Jump to content

21.02.24 Porto (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det beste laget vant kampen. Vi klarte ikke å spille rundt blokka til Porto, de markerte ut Ødegaard, Martinelli og Saka, og var giftige på kontringene. Var det vår taktikk å spille rolig gå-fotball? Neppe. Jeg tror det var en blanding av en god motstander og høye skuldre.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Det beste laget vant kampen. Vi klarte ikke å spille rundt blokka til Porto, de markerte ut Ødegaard, Martinelli og Saka, og var giftige på kontringene. Var det vår taktikk å spille rolig gå-fotball? Neppe. Jeg tror det var en blanding av en god motstander og høye skuldre.

Tror neppe det var taktikk å ha gå fotball, men samtidig være kompakte. Den rake motsett igjen 3 min på overtiden å plutselig kjøre kontra sjanseartet. Porto var kompakte og spilte på sine styrker, blir ennå mer av det i returen. Dette er 50-50 nå, 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Verminator5 said:

Det beste laget vant kampen. Vi klarte ikke å spille rundt blokka til Porto, de markerte ut Ødegaard, Martinelli og Saka, og var giftige på kontringene. Var det vår taktikk å spille rolig gå-fotball? Neppe. Jeg tror det var en blanding av en god motstander og høye skuldre.

Overhodet ikke, dette var taktisk fra start av. Vi er feige, vi var 30 sek oppe i høyt press hele kampen! Hadde vi spilt en slik bortekamp mot et bedre lag en porto hadde vi vært ute av turneringen. Porto keeperen har vell ikke en redning? Tror vi tar det hjemme, men dette er ikke slik Arsenal ska opptre… 

Link to comment
Share on other sites

Det var tydelig at våre fikk seg en ny erfaring i går. Vi var langt unna det nivået vi har vist i PL i senere tid. Nå skal vi opp mot de beste lagene i Europa.

Havertz er den eneste spilleren hos oss som har vært med i utslags spillet i CL tidligere. Våre spillere lærer ikke hva det går ut på etter 1 kamp. 

I retur kampen får vi ikke noe gratis. Hvis ikke spillet vårt sitter da , så kan vi ryke ut. Vi har en jævlig tendens til nettopp ryke ut i denne runden. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Gunners68 said:

Det var tydelig at våre fikk seg en ny erfaring i går. Vi var langt unna det nivået vi har vist i PL i senere tid. Nå skal vi opp mot de beste lagene i Europa.

Havertz er den eneste spilleren hos oss som har vært med i utslags spillet i CL tidligere. Våre spillere lærer ikke hva det går ut på etter 1 kamp. 

I retur kampen får vi ikke noe gratis. Hvis ikke spillet vårt sitter da , så kan vi ryke ut. Vi har en jævlig tendens til nettopp ryke ut i denne runden. 

Jorginho også :P

 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Gunners68 said:

Ja , glemte han 😁 Men , det var kun Havertz i start ellveren i går, med erfaring fra utslags rundene.

 

 

Korrekt. Og på skadelisten er det vel 3-4? Partey, zinc og Jesus- Altså med erfaring fra utslags rundene i CL.

Jeg lurer litt på hvorfor vi bare gjorde 1 bytte... Vi prøvde liksom ikke noe nytt...

 

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Arteta kjørte sin for tiden beste ellver fra start. Det er de han har mest tro på og han holder fast ved den ellveren. Det er han godt kjent for. 

Vi har hatt et par ganske så komfortable seirer i det siste , men han venter lenge med byttene. Rice og Ødegaard holder han lenge på. Sist sesong var det Saka som fikk kjørt seg. Selv om han knapt kunne gå til tider, så fikk Saka ikke noe særlig med hvile. 

Vi får se hva som skjer fremover. Vi trenger flere spillere tilbake fra skade listen. Det blir én tøff innspurt i PL. I CL er det kun 1 kamp igjen hvis ikke de lærer fortere. Absolutt alle tjuv triksene til Porto i går finner du i almanakken for lag som er vant med å spille I CL på dette nivået. Særlig lag fra Italia, Spania og Portugal. De har det medfødt i blodet 😁

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Rosicky07 said:

Overhodet ikke, dette var taktisk fra start av. Vi er feige, vi var 30 sek oppe i høyt press hele kampen! Hadde vi spilt en slik bortekamp mot et bedre lag en porto hadde vi vært ute av turneringen. Porto keeperen har vell ikke en redning? Tror vi tar det hjemme, men dette er ikke slik Arsenal ska opptre… 

Se på hva vi har prestert i bortekampene våre nylig. Hvorfor skulle vi plutselig endre på taktikken som har latt oss dominere motstander? Se på alle feilpasningene vi hadde, til tross for lavt balltempo. Var det taktikk? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jo ikke den dårlige prestasjonen var taktikk. Men det må gå an å tenke at instruksjonene var; «være litt mindre risikovillige på bortebane.»

Og at konsekvensen av dette var at spillet ikke fløt som «normalt». Ser ikke bort i fra at det er overtenkning taktisk inn mot kampen. Pep har jo lidd av det samme med City i flere år, der de plutselig skal gjøre litt annet enn det som funker uke inn/ut i PL. 

Link to comment
Share on other sites

Leser litt rundt forbi om at det kun ble spilt ca 50 minutter..Isåfall så er det katastrofe, og jeg tviler ikke med tanke på hvor ihjel dømt kampen ble.. 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, elx said:

Leser litt rundt forbi om at det kun ble spilt ca 50 minutter..Isåfall så er det katastrofe, og jeg tviler ikke med tanke på hvor ihjel dømt kampen ble.. 

Det var den kampen i CL ballen var minst i spill denne sesongen. Det var også den kampen med flest frispark i CL denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

On 2/22/2024 at 7:02 PM, Verminator5 said:

Se på hva vi har prestert i bortekampene våre nylig. Hvorfor skulle vi plutselig endre på taktikken som har latt oss dominere motstander? Se på alle feilpasningene vi hadde, til tross for lavt balltempo. Var det taktikk? 

Tror ikke det var taktikk. Tror bare rytmen i spillet blei ødelagt med alle frisparkene.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...