Jump to content

(Utsatt) 11.09.22 Everton (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Evertonimage.png.e283a933b9fdf89ccf969431c53882d4.png
Søndag 11. september 2022, kl. 15:00. Emirates Stadium

Premier League, 7. runde

Kampen vises direkte på Viasport Premier League 3 / Viaplay
 

Ønsket lag:

Ramsdale

Tomi - White - Saliba - Zinchenko

MØ8 - Partey - Xhaka 

Saka -  Jesus - Martinelli

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Gunners77 said:

Partey rekker vel ikke denne kampen, er ute minst en uke til.

Da fortsetter Sambi. Selv om han enda er rå, har han kvaliteter som kan hjelpe oss offensivt. Det viste han mot Manure. Han er god på progressive pasninger og tør å slå de. Han har fortsatt en del å gå på defensivt og posisjoneringsmessig, men dette kan jobbes med og vil bli bedre med erfaring. 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Marius- said:

Evt trekke ukraineren opp der, og starte med Tierney om han er klar. Uansett valg, så skal man slå Everton på hjemmebane.

Det hadde vært spennende å se Zinchencko på midten. Han etterlater seg mye rom som back, når han trekker inn i midtbaneleddet, hvilket Antony utnyttet til det fulle. Tierney fyller rollen på en mer tradisjonell side, selv om han kanskje blir noe endimensjonal. Enig i at Everton skal slås. Nå må vi vise at et tap ikke må etterfølges av to nye tap, slik vi gjorde ved et par tilfeller forrige sesong. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Verminator5 said:

Det hadde vært spennende å se Zinchencko på midten. Han etterlater seg mye rom som back, når han trekker inn i midtbaneleddet, hvilket Antony utnyttet til det fulle. Tierney fyller rollen på en mer tradisjonell side, selv om han kanskje blir noe endimensjonal. Enig i at Everton skal slås. Nå må vi vise at et tap ikke må etterfølges av to nye tap, slik vi gjorde ved et par tilfeller forrige sesong. 

Det positive med Zinchenko på back trumfer det negative «by a mile». Vi får en helt annen dimensjon PG flyt i angrepet ved at han er med opp. Det gjør også Martinelli god. Synes Martinelli har slitt når han har «tradisjonelle» Tierney bak seg

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Det positive med Zinchenko på back trumfer det negative «by a mile». Vi får en helt annen dimensjon PG flyt i angrepet ved at han er med opp. Det gjør også Martinelli god. Synes Martinelli har slitt når han har «tradisjonelle» Tierney bak seg

Ja det gjør nok det, spesielt når vi skal bryte ned motstandere som legger seg lavt på Emirates. Ukraineren har dog noen ekstreme ferdigheter som det hadde vært spennende å se nærmere motstanderens mål. 

Link to comment
Share on other sites

Antony fikk vel bare den ene sjansen han satt, og det var vel ikke Zinchenko alene om å ha ansvaret for. Jeg også ser han trekker inn i banen når vi angriper, men regner med dette er helt bevisst og avtalt mønster. Generelt syntes jeg han er på plass når han skal på backplassen sin.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Antony fikk vel bare den ene sjansen han satt, og det var vel ikke Zinchenko alene om å ha ansvaret for. Jeg også ser han trekker inn i banen når vi angriper, men regner med dette er helt bevisst og avtalt mønster. Generelt syntes jeg han er på plass når han skal på backplassen sin.

Han utnyttet rommene ved ett par andre anledninger. Tjærnås satte fokus på dette i Viasat-studio i pausen. Jeg tror også dette er helt bevisst fra Artetas side. Dette er vel tatt rett ut av læreboken til Pep. 

Link to comment
Share on other sites

  • Simbad changed the title to (Utsatt) 11.09.22 Everton (H)
1 hour ago, Marius- said:

Neste helg også? Hva med EL i midtuka? Kan de stoppe de også?

 

TBD.

Gir ikke mening i mine øyne å utsette CL og EL med tanke på hvor mange andre land som da vil bli påvirket. Er usikker på om UEFA vil tillate det også.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

TBD.

Gir ikke mening i mine øyne å utsette CL og EL med tanke på hvor mange andre land som da vil bli påvirket. Er usikker på om UEFA vil tillate det også.

Det var min tanke også. Kan jo umulig påvirke hele verden, hjemlige serier er jo mer forståelig

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Marius- said:

Det var min tanke også. Kan jo umulig påvirke hele verden, hjemlige serier er jo mer forståelig

Ja, hjemlig serie er forståelig. Men en europeisk turnering?

Hvis Kong Harald døde, skulle liksom Bodø/Glimt og Molde kreve å få utsatt EL og Conference-leaguekampene sine?

Hvis UEFA tillater at de kampene blir utsatt neste uke, tror jeg det fort blir mye kritikk. 

Edit: hadde forresten også gitt mer mening å spille denne runda og utsette neste pga begravelsen da. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...