Jump to content

2019.04.18 Napoli (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Napoli  Napoli    crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Torsdag 18. april 2019, 21:00. San Paolo.
Europa League - kvartfinale, andre kamp.
Arsenal  vant første kamp 2-0

Kampen vises direkte på TV2 Sport 1 / Sumo


Foruten våre langtidsskadde så er det ingen spillere som er utilgjengelige til denne kampen.

Arsenal har et godt utgangspunkt foran returmøtet i Napoli, det viktigste er vel kanskje at Napoli ikke har noen bortemål å "støtte" seg på.
Det kommer til å bli tøft for våre spillere, jeg er overbevist om at vi kommer til å møte tøffere motstand i denne kampen enn det vi gjorde på eget gress.
Klarer Arsenal å lage ett (flere) mål på bortebane så tror jeg oppgaven blir for tøff for Napoli.

Det store spørsmålet i forkant av denne kampen er om Emery "tør" å satse offensivt fra start eller om vi ser et noe mer defensivt lag enn det vi gjorde sist torsdag.
Jeg ønsker at vi går ut med vårt mest offensive lag fra start for å prøve å skape dette viktige bortemålet. Jeg frykter at vi blir satt under stort press hvis oppgaven er å forsvare tomålsledelsen, uten for store offensive ambisjoner.

Cech
Koscielny - Sokratis - Monreal
AMN    - Torreira - Xhaka/Ramsey-    Kolasinac
Özil
Lacazette - Aubameyang

 

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 hours ago, Polljen said:

Napoli  Napoli    crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Torsdag 18. april 2019, 21:00. San Paolo.
Europa League - kvartfinale, andre kamp.
Arsenal  vant første kamp 2-0

Kampen vises direkte på TV2 Sport 1 / Sumo


Foruten våre langtidsskadde så er det ingen spillere som er utilgjengelige til denne kampen.

Arsenal har et godt utgangspunkt foran returmøtet i Napoli, det viktigste er vel kanskje at Napoli ikke har noen bortemål å "støtte" seg på.
Det kommer til å bli tøft for våre spillere, jeg er overbevist om at vi kommer til å møte tøffere motstand i denne kampen enn det vi gjorde på eget gress.
Klarer Arsenal å lage ett (flere) mål på bortebane så tror jeg oppgaven blir for tøff for Napoli.

Det store spørsmålet i forkant av denne kampen er om Emery "tør" å satse offensivt fra start eller om vi ser et noe mer defensivt lag enn det vi gjorde sist torsdag.
Jeg ønsker at vi går ut med vårt mest offensive lag fra start for å prøve å skape dette viktige bortemålet. Jeg frykter at vi blir satt under stort press hvis vi oppgaven er å forsvare tomålsledelsen, uten for store offensive ambisjoner.

Cech
Koscielny - Sokratis - Monreal
AMN    - Torreira - Xhaka/Ramsey-    Kolasinac
Özil
Lacazette - Aubameyang

 

 

Enig i laget ditt. 

Napoli scorer ikke 4 mål mot oss på torsdag. Vi scorer ett

Link to comment
Share on other sites

Føler vi har sett så lite til Suarez at vi egentlig ikke kan gi noen vurdering. Det har vel sine grunner, men at han ikke skal ha det ferdighetsmessig potensialet til å kunne gjøre det bra i Arsenal synes jeg er litt rart.

Er nok inne i en bølgedal og hadde trengt å spilt på seg litt selvtillit. Skulle slik sett gjerne sett at han får litt flere sjanser før vi konkluderer, men skjønner samtidig at det kan bli vanskelig. 

Når det kommer til kampen er jeg optimist og tror på 1-1 eller at vi taper 2-1. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Jeg ville ha startet med Mesut fremfor xhaka

Greit nok, men de har vel to helt forskjellige roller i laget. Jeg antar at du da ville flyttet Ramsey ned i posisjonen til Xhaka. 

Hvis det å spill med Ramsey fremfor Özil er Emery sitt trekk for å gjøre laget ett ørlite skritt sikrere defensivt enn å starte med Mhiki og Iwobi i stedet for Laca og Özil/Ramsey så er valget i dag helt greit fra min side. Özil kommer inn når Napoli har sprunget fra seg og legger ett par drømmepasninger til våre to på topp 😎

Link to comment
Share on other sites

Offensive kvaliteter så det holder i Napolis startellever. Merker jeg har bange anelser mtp vår borteform og forsvar.

Vi har krutt så det holder fremover så her gjelder det å ikke slippe seg for mye nedpå, se hvordan det gikk med Spurs etter de fikk scoringen de trengte etter 74 minutter. Var veldig close til å miste det. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, elx said:

Noen her som bruker Tv2 sumo ? stopper opp hos meg en gang hvert 2-3 minutt....

Sumo funker fint her. 

 

2 minutes ago, Verminator5 said:

Går ann å tildele Arsenal straffe på den situasjonen der?

 

Klart det går an. Jeg hadde blåst hadde jeg vært dommer - men det hadde vært billig

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Sumo funker fint her. 

 

Klart det går an. Jeg hadde blåst hadde jeg vært dommer - men det hadde vært billig

Helt rart. Jeg prøver nå Internet Explorer. Der stopper det ikke opp, men der vil ikke kvaliteten skikkelig opp. Men bruker jeg firefox så stopper den litt av og til.

 

Prøver nå Google Chrome.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, elx said:

Helt rart. Jeg prøver nå Internet Explorer. Der stopper det ikke opp, men der vil ikke kvaliteten skikkelig opp. Men bruker jeg firefox så stopper den litt av og til.

 

Prøver nå Google Chrome.

Sjekk nettet ditt på speedtest.net

 

auba ble reddet av Cech der

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...