Jump to content

2017.11.23 FC Köln (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

FC Köln fccologne.png?itok=n3FaNFbq arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Torsdag 23. november 2017, 19:00. RheinEnergieStadion


Europa League - 5. gruppespillskamp


Kampen blir vist direkte på Eurosport Player. men blir ikke vist på de "vanlige" tvkanalene til Eurosport/TVNorge




Jeg har ikke sett noen oppdatering på Giroud sin skadesituasjon, men oppdateringen før helgen tilsa at han sannsynligvis er i trening i dag (mandag), Ellers så er det ikke noe som tilsier at det er aktuelle spillere ute med skade i forkant av denne kampen.



De "faste" på PL-laget skal selvsagt ikke spille denne kampen, og vi forsetter med "reservespillerne" og ungguttene.



Arsenal er allerede klare for avansement til cupspillet, men rent teoretisk så må vi ha to poeng (i løpet av to kamper) for å være sikre på gruppeseieren.


Vår motstander Köln har ikke hat noen god start på Bundeligasesongen, med to poeng og en målforskjell på -19 etter tolv kamper. Det betyr ikke at vi skal ta lett på kampen torsdag, men det betyr at vi skal forsette med den typen laguttak som har blitt foretatt i de fire første kampene.



Ospina starter i mål, Debuchy har gjort en god jobb i sine EL-kamper og får fornyet tillit. Chambers er tilbake fra skade og bør få kamptrening, men om han skal starte eller komme inn utover i kampen er det store spørsmålet.


Welbeck ville jeg normalt ikke brukt i EL, men her er situasjonen den samme som med Chambers om han skal spille denne kampen for kamptreningens skyld.


Hvis Giroud ikke er klar så ville Welbeck vært et godt alternativ på topp, men jeg må innrømme at jeg gjerne kunne tenkt meg å sett Nketiah på topp fra start.


Walcott har egentlig vært "ræva" denne høsten, men jeg tar han likevel med i begge alternativene under. Men hvis Debuchy hadde startet på vingback og ikke som stopper, så kunne jeg gjerne tenkt meg å se Nelson som kantspiller i stedet for Theo.


Jeg har utelatt Coquelin fra lagoppstillingen siden han har spilt deler av våre to siste PL-kamper og kan være aktuell til helgens PL-kamp. Elneny er den som trenger kamptrening.



Jeg har egentlig to alternative lag (det ene tar utgangspunkt i hvordan vi har stilt i de foregående kampene, det andre forslaget har noen få endringer og har litt mer "erfaring".



Alt 1.



Ospina


Debuchy - Chambers (Per) - Holding


Nelson - Elneny - Willock - Maitland-Niles


Walcott - Wilshere


Giroud





Alt 2:



Ospina


Chambers - Per - Holding


Debuchy - Wilshere - Elneny - Maitland-Niles


Walcott - Welbeck


Giroud

Link to comment
Share on other sites

Ønsket lagoppstilling:

 

Macey

Debuchy - Chambers - Holding

Niles - Willock - Wilshere - Akpom

Nelson - Iwobi

Nketiah

 

Sannsynlig lagoppstilling:

 

Ospina

Debuchy - Elneny - Holding

Nelson - Coquelin - Wilshere - Niles

Iwobi - Welbeck

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes at Walcott sliter med sykdom og er da sannsynligvis ikke med til Tyskland. Giroud deltok visstnok ikke på siste trening før avreise og er derfor også tvilsom. Ospina sliter visstnok fremdeles litt med lysken (ifølge ryktene) så vi får se om han er med eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Nå som vi har en haug med friske forsvarsspillere igjen hadde jeg likt å se Nelson i en offensiv posisjon igjen. Med Walcott trolig ute legger han vel heller ikke beslag på venstre kant/angriper. Nelson scorer jo uke ut og uke inn for u23 så hadde likt å se hvordan han hadde levert der fremme på EL-nivå. Håper Wenger kjører på med noe som dette:

Ospina

Chambers - Per - Holding

Debuchy - Elneny - Wilshere - Maitland-Niles

Nelson - Iwobi

Giroud

Med Atletico Madrid, Dortmund og Benfica på full fart inn i sluttspillet i EL føler jeg viktigheten av å toppe gruppen har økt vesentlig. Har ikke helt satt meg inn i hvordan trekningen i EL fungerer, men jeg ser for meg at de som kommer inn fra CL vil møte en gruppetoer (?). Uansett hva som skjer ikveld burde ikke det være noe problem, men hvem vet. På en så grå dag som denne er det uansett deilig med tidlig kick off!

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Debuchy, Per, Holding

Chambers, Elneny, Coquelin, Maitland-Niles

Wilshere, Welbeck

Giroud

 

Få unggutter fra start i dag. Overraskende med Chambers på vingback, ville normalt sett det som mer logisk med han som stopper og Debuchy som vingback

Link to comment
Share on other sites

Vel vel. Røde Stjerne spilte uavgjort, så vi er gruppevinnere uansett.. Skuffende forestilling av flere, men vi var allerede videre.

 

Få Nelson lenger frem i banen og mer sentralt! Hadde noen veldig gode raid mot slutten av omgangen som fort kunne ført i mål. Iwobi, hva har skjedd? Virker å ha mistet alt av selvtillit og gjør fryktelig mye rart...

Øver vi i det hele tatt på innlegg? Slik det ser ut som på banen skulle man tro vi aldri slo ett eneste innlegg på trening.Fryktelige avleveringer over hele fjøla.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett skuffende av et lag som består av så rutinerte spillere.

Vi hadde god kontroll frem til straffesparket, til tross for dårlig spill offensivt. Lite tempo og kreativitet.

Wilshere fortsetter de gode taktene og bør virkelig snart få spilletid i PL. Utrolig skuffende at gutta ikke var mer "på" enn dette. Ett poeng mot et svakt Köln-lag hadde vært nok til å kun utføre en sjarmetappe neste kamp, men gutta klarer ikke mobilisere. Nå gikk resultatet vår vei i den andre kampen og i ettertid vet vi nå at gruppeseieren er sikret, men som i forrige kamp var det mer pga resultatet i den andre kampen som bidro til det (satt litt på spissen).

 

Link to comment
Share on other sites

Noe av det mest tragiske jeg har sett, sier vel sitt. Prestere å tape noe slikt er intet mindre enn imponerende. Men Arsenal er jo Arsenal ;)

Konklusjonen blir at de nest beste etablerte som «banker» på førstelaget langt fra er gode nok.

 

Selv om vi hadde enormt med ball, så skapte vi knapt sjanser. Coq i stolpen var selvsagt en stor, men de kom ikke på løpende bånd. Så skal det også nevnes at det er en latterlig billig straffe.

Link to comment
Share on other sites

Elneny blir satt til å ta hjørnesparkene, men et overraskende antall av de kommer ikke forbi førsteforsvarer. Det må gå an å justere "høyden" litt når de første ikke kommer fram til målet en gang (eller skifte hjørnespark-sparker)

Link to comment
Share on other sites

Elneny blir satt til å ta hjørnesparkene, men et overraskende antall av de kommer ikke forbi førsteforsvarer. Det må gå an å justere "høyden" litt når de første ikke kommer fram til målet en gang (eller skifte hjørnespark-sparker)

Å endre ting ut i fra kampbildet er ikke Wengers sterke side.

En gameplan er en gameplan. Ferdig snakket. Det dynamiske underveis spiller ingen trille.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...