Jump to content

03.11.22 FC Zürich (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   FC Zürich image.png.2e513dc1c61bae316cf47f7dcc25fe7e.png
Torsdag 3. november 2022, kl. 21:00. Emirates Stadium

Europa League, Gruppespill

Kampen vises direkte på Viasport 1 /Viasat Ultra HD / Viaplay
 

Ønsket lag:

Turner

Cedric - Holding - Tomi - Tierney

Vieira - Sambi - Smith 

Marquinhos -  Nketiah - Nelson

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

På grunn av tapet borte mot PSV, holder det ikke med uavgjort hvis PSV vinner borte mot Bodø/Glimt.

Bodø har ingen mulighet til å gå videre fra gruppa, men de vil nok veldig gjerne klare tredjeplassen som gir videre spill i Conference League, så forventer at de gir PSV hard kamp på Aspmyra.

Vi har hjemmebane, og jeg har tro på at vi skal klare å slå Zürich selv med svekket lag, men ser for meg at vi likevel stiller ganske sterkt. Spillere som derimot sliter litt med forskjellige 'knocks' bør hvile. Saka står nok over denne uansett. Det kan også godt være at Xhaka får litt hvile, siden han fikk seg en kraftig smell mot Forest. Han så ikke ut til å være noe særlig preget av det utover kampen, men vi trenger ham mot Chelsea til søndag.

Turner

Tomi - Holding - Gabriel - Tierney

MØ8 - Partey - Sambi

Marquinhos -  Nketiah - Nelson

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Simbad said:

På grunn av tapet borte mot PSV, holder det ikke med uavgjort hvis PSV vinner borte mot Bodø/Glimt.

Bodø har ingen mulighet til å gå videre fra gruppa, men de vil nok veldig gjerne klare tredjeplassen som gir videre spill i Conference League, så forventer at de gir PSV hard kamp på Aspmyra.

Vi har hjemmebane, og jeg har tro på at vi skal klare å slå Zürich selv med svekket lag, men ser for meg at vi likevel stiller ganske sterkt. Spillere som derimot sliter litt med forskjellige 'knocks' bør hvile. Saka står nok over denne uansett. Det kan også godt være at Xhaka får litt hvile, siden han fikk seg en kraftig smell mot Forest. Han så ikke ut til å være noe særlig preget av det utover kampen, men vi trenger ham mot Chelsea til søndag.

Turner

Tomi - Holding - Gabriel - Tierney

MØ8 - Partey - Sambi

Marquinhos -  Nketiah - Nelson

Er Turner klar? 
 

foreslår Tomi inn i midten. La Gabriel få hvile og bruk Cedric på backplass. 
 

selv om Vieira var helt ute og kjøre mot Nottingham bør ha. Spille denne foran MØ8 og Elneny, hvis klar, bør prioriteres foran Partey. 
 

et rent B-lag bør holde. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Ben Elfen said:

Er Turner klar? 
 

foreslår Tomi inn i midten. La Gabriel få hvile og bruk Cedric på backplass. 
 

selv om Vieira var helt ute og kjøre mot Nottingham bør ha. Spille denne foran MØ8 og Elneny, hvis klar, bør prioriteres foran Partey. 
 

et rent B-lag bør holde. 

Enig med deg BE.

Hvis Elneny er klar så er det viktig å hvile Partey og Xhaka.

Elneny dypere med Sambi høyere i banen tror jeg vil være godt nok 

White, Saliba, Gabriel, Partey, Xhaka, Saka, Ødegaard, Martinelli og Jesus burde alle hvile hvis det er mulig. Jeg har ingen tro på at Zürich vil være i nærheten selv med Marquinhos på høyre, Vieira sentralt og Nelson på venstre med Eddie på topp.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Ben Elfen said:

Er Turner klar? 
 

foreslår Tomi inn i midten. La Gabriel få hvile og bruk Cedric på backplass. 
 

selv om Vieira var helt ute og kjøre mot Nottingham bør ha. Spille denne foran MØ8 og Elneny, hvis klar, bør prioriteres foran Partey. 
 

et rent B-lag bør holde. 

Hvis Turner er klar, står han.

Elneny er tilbake i trening, men spørsmålet blir om han er klar til å starte denne. Han har vært ute lenge. Jeg vil helst se Sambi som #8 og ikke i #6 rollen, så om Elneny ikke er klar til å starte bør Partey starte. Så bør vi gå for å ta ledelsen kjapt(gjerne med 2-3 mål) for så å bytte Elneny innpå. Da tror jeg det er bedre å kjøre på med MØ8 fra start for deretter å gjøre et lignende bytte med ham og Vieira når vi leder med et par mål.

Nelson bør kanskje ta høyrevingen og Marquinhos venstre.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Simbad said:

Hvis Turner er klar, står han.

Elneny er tilbake i trening, men spørsmålet blir om han er klar til å starte denne. Han har vært ute lenge. Jeg vil helst se Sambi som #8 og ikke i #6 rollen, så om Elneny ikke er klar til å starte bør Partey starte. Så bør vi gå for å ta ledelsen kjapt(gjerne med 2-3 mål) for så å bytte Elneny innpå. Da tror jeg det er bedre å kjøre på med MØ8 fra start for deretter å gjøre et lignende bytte med ham og Vieira når vi leder med et par mål.

Nelson bør kanskje ta høyrevingen og Marquinhos venstre.

Her er jeg helt uenig. Still b lag og ungdommer. La det stå til og hvil spillerne. Kun Chelsea og ulvene igjen, før vm pause. Vi kan fremdeles lede ligaen inn i julestria. Det betyr mye, vi er uansett videre i el

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Her er jeg helt uenig. Still b lag og ungdommer. La det stå til og hvil spillerne. Kun Chelsea og ulvene igjen, før vm pause. Vi kan fremdeles lede ligaen inn i julestria. Det betyr mye, vi er uansett videre i el

 

2 minutes ago, Gunners68 said:

Enig i at det er PL som teller nå. Kan ikke skjønne at vi skal risikere at nøkkel  spillere skal kunne bli skadet før Chelsea kampen .

Hadde 'B-laget' unngått å gå på en smell mot PSV i siste, hadde jeg vært helt enig med dere. Men siden de klarte å tape med to mål(vi hadde sikret gruppeseier med uavgjort), og flere av spillerne som fikk starte den kampen ikke stod frem positivt, mener jeg det handler om å sette en standard.

Førsteplassen i gruppa kontra andreplassen er forskjellen på en dobbelkamp mot potensielt veldig hard motstand eller direkte avansement til utslagsrundene. Vi bør absolutt vinne hjemme mot Zürich selv med fullt B-lag, men de er også i kamp med Bodø om tredjeplassen i gruppa(som gir videre spill i Conference League). De kommer ikke til å legge seg flate selv om de er på vår hjemmebane.

Xhaka er, som Tony sier, suspendert pga sitt gule kort sist. Da mangler vi en viktig leder og en midtbane med Vieira - Elneny - Sambi blir altfor lett. Hvis Elneny er klar til å starte, hjelper det noe, men føler meg tryggere med MØ8 over Vieira i en midtbanetrio bestående av en av dem og Elneny - Sambi. 

Men som sagt, Elneny har vært ute lenge og har null kamptrening, så jeg regner med at han ikke er klar for å starte enda.

Ellers som dere sier, det er 'bare' to kamper igjen i PL før VM-pausen. At noen av dem må starte denne i tillegg burde de klare. Ødegaard skal feks ikke til VM. Av våre brasilianere er det kun Jesus som potensielt blir tatt ut. Så faktisk burde kanskje Martinelli starte foran Marquinhos også, og Nelson ta høyrevingen.

Av de som er tatt ut til VM på det laget jeg foreslår, er det kun Turner og Tomi som potensielt kommer til å spille mye.

Link to comment
Share on other sites

Alle poeng vi kan få i de siste kampene før VM er gull verdt. Langt mer en hvem vi kan møte i neste runde i EL.

Vi er nå i en posisjon i PL vi ikke har vært i siden vi holdt til på Highbury. Vi har videre sett i flere av de siste kampene at flere spillere har virket slitne.

Flere av våre argeste konkurrenter avgir poeng i PL . Derfor kan vi få et forsprang på flere av lagene hvis vi kan stille med våre beste. Derfor er jeg nesten " likegyldig " til EL , da det til syvende og sist er PL som teller mest av alt.  

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ray1955 said:

Tragisk å se hvordan de Kolasinac og de andre tidligere Arsenal spillerne misser på store sjanser der de kunne sendt spurvene ut av CL.

Personlig når jeg ser hvordan de holder på så syntes jeg det er fantastisk deilig at de ikke lenger spiller i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, sas2002 said:

Zinco og Saka i troppen også idag

Vil ikke se noen av de på banen i dag. Det er søndagens kamp som er viktigst. 

Zinco trenger kamp trening , greit nok , men kan være grei å ha i reserve søndag. Saka trenger vi definitivt søndag og ikke noen grunn til å risikere noe med han i dag. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...