Jump to content

2017.09.09 AFC Bournemouth (H)


Polljen

Recommended Posts

I dag så det ut som vi jobbet som et lag, vi spilte rett og slett for hverandre.

 

Skal på ingen måte friskmelde Arsenal etter bare denne kampen i dag. Men fortsetter vi på samme måte som i dag, da kan dette blir bra tross alt.

Om det betyr Sanchez på benken for at vi skal jobbe som et lag, so be it !!

 

Om vi kan få Xhaka til å spille i en Kroos lignende rolle og linke opp med Özil, Lacazette og Welbeck blir det deilig og hade bra til Sanchez, kanskje vi bare skulle tatt penga fra City og sendt Sanchez avgårde?

Link to comment
Share on other sites

Rart at Welbz er inne.

Tenkte følgende når jeg skrev denne: Nå scorer han sikkert hattrick... Ikke langt unna heller, så får fortsette å jinxe oss.

Mustafi, Xhaka og Özil står frem for meg som de som trekker i trådene. Men dette var en lagseier. Endelig et godt kollektivt press, Bournemouth klarte ikke kvitte seg med ballen før den kom tilbake. Spiller vi sånn neste uke tar vi 3 poeng mot Chelski. Forøvrig gratulerer til Welbz, har alle ferdighetene til for å bli en notorisk målscorer, viser prov på fart, styrke, teknikk og ferdigheter med og uten ball idag. Men det er alltid to sider av Welbeck. Sløser bort ballen en del og bommer fremdeles mye. Kanskje selvtilliten fra denne kampen vil hjelpe han?

 

Alexis bør sitte på benken mot Chelski så kan Welbz få en ny sjanse.

 

Typisk at reaksjonen er at Bmouth er ræva når det skjer, men når det skjer mot oss så er Liverpool glitrende.

Link to comment
Share on other sites

En positiv kamp, men jeg velger å starte med det "negative". Jeg bruker anførselstegn rundt begrepet negativ siden vi bør ha i tankene at vi i dag møtte det kanskje dårligste PL-laget pr dags dato, og det kan ha hatt en viss innvirkning på at laget fungerte ganske så bra ikke minst defensivt.

 

Men alt i alt er jeg positiv. Det er selvsagt mer og hente fra de fleste spillerne som var på banen i dag, men det viktigste var der, spillerne kjempet, de gjorde en bra innsats uten ball og Arsenal fungerte som et lag. Jeg vil egentlig ikke trekke frem noen spillere hverken negativt eller positivt, for dette var en lagseier. Jeg vil også (for en gangs skyld) rose Wenger som satte opp et "logisk" lag og gjorde gode bytter.

 

Kommende uke spiller vi to kamper, torsdag hjemme mot Køln i EL og søndag borte i PL mot Chelsea, og ikke minst Chelsea-kampen vil vise om Wenger klarer å få dette Arsenallaget på rett vei.

Mot Køln må det nødvendigvis bli en del spillere som får hvile med tanke på kampen på søndag, men jeg tror vi skal klare å stable sammen et brukbart lag likevel.

 

PS!! Siden jeg om noen dager drar utenlands og blir borte resten av uken så kommer begge kamptrådene for kommende uke opp (sannsynligvis) allerede i morgen, det å lage kamptråder med grafikk fra en mobiltelefon er ikke min største "force" :shy: så jeg velger å lage de før jeg drar.

Chelseakampen må jeg nok unnvære (heldigvis???), men det er vel en sjanse for at jeg kan få se kampen mot Køln på TV (siden jeg tross alt vil oppholde meg i Tyskland) ;D når den spilles.

 

Link to comment
Share on other sites

(Theo blir kritisert, men putta 19 i fjor, ikke mot de beste lagene, men likevel...)

 

 

En kort kommentar til akkurat dette. Theo er særdeles målfarlig når han er i form, men så langt både i oppkjøringen og når han har blitt byttet inn i kampene i serieåpningen så er han bortimot usynlig, derfor bør han ikke starte. En Theo i form er det mye vanskeligere å benke.

Når det gjelder Welbz, så har du rett i at han (før dagens kamp) har vært særdeles ufarlig foran mål, men han er likevel en spiller som er mye med i spillet og er milevis foran Theo akkurat nå (igjen vurdert pre-Bournemouth).

Link to comment
Share on other sites

Noe fullstendig off off off topic. Arsenal tapte sist med fire mål mot Pool. Pool tapte i dag med fem mål mot City. Betyr det at Arsenal kommer til å tape med ni mål mot City? :genius: .................................... :crazy: (kunne ikke dy meg)

Link to comment
Share on other sites

Jøss vant vi en kamp? Hjemme mot ett lag som ikke har ett poeng i pl ennå? Tommel opp ;) prioriterte dyrskuen for kamp idag, blir nok flere tilfeller av slikt utover dessverre. Men bra jobba med 3p. Vi får se om kuleramma er tilbake på brua neste helg, da er jeg i syden så sjansen for at man dumper innom en bar for å se den er jo overhengende.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...