Jump to content

2016.10.22 Middlesbrough (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 middlesbrough.png?2016-2017 Middlesbrough


Lørdag 22. oktober 2016, kl 16:00. Emirates Stadium


Premier League, 8. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Skadesituasjonen: Ramsey og Giroud er tilbake i trening, men er ikke kampklare. Giroud kan iflg Wenger være klar til Ligacup-kampen på tirsdag, og Ramsey er tidligst klar mot Sunderland om en uke. Cazorla er usikker p.g.a. et spark han fikk i foten på onsdag, om han blir spilleklar avgjøres etter dagens trening.



Xhaka er suspendert.



Vår motstander Middlesbrough ligger fjerde sist på tabellen, men i utgangspunktet finnes det ikke enkle kamper i PL.



Når det gjelder laget jeg ønsker å se på lørdag så er det selvsagt lett å si "never change a winning team", men samtidig så kan en forsiktig rullering være ønskelig med et stramt kampprogram.


Jeg velger å ta med Gibbs fra start siden han gjorde en grei jobb mot Ludo og han bør få mer spilletid, men det at jeg velger Gibbs er ikke noe tegn på mistillit fra min side overfor Monreal.


Alexis gjør en god jobb som angriper når vi møter forsvar som ikke legger seg i mur rundt sekstenmeteren, men jeg har lyst til å se litt mer av Lucas Perez og dette kan være en mulighet å få sett han mot brukbar motstand. Lucas vil nok sikkert være med fra start på tirsdag (med Giroud på benken), så jeg forventer nok at Wenger starter med Alexis i denne kampen. Siden Cazorla fikk et liten "kakk" mot Ludo så velger jeg å hvile han selv om han skulle bli friskmeldt.



Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Gibbs


Coquelin - Elneny


Walcott - Özil - Iwobi


Lucas/Alexis



Link to comment
Share on other sites

Cech redder oss. Defensivt må vi skjerpe oss, offensivt må vi skjerpe oss enda mer.

 

Ett skudd på mål, som keeper hadde grei kontroll på, er rett og slett elendig. Det hjelper ikke med flotte possession-statistikker når alt går i stå når vi kommer frem til motstanders sekstenmeter.

Man kan gjerne rose Boro for å gjøre en god defensiv jobb, men for oss er det den samme gamle leksa når vi møter et lag som setter heler laget som en mur når de blir angrepet. Det bør ikke være en overraskelse for Wenger & co, og da hjelper det ikke å forsøke å tråkle seg igjennom hvis ikke spillerne behersker dette ett hundre prosent.

 

PS!! jeg savner ikke Giroud sånn generelt, men jeg savner virkelig hodestyrken hans når vi møter slike motstandere!

Link to comment
Share on other sites

"Trøytte spelarar både mentalt og i beina" seier Wenger etter kampen. Det var det eg frykta litt da eg såg startoppstillinga på onsdag. Kunne vi ikkje hatt ein litt større rulering mot Ludogretz, sett i etterpåklokskapens namn trengde vi kanskje ikkje det sidan Ludogretz var farleg frampå ved eit par anledningar, samtidig blir det hypotetisk.
Eg tykkjer Sanchez og Walcott skulle vert kvilt eventuelt ein av dei tatt ut ved pause på onsdag. Özil såg sliten ut på slutten på onsdag.
Det er ein balansegang og uansett val vil nokon stille spørsmålsteikn ved valet til Wenger. No skal heile laget som spilte i dag frå start kviles på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

"Trøytte spelarar både mentalt og i beina" seier Wenger etter kampen

Det er sikkert en riktig påstand det fra Wenger, men likevel en uakseptabel «bortforklaring» når det gjelder det offensive i denne kampen.

 

Det er faktisk mange av oss som påpeker problemene med spillestilen til Arsenal når vi møter «dårligere» lag som legger seg i forsvar.

Arsenals måte å forsøke å tre seg gjennom slike forsvar, der det meste skal skje i midten, er så forutsigbare at en motstander i forkant kan legge en taktikk som gjør det vanskelig for oss.

 

Dette problemet har vi uansett om vi har friske eller slitne ben.

 

Vi såg litt av forskjellen i går da vi etter å ha gått oss fast i første omgang fikk litt met variasjon i andre omgang og dermed ble litt farligere enn i første. Det kom selvsagt også godt med at Boro også fikk slitne ben utover i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Nå kunne vi hatt 2p ledelse inn i våt verste periode historisk sett. Utrolig nok tapte både city og tott poeng også denne runden.. nå om få minutter taper United eller Chelsea poeng også. Utrolig bittert å blåse bort 2p igår. Liverpool ser ut som helgens store vinnere og har dessuten en rekke "enkle" amper fremover i motsetning til andre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...