Jump to content

2016.09.24 Chelsea (H)


Polljen

Recommended Posts

Fantastisk herlig seier! Herlig førsteomgang og kontrollert andreomgang. Hele laget står frem og et par overrasker positivt. Når både Theo og Özil jobber hardt hjemover vet man at vi mener alvor. Alexis startet showet med knallhard jobbing og tar Cahill på senga. Walcott beveger seg smartere og utstråler mer spilleglede enn på lenge. I dag fungerte det med Sanchez på topp, men kun fordi hele laget jobbet og kjempet. Dette ville vi virkelig vinne.

 

Kos og Mustafi ser ut til å kunne bli et fantastisk stopperpar! Synd at Coq måtte ut med skade, men Xhaka klarte seg bra.

 

Digga Kos' lille dytt på Costa!

 

Synd Coq måtte ut med skade, forhåpentligvis er han fort tilbake.

 

Skulle gjerne sett Perez fått noen minutter men skjønner at Wenger ville gi Giroud litt tid på banen.

 

Love IT!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

I tillegg er han så dum at han gir Walcott fortsatt tillit.

i 2015/16 var Walcott ubrukelig, i 2016/17 så er Walcott en "ny" spiller, så Wenger er på ingen måte dum når han velger Walcott fra start (denne sesongen).

 

Walcott er ennå ikke på sitt beste offensivt, men det er herlig å se hvilken defensiv jobb han legger ned denne sesongen i motsetning til sist sesong. Walcott har droppet spissdrømmen og er på vei til å gjøre høgrekanten "sin". Han er der ikke helt ennå, men han er godt på vei.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha fordøyd kampen litt mer så vil jeg kommentere enkelte spillere i kampen.

 

Cech: Har ikke mye å gjøre, men er superb i de få tilfellene der han blir satt på prøve. Slet unødvendig mye med presisjonen i sine utspark.

Bellerin: Rett og slett en superback, og i ved en av de få kontringene Chelsea fikk (etter at våre stoppere "surret" samtidig) så kommer Bellerin men en supertakling som bakerste mann.

Kos/Mustafi: Ser ut til å bli et godt stopperpar for oss og Kos kan bli den kapteinen vi har savnet (og som jeg ikke trodde han ville bli)

Monreal: Gjør en god jobb, ikke minst siden han ikke får den samme hjelpen defensivt som Bellerin får på motsatt side.

Coquelin: Strålende til han dessverre måtte forlate banen med en skade.

Cazorla: Også en god jobb.

Xhaka: Viser at vi har mange gode alternativer bak våre mest offensive.

Özil: Hva kan man si? Klasse!

Iwobi: Han har det meste for å bli noen stort. Alexis arvtager på kanten. Trenger å bli mer skolert defensivt slik at han kan hjelpe sin (offensive) back litt mer.

Walcott: På rett vei. Bedre enn på lenge og han kan lære Iwobi litt om hvordan en kantspiller kan hjelpe sin back defensivt.

Alexis: En god kamp. Jeg liker ikke å si det, men i fungerte han godt som spiss. Jeg er fremdeles usikker på hans spissegenskaper mot vanskeligere motstandere, men vi har et luksusproblem i hans vanlige rolle (Iwobi).

Gibbs: Et kort innhopp, men han gjør jobben sin godt, og med han på kanten så blir det mer defensiv balanse også for backen. Jeg håper Gibbs får en del kamper denne sesongen, han fortjener det og er god nok til det.

Giroud: Et enda kortere innhopp som gjør det vanskelig å vurdere han, ikke minst siden vi er litt mer i forsvarsmodus hår han kommer inn. Jeg er dog fremdeles litt skeptisk til Giroud.

Wenger: Jeg er ofte skeptisk til vår manager, men i dag gir jeg han med glede toppkarakter. I dag fungerte "Plan A" utmerket (samtidig som det var Conte som fullstendig manglet en "Plan B".)

 

Så er det bare å håpe at et Burnley, som sannsynligvis blir mye mer defensivt enn Chelsea, får merke et Arsenal som forsetter ferden fremover når det gjelder spill, taktikk og innsats :lol:

 

 

PS! Iflg kommentarer på veven så er skaden til Coquelin på det samme stedet som den kneskaden han hadde sist sesong, da var han vel ute et par måneder. Om skaden er like omfattende denne gangen får vi vel ikke vite mer om før over helgen,

Link to comment
Share on other sites

 

Alexis: En god kamp. Jeg liker ikke å si det, men i fungerte han godt som spiss. Jeg er fremdeles usikker på hans spissegenskaper mot vanskeligere motstandere, men vi har et luksusproblem i hans vanlige rolle (Iwobi).

 

 

Liker du ikke å se en av våre spillere lykkes i rollen han blir satt i av Wenger?

Link to comment
Share on other sites

Fabelaktig resultat! Men jeg synes ikke "bunnsolid" er spesielt dekkende. Chelsea var nære på ved flere anledninger - på tross av at de virket ustrukturerte og umotiverte - og vi måtte ty til endel siste-liten forsvarsspill. Kanskje fordi Coquelin måtte ut? Jeg er i utgangspunktet ikke hans største fan, men uten ham blir vi veldig framtunge. Walcott, Øzil, Iwobi, Cazorla og Xhaka er vel offensivt. Heldigvis har vi lynkjappe Bellerin bak der, i tillegg til et, for dagen, meget godt stopperpar.

Litt for mye gung-ho og tut og kjør over Arsenal ennå, efter min smak. Men i dag gikk det meget bra.

 

At vi er gode i september er ikke noe nytt. Den spennende testen kommer når det blir black november og kalde vintermåneder.

Link to comment
Share on other sites

 

Liker du ikke å se en av våre spillere lykkes i rollen han blir satt i av Wenger?

Selvsagt liker jeg å se en spiller lykkes.

Jeg har vel skrevet opp og ned om hvorfor jeg mener at Alexis ikke bør være Arsenals førstevalg som spiss.

Mitt hovedpunkt har vært og er fremdeles at jeg mener at han ikke er en naturlig spiss og at han er enda bedre i sin "gamle" kantrolle.

 

Joda Alexis gjorde sin beste kamp på spissplass i denne kampen mot Chelsea, etter flere kamper (denne sesongen og i forrige sesong) der jeg mener har var bortkommen i denne rollen. Kanskje kar jeg feil og Alexis bare går fremover i sin utøvelse av denne rollen og hvis det skjer så skal jeg uten problemer innrømme min feilbedømelse, men jeg må se mer enn en slik kamp før jeg endring min mening.

 

Så ja, jeg liker å se en spiller lykkes i en rolle han blir satt i av Wenger, men jeg er ikke klar til å geniforklare Wenger bare fordi dette har fungert i EN kamp!

 

Jeg er klar over at noen nå vil argumentere med at han tross alt har laget mål i andre av de kampene han har blitt brukt som spiss denne sesongen, og mitt svar til det er at han i de kampene var mer spiss i navnet enn i gavnet. I de kampene så trakk Alexis seg mye tilbake i banen når vi gikk i angrep (mer liknende sin gamle rolle) og vi spilte mer eller mindre uten en dedikert spiss. Vi så litt av det også mot Chelsea, men her var Alexis mye mer aktiv på topp enn i de foregående kampene.

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen for en kamp, deilige 3 poeng, vi rævkjører dem på alle deler av banen!

 

3 poeng er det deiligste i dag, måten det blir gjort på...

Men det som også er sinnsykt deilig er å se hvordan vi herjer med Costa, mye takket være vår nye stopperpar! Fyfaen for noen maskiner.

 

http://www.givemesport.com/878438-watch-video-of-mustafi-and-koscielny-vs-diego-costa-goes-viral?autoplay=on&utm_source=Facebook&utm_medium=Organic-Social&utm_campaign=Tribute-Pages-laika-III-1sted

 

 

Film av Kostafi mot Costa. Må sees.

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen for en kamp, deilige 3 poeng, vi rævkjører dem på alle deler av banen!

 

3 poeng er det deiligste i dag, måten det blir gjort på...

Men det som også er sinnsykt deilig er å se hvordan vi herjer med Costa, mye takket være vår nye stopperpar! Fyfaen for noen maskiner.

 

http://www.givemesport.com/878438-watch-video-of-mustafi-and-koscielny-vs-diego-costa-goes-viral?autoplay=on&utm_source=Facebook&utm_medium=Organic-Social&utm_campaign=Tribute-Pages-laika-III-1sted

 

 

Film av Kostafi mot Costa. Må sees.

"Kostafi" gjorde en utmerket jobb med Costa, jeg satt egentlig og ventet på at frustrasjonen skulle få Costa til å komme med en "rødt kort"-reaksjon (men det skal han ha, han klarte å holde seg i skinnet).

"Kostafi" kan være stopperparet vi har ventet på, de er ennå ikke perfekte og de gjorde noen få klare feil i går, men det ser tross alt lovende ut.

 

PS!! (svært off-topic) Jeg er klar over at det nok bare er Conte sitt vanlige "ansiktstrekk" men når kameraene var på han utover kampen så kunne en få inntrykk av at han var på gråten der han stod på sidelinjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...