Jump to content

2017.07.13 - 2017.07.22 Pre-season


Polljen

Recommended Posts

DEw0ic5UwAANq6N.jpg

 

Vi må nok forvente oss mange forskjellige konstellasjoner i treningskampene fremover, dog litt merkelig at Elneny (forhåpentligvis barei mangel av stoppere) spiller sentral stopper og Kos over på høyre stopper.

 

Ellers er det særdeles få unge som spiller fra start i denne kampen. Når vi kommer til Kina-kampene så håper jeg at vi i en av kampene får se Lacazette på topp, med Özil bak han.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Giroud overser Lacazette når han kommer for å feire målet med ham.. Torner i rosenes leir?

 

Det så jeg faktisk ikke, hvis det er slik det er så er det bare å få han ut. For over alt annet så er de lag kompiser.,

Link to comment
Share on other sites

Lacazette har allerede god kjemi med lagspillerne sine. Synes dog det er litt kjipt at vi ikke får se han som spiss i disse kampene. Han er en latterlig god målscorer og er god på det meste, men vi vet jo at det er spissplassen det har manglet på siden van Persie forsvant. Så langt har han spilt mer Alexis-rollen i laget.

 

Ellers må jeg si at jeg ikke skjønner hvorfor ungguttene våre ikke blir integrert bedre i førstelaget gjennom sesongen. Er mange spennende talenter som kan tilføre stallen vår litt "ungdommelig glød".

 

Iwobi kommer for øvrig til å bli en jævlig god offensiv midtbanespiller etter hvert. Han har godt av å lære en del av spillet ute på kanten, men fremtiden hans er sentralt i Özil rollen.

Link to comment
Share on other sites

Det å kjøre med to separate Arsenal-lag slik det har blitt gjort i Australia, må Wenger gjerne forsette med når vi kommer til Kina og møter litt bedre motstand, men jeg ønsker en endring på de to lagene Arsenal har stilt med i de to første kampene.

Jeg ønsker å bytte lag for Welbeck og Lacazette, dette medfører at Lacazette da spiller på topp i sitt lag (Giroud og Welbeck sammen på det andre laget) og at vi også kan få en liten forsmak på kombinasjonen Özil/Lacazette.

Link to comment
Share on other sites

Det å kjøre med to separate Arsenal-lag slik det har blitt gjort i Australia, må Wenger gjerne forsette med når vi kommer til Kina og møter litt bedre motstand, men jeg ønsker en endring på de to lagene Arsenal har stilt med i de to første kampene.

Jeg ønsker å bytte lag for Welbeck og Lacazette, dette medfører at Lacazette da spiller på topp i sitt lag (Giroud og Welbeck sammen på det andre laget) og at vi også kan få en liten forsmak på kombinasjonen Özil/Lacazette.

 

Helt enig, dette trodde jeg han kom til å gjøre i kampen i dag, men det gjorde han desverre ikke. Håper virkelig ikke vi har hentet inn Lacazette for at han skal være ving iallefall.:)

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig, dette trodde jeg han kom til å gjøre i kampen i dag, men det gjorde han desverre ikke. Håper virkelig ikke vi har hentet inn Lacazette for at han skal være ving iallefall. :)

 

Til tross for min velkjente "Wenger-skepsis" så tror jeg ikke at Lacazette vil spille kant i noen stor grad. Oppkjøringen er uttesting og så lenge han er på banen samtidig som Giroud så blir det en litt mer vid rolle for Laca, men når alvoret starter så håper jeg inderlig at Wenger plasserer viktige spillere i posisjoner der de fungerer best.

Elneny har jo spilt sentral stopper i de to australiakampen, men jeg tror ikke i min villeste fantasi at det er fordi Wenger har planer om å bruke han der permanent.

 

Når vi kommer til Kina og skal spille de to kampene der så må vi forvente bedre motstand, selv om både Bayern og Chelsea sannsynligvis også kommer til å bruke mange ungdommer, og her bør Wenger forsiktig begynne å spisse laget litt for så å forsette med "spissingen" i Emerates Cup for så å ha et nesten ferdigspisset lag i generalprøven mot Chelsea i Community Shields.

 

Når vi kommer til Emirates Cup så antar jeg at spillere som Bellerin, Holding, Mustafi og kanskje også Alexis vil få spilletid.

 

Et siste punkt vi skal ha i tankene når det gjelder oppkjøringen er at Koscielny er suspendert de to første kampene i PL (etter det røde i sesongavslutningen i vår) og det vil kanskje til en viss grad influere på hvordan den bakre linjen blir satt sammen mot slutten av oppkjøringen.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal v Bayern München - Shanghai Stadium - onsdag 19. juli kl 13:20 (norsk tid)

Det virker ikke som at denne kampen sendes på Arsenal Player og jeg finner heller ikke noe som tyder på at den blir vist (direkte) på noen norske kanaler.

Derimot så er det flere utenlandske stasjoner (f.eks. amerikanske ESPN) som opplyser at de vil sende denne kampen direkte, så jeg antar at det bør være mulig å finne streamer.

 

I kampene i Kina så kan vi forvente at vi møter noe bedre motstand enn vi gjorde i Australia, go selv om det er viktig å la mange få prøve seg også her så er jeg usikker på om

massebytter (10 ut 10 inn) midt i andre omgang er det beste alternativet. Jeg ser gjerne en forsiktig spissing av det laget vi stiller uten at vi belaster enkeltspillere unødvendig mye.

 

Mitt håp er å få se Lacazette på topp og at Özil er på banen samtidig ;D

 

PS!! kampen på lørdag mot Chelsea vil bli sendt både på Arsenal Player og TV2 sport premium

 

Link to comment
Share on other sites

Må si meg imponert over Neslon og Niles! Dessverre litt lang vei frem på backplass for Niles om vi fortsetter ned wingbacker hvor både Ox og Bellerin er foran i køen. Herlig driv på Nelson! Håper han satses på i sesongen som kommer.

 

Ikke så kamprelatert, men flere av gutta ser utrolig gjennomtrent ut på bildene som legges ut! Sikkert litt i kombinasjon med den høye varmen, men de ser klare ut til å la det smelle skikkelig når sesongen braker løs igjen?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal v Chelsea. Lørdag 22. juli kl. 13:40 (norsk tid), Bird's Nest Stadium, Beijing.

Kampen vises direkte på Arsenal Player og TV2 sport premium 2

 

Dette er den første av to "oppkjøringskamper" mot Chelsea (den neste er Community Shields helgen før ligastart)

Link to comment
Share on other sites

Laget som møter Chelsea i dag:

 

Ospina,

Maitland-Niles, Mertesacker, Monreal,

Oxlade-Chamberlain, Ramsey, Xhaka, Bramall,

Ozil, Iwobi,

Lacazette

For Chelsea så starter: Courtois; Azpilicueta, David Luiz, Cahill, Moses, Kante, Fabregas, Alonso, Willian, Batshuayi, Pedro

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...