Jump to content

2019.04.11 Napoli (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply
10 minutes ago, Marius- said:

Takk, også håper jeg dersomatte hvisomatte vi slipper møte Chelsea i finalen.

Ja, det var det da. De møter enten Frankfurt eller Benfica, gitt at de fullfører jobben mot Slavia Praha hjemme. Snakk om fordelaktig vei mot en eventuell finale.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig bra førsteomgang i går. Det beste de har vist i år ved siden av kampene mot Spurs og Chelsea hjemme. Burde ha ledet mye mer. Men etter andreomgangen er jeg mest glad for at de holdt nullen, selv om de også da kunne ha scoret et par mål. Gode muligheter for avansement nå. Men Valencia i en eventuell semifinale blir vel så tøft, og hvis de klarer også det hinderet lukter det jo Chelsea i en eventuell finale...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Piscator i at våre burde ledet med mer enn ett mål etter første omgang, men alt i alt er jeg likevel fornøyd med kampen. Arsenal forsvarer seg bra når Napoli klarer å komme mer med i kampen  i andre omgang og det er vel rett og slett vanskelig å levere det som ble leverte i de første førtifem gjennom samtlige nitti minutter.

Vi er ikke klare for semifinalen (ennå), men jeg er betydelig mer positiv nå enn da kvartfinalene ble trukket. Jeg er ikke sikker på at to mål i utgangspunktet er nok, men samtidig så anser jeg sannsynligheten for at våre skal klare å lage minst ett mål i returkampen som reell og da må Napoli sette inn minst fire mål for å avansere, noe som kan bli vanskelig.

Jeg er enda litt mer optimistisk når det gjelder en eventuell semifinale. Valencia er ikke nødvendigvis enkle, men sett ut fra tabellen i Primera Division så har de ikke hatt noen direkte god sesong nasjonalt.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Gunners77 said:

Sok og Kos skadefri er enorme sammen. Tor i storform sammen med Øzil. Når jeg er over så sitter jeg så nærme banen så mulig ellers så mener jeg at man like godt kan sitte i stua. Er ikke så dyrt heller.

Nå har jeg sittet mange forskjellige plasser på tribunen der borte, også lengst bak. Det slår stua hver eneste gang. Atmosfæren oppleves ikke i stua, der oppleves kun irriterende kommentatorer. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Atmosfæren oppleves ikke i stua, der oppleves kun irriterende kommentatorer. 

Hvis man har på engelske kommentatorer føler iallefall jeg at man får med seg mye mer av stemningen på stadion. Om det handler om lydfrekvens, - styrke eller innbilning vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullstendig enig med deg i dette.

Hva som er årsaken vet jeg ikke helt, for min egen del så er det kanskje det at jeg som regel irriterer meg så mye over norske fotballkommentatorer noe som gjør at jeg ikke får med meg resten av stemningen. Det er mye sjeldnere at jeg irriterer meg over engelske kommentatorer og derfor blir jeg "roligere" og får med meg mer av lydbildet.

Det finnes noen (få) gode norske kommentatorer, men alt for mange av de norske er opptatt av å få frem egne meninger (som ofte er uinteressante), de er for opptatt av repriser og ikke minst nærbilder av situasjoner. Norske kommentatorer er ofte like opptatt av å "oppgradere" eventuelle tvilstilfeller i dømmingen til å bli dommertabber o.s.v. De er rett og slett ofte for opptatte av mye annet en det som skjer akkurat i nuet på banen. 

Det er godt mulig at problemet ligger hos undertegnede siden jeg av og til rett og slett foretrekker null lyd på TV'n når det er norske kommentatorer. Jeg slår aldri av lyden når det er engelske (eller arabiske for den saks skyld ved streaming) kommentatorer.

For å gå enda lenger i min "forklaring" så hadde jeg tilgang på ALT (hadde dreambox den gang) fra Viasat hvis vi går 10+ år tilbake i tid, og når Arsenal spilte CL så valgte jeg alltid å se kampene på svenske eller danske kanaler. Kommentatorene under sending var bedre enn de norske og ekspertene i studio var suverent mye bedre enn sine norske kollegaer både når det kom til en nøytral vurdering og ikke minst når det handlet om kunnskap.

For min del så skal en fotballkommentator ha den egenskap at han forstår at stillhet av og til kan være et pluss, han skal ikke være stormforelsket i sin egen stemme og han skal klare å begrense mengden informasjon som ikke har noe med det som skjer i nuet. Hva Solskjær eventuelt har gjort i det siste har ingen ting å gjøre i en kamp der hans lag ikke deltar (dette er selvsagt ikke vanlig, men jeg har opplevd det).

Det ideelle når det gjelder fotballsendinger på TV hadde vært en valg der man kunne velge bort lydkanalen med kommentatorene til fordel for ren stadionlyd. Et utopisk ønske? ja, sannsynligvis!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...