Jump to content

2017.04.26 Leicester City (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Moro med 3 poeng, og at det er vår beste og mest engasjerte spiller de siste kampene, Monreal, som får avgjøre.

 

Men her fra den trygge, uangripelige godstolen, slås det skråsikkert fast "coaching i amatør-klasse" fra Wenger. Altfor sene bytter, og ikke de helt rette. Giroud er helt avgjørende på scoringen, men kommer inn for sent. At ingenting gjøres før 67 minutter, og at Theo fortsatt er på banen etter 68, er for meg vanskelig å forstå.

 

Mot slutten er det igjen panic station når ledelsen skal forsvares. Og Sanchez' filming er pinlig. Uten den, ville kanskje Fuchs fått sitt velfortjente gule i steden.

 

Vi kommer i havn. Men det er jaggu en stor jobb å gjøre med dette laget. Som Wenger har skapt i sitt bilde...

Link to comment
Share on other sites

Min vurdering:

 

Tre (fem) bak fungerer bedre enn den vanlige fireren. Leicester kommer mer med når vi legger om.

Walcott, bør hverken være på banen eller benken mot Tottene.

Alexis er svak idag, sur og overspiller når han er inne i situasjoner.

Generelt så er vår offensive lagdel svak og fantasiløs.

Coq gjør en god figur sammen med Xhaka når vi er fem bak.

Bellerin er virkelig tilbake etter fadesen mot Palace.

Wenger er alt for treg med å ta tak når enkeltspillere ikke fungerer.

 

Akkurat nå er selv en seier p.g.a. selvmål noe å glede seg over, og minst ett Manchesterlag vil avgi poeng i morgen,

Link to comment
Share on other sites

Syntes ikke Coq skinte i denne kampen heller, men tross alt bedre enn han har vært. Den store generalen på midten var Xhaka som var god nesten hele veien. Hadde ganske mange gode gjennombruddspassninger og var dønn solid på midten når vi var 3 bak. Syntes derimot han slet med en gang vi ble 4 bak igjen.

 

Fremdeles ser jeg på xhaka - Coq som vårt dårligste par på midten. Det fungerer rett og slett bedre med Ramsey, OX eller Elneny der ved siden av han.

Link to comment
Share on other sites

Syntes ikke Coq skinte i denne kampen heller, men tross alt bedre enn han har vært. Den store generalen på midten var Xhaka som var god nesten hele veien. Hadde ganske mange gode gjennombruddspassninger og var dønn solid på midten når vi var 3 bak. Syntes derimot han slet med en gang vi ble 4 bak igjen.

 

Fremdeles ser jeg på xhaka - Coq som vårt dårligste par på midten. Det fungerer rett og slett bedre med Ramsey, OX eller Elneny der ved siden av han.

Akkurat i går så synes jeg at Coq/Xhaka fungerte bedre enn Ramsey/Xhaka, men selvsagt så kan dette ha noe med at vi gikk over til fire bak mot slutten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror forandringen til 5 bak generelt har vært positivt for hele laget. Spillerne vi har virker å passe den formasjonen bedre(iallefall defensivt).

Likevel mener jeg Wenger bommer veldig med de offensive spillerne han velger, da først og fremst med tanke på motstanderen. Giroud eller Welbeck burde startet på topp mot Leicester så vi kunne utfordret dem mer i lufta. Walcott er ikke god nok til å spille enslig spiss, og det kommer han heller aldri til å bli. I tillegg er han elendig til å spille feilvendt. Da er det tullete å starte ham mot et lag som ligger såpass dypt og satser på kontringer med Vardy og Mahrez.

Xhaka-Coq er kanskje vårt dårligste par på midten, men jeg mener pr dags dato at Ramsey er den dårligste midtbanespilleren vi har.

Coq skinte kanskje ikke i denne kampen, men han har aldri vært en spiller som 'skinner' uansett. Han er ryddegutten, krigeren på midten. Og i går var han dette i mye større grad enn tidligere denne sesongen med 4 forsvarere. Jeg har også ment at en stor grunn for dette har vært at han har fått en mye mer offensiv rolle når han spiller med Xhaka enn da han spilte med Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er ikke god nok til å spille enslig spiss, og det kommer han heller aldri til å bli. I tillegg er han elendig til å spille feilvendt. Da er det tullete å starte ham mot et lag som ligger såpass dypt og satser på kontringer med Vardy og Mahrez.

 

 

r vært at han har fått en mye mer offensiv rolle når han spiller med Xhaka enn da han spilte med Cazorla.

Mener begge disse tingen er feildisponeringer. Coquelin bør få være destroyern i midten, med andre partnere har fokuset vært for stort på at han skal mer fremover og skape noe, det evner han ikke.

Med Theo/Giroud mener jeg at disse ofte benyttes feil, Theo får ofte spille mot dypere forsvar og om vi skulle score blir ofte Giroud bytta på så vi mister all fart i kontringer. Welbz er heldigvis en fin mellomting, kan både løpe og være sterk, så får det heller være at de to andre putter mer mål.

 

Skammelig å si det; men syns Pocchetino er meget god til å disponere mannskapet. Spesielt midtbanen og backparene som ofte byttes litt på avhengig av hvem de møter. For vår del er det jo nesten bare å sette et lag så får heller spillere i form vike når "favorittene" er tilbake...

Link to comment
Share on other sites

I lagoppstillingen som Arsenal la ut på twitter så sto Walcott oppført som spiss, men det viste seg i praksis (slik jeg oppfattet det) at det var Alexis som tok den rollen og Walcott var mer på kant sammen med Özil.

 

Vi slipper fremdeles motstander litt for lett (av og til) i gjennom også i den nye femmern bak, men jeg er ikke i tvil om at denne femmern likevel er en klar forbedring i forhold til det som ble vist i kampene før den nye oppstillingen ble hentet frem mot Middlesbrough.

Laget som helhet virker mer trygge defensivt når vi kjører femmern og laget er ikke like utsatte som før når våre backer har et så stort ansvar offensivt. Defenisvt så er det på mange måter bare litt "samkjøring" som mangler, men offensivt så mangler det mye!!

Link to comment
Share on other sites

I lagoppstillingen som Arsenal la ut på twitter så sto Walcott oppført som spiss, men det viste seg i praksis (slik jeg oppfattet det) at det var Alexis som tok den rollen og Walcott var mer på kant sammen med Özil.

 

Vi slipper fremdeles motstander litt for lett (av og til) i gjennom også i den nye femmern bak, men jeg er ikke i tvil om at denne femmern likevel er en klar forbedring i forhold til det som ble vist i kampene før den nye oppstillingen ble hentet frem mot Middlesbrough.

Laget som helhet virker mer trygge defensivt når vi kjører femmern og laget er ikke like utsatte som før når våre backer har et så stort ansvar offensivt. Defenisvt så er det på mange måter bare litt "samkjøring" som mangler, men offensivt så mangler det mye!!

Jeg fikk kun sett andreomgangen grunnet jobb, men slik jeg så det startet Theo(omgangen) som spiss og spilte store deler av omgangen i den posisjonen, men Sanchez ble etterhvert flyttet opp dit. Da Giroud kom innpå så det for meg ut som at Sanchez ble flyttet tilbake på vingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk kun sett andreomgangen grunnet jobb, men slik jeg så det startet Theo(omgangen) som spiss og spilte store deler av omgangen i den posisjonen, men Sanchez ble etterhvert flyttet opp dit. Da Giroud kom innpå så det for meg ut som at Sanchez ble flyttet tilbake på vingen.

Det er vel et kjennetegn for Arsenal at våre spillere "vandrer" noe, men for meg så virket det som at det i hovedsak var Alexis som var mest på topp frem til Giroud ble byttet inn. Jeg mener at den rette plassen for Alexis er der han var etter at Giroud kom inn, selv om "humøret" mot slutten av kampen gjorde at at ikke gjorde noen fantastisk jobb der heller. Når det gjelder Walcott så er det mulig at han plasseringsmessig oppholdt seg en del i spissområdet, og at det var hans usynlighet som gjør at jeg har blitt ledet inn på "feil konklusjon" :shy: .

 

Hverken Walcott eller Alexis imponerte mot Leicester, forskjellen på de to er dog at Alexis normalt har en kortere vei til "suksess" enn det Theo har. Walcott har noen få kamper i blant der han kan bli en matchvinner, Alexis har en betraktelig større suksessrate (men er som sagt best når han spiller bak en spiss).

Link to comment
Share on other sites

Theo er feig, det er hans dårligste egenskap. Jeg ble sjokkert over hvor lite han prøver når han spilte igår. Han har god fart ennå (kanskje ikke like god som før), men han utfordrer jo ikke forsvarere uten dekning når han er rettvendt engang. Jeg hadde akseptert at han prøvde uten hell, mer enn at han som spiss skal velge å spille ballen på tvers eller bakover istedenfor å utfordre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...