Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Ingen som hopper i taket her. Han er ikke heldig når han går etter en ball og tar den, så dårlig er faktisk ikke Almunia. Det er jo bare usaklig det du kommer med, skjønner ikke at du for en gangs skyld ikke kan gi Almunia litt ros når han fortjener det.

Jeg skriver vel ikke at han er heldig når han går etter en ball og tar den. Når det faktisk er ett skudd som jeg betegner som keepermat så skal den ballen aldri i nærheten av mål. Når han ikke klarer å slå den ballen rent (noe han skal gjøre 10 av 10 ganger) og ballen treffer tverrligeren, ja da mener jeg han har flaks. Som jeg har skrevet flere ganger tidligere, dette skuddet skal aldri være i nærheten av mål

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg så du skrev dette i kamptråden også. Hva gjorde Almunia som var matchvinnende i dag?

Tenker du på da han fomlet ett skudd i tverrliggeren?

 

Han hadde nok ingen god dag i dag heller desverre.

 

BE

 

 

Skrev det for å se hvor lang tid det tok før du kom med noe sånnt skal jeg være ærlig.

 

Det var enkelt og greit en matchvinnende redning. Fomle i tverra? Seriøst?

 

Jeg er enig i det du mener at vi trenger en ny keeper, selv om du mener vi allerede har han. Jeg tror vi må handle. Det jeg har sett av Fab minner meg veldig mye om Manninger. Og han nådde vel heller aldri helt opp.

 

Idag gjorde han to ting som jeg kommer på som ikke var bra. Det ene var ett tilbakespill som han sleiva ut med venstrebeinet. Det andre var en corner\innlegg som han prøvde og holde. Hvor han helt klart burde ha bokset, slik han gjordeveldig bra ved en tidligere anledning. Han hadde flere raske igangsettinger. Ikke alle like presise, men det er bedre å prøve, eller?

 

For all del, jeg har kritisert han mye oftere enn jeg har skrytt. Og igjen, jeg mener bestemt at han ikke holder nivået til å være vår førstekeeper. Da skulle spillet hans idag vært representativt for hvordan han pleier å opptre. Desverre så er det ikke det.

 

Men jeg kan greie å skryte av han når han i mine øyne gjør en så og si prikkfri kamp. Og det synes jeg han gjorde idag. Blant annet ved og holde nullen, og ha en avgjørende redning på slutten.

 

 

Uansett, fortsett med det du gjør, jeg finner mye underholdning i dine innlegg om keepere og hvordan de skal være\opptre, og ikke minst alle reaksjonene du greier å få fremkalt.

Link to comment
Share on other sites

I dine øyne er visst alt som ikke er superredninger keepertabber. Vi er enige i at Almunia ikke er god nok for Arsenal, men når han gjør en bra kamp så bør man også kunne innrømme dette.

 

Hilsen ArsGun som lurer på om BE står for Bare Elendighet

Og hvor i granskauen har jeg antydet at alt som ikke er superredninger er keepertabber?

Synes du virkelig at det er bra at en keeper såvidt klarer å redde ett skudd som er keepermat? Mener du virkelig at det gjør ham til en matchvinner?

Hvis svaret er ja så har du fryktelig små forventinger til keepere.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Skrev det for å se hvor lang tid det tok før du kom med noe sånnt skal jeg være ærlig.

 

Det var enkelt og greit en matchvinnende redning. Fomle i tverra? Seriøst?

 

Jeg er enig i det du mener at vi trenger en ny keeper, selv om du mener vi allerede har han. Jeg tror vi må handle. Det jeg har sett av Fab minner meg veldig mye om Manninger. Og han nådde vel heller aldri helt opp.

 

Idag gjorde han to ting som jeg kommer på som ikke var bra. Det ene var ett tilbakespill som han sleiva ut med venstrebeinet. Det andre var en corner\innlegg som han prøvde og holde. Hvor han helt klart burde ha bokset, slik han gjordeveldig bra ved en tidligere anledning. Han hadde flere raske igangsettinger. Ikke alle like presise, men det er bedre å prøve, eller?

 

For all del, jeg har kritisert han mye oftere enn jeg har skrytt. Og igjen, jeg mener bestemt at han ikke holder nivået til å være vår førstekeeper. Da skulle spillet hans idag vært representativt for hvordan han pleier å opptre. Desverre så er det ikke det.

 

Men jeg kan greie å skryte av han når han i mine øyne gjør en så og si prikkfri kamp. Og det synes jeg han gjorde idag. Blant annet ved og holde nullen, og ha en avgjørende redning på slutten.

Uansett, fortsett med det du gjør, jeg finner mye underholdning i dine innlegg om keepere og hvordan de skal være\opptre, og ikke minst alle reaksjonene du greier å få fremkalt.

 

Er 100% enig i innlegget ditt. Mener også at Almunia fortsatt ikke holder mål som 1. keeper. Men det virker som BE ikke klarer å svelge stoltheten sin å bare skryte av Almunia for en gangs skyld.

Link to comment
Share on other sites

Slipp litt opp på anti Almunia prinsippet ditt ben elfen, og vær glad da han faktisk gjør en god redning og står en god kamp..

 

utenom en dårlig utboksing i 2. omgang gjør jo Almunia ingen feil i dag, og når du beskriver redningen hans på Babel sitt skudd som "fomling i tverrligger", da er det jo åpentbart at du ikke kan se objektivt på en sak, og det er et dårlig utgangspunkt for en diskusjon..

 

det er ingen her, vil jeg tru, som liker at Manuel er sisteskansen vår, men sånn er det, og da får vi i hvertfall gi han ros da han spiller bra.

 

vel gjennomført i dag Manuel, vel gjennomført Arsenal, deilig å sutte på smaken av seier igjen!

 

EDIT: at han skulle holde ballen etter innlegg men mista den var vist feilen, ingen utboksing

Link to comment
Share on other sites

Skrev det for å se hvor lang tid det tok før du kom med noe sånnt skal jeg være ærlig.

 

Det var enkelt og greit en matchvinnende redning. Fomle i tverra? Seriøst?

 

Jeg er enig i det du mener at vi trenger en ny keeper, selv om du mener vi allerede har han. Jeg tror vi må handle. Det jeg har sett av Fab minner meg veldig mye om Manninger. Og han nådde vel heller aldri helt opp.

 

Idag gjorde han to ting som jeg kommer på som ikke var bra. Det ene var ett tilbakespill som han sleiva ut med venstrebeinet. Det andre var en corner\innlegg som han prøvde og holde. Hvor han helt klart burde ha bokset, slik han gjordeveldig bra ved en tidligere anledning. Han hadde flere raske igangsettinger. Ikke alle like presise, men det er bedre å prøve, eller?

 

For all del, jeg har kritisert han mye oftere enn jeg har skrytt. Og igjen, jeg mener bestemt at han ikke holder nivået til å være vår førstekeeper. Da skulle spillet hans idag vært representativt for hvordan han pleier å opptre. Desverre så er det ikke det.

 

Men jeg kan greie å skryte av han når han i mine øyne gjør en så og si prikkfri kamp. Og det synes jeg han gjorde idag. Blant annet ved og holde nullen, og ha en avgjørende redning på slutten.

Uansett, fortsett med det du gjør, jeg finner mye underholdning i dine innlegg om keepere og hvordan de skal være\opptre, og ikke minst alle reaksjonene du greier å få fremkalt.

 

Nå er vel ikke min hensikt å underholde deg Legend14, men om du drar på smilebåndet så er det ikke meg i mot.

 

Jeg er enig i at han i starten virket fokusert på raske igangsettinger, og jeg synes det var bra at han prøvde, og jeg er enig i at det er bedre å prøve enn å stå og se helt hjernetom ut. I tillegg er jeg enig i at han hadde en bra utboksning, ikke nødvendigvis bra at han klarte å bokse, for det hadde alle keepere klart der, men bra at han klarte å bokse ballen langt vekk fra farlig sone. Jeg synes også at han virket mindre utrygg i dag kontra tidligere i år, men det er ikke i mine øyne synonymt med bra eller matchvinnende. Og den såkalte matchvinnende redningen var ikke bra utført av Almunia. Den skal taes 10 av 10 ganger.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel ikke min hensikt å underholde deg Legend14, men om du drar på smilebåndet så er det ikke meg i mot.

 

Jeg er enig i at han i starten virket fokusert på raske igangsettinger, og jeg synes det var bra at han prøvde, og jeg er enig i at det er bedre å prøve enn å stå og se helt hjernetom ut. I tillegg er jeg enig i at han hadde en bra utboksning, ikke nødvendigvis bra at han klarte å bokse, for det hadde alle keepere klart der, men bra at han klarte å bokse ballen langt vekk fra farlig sone. Jeg synes også at han virket mindre utrygg i dag kontra tidligere i år, men det er ikke i mine øyne synonymt med bra eller matchvinnende. Og den såkalte matchvinnende redningen var ikke bra utført av Almunia. Den skal taes 10 av 10 ganger.

 

BE

 

Poenget er jo ikke om det skal taes eller ikke. Det er det faktum at den blir tatt og det redder kampen vår. Enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Slipp litt opp på anti Almunia prinsippet ditt ben elfen, og vær glad da han faktisk gjør en god redning og står en god kamp..

 

utenom en dårlig utboksing i 2. omgang gjør jo Almunia ingen feil i dag, og når du beskriver redningen hans på Babel sitt skudd som "fomling i tverrligger", da er det jo åpentbart at du ikke kan se objektivt på en sak, og det er et dårlig utgangspunkt for en diskusjon..

 

det er ingen her, vil jeg tru, som liker at Manuel er sisteskansen vår, men sånn er det, og da får vi i hvertfall gi han ros da han spiller bra.

 

vel gjennomført i dag Manuel, vel gjennomført Arsenal, deilig å sutte på smaken av seier igjen!

Imers har skjønt det.

 

Jeg er glad for at han holdt nullen, har jeg noensinne sagt noe annet? Og jo jeg kan se objektivt på en sak. Det spørs om dere som nekter å se at dette ikke var en stor redning klarer å se objektivt på saken. Det er ingen god redning og det er ikke en matchvinnende redning, likefullt er det en viktig redning og det er gledelig at fomlingen ikke fikk noe negativt utfall.

 

BE

 

Poenget er jo ikke om det skal taes eller ikke. Det er det faktum at den blir tatt og det redder kampen vår. Enkelt og greit.

Det er helt tydelig at vi har forskjellige formeninger om hva en matchvinnende redning er Christian. Jeg begynner å gå lei denne diskusjonen.

 

gratulerer med 3 poeng.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Imers har skjønt det.

 

Jeg er glad for at han holdt nullen, har jeg noensinne sagt noe annet? Og jo jeg kan se objektivt på en sak. Det spørs om dere som nekter å se at dette ikke var en stor redning klarer å se objektivt på saken. Det er ingen god redning og det er ikke en matchvinnende redning, likefullt er det en viktig redning og det er gledelig at fomlingen ikke fikk noe negativt utfall.

 

BE

når du sier at Imers har skjønt det ødelegger du igrunn alt som kommer etterpå..

 

men dette er et døfødt prosjekt, jeg gleder meg hvertfall over seier i dag og legger meg med et smil om munnen!

 

natta

Link to comment
Share on other sites

Definisjon på matcvinnende redning er så vidt jeg vet at man hindrer mål like før slutt slik at ditt lag kan vinne kampen. Eller har du en en annen definisjon på dette også BE? Og så vidt jeg har fått med meg så var vel dette en redning som sørget for at Arsenal vant kampen i all den grad han reddet skuddet som hadde gått i mål? Det neste blir vel at Almunia redder en dårlig tatt straffe og får kritikk for at han ikke holdt den fast eller satte spillet raskt i gang like etterpå..... :unsure:

 

Du har mye rett i din kritikk BE, men når jeg tidligere har skrevet patetisk så gjelder dette evnen til å ikke se noe positivt i en "forestilling" fra en spiller.

 

Å ikke se skogen for bare trær er et uttrykk som jeg føler er ganske dekkende i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Definisjon på matcvinnende redning er så vidt jeg vet at man hindrer mål like før slutt slik at ditt lag kan vinne kampen. Eller har du en en annen definisjon på dette også BE?

 

Og så vidt jeg har fått med meg så var vel dette en redning som sørget for at Arsenal vant kampen i all den grad han reddet skuddet som hadde gått i mål?

 

Du har mye rett i din kritikk BE, men når jeg tidligere har skrevet patetisk så gjelder dette evnen til å ikke se noe positivt i en "forestilling" fra en spiller.

 

Å ikke se skogen for bare trær er et uttrykk som jeg føler er ganske dekkende i denne saken.

Selvfølgelig er ikke definisjonen på en matchvinnende redning for eksempel en rutine redning (slik som den diskuterte) på slutten. Med dette beviser du at du ikke har forstått hva en matchvinnende redning er og derfor at du ikke vet hva du diskuterer.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror regelen har blitt slik:

 

Når Almunia gjør gode kvalifiserte redninger, så er de bare det minste man kan forvente av en keeper i Arsenal. Ingen skryt å få.

 

Når han gjør noen tabber, så er det fordi han er Almunia. Ingen skryt å få.

 

Hva skal til for at Almunia faktisk kan få positiv omtale? En redning hvor han slenger seg fra den ene stolpen for å redde et skudd oppe i det motsatte kryss???

 

Jeg sier det igjen som jeg har sagt tidligere; Patetisk......

 

Mener du han bør få skryt når han gjør tabber? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Mener du han bør få skryt når han gjør tabber? :unsure:

For å sette det på spissen så gjør han jo det idag. Han gjør en dårlig redning på ett skudd som er keepermat og folk er i ekstase over vår keeper og kaller det en matchvinnende redning.

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

For å sette det på spissen så gjør han jo det idag. Han gjør en dårlig redning på ett skudd som er keepermat og folk er i ekstase over vår keeper og kaller det en matchvinnende redning.

BE

 

Som sagt tidligere, INGEN er i ekstase. Vi er glade og fornøyde over at vår sisteskanse redder oss fra 1-1.

Link to comment
Share on other sites

Idag gjorde han to ting som jeg kommer på som ikke var bra. Det ene var ett tilbakespill som han sleiva ut med venstrebeinet. Det andre var en corner\innlegg som han prøvde og holde. Hvor han helt klart burde ha bokset, slik han gjordeveldig bra ved en tidligere anledning. Han hadde flere raske igangsettinger. Ikke alle like presise, men det er bedre å prøve, eller?

 

Legg til en tredje ting er du snill. Når Leiva kommer til skuddsjanse så står Almunia litt feil plassert. Han etterlater en stor åpning ved nærmeste stolpe. Heldigvis for oss så er ikke Leiva en god avslutter.

Link to comment
Share on other sites

Ok.. La oss tygge på den og vri den til motsatt ende av banen..

 

Arsenal ligger an til å spille uavgjort mot Liverpool, så gjør en forsvarsspiller fra Liverpool en tabbe og Bendtner stjeler ballen og kan trille ballen enkelt i mål.

 

Er det en matchvinnende scoring eller skulle det bare mangle at han puttet på den? Handler det ikke litt om å være "på tå" og å være på rett plass også?

 

Klart det er deiligere med et superskudd som redder kampen, men kampen er like mye vunnet med en slik scoring. På samme måte er det mye deiligere med en super redning man måper av, og at man på den måten holder nullen. Men en redning er like mye en redning, og man gjør jobben sin. Og når det er på slutten av en kamp så er det i mine (og sikker 99,99% av andre fotballfans) øyne en matchvinnende redning..

 

For å si det på din måte; Med dine argumenter beviser du at du ikke har forstått hva som er bra keeperspill og hva som ikke er.

 

Almunia er ikke friskmeldt, og en fjær skal ikke bli til 10 høns av denne kampen. Men det var allikevel en god kamp av Almunia og mer enn godkjent av en Arsenal keeper.

Link to comment
Share on other sites

Definisjon på matcvinnende redning er så vidt jeg vet at man hindrer mål like før slutt slik at ditt lag kan vinne kampen.

 

Rar definisjon. Hvis en keeper har fem suverne redninger i løpet av kampen, men de ikke er like før slutten så er de ikke matchvinnende? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Poenget er jo ikke om det skal taes eller ikke. Det er det faktum at den blir tatt og det redder kampen vår. Enkelt og greit.

 

Dette innlegget er jo helt tåpelig. Ben Elfen sier at Almunia sin redning i dag ikke var en matchvinnende redning, og det er det jo faktisk ikke. Maxi Rodriguez hadde et svakt skudd som gikk rett på Almunia i dag, hadde han ikke tatt den så hadde det vært en utrolig tabbe, og det samme hadde det vært på Babel sitt skudd.

 

Dette er skudd en keeper SKAL ta, så og si at redningen redder kampen vår er det samme som om å si hver gang keeperen får et tilbakespill for så å kline ballen opp på andre halvdelen er en matchvinnende og avgjørende redning.

Link to comment
Share on other sites

Mener du han bør få skryt når han gjør tabber? :unsure:

 

Hehe.. Nei, men det var for å vise at for stakkars Almunia er det umulig å oppnå skryt. Uansett hva han gjør så vil BE karaktisere det som "dette må man jo forvente" eller "keepertabbe"..

 

Rar definisjon. Hvis en keeper har fem suverne redninger i løpet av kampen, men de ikke er like før slutten så er de ikke matchvinnende? :)

 

Joda, jeg ser den.. Men poenget er at keeperen kan gjøre en superredning i starten av første omgang og kampen kan tapes allikevel. Samtidig er det tid for laget å score noen mål. Gjør man en god redning på slutten så sikrer man seieren (om laget leder).

 

Jeg vil heller si at en keeper som har mange suverene redninger i løpet av en kamp gjøre en matchvinnende kamp, og ikke redninger. Som f.eks. Chech mot Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Nei, men det var for å vise at for stakkars Almunia er det umulig å oppnå skryt. Uansett hva han gjør så vil BE karaktisere det som "dette må man jo forvente" eller "keepertabbe"..

Det er så idiotisk at du alltid vet hva jeg vil skrive eller hva jeg tenker ArsGun. Kanskje på tide å begynne å tenke gjennom dine innlegg før de publiseres?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er så idiotisk at du alltid vet hva jeg vil skrive eller hva jeg tenker ArsGun. Kanskje på tide å begynne å tenke gjennom dine innlegg før de publiseres?

 

BE

 

Men det er jo sant, vi vet jo hva vi kan forvente av deg når det gjelder Almunia. Det virker jo nesten som om du kritiserer han uansett hva han gjør. Håper virkelig han står frem som en ledende figur bak fireren vår og står solid resten av sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Men det er jo sant, vi vet jo hva vi kan forvente av deg når det gjelder Almunia. Det virker jo nesten som om du kritiserer han uansett hva han gjør. Håper virkelig han står frem som en ledende figur bak fireren vår og står solid resten av sesongen!

 

Vi vet nok dessverre alle at sansynligheten for det er svært liten, men det hadde selvsagt vært veldig deilig på flere måter :unsure:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...