Jump to content

2017.04.26 Leicester City (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 leicestercity.png?2016-2017 Leicester City

Onsdag 26. april 2017, 20:45. Emirates Stadium

Premier League, 34. serierunde

(Dette er kamp nr 32 for Arsenal, men kampene i serierunde 26 og 28 er utsatt)

Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium / Sumo.

Kampen vises i opptak på Premium 3 kl 23:00.

Når det gjelder skadesituasjonen så er det ikke kommet noen oppdatering etter City-kampen, men jeg antar at situasjonen er den samme som i forkant av den kampen, og Cazorla, Ospina, Perez og Mustafi er da alle utilgjengelige mot Leicester og sannsyligvis så er alle også ute mot Tottene til helgen.

Arsenal er nå på vei inn i et meget tøft kampprogram. Vi har nå tre kamper (City, Leicester og Tottene) på åtte dager, deretter er det en uke til at kampen mot United setter i gang en enda tøffere periode med fem PL-oppgjør (United, Soton, Stoke, Sunderland og Everton) på femten dager før vi får en "rolig" uke i forkant av finalen i FA-cupen.

Med et slikt kampprogram så hadde det vært greit å kunne sagt at vi kan og bør hvile enkeltspillere litt i tiden som kommer, men slik situasjonen er på tabellen og med skadesituasjonen på gode alternative spillere så er det vanskelig å tenke på at enkeltspillere må hviles. I enkelte posisjoner så har vi fremdeles den luksusen, men totalt sett så må vi i hver kamp prøve å finne det beste laget vi kan stille.

Når det gjelder vår motstander Leicester så fikk de møte hverdagen etter fjorårets ligatittel, men etter at Rainieri fikk sparken i februar så har Leicester en god statistikk i PL med fem seire, en uavgjort og ett tap. Arsenal har en merkbart dårligere statistikk, men har hatt en kort men relativt bra periode i etterkant av påsken.

Vi får det ikke lett mot Leicester, og jeg ønsker å forsette med den formasjonen vi har hatt i de to siste kampene og i hovedsak så ønsker jeg å forsette med det samme laget som mot City, unntaket er at jeg velger å skifte spilleren på topp. Spillet vårt involverer ikke Giroud godt nok og selv om han nok fremdeles er en bedre avslutter enn Welbeck så er Welbs mye mer involvert i spillet og jeg foretrekker han på topp. Alternativt så settes Alexis på topp og Walcott får prøve seg på kant.

OX gjorde en god figur mot City, og selv om han nok foretrekker den sentrale rollen så lar jeg han forsette på "back" og benker Bellerin. VI trenger en Bellerin som er god og sikker bakover i tiden som kommer, men han er kanskje ikke klar ennå til å spille fra start.

Mitt lag mot Leicester.

Cech

Gabriel - Koscielny - Holding

OX - Monreal

Ramsey - Xhaka

Özil - Welbeck - Alexis

En alternativ oppstilling


Cech

Gabriel - Koscielny - Holding

Bellerin - Gibbs

OX- Xhaka

Özil - Alexis - Walcott

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Det er vel tydelig at Wenger har kampen mot Tottene i tankene med dette uttaket.

 

OX fikk en liten "kakk" på søndag og spares sikker derfor, og jeg antar at Ramsey også er med i planene mot Tottene.

At Holding er ute av troppen er litt "merkelig", men det har kanskje en naturlig årsak?

 

Litt spennende med Walcott på topp og ett angrep med potensiale for mye fart.

Link to comment
Share on other sites

Alexis blir for lite med i spillet når han er fremste mann, han burde vært en posisjon lenger nede med Walcott på topp. Slik det er nå er begge relativt usynlige.

 

Burde bytte ut en av de og få på Giroud..

Link to comment
Share on other sites

Få av Sanchez, er jo faen ingenting han gjør som funker..... Bommer på enkle pasninger og jobber generelt sett lite...

 

 

1 minutt senere smeller han den i tverren fra 18 meter....

Link to comment
Share on other sites

Joda, Sanchez har vært svak, men så kommer et lite øyeblikks mesterlighet (som skuddet i tverrligger) og slikt kan avgjøre en kamp.

 

Walcott er den som først bør gå av (ved pause) og så får Chileneren få en ekstra sjanse etter pause før han byttes ut.

Link to comment
Share on other sites

Rakk å komme hjem og sette på kampen. Første og omtrent siste jeg ser er at Alexis smeller ballen i tverrliggeren.

 

Skuffende at Coquelin starter og ikke Elneny. Jeg kan skjønne at Holding, Ramsey og Chamberlain ikke starter dog. De kan spares litt mtp. at de har hatt noen kakk/trøbbel med skader i det siste, eller ikke er vant til å spille uke inn og ut ennå.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er jammen meg en ubrukelig fotballspiller. Et spøkelse 99% av tiden. Stopper ingenting av betydning, går konsekvent ikke i dueller. Et mål og en assist i ny og ne hjelper ikke. Det skulle bare mangle når man spiller så langt fremme i banen for Arsenal. Jeg skrøt av ham i høst, da han endelig (!) fikk sin første sklitakling og grønske på Arsenal-shortsen sin. Etter 10 år. Men det ble med den ene gangen. Nå tripper han bare rundt utpå der, og later som om han er med.. Han bør byttes ut og selges. Gis bort mot henting. Hva som helst. :proud:

 

Noen må ta ansvar, og/eller gå i dueller i den siste tredelen. Da har vi en mulighet for 3 poeng her.

Link to comment
Share on other sites

Rakk å komme hjem og sette på kampen. Første og omtrent siste jeg ser er at Alexis smeller ballen i tverrliggeren.

 

Skuffende at Coquelin starter og ikke Elneny. Jeg kan skjønne at Holding, Ramsey og Chamberlain ikke starter dog. De kan spares litt mtp. at de har hatt noen kakk/trøbbel med skader i det siste, eller ikke er vant til å spille uke inn og ut ennå.

Coq har faktisk gjort en brukbar jobb i første omgang, ingen store feil og minst ett par gode tacklinger.

 

Men det er Xhaka som er sjef på midten og har har vært en av våre beste i første omgang

Link to comment
Share on other sites

Coquelin virker å ha en bedre balanse i spillet sitt i denne formasjonen.

 

Ellers er Walcott virkelig latterlig begrenset. Burde vært den fremste spilleren vår her med Alexis hakket dypere i en fri rolle sammen med Özil. Håper dog at han byttes ut etter det lille jeg har sett av han i dag.. Walcott altså. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...