Jump to content

2019.04.11 Napoli (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017    v    Napoli    crest  Napoli
Torsdag 11. april 2019, 21:00. Emirates Stadium
Europa League - kvartfinale, første  kamp. 1
Kampen vises live på TV2 Sport 1 og TV2 Sumo


Foruten våre langtidsskadde spillere, så er situasjonen den at Kos kanskje (dog veldig usikkert) kan bli klar til torsdag mens Xhaka er tvilsom til denne kampen iflg Emery.. Det er så vidt jeg kan se ingen av våre spillere som er suspenderte i EL.

Vår motstander  Napoli ligger som nr to i italiensk Serie A. Langt bak Juventus, men med ett godt forsprang til Inter på tredje plass. I Serie A så har Napoli to seire, to uavgjorte og ett tap på sine fem siste kamper. I åttendedelsfinalene så slo Napoli ut Salzburg med 4-3 samenlagt, men Napoli tapte kamp nr 2 med 3-1 i Salzburg så det viser at Napoli så absolutt kan slås.

Arsenal er som vanlig opp og ned og man vet ikke fra kamp til kamp hvor man har de, jeg mener dog at Arsenal må prøve å avgjøre kvartfinalene på hjemmebane og starte med ett best mulig lag. Arsenal har på ingen måte vist seg som et godt bortelag i EL heller, så utgangspunket før returen i Napoli bør være brukbart.

Her er mitt usikre forslag: (jeg hadde gjerne sett Leno i mål, men aksepterer at Cech er vår "cup-målvakt")

Cech
Mustafi/Kos - Sokratis - Monreal
AMN   -  Torreira - Ramsey   -     Kolasinac
Özil
Auba - Laca

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply
Just now, Marius- said:

2x hår vs torreira? Tar torreira og spiller med 10 mann ;) Nydelig kamp så langt. Fyre på resten av kampen nå 

Torreira er så mye bedre på de fleste punkter enn begge de to at der er jeg 100% enig!

Ser jo hva man mangler når Torreira ikke er på banen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...