Jump to content

2018.04.05 CSKA Moskva (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 cskamoscow.png?itok=f6a3vUY6 CSKA Moskva


Torsdag 5. april, 21:05. Emirates Stadium


Europa League - Kvartfinale, kamp 1 av 2.


Kampen vises live på Max / Eurosport Player




Skadesituasjonen (oppdatert 1. april): Cech sliter med et mindre lyskeproblem. Welbeck sliter med ryggproblemer. Santi er langtidsskadd.



Jeg fikk ikke sett kampen mot Stoke første påskedag, men stoler på de "rapportene" jeg har mottatt via kamptråden :D .



Europa League er vår eneste reelle mulighet til å kvalifisere oss til neste sesongs Champions League og derfor må denne turneringen nå prioriteres. Pr dato så ligger Arsenal 13 poeng bak Tottenham og 15 poeng bak Liverpool når vi har syv seriekamper (max 21 poeng) igjen av sesongen. Vi har dog en kamp mer igjen enn Pool, men de skal kun ta syv poeng på seks kamper for at vi ikke skal kunne ta de igjen.



Laget som skal møte CSKA må være et toppet Arsenal og vi bør ha et godt resultat med oss når vi drar til returoppgjøret i et "fiendtlig"?? Moskva en uke senere.


Det er midtbanen som volder meg det største problemet i uttaket, ikke minst siden tilbakemeldingene vedrørende Wilshere sin innsats ikke var de beste.





Ospina


Bellerin - Kos - Mustafi - Monreal


Ramsey - Xhaka - Mhiki/Wilshere


Özil - Iwobi/Mhiki


Laca



Hvis Wilshere benkes så ser jeg få alternativer utenom Iwobi, i så fall setter jeg Mhiki litt bak om de mest offensive midtbanespillerne. Hvis Wilshere spiller så flytter jeg Mhiki til en litt mer offensiv posisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Hei.

 

Ønsker deres innspill vedrørende keeperplassen. Det er vel opplest og vedtatt at Ospina er vår cupkeeper, og det er ikke lenger npe å spille om i serien. Jeg mener derfor at det er fornuftig at Ospina spiller resterende kamper for å komme i kampform til EL kampene. Videre mener jeg at dette kan gi en grei pekepinn på om Ospina holder mål (bokstavlig talt) til å overta som vår førstekeeper, og dermed satses på.

Alternativet er å vrake Ospina helt og holdent, og dermed spille med Cech også i EL. Hva mener dere?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Ospina generelt har for liten rekkevidde og kan i så måte ikke bli "god nok".

 

Mot Stoke nå sist følte jeg både ved skuddet til Shaqiri og corneren av samme mann i stolpen at det var mer flaks enn dyktighet at vi holdt nullen.

 

Det var også en corner borte mot Milan hvor han ble slått i luften av Bonucci som headet utenfor.. Det holder liksom ikke.

 

Nå skal det sies at jeg ikke er noen stor fan av Cech heller, som for øvrig topper listen over "errors leaded to goals" i PL denne sesongen om jeg ikke tar helt feil.

 

Uansett kan bortekampen i Moskva bli fæl, både klimatisk og mtp fansen, rasisme og alt annet som skjer det borte om dagen. Ser gjerne at vi køler på med toppet mannskap og dreper kampen hjemme slik at vi kan spille på resultat i returoppgjøret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gjerne ha Ospina som førstevalg ut sesongen om han ikke spiller seg vekk. Våren før Cech kom inn var Ospina veldig god og var den første siden Lehmann jeg følte var en matchvinnerkeeper. Jeg mener han fortsatt er en veldig god keeper og han har nok lært en del av rutinen til Cech. Ja, han har noen merkelige utrustninger innimellom men han er en bedre sweeperkeeper enn Per og en veldig god skuddstopper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel på linje med de fleste her.

Ospina kan gjerne være vårt førstevalg også i PL den resterende delen av sesongen, men etter min mening så er hverken Ospina eller Cech den rette som vårt førstevalg når vi går på en ny sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gjerne ha Ospina som førstevalg ut sesongen om han ikke spiller seg vekk. Våren før Cech kom inn var Ospina veldig god og var den første siden Lehmann jeg følte var en matchvinnerkeeper. Jeg mener han fortsatt er en veldig god keeper og han har nok lært en del av rutinen til Cech. Ja, han har noen merkelige utrustninger innimellom men han er en bedre sweeperkeeper enn Per og en veldig god skuddstopper.

Enig med deg.

Ja, han gjør mye uortodoks i Ospina, men jeg liker ham.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg.

Ja, han gjør mye uortodoks i Ospina, men jeg liker ham.

 

BE

Lehmann var også sett på som en veldig uortodoks keeper og gjorde mye rart både sportslig og usportslig (pisse bak reklameskiltet under kamp og episoden med Drogba godt i minnet). Men han var en matchvinner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha ny keeper. Ospina er ikke god nok, og heller ikke Cech.

 

Cech er i mine øyne fortsatt bedre enn Ospina og teknisk sett vil jeg ha han i EL fremfor den lave colombianeren, men et argument er at markedsverdien til Ospina kan stige ved å spille han i EL og PL.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann var også sett på som en veldig uortodoks keeper og gjorde mye rart både sportslig og usportslig (pisse bak reklameskiltet under kamp og episoden med Drogba godt i minnet). Men han var en matchvinner.

Liker Ospina men elsker Lehmann.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Liker Ospina men elsker Lehmann.

 

BE

 

Lehmann var sjef. Ønsker en tilsvarende matchvinner, men det er få keepere som er så "gærne" som det Mad Jens var og klarer å backe det opp med strålende prestasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...