Jump to content

2015.11.29 Norwich City


Polljen

Recommended Posts

Norwich Citynorwichcity.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 29. november 2015, kl 17:15. Carrow Road.


Premier League, 14. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Det kom ingen nye på skadelisten på tirsdag, Ox er kanskje klar til oppgjøret på søndag. Walcott er ikke klar til møtet mot Norwich, men hadde en løpetest på tirsdag som var vellykket. Han skal gjennom flere steg/tester før han erklæres klar.


Det er antatt at Coquelin blir ute i tre måneder, og som vi vet så kan slike prognoser lett bli utvidet.



Etter oppvisningen mot WBA så er det bare tre poeng og et spill som minner om midtukekampen som er godt nok.


Selv om Ramsey er klar så synes jeg at han skal komme "rolig" tilbake og starte på benken mot Norwich.


Jeg har nok ivret litt for å eventuelt hvile spillere som Sanchez og Özil og de bør kanskje få seg en kamp "off" i nær fremtid, men dette tror jeg ikke er den rette kampen til slik hviling. oppgjørene mot VIlla og Sunderland, med spillere som Ramsey/Ox med litt spilletid (som reserver) før det er vel "bedre" kamper til eventuell hviling i den delen av laget.



Jeg forstår ikke helt hvorfor Gabriel ikke har blitt brukt mer i det siste, jeg kan ikke se at han har spilt seg ut av laget. Jeg tar sjansen på å ta han med i startoppstillingen min også denne gang og er usikker på hvem som skal hviles. Jeg ville i utgangspunktet hvilt Kos, men jeg kjenner for lite til Norwichlagets kapasitet offensivt og om farten til Per er god nok sammen med Gabriel,


Ellers så velger jeg å i mitt forslag å starte med samme lag som det som startet mot Zagreb, forhåpentligvis så får vi også på søndag se litt av den farten vi så i kampen mot Zagreb.



Cech


Bellerin - Gabriel - Per/Kos - Monreal


Cazorla - Flamini


Campbell - Özil - Sanchez


Giroud


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Se pressekonferansen nå til Wenger og han sa vel følgende om skader og helsesituasjonen:

Arteta: snart tilbake (kanskje den vi IKKE vil ha tilbake?:))

Coq: min 3 måneder - trenger ikke opperasjon

Walcott: blir ikke hastet tilbake, begynnte løpe igjen tirsdag, og alt ser bra ut. Virker som han er klar om ett par kamper.

Campbell: en "calf" kjenning, skal vurderes lørdag

Sanchez: hamstring kjenning, skal også vurderes lørdag.

 

Hvis nå Sanchez har føling på hamstring (som han nok har hatt lenge), så er det for meg høll i hue og risikere sesongen for Norwich og Zagreb. Har vi ikke gode nok alternativer i laget til å slå disse lagene uten Sanchez er det bare for dumt. Jeg mener han bør hviles helt til han igjen er 100%, slik at vi ikke får marerittet vårt nå rett før jul.

Link to comment
Share on other sites

Se pressekonferansen nå til Wenger og han sa vel følgende om skader og helsesituasjonen:

 

 

Hvis nå Sanchez har føling på hamstring (som han nok har hatt lenge), så er det for meg høll i hue og risikere sesongen for Norwich og Zagreb. Har vi ikke gode nok alternativer i laget til å slå disse lagene uten Sanchez er det bare for dumt. Jeg mener han bør hviles helt til han igjen er 100%, slik at vi ikke får marerittet vårt nå rett før jul.

Fullstendig enig. Det er rett og slett et tåpelig sjansespill å bruke spillere som har "føling" med en skade. Jeg vet ikke hva som i dette tilfelle legges i begrepet "føling" og hvor stor risikoen for at en slik føling skal utvikle seg videre. Men spesielt med våre "viktigste" spillere så er det viktig å ikke gamble med potensiell utvikling av skader.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo at alt som var bra mot Zagreb er vekk. Intensiteten, gløden, presset og løpene. Det er akuratt som man senker seg ned og skal spare seg til ett resultat.

 

Når det er sagt bør man se litt på statistikken vår når vi har sanchez, Giroud og Ramsey som angrep. Det er så elendig at det er vondt. Ramsey fungerer med en Walcott på topp, med Giroud stinker han hver bidige kamp.

Link to comment
Share on other sites

Skal også nevnes at vinnprosenten med Walcott denne sesongen som spiss ligger på over 80% mens den er på under 30% med Giroud.

 

Selvfølgelig så trenger ikke det å bety noe, men våre beste kamper denne sesongen har vært med Walcott som spiss. Ikke franskmannen sin statiske og rimelig en-dimensjonerte spillestil. Han er god på det han gjør, men han er altfor ofte for enkel å markere ut av en kamp.

 

Skal dog sies at Giroud ikke er grunnen til at vi slipper inn mål i dag eller at vi ikke leder med flere mål, men han er og blir i mine øyne ikke en spiller som tar oss til neste nivå.

Link to comment
Share on other sites

Bellerin, Gabriel, Cazorla, Ramsey og Giroud har alle vært pissdårlige denne kampen. Özil har vært veldig god, men når man har såpass mange udugelige spillere rundt seg så blir ting mildt sagt vanskelig.

 

Attpåtil mister vi den eneste offensive spilleren som er i nærheten av å forstå Özil i Alexis. Gleder meg virkelig til de kommende ukene altså!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...