Jump to content

2017.09.09 AFC Bournemouth (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 bournemouth.png?itok=m_dfhgOi AFC Bournemouth

Lørdag 9. september 2017, 16:00. Emirates Stadium

Premier League - 4. serierunde

Kampen blir IKKE vist direkte TV2 Sport Premium,

men går i opptak på TV2 Sport Premium2 kl 18:15

Alle kampene i landslagspausen er ikke spilt ennå, men det viktigste slik jeg ser det er at Frankrike allerede har spilt sine to kamper og Koscielny ser ut til å ha kommet helskinnet fra oppholdet med det franske landslaget.

Så vidt jeg kan se så langt så har vi ingen nye spillere på skadelisten og vi kan i utgangspunktet stille et toppet lag.

Etter fadesen i Liverpool, så har stemningen blant store deler av fansen nådd et nytt lavpunkt og det har ikke vært mangel på ønsker om å skifte ut den sportslige ledelsen av klubben (m.fl.). I tillegg så ble overgangsvinduet avsluttet i denne landslagspausen. Arsenal fikk ingen nye spillere inn. Flere spillere forlot klubben, men det var bare en av de "faste" (OX) som ikke lenger er tilgjengelig etter at vindet stengte (EDIT: Her glemte jeg selvsagt å ta med Gabriel, som jeg tror vi vil savne denne sesongen). Laget har også et par spillere som ville bort i vinduet, Sanchez og Mustafi, men jeg er fremdeles litt usikker på hvor mye Mustafi ønsket seg bort og den reelle grunnen til dette.

Vår motstander Bournemouth er ett av de få lagene som ligger bak oss på tabellen, med tre strake tap og bør i utgangspunktet være en perfekt motstander i forsøket på å få Arsenal til å gå på skinner igjen.

Når det gjelder de spillerne jeg ønsker å bruke i denne kampen mot Bournemouth så kommer jeg i hovedsak til å gå for et toppet lag (på papiret), men jeg velger å benke vår største stjerne Sanchez.

Denne benkingen har ikke noe med overgangsvinduet og hans ønske om å komme til en ny klubb, men er av mer praktiske årsaker.

Chile spiller sin siste landslagskamp i denne pausen sent tirsdag kveld (norsk tid) og med en lang reise tilbake til London (og sen tilbakekomst) så vil jeg la han få en rolig start. Men jeg forventer at han kommer inn utover i andre omgang og får litt spilletid.

Det som egentlig er mitt største "problem" når jeg vurderer laget til denne kampen er formasjonen på laget. Noen har kanskje registrert at jeg i det siste har argumentert for en ganske endre formasjon for Arsenal. Med det som utgangspunkt så setter jeg derfor opp hele tre forskjellige forslag i denne tråden.

Den første er den formasjonen vi har brukt siden våren 2017. Den andre er den formasjonen vi i lang tid brukte i forkant av den endringen som skjedde sist vår og den tredje er den formasjonen jeg har lyst til å se i Arsenal (min argumentasjon for en endring finnes her). Med tre forskjellige formasjoner så vil det også være noen få forskjeller på hvilke spillere jeg velger å ta med.

3-5-2-1 (den formasjonen vi har brukt så langt)

Cech

Mustafi - Kos - Monreal

Bellerin - Kolasinac

Ramsey - Xhaka

Özil - Welbeck

Lacazette

4-2-3-1 (vår gamle formasjon)

Cech

Bellerin - Mustafi - Kos - Kolasinac

Ramsey - Xhaka

Welbeck - Özil - Lacazette

Giroud

Jeg ville normalt valgt Lacazette på topp, men siden jeg har benket Sanchez

så velger jeg å sette Giroud på topp i denne kampen

4-3-1-2 (min ønskede nye formasjon)

Cech

Bellerin - Mustafi - Kos - Kolasinac

Ramsey - Coq - Xhaka

Özil

Lacazette - Giroud

på topp så er Lacazette mitt førstevalg og som nr to sto det mellom Giroud og Welbeck, når Sanchez er benket,

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke Wenger er full eller lar en hund sette opp laget blir laget tilsvarende:

 

Cech

 

Mustafi Koscielny

 

Bellerin Coquelin Kolasinac

 

Walcott Xhaka Sanchez

 

özil

 

Lacazette

 

 

Ok? Så kun du som har rett mener du? Ingen andre har rett:p?

Hvorfor i alle dager har Walcott fortjent en plass i denne oppstillingen din ?:)

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke Wenger er full eller lar en hund sette opp laget blir laget tilsvarende:

 

Cech

 

Mustafi Koscielny

 

Bellerin Coquelin Kolasinac

 

Walcott Xhaka Sanchez

 

özil

 

Lacazette

 

 

 

Ok? Så kun du som har rett mener du? Ingen andre har rett:p?

Hvorfor i alle dager har Walcott fortjent en plass i denne oppstillingen din ? :)

 

Jeg bruker vel normalt ikke å være så ofte uenig med deg Ulfagrafr, men jeg må innrømme at jeg sliter litt med ditt forslag, og jeg er ikke full en gang (så tidlig på en lørdag) ;D .

 

For å ta det mest åpenbare først, så må jeg i likhet med elx sette et spørsmålstegn ved forlaget om Walcott i startoppstillingen. Det Theo har vist så langt gjør han ikke engang kvalifisert til å sitte på benken (slik jeg ser det).

Jeg sliter også litt med å forstå 2-3-3-1-1 formasjonen. MEn problemet her kan selvsagt være i mitt hode (mangel på fantasi)

Mus og Kos som stoppere er greit nok, men linja foran stopperne forstår jeg ikke helt. Skal Bellerin og Kolasinac være backer eller vingbacker? Og er Coq en lavtliggende DM eller en "høgtliggende" Sweeper.

Med utgangspunkt i de samme spillerne (selv om jeg ikke vil ha med Walcott) så hadde jeg forstått "uttaket" bedre i denne formasjonen:

 

 

Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Kolasinac

Coquelin Xhaka

Welbeck Özil Sanchez

Lacazette

 

Ved å bytte Walcott med Welback så er jeg litt mer på linje med deg. Coq og Xhaka her dessuten fungert litt dårlig sammen, men jeg tror de kan fungere forutsatt at Coq er den defensive av de. Av en eller merkelig grunn så har Wenger valgt å bruke Coq som den mest offensive og Xhaka som den defensive, noe som etter mitt hode virker komplett uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ok? Så kun du som har rett mener du? Ingen andre har rett:p?

Hvorfor i alle dager har Walcott fortjent en plass i denne oppstillingen din ? :)

 

 

 

 

Nei, det var ikke slik ment elx. Jeg prøvde bare å gi Wenger et stikk fra forrige kamp der han stilte med en høyreback på venstreback og benket Lacazette og Mustafi etc etc. :)

 

 

 

 

 

 

 

Jeg bruker vel normalt ikke å være så ofte uenig med deg Ulfagrafr, men jeg må innrømme at jeg sliter litt med ditt forslag, og jeg er ikke full en gang (så tidlig på en lørdag) ;D .

 

For å ta det mest åpenbare først, så må jeg i likhet med elx sette et spørsmålstegn ved forlaget om Walcott i startoppstillingen. Det Theo har vist så langt gjør han ikke engang kvalifisert til å sitte på benken (slik jeg ser det).

Jeg sliter også litt med å forstå 2-3-3-1-1 formasjonen. MEn problemet her kan selvsagt være i mitt hode (mangel på fantasi)

Mus og Kos som stoppere er greit nok, men linja foran stopperne forstår jeg ikke helt. Skal Bellerin og Kolasinac være backer eller vingbacker? Og er Coq en lavtliggende DM eller en "høgtliggende" Sweeper.

Med utgangspunkt i de samme spillerne (selv om jeg ikke vil ha med Walcott) så hadde jeg forstått "uttaket" bedre i denne formasjonen:

 

 

Cech

 

Bellerin Mustafi Koscielny Kolasinac

 

Coquelin Xhaka

 

Welbeck Özil Sanchez

 

Lacazette

 

Ved å bytte Walcott med Welback så er jeg litt mer på linje med deg. Coq og Xhaka her dessuten fungert litt dårlig sammen, men jeg tror de kan fungere forutsatt at Coq er den defensive av de. Av en eller merkelig grunn så har Wenger valgt å bruke Coq som den mest offensive og Xhaka som den defensive, noe som etter mitt hode virker komplett uforståelig.

 

 

 

Angående Walcott så var jeg klar over at jeg kom til å høste litt råtten frukt, men seriøst hvilke alternativer har vi egentlig? Ramsey? Özil? Nei, takk det er mer i mangel på alternativer. En situasjon som Wenger hadde alle muligheter til å gjøre noe med i sommerens overgangsvindu, men valgte i steden for å selge den personen han aller helst vil la spille der, Oxlade-Chamberlain, til tross for at spilleren selv føler seg ubekvem i den posisjonen. Jeg er tilbøyelig til å ta inn Welbeck i steden for, men ville ha fart så valget falt motvillig på Walcott.

 

Planen var å ha Kolasinac og Bellerin som offensive vingbacker ja. Mens Coq spiller en rendyrket DM, ryddegutt.

 

Kanskje tanken min blir klarere dersom jeg setter laget slik?

 

Cech

Mustafi Koscielny

Bellering Kolasinac

 

Coquelin

Walcott Xhaka Sanchez

 

Özil

 

Lacazette

 

 

Link to comment
Share on other sites

@Ulfagrafr

 

En Walcott i form finnes det få alternativer til i dagens Arsenal. Men til en Walcott anno august 2017, da har vi plenty med alternativer. Ja, Walcott har fart, men han må være i form for å utnytte den.

 

Når det derimot gjelder hvordan du vil bruke Coq, så støtter jeg deg fullt ut.

 

 

PS! Nå drar jeg snart i bursdagsselskap til en treåring, og aspirerende Arsenalfan (det blir noen Arsenal trøyer og slikt i gaver av og til ?). Siden jeg skal se opptaket av kampen kvart over seks, så tar jeg pause fra alt Arsenal-relatert nettpreik fram til det ?

Link to comment
Share on other sites

Da forstår jeg deg bedre Ulf! Vi har en Iwobi som kan gå ut der.. Evt Nelsson, han virker sinnsykt bra.

Enig med deg i Nelsson, men slik laget er nå som en nervøs kongepuddel skal forsvare matskålen sin mot en sulten grizzlybjørn som nettopp er kommet ut av hiet på våren så er ikke tiden til å matche en unggutt på toppnivå. Vi har sett både Holding og Chambers i lignende tilfeller.

 

Iwobi trives vel best på venstre derfor får han Være jokeren på benken og ta ut Walcott til pause om han skulle følge opp sesonginnledningen i samme stilen.

Link to comment
Share on other sites

Tror dere Ox er fornøyd med sin første kamp i Liverpool-trøya?

Vanskelig å ligge under 1-0 på Etihad og deretter spille med 10 mann. Vi har vel tapt med lignende differanse med 11 mann. I disse fotballtider der nesten utelukkende det er pengene som rår kan jeg ikke si noe annet enn at jeg respekterer en spiller som velger å gå ned i lønn (600 000 i uken) for å forlate en klubb. Det sier mye om den kaotiske tilstanden i Arsenal for øyeblikket og ambisjonsnivået både utad (ekskludert de fjollete uttalelsene til Wenger i det siste, spesielt etter overgangsvinduet stengte) og internt.

Link to comment
Share on other sites

Tror det var noe med en liten skade han "fikk" på landslaget? Men ja, enig i at det er merkelig å benke vår beste spiller...

 

Er iallefall mer mening med forsvaret nå enn sist kamp.

 

Noen som har en god stream? vises ikke på Tv2 sumo

Link to comment
Share on other sites

Tror det var noe med en liten skade han "fikk" på landslaget? Men ja, enig i at det er merkelig å benke vår beste spiller...

 

Er iallefall mer mening med forsvaret nå enn sist kamp.

 

Noen som har en god stream? vises ikke på Tv2 sumo

Hvis du klarer å vente, så går hele kampen i opptak kl 18:15 på Tv2 / sumo......

 

Det betinger dog at man unnlater å være innom nettsteder som kan ha info om kampen de neste timene (jeg skal prøve å la mobilen hvile fra kl 16. om jeg klarer det er en annen sak)

Link to comment
Share on other sites

vises ikke på Tv2 sumo

Ser den i reprise 18:15 på Sumo2 :)

Greit lag. Rart at Welbz er inne, er ikke Alexis klar for kamp er det rart å ha han med på benken, Welbz har vist langt mindre i Arsenal-trøya enn Walcott og Iwobi. (Theo blir kritisert, men putta 19 i fjor, ikke mot de beste lagene, men likevel...)

 

Forøvrig spent på å se presshøyden nå. Alexis presset ofte aleine mot Liverpool, fikk hjelp av Welbeck i blant mens Özil ble borte på defensiven. Midtbanen lå dypt og var uinteressert i å presse eller presset altfor høyt og vi fikk enorme avstander mellom lagdelene. Håper vi klarer å presse litt høyt og å slå Bmouth idag, men da må ALLE hjelpe til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...