks i Fulham. Er sterk som faen og var den midtbanespilleren i PL som i fjor hadde høyest taklingssuksess. Attpåtil er han meget teknisk, rask og har et temmelig godt overblikk.

 

Tar man med at kontrakten hans i Fulham går ut i 2013 og han har takket nei til ny kontrakt så mener jeg han kunne vært et meget smart kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi Arteta, Diaby, Wilshere, Rosicky, Ramsey, Oxlade-Chamberlain og Cazorla som kan fylle rollen som boks-til-boks spiller, så å kjøpe Dembele vil aldri skje. Da er behovet større på defensiv midtbane siden Coquelin og Frimpong er de eneste som er nogenlunde formsydd i den rollen.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi Arteta, Diaby, Wilshere, Rosicky, Ramsey, Oxlade-Chamberlain og Cazorla som kan fylle rollen som boks-til-boks spiller, så å kjøpe Dembele vil aldri skje. Da er behovet større på defensiv midtbane siden Coquelin og Frimpong er de eneste som er nogenlunde formsydd i den rollen.

 

Arteta blir 31 år neste år, Diaby tror jeg aldri vil bli den spilleren vi alle har håpet på (er han jeg helst vil se Dembele erstatte), Rosicky er straks 32 og er høyst ueffektiv, Ramsey har potensiale, men er langt ifra god nok, Chamberlain er best på kanten eller som offensiv midtbane, Cazorla likedan. Coquelin derimot er ingen DM. Han er en boks-til-boks lignende spiller. Altfor mange kvaliteter til å bare sitte foran forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Dembele vil ikke skape noe mer frustrasjon enn hva Hleb skapte store deler av den tiden han var i klubben. Når det er sagt så er ikke Dembele akkurat den spillertypen vi behøver akkurat nå.

Hleb og Adebayor var superfrustrerende, Arshavin er også en god kandidat om jeg skal kåre tiårets mest frustrerende faste førstelagsspiller.

Link to comment
Share on other sites

Min preferanse er en superspiss, men det skjer KUN hvis Chamakh, Park og Bendtner forsvinner. Gjerne Squill og! Midtbanen fungerer fint defensivt, så ser ikke helt hvorfor man skal ha en ny def midt.

Helt enig. Vi trenger desperat en god spiss. Di Natale er kanskje tilgjengelig

Edited by Orakelet
Link to comment
Share on other sites

Min preferanse er en superspiss, men det skjer KUN hvis Chamakh, Park og Bendtner forsvinner. Gjerne Squill og! Midtbanen fungerer fint defensivt, så ser ikke helt hvorfor man skal ha en ny def midt.

 

Se hva jeg skriver. Diaby er ikke god nok defensivt alene og derfor må Arteta (som har vært blant de mest kreative midtbanespillerene i PL i en årrekke) ta mer defensivt ansvar. Vil gjerne se han få mer frie tøyler og at vi går fra 4-2-3-1 til 4-1-2-3 med Cazorla og Arteta sammen litt høyere over DM-en.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ta fra Arteta mye av det defensive ansvaret når han utfører jobben så godt som han har gjort sålangt? Vi har flere alternativer fremover for å skape sjanser enn hva vi har bakover for være ryddegutter. Og da tar tenker jeg ikke på at vi har skapt lite sjanser i de to første kampene så langt denne sesongen siden motstander kun har gått inn for å ødelegge vårt spill samtidig som vi er i en etableringsfase der fremme.

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen fungerer fint defensivt? Det synes jeg ærlig talt ikke at vi vet enda. Vi har møtt Stoke og Sunderland, først neste helg vil vi få en liten pekepinn. Vi trenger en midtbanespiller, gjerne med en veldig defensiv mentalitet. Diaby er ikke god nok, dessverre. Samtidig trenger vi en målscorer, for det virker det nesten ikke som vi har. Hvertfall om Chamakh og Park er på vei bort. Hva som finnes på markedet er riktignok noe helt annet.

 

Personlig ønsker jeg 3 spillere inn den neste uken. M'Vila, Mbiwa eller hvilken som helst annen "ok" spiller som kan bekle høyreback og stopper, i tillegg til en Huntelaar.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg ønsker å legge om til 4-1-2-3 er et par grunner:

 

1) Jeg syntes Arteta har mer å bidra med enn å spille støttepasninger og forsvarspill. Ditto det samme med Diaby forøvrig.

 

2) Jeg vil heller ha en skikkelig defensiv midtbanespiller som M'Vila, Capoué (you name it) som kan ta den anker jobben helt alene enn å ha 2 spillere som gjør jobben en spiller er i stand til å gjøre.

 

3) Istedet for å ha 2 spillere som begge gjør lite offensivt og mest defensivt og 1 spiller som gjør alt offensivt så vil vi ha 1 som gjør tilnærmet alt defensivt og 2 som veksler mellom seg ved å gjøre alt offensivt. Vi blir da mindre forutsigbare og pluss at vi vil ha 2 spillere med et meget godt skuddbein rundt omkring motstanderens 16-meter.

 

4) Spissen vil få mer støtte og generelt sett vil vi ha flere alternativer rundt boksen og disse to offensive spillerene på midten vil kunne spille veggspill mer mellom seg enn tidligere. (Som i 09/10).

 

I vanskelige kamper som mot United, Chelsea, City o.l. så må Wenger mer enn gjerne spille 4-2-3-1, men mot de fleste lag som vi er "bedre" enn så syntes jeg vi må være mer aggressive og offensive. Da er 4-1-2-3 perfekt.

 

Forøvrig kan jeg ikke skjønne hvorfor Wenger bestemte seg for å gå vekk fra 4-1-2-3 etter 09/10 sesongen. Syntes det er den klart beste fotballen vi har spilt siden 07/08 sesongen og det til tross for at vi manglet en midtspiss omtrent halvparten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Afellay har visstnok blitt utelatt fra Barcatroppen i kveld i påvente av et klubbskifte neste uke. Hadde ikke vært meg i mot om vi luktet litt på han.

Hvorfor heller Afellay enn Soldado? Soldado er mye giftigere, og han er mer ulik de spillerne som er i Arsenal enn hva Afellay er.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor heller Afellay enn Soldado? Soldado er mye giftigere, og han er mer ulik de spillerne som er i Arsenal enn hva Afellay er.

Soldado blir litt lik Giroud, jeg vil helst ha en spiss som har mer fart og teknikk, en som gir oss noe annet å spille på, i dag ble det slått mye i bakrom mot Giroud og sånn sett hadde det kanskje vært smart å ta ut han og sette inn Walcott og beholde Poldi på kanten i steden. Vanskelig å finne en tilgjengelig, rask og teknisk måltyv dog.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...