Jump to content

2019.05.05 Brighton & Howe Albion (H)


Polljen

Recommended Posts

 

arsenal.png?2016-2017   Arsenal   v   Brighton & Howe Albion  Brighton & Hove Albion    crest
Søndag 5. mai 2019, kl. 17:30. Emirates Stadium
Premier League, 37. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sumo

 

Foruten de som er bekreftet ute resten av sesongen så er det ingen nye spillere på skadelisten. Koscielny syntes å slite litt (fysisk) utover i kampen mot Valencia.
Oppdatering: Maitland-Niles er suspendert i denne kampen etter sitt røde kort mot Leicester

 Vår motstander Brighton & Hove ligger på 17. plass i PL, og kan i teorien havne under nedrykkstreken ved sesongslutt. De møter oss og Man City i sine to siste kamper. De trenger ett poeng på de to kampene for å være sikker på å holde seg i PL. Brighton har to uavgjorte og tre tap på sine fem siste kamper i PL. Arsenal har en seier og fire tap på sine fem siste.

Arsenal er avhengige å vinne sine to siste kamper, samtidig som de får hjelp av Chelsea sine motstandere (Watford og/eller Leicester) for å ta igjen de to poengene vi er bak vår Londonrival, for å ta fjerdeplassen i PL. Rent teoretisk kan vi også ta igjen Tottenham som ligger som nummer tre, men det krever at de taper minst fem poeng mot Bournemouth og Everton.
Arsenals største sjanse nå til å nå neste sesongs CL er nok å vinne årets Europa League. Våre fikk et godt utgangspunkt i går (torsdag) og kan nå finalen (kanskje mot Chelsea) i denne turneringen.

Når det gjelder laget som skal starte mot Brighton så er det egentlig bare å gå for våre "beste", jeg vil dog spare Koscielny til returmøtet mot Valencia kommende torsdag. Siden jeg tror vår sjanse til CL er større via EL enn vi PL , samt at han virket sliten utover i kampen mot Valencia så vil jeg ikke ta noen sjanser med en så viktig brikke i laget vårt.

Da jeg startet tråden så hadde jeg glemt at AMN er suspendert i denne kampen og det gjør at jeg må endre mitt opprinnelige forslag til hvem som bør starte

 

Leno
Mustafi - Sokratis - Monreal
Jenkinson    - Torreira - Xhaka -     Kolasinac
Özil
Aubameyang - Lacazette

 

Alternativ2,  firebackslinje

Leno
Jenkinson/Mustafi   -   Sokratis   -   Mustafi/Monreal   -   Kolasinac
Torreira   -   Xhaka   -   Guendouzi/Mkihtariyan
Özil
Aubameyang   -   Lacazette


 

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Brighton trenger sårt det ene poenget , Polljen, og vil selvfølgelig gå for det. De lyktes nesten borte mot Spurs. Jeg tror at vårt lag har alt fokus på retur kampen mot Valencia og det med rette.

Det kan bli en knokkel kamp mot Brighton og iallefall borte mot Burnley. Chelsea og Spurs kan avgi poeng. Spurs har snublet før.Så spørsmålet er om Emery går for toppet lag i alle gjenstående kamper ?

Ser du vil spare Kos og det er nok riktig , Polljen. Han sliter med skader for tiden og er utsatt.Han kan trenges i EL.

Link to comment
Share on other sites

De har vel vært vanvittig fokusert på et kamp opplegg for å sikre seg et viktig poeng i dag. Så vinner Palace og plassen er sikret. Håper og tror at luften går litt ut av innstillingen og forberedelser. De kan selvfølgelig spille helt uten press.

Nå er det bare vi som har et press på oss , men det har vi jo hatt i en del kamper nå. Det har dessverre ikke gått særlig bra. 

Vi trenger en seier og det vi trenger minst er skader før returen mot Valencia.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel kanskje den som oftest drar frem "hvile-argumentet" når det gjelder nøkkelspillere i laget. I dag så er jeg ikke tilhenger av å hvile noen (kanskje med unntak av Kos), men jeg sitter likevel med en følelse av at Emery kommer til å "hvile" noen flere spillere. Jeg blir ikke forbauset hvis Iwobi og Mikki starter i dag, samtidig som Özil og Laca starter på benken. 

Link to comment
Share on other sites

Spørs hvor lurt det er å hvile  våre beste spillere ? Brighton holdt nesten helt inn borte mot Spurs. Nå kan luften ha gått litt ut av Brighton siden de nå er sikret plass i PL. Det kan være en fordel for oss selvfølgelig.

Enig i at Kos må på benk. Han var preget når han gikk av mot Valencia.

Link to comment
Share on other sites

Viktigheten av å vinne dagens kamp og også mot Burnley neste helg handler ikke bare om mulig kvalifisering til Champions League, den handler også om en eventuell vei frem til neste sesongs Europa League (hvis vi ikke klarer topp fire i PL).

Når jeg skriver dette innlegget så leder United i dagens kamp og er da oppe på femteplass i PL.
Sjetteplass i PL gir i utgangspunktet ikke plass i neste sesongs EL, men laget som er nr 6 er avhengig av hjelp fra ett eller flere av de fem lagene dom er foran på PL-tabellen.
Lag nr seks har allerede fått denne hjelpen siden Manchester City vant ligacupen, og lag nr seks på tabellen vil da ta over den plassen i EL. 

Hvis City i tillegg vinner FA-cupen (mot Watford) så blir enda en plass i EL ledig for engelske lag (tapende lag i FA-cupen tar ikke plassen til EL hvis vinnende lag også er kvalifisert til CL).

Så tilbake til veien til EL for laget på sjetteplass. Hvis Watford vinner FA-cupen så er det den ledige plassen etter vinneren av Liga-cupen som gir laget på sjetteplass mulighet til deltakelse i EL. Problemet er at det laget som kommer til EL via "FA-cup plassen" går rett inn i gruppespillet, men laget som kommer til EL via "liga-cup plassen" går inn i andre kvalifiseringsrunde. Det betyr at dette laget vil måtte spille tre kvalifiseringsrunder til EL (seks kamper) før en eventuell deltakelse i gruppespillet.

 


 

 

Link to comment
Share on other sites

7ZhiZVk1?format=jpg&name=origLeno
Lichtsteiner - Sokratis- Mustafi - Monreal
Torreira - Xhaka - Mkhitaryan
Özil
Auba - Laca

Benk: Cach, Kos, Kola, Håret 1 og 2, Iwobi og Nketiah

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Polljen said:

Tullete av Sokratis. Fortjent gult for filming. 

Sett et par ekstra ganger på straffen nå, føler at Monreal også filmer i det han faller. Veldig billig straffespark, men jeg tar det gjerne :D

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...