Jump to content

2016.05.15 Aston Villa


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 astonvilla.png?2012-13 Aston Villa


Søndag 15. mai 2016, kl 16:00. Emirates Stadium


Premier League, 38. seriekamp


Det er pr dags dato (10. mai) ikke bestemt hvilke kamper som vises på TV2 Premium 1, 2 og 3,


men kampen vises på Sumo.



Skadesituasjonen: Per og Ox er ute, Özil er usikker. Jeg antar at også Welbeck er ute.



Arsenal kan havne på alt fra 2. til 5. plass i PL etter denne kampen. Arsenal kan med poeng mot VIlla selv ordne en tredjeplass, sannsynligvis vil ett poeng være nok siden laget har 12 plussmål mer enn United. Med tre poeng og hjelp fra Newcastle (mot Tottene) så kan vi ta andreplassen, roter Arsenal bort poengen mot Villa kan det ende med 4. og i verste fall en 5. plass avhengig av resultatene til City og United.



Vår motstander var tidlig på våren klar for nedrykk, men forhåpentligvis så er det ingen (av spillerne) som tenker at det blir en lett oppgave.



Jeg er litt diffus i mitt laguttak denne gangen på to posisjoner. Ramsey eller Coq sammen med Elneney på midten, og hvis Özil ikke kan spille så kunne jeg tenkt meg å sett Cazorla i den rollen. Iwobi er et tredje alternativ, men han har ikke vært like skarp i det siste som det han var tidligere på våren. Jeg har også satt opp Campbell på kanten, noe jeg er sikker på at Wenger er uenig med meg i.



Cech


Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal


Elneny - Coquelin/Ramsey


Sanchez - Özil/Cazorla/Iwobi - Campbell


Giroud


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Finn fram oddskupongen gutta, eg ska over å se kampen live og av alle gangane eg har sett oss live har vi vunnet

 

Det er godt å høyre, for eg har dessverre fått med meg et par tap gjennom årene. Men da er det selvsagt din statistikk som holder når vi sitter på tribunene på søndag....

Link to comment
Share on other sites

 

Det er godt å høyre, for eg har dessverre fått med meg et par tap gjennom årene. Men da er det selvsagt din statistikk som holder når vi sitter på tribunene på søndag....

Det kan eg garantere! ? Eg blir forøvrig å finne på supporterpuben timene før kamp!

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa er eit lag eg alltid har likt og det er synd å sjå at dei forlet toppdivisjonen. Det er kanskje ein søkt samanligning, men Aston Villa er på ein måte Chelsea og Man City uten penger.

Denne kampen bør me vinne uten toppa mannskap og eg håpar på disse 11;

 

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Rosicky - Arteta

Sanchez - Cazorla - Campbell

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa er eit lag eg alltid har likt og det er synd å sjå at dei forlet toppdivisjonen. Det er kanskje ein søkt samanligning, men Aston Villa er på ein måte Chelsea og Man City uten penger.

Denne kampen bør me vinne uten toppa mannskap og eg håpar på disse 11;

 

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Rosicky - Arteta

Sanchez - Cazorla - Campbell

Giroud

 

Hvorfor i alle dager skal vi IKKE toppe mannskapet i aller siste seriekamp???

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa er eit lag eg alltid har likt og det er synd å sjå at dei forlet toppdivisjonen. Det er kanskje ein søkt samanligning, men Aston Villa er på ein måte Chelsea og Man City uten penger.

Denne kampen bør me vinne uten toppa mannskap og eg håpar på disse 11;

 

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Rosicky - Arteta

Sanchez - Cazorla - Campbell

Giroud

Hvor er logikken i å sette Per på stopperplass når han er lagtidsskadd. Og så Rosicky og Arteta som er ferdige i klubben? Er det en slags sentimental avskjed med gamle «slitere»? Vi har tross alt en 3. og kanskje en 2. plass å spille for
Link to comment
Share on other sites

Slapp av... beklager at eg blingsa litt på Per. Når det gjeld Rosicky og Arteta så er det sjølvsagt litt sentimentale grunner, samt at laget bør være godt nok til å slå Aston Villa også med desse på laget.

Jeg er særdeles avslappet i dag B-), og jeg skal forsåvidt være enig med deg i din påstand, MEN det er altfor mange motstandere vi har tapt poeng imot der Arsenal skulle være gode nok til å ta tre poeng. Så for min del så lar jeg sentimentaliteten kun gå så langt at Rosicky og Arteta eventuelt kan få noen minutter mot slutten av kampen for å ta farvel. Gibbs derimot må gjerne starte kampen.
Link to comment
Share on other sites

Enig Polljen. Det er misforstått solidaritet å gi fotballmillionærer en siste kamp for å være grei. Rosicky må gjerne starte, hvis han har fortjent det. Og det tviler jeg på. Slik jeg ser det så fortjener han ikke en plass på benken heller.

 

La Rosicky, Arteta og Flamini ta avskjed på banen, i sivile klær, når kampen er blåst av.

Link to comment
Share on other sites

Flott at alle her er avslappet før sesongens siste kamp ;-) MEN eg trur Ikkje me har tapt ein einaste kamp i år på grunn av kvaliteten på spelarar som har starta. INNSATS VINNERVILJE og viljen til å OFRE seg for laget og me spelarar derimot. Ref. Leicester, spelar for spelar imponerer dei ingen, men laginnsats er i verdsklasse.

Link to comment
Share on other sites

Det er såkalte testimonials om det trengs. Ellers takk og adjø. Ingen av de nevnte har gitt oss sølvtøyene vi trenger. Still best mulig mannskap og la de ta forvel etter kampen. Flere av de skulle vært shippet ut for flere år siden. I tillegg er de som nevnt blitt millionærer.

Link to comment
Share on other sites

Må likevel si at for Rosiscky sin del var det kun kroppen som satte bremser. Et naturtalent av de aller sjeldneste og en arbeidsmoral som burde skutt ham opp i de aller høyeste sfærene innen fotballen. Sitter gjerne gjennom en testimonial for ham.

Til tross for at han ikke har spilt spesielt mange kamper gjennom sine år her mener jeg denne mannen er en helt.

Link to comment
Share on other sites

Er faktisk sykt at Rosicky kun har 165 kamper på 10 år..... 16.5 kamper i gjennomsnitt per sesong.

Til sammenligning så fikk Abou Diaby 125 kamper på 9 år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...